0

آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد
بازدید 59


سرانجام آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده و همچنین مینی بوس و ون مورد نیاز دست دوم با عمر کمتر از پنج سال از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از اقتصاد آنلاین، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و بند (ص) تبصره (7) قانون بودجه سال 1402 آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده را به تصویب رساند.

ورود و ترخیص خودروهای موضوع آیین‌نامه مذکور در بنادر و گمرکات اجرایی کشور بدون انجام ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع خواهد بود. از طرفی منابع ارزی مورد نیاز این آیین نامه، از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانی تعیین و ابلاغ خواهد شد. هدف از تصویب این آیین نامه، پاسخگویی به نیاز حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و البته رفع نیازهای بخش صنعت و تولید و رفع انحصار بوده است.

بیشتر بخوانید:‌ موانع ترخیص خودروهای وارداتی برطرف شد

ابلاغ آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده

مطابق با آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده در بند (ص) تبصره (7) ماده قانون بودجه سال 1402 جهت توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داده می‌شود تا با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذی­ربط) (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون ، اتوبوس ، مینی بوس و ون مورد نیاز باتوجه به قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام کند.

شایان ذکر است که آیین نامه اجرائی این بند از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با تأکید بر لزوم تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه خواهد شد.

آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده

گزارش عملکرد این بند که شامل تعداد و نوع خودروهای وارداتی و دستگاه‌های بهره‌بردار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد.

بر اساس این آیین‌نامه در زمینه واردات خودروهای مذکور حتماً باید استانداردهای لازم مطابق با قوانین مربوطه رعایت شود. براساس آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده سن خودرو بر اساس سال ساخت، در هنگام ورود به کشور باید کمتر از پنج سال باشد. همچنین دارا بودن حدود آلایندگی مجاز طبق قوانین و مقررات از دیگر شرایط برای این نوع خودروهای وارداتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آیین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید