0

ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ توسط شورای رقابت

ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ توسط شورای رقابت
بازدید 106


پس از سه سال شورای رقابت در نهایت ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ به نام یک مالکیت را اعلام کرد و در این راستا رای به ارتکاب رویه ضدرقابتی داد.

دو سایت نت برگ و تخفیفان که در سال 90 کار خود را آغاز کرده بودند و تا پیش از بهمن 98، بارها شایعه پیوستن این دو نام تجاری به گوش می‌رسید. حال پس از سه سال از ادغام این دو نام تجاری، شرکت پارسی مهر نامی ایرانیان با نام تجاری دیگری به نام تخفیش شکایتی را از رویه این دو نام تجاری به شورای رقابت مطرح کرده است. در نتیجه شورای رقابت نیز اکنون رای به ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ و یکی شدن مالکیت این دو نام تجاری داده است.

بیشتر بخوانید: گزارش عملکرد سال 1400 نجوا منتشر شد؛ عملکرد متفاوت صنایع برای جذب بازخورد بیشتر!

ماجرای ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ پس از سه سال

با ادغام دو نام تجاری تخفیفان و نت برگ شرکت آرمان فناوری هوشمند آریا، مالکیت هر دو نام تجاری را در اختیار گرفت اما پس از گذشت سه سال شرکت پارسی مهر نامی ایرانیان شکایتی را مطرح کرده که در نتیجه آن شورای رقابت رای به ارتکاب رویه ضدرقابتی و ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ داد.

این در حالی است که دو نام تجاری تخفیفان و نت‌برگ در بهمن 98 به‌عنوان دو سرویس اصلی بازار تخفیف گروهی خبری درباره ادغام خود منتشر کرده بودند. لذا در همان زمان تیم نت‌برگ به نام تجاری تخفیفان به مدیرعاملی نازنین دانشور پیوسته و هر دو نام تجاری تحت یک مالکیت فعالیت خود را ادامه دادند.

حال مطابق با رای شورای رقابت نت‌برگ باید به حوزه کاری قبل از سال 98 خود بازگردد و در واقع باید منتظر جدایی نت‌برگ از تخفیفان باشیم. در این راستا استدلال کارشناسی مرکز ملی رقابت در حوزه کسب‌وکاری تخفیف گروهی به گونه‌ای بوده، که «از تمرکز بالا و سهم غالب دو نام تجاری تخفیفان و نت‌برگ» در این بازار ناشی می‌شود. بنابراین یکی شدن مالکیت این دو نام تجاری خلاف رویه رقابتی در بازار کسب‌وکاری تخفیف گروهی محسوب می‌شود.

در واقع شورای رقابت تخفیفان و نت برگ را به خاطر مجبور کردن شرکای تجاری مشترک با تخفیش به خودداری از معامله با این برند، به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است.

به عبارت دیگر تخفیفان و نت‌برگ از طرف شورای رقابت شامل حال قانون استنکاف از معامله شده‌اند. دلیلی که شورای رقابت برای این حکم بیان داشته عملکرد این دو نام تجاری به دلیل «وادارکردن شرکای تجاری مشترک با تخفیش» در اجتناب از معامله با نام تجاری تخفیش بوده است. طبق این استدلال تخفیفان و نت‌برگ به رویه ضدرقابتی محکوم شده و بر اساس بند 12 ماده 61 فصل نهم اصل 44 قانونی اساسی ملزم پرداخت جریمه خواهند بود.

در ادامه این رای همچنین شورای رقابت ابطال ادغام تخفیفان و نت ‌برگ را به دلیل تمرکز در بازار تخفیف گروهی اعلام کرده و صراحتاً رای به فسخ انتقال مالکیت نام تجاری نت برگ به آرمان فناوری هوشمند آریا و برگرداندن تمامی سهام واگذار شده، داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابطال ادغام تخفیفان و نت برگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید