0

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ؛ حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر می‌کند؟ [+مخالفت آموزش پرورش]

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ؛ حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر می‌کند؟ [+مخالفت آموزش پرورش]
بازدید 43


دیوان عدالت اداری طی رای هیئت عمومی ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را ابلاغ کرده که این تصمیم از کنکور 1402 و پس از آن اجرایی خواهد شد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از نبض بازار، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شرط سنی 24 سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باطل اعلام شد و مطابق با این رای، داشتن حداقل سن هجده سال تمام و حداکثر چهل سال (براساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری) مبنای ورود به دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حقوق سالانه معلمان در کشورهای مختلف چقدر است؟

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به رای دیوان عدالت اداری

در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که برای کنکور 1402 و بعد لازم الاجراست، ذکر شده است:

«اولاً دانشجویان متعهد خدمت موضوع قانون مذکور از آغاز تحصیل خود استخدام می‌گردند و بر همین اساس رعایت مقررات عمومی استخدام از جمله حداکثر سن استخدام در خصوص آنها الزامی است.

ثانیاً براساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر سن استخدام مشخص شده و مقرره مورد شکایت با وجود استناد به ماده مذکور حداکثر سن استخدام را 24 سال تعیین نموده که مغایر با سن مقرر در بند قانونی فوق بوده و استناد به ماده 43 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نمی‌تواند دلیلی بر تعیین حداکثر سن به میزان 24 سال باشد و پیش بینی حداکثر سن 24 سال در بند مورد شکایت باعث محروم شدن بسیاری از افرادی که حائز شرایط عمومی استخدام هستند می‌گردد.

بنا به مراتب فوق، شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1401 موضوع بند 4 شرایط اختصاصی خلاف قانون و خارج از حدود اختیار ابطال می‌شود.»

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

 

مخالفت آموزش پرورش با ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان [بروزرسانی 23 مرداد 1402]

با وجود اعلام قبلی مبنی بر رای دیوان عدالت اداری جهت ابطال شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، حالا معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفته:

واحد حقوقی آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع ابطال سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان است. ما نمی‌توانیم فردی را که 40 سال سن دارد به عنوان معلم دوره ابتدایی استخدام کنیم، وظیفه ما تعلیم و تربیت است نه استخدام و امیدواریم گزارشی که ارائه خواهیم داد بتواند بر روی این رأی تأثیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید