0

اتریوم 2.0 چیست و چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

اتریوم 2.0 چیست و چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
بازدید 131

[ad_1]

اتریوم 2.0 که اغلب «ETH 2.0» نامیده می‌شود، مدعی حل مشکلاتی مانند قیمت بالای GPU تا آلودگی محیط ‌زیست است.

اتریوم 2.0

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از howtogeek؛  اتریوم 2.0  در واقع انتقال اتریوم از مکانسیم اثبات کار به اثبات سهام است، که مدعی است بسیاری از مشکلات اتریوم را حل می‌کند.

از 24 ژانویه 2022، بنیاد اتریوم از آن به عنوان “Eth2” یا “Ethereum 2.0” نام نمی‌برد؛ بلکه آن را  “the merge” و “the docking” می‌نامد.

تا پیش از این اتکای شبکه اتریوم به قدرت محاسباتی و مکانسیم اثبات کار منجر به قیمت بالای GPU و انتقاد طرفداران محیط زیست می‌شد. این مسائل با پذیرش NFTها بیشتر شد؛ زیرا بسیاری از آنها از قراردادهای هوشمند اتریوم برای تأیید اعتبار توکن ها استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود با انتقال به اثبات سهام، که دیگر نیازی به استخراج GPU ندارد، برخی از این مشکلات حل شود.

مشکلات اتریوم

برای درک نیاز به ارتقای اتریوم، باید معایب اتریوم فعلی را درک کنید.

هزینه‌های گس (Gas)بالا: این هزینه‌ای است که به ماینرهایی پرداخت می‌شود تا قدرت محاسباتی را برای اجرای شبکه فراهم کنند. قیمت گس یک قیمت متغیر بر اساس تقاضا برای منابع در شبکه اتریوم است. هر چه تقاضا بیشتر باشد، هزینه گس نیز بیشتر می‌شود.

استفاده از نیرو: در حال حاضر، اجماع بر روی بلاک چین اتریوم مبتنی بر معماهای رمزنگاری است که باید توسط گره‌های شبکه اتریوم حل شوند، که به آن «اثبات کار» می‌گویند. بنابراین اجرای شبکه اتریوم باعث ایجاد آلودگی می‌شود که به محیط طبیعی آسیب می‌رساند.

استفاده از فضای دیسک: با افزایش اندازه شبکه اتریوم، اجرای یک گره دشوارتر می‌شود و تاریخچه بلاک چین اتریوم فضای دیسک بیشتری را اشغال می‌کند.

ازدحام شبکه: در زمان تقاضای محاسباتی بالا، ازدحام شبکه در ارتباط بین گره‌ها بیشتر می‌شود و سرعت اجرا کاهش می‌یابد.

قیمت‌های GPU: هرچه تقاضا برای محاسبات در شبکه اتریوم بیشتر باشد، ماینرها حقوق بیشتری دریافت می‌کنند به همین دلیل آنها تمایل دارند پردازنده‌های گرافیکی بیشتری بخرند تا درآمد بیشتری کسب کنند. این امر باعث کمبود GPU می‌شود و قیمت کارت‌های گرافیک را افزایش می‌دهد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید