0

اتحادیه اروپا به صراحت اپل را تهدید به ممنوعیت فروش آیفون در اروپا کرد!

اتحادیه اروپا به صراحت اپل را تهدید به ممنوعیت فروش آیفون در اروپا کرد!
بازدید 101

[ad_1]

طرح ممنوعیت فروش آیفون در اروپا توسط اتحادیه اروپا مطرح شد. این اتحادیه به‌نوعی اپل را در شایعات اخیر تهدید کرده است.

اتحادیه اروپا به صراحت اپل را تهدید به ممنوعیت فروش آیفون در اروپا کرد. ماجرا از اجبار اپل به استفاده از درگاه USB-C توسط اتحادیه اروپا مربوط است. اما درنهایت غول فناوری جهان تصمیم گرفت تا از قوانین این اتحادیه پیروی کند. اما ظاهراً تلاش‌های اپل برای دریافت تأییدیه MFi که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم، باعث شده است تا اتحادیه دوباره سر ستیز با اپل را باز کند و حالا این شرکت بزرگ را تهدید به جلوگیری از فروش آیفون در کل اروپا کرده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: این گوشی آیفون با وجود سقوط از فاصله 4 کیلومتری زمین کاملا سالم ماند! [+فیلم]

قانون ممنوعیت فروش آیفون در اروپا ممکن است اجرایی شود

اپل تأیید کرده که با تبعیت از قوانین اروپا، مجبور است درگاه USB-C را به آیفون اضافه کند. بسیاری از افشاگران می‌گویند اپل این تغییر را در آیفون ۱۵ اعمال می‌کند و تا زمان رونمایی آیفون ۱۶ منتظر نمی‌ماند.

اپل طرحی به نام Made for iPhone (یا MFi) دارد تا از طریق آن، کیفیت لوازم جانبی تولیدشده برای آیفون را تأیید کند. منابع آگاه چند ماه پیش اعلام کردند اپل به‌دنبال محدودسازی سرعت شارژ و سرعت انتقال اطلاعات کابل‌های USB-C است که تأییدیه‌ MFi را دریافت نکرده‌اند. ظاهرا اتحادیه‌ اروپا با این رویکرد مخالف است.

قانون ممنوعیت فروش آیفون در اروپا ممکن است اجرایی شود

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی در اتحادیه‌ اروپا،‌ در نامه‌ای خطاب به اپل گفته هرگونه محدودسازی سرعت شارژ غیرقابل‌پذیرش است. برتون می‌گوید اگر اپل چنین محدودیت‌هایی اعمال کند، اتحادیه‌ اروپا فروش آیفون را در کشورهایش ممنوع خواهد کرد.

گفته می‌شود نامه‌ برتون حدوداً دو ماه پیش برای اپل ارسال شده است. به ادعای اپل اینسایدر، یکی از اعضای ارشد کمیته‌ بازار داخلی پارلمان اروپا گفته که اپل به دنبال دور زدن قوانین اتحادیه است.

درحالی‌که تقریباً تمامی گوشی‌های امروزی به درگاه مدرن و پرسرعت USB-C مجهز شده‌اند، اپل همچنان روی استفاده از لایتنینگ پافشاری می‌کند.

اتحادیه‌ اروپا از سال‌ها پیش به‌طور جدی فرایند تصویب لایحه‌ جدیدی را شروع کرده،‌ لایحه‌ای که به موجب آن تا اواخر سال ۲۰۲۴ تمامی گوشی‌های جدیدی که در بازار عرضه می‌شوند باید درگاه USB-C داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ طرح ممنوعیت فروش آیفون در اروپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید