0

اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای درهم شکستن انحصار استارلینک

اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای درهم شکستن انحصار استارلینک
بازدید 92


اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای شکست انحصار استارلینک نشان می‌دهد این شرکت دیگر در اروپا محبوبیتی ندارد.

اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای درهم شکستن انحصار استارلینک منجر به ساخت ماهواره‌ای خواهد شد که شاید بتواند استارلینک را از میان بردارد. این موضوع از این جنبه اهمیت پیدا می‌کند که ماهواره‌های استارلینک در دور زمین پرسه می‌زنند و خدماتی بسیار کاربردی برای جهانیان ارائه می‌دهند. شرکت‌های اروپایی نیز برای از میان بردن این شرکت، قصد دارند ماهواره‌های خود را بسازند و راهی فضا کنند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین ؛ حمله نظامی یا نقص فنی؟

اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای شکست دادن استارلینک

استارلینک با بیش از ۳ هزار ماهواره در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری زمین در تمام جهان اینترنت عرضه می‌کند اما اروپایی‌ها هم می‌خواهند منظومه ماهواره‌ای خودشان را داشته باشند و فقط به سرویس استارلینک متکی نمانند.

پروژه زیرساخت تاب‌آور، با ارتباط متقابل و امن ماهواره‌ای یا به اختصار IRIS2 پس از شروع جنگ اوکراین و نقش مهمی که استارلینک در آن بازی کرد، بیش از پیش برای اروپایی‌ها جدی شده است.

در همین زمینه فراخوان کمیسیون اروپا برای ساخت این صورت فلکی ماهواره‌ای توسط کنسرسیومی متشکل از بزرگترین نام‌های عرصه فضا و مخابرات اروپا پاسخ داده شد.

اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای شکت دادن استارلینک

از ایرباس و یوتل‌ست گرفته تا دویچ‌تله‌کام و تالس نام‌های بزرگی پا به عرصه گذاشته‌اند.

کنسرسیوم اعلام کرده که صورت فلکی ماهواره بر اساس یک معماری چند مداری که با قابلیت تعامل اکوسیستم زمینی داشته باشد، ساخته خواهد شد.

آژانس فضایی اروپا (ESA) تجربه زیادی در ساخت منظومه ماهواره‌ای مانند گالیله و کوپرنیک دارد که اکنون در مدار هستند. با این حال عرضه اینترنت و رقابت با استارلینک که حالا محبوبیتش تثبیت شده و در حال گسترش منظومه ماهواره‌ای خود است، سرعت و انرژی بالایی نیاز دارد.

عوامل ریز و درشت بسیاری در راه موفقیت پروژه اروپایی رقیب استارلینک وجود دارد. استارلینک حداقل چند سال از همه رقبا جلوتر است و با استفاده از تکنولوژی بی‌همتای موشک‌ قابل استفاده مجدد فالکون هر لحظه فاصله‌اش را از دیگران بیشتر می‌کند. بنابراین برای رقابت با استارلینک باید بسیار سریع عمل کرد که این سرعت‌عمل در ذات خود با وجود چنین کنسرسیوم بزرگ و پیچیده‌ای امکان‌پذیر نمی‌نماید.

اروپایی‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۲۷ پوشش جهانی اینترنت را با استفاده از منظومه ماهواره‌ای خود فراهم کنند. برای پی بردن به اینکه این کنسرسیوم با نام‌های بزرگش توان چنین کاری را دارد، باید منتظر ماند و نظاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اتحاد بزرگترین شرکت‌های اروپایی برای درهم شکستن انحصار استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید