0

آینده‌ی فروشگاه بدون صندوق Amazon Go

تصویر پیدا نشد !
بازدید 71


در حال حاضر تمام خرده فروشان Amazon Go در حال آزمایش روش فروشگاه‌ بدون صندوق هستند. آیا این روش، فناوری آینده‌ی خرید است؛ یا تنها یک فناوری گذرا بوده که بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شود؟

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از thedrum، کمپانی آمازون در اوایل امسال اولین فروشگاه بدون صندوق خود را در بریتانیا افتتاح کرد؛ اما برخی فروشگاه‌های از این فناوری استفاده کردند و بعداز مدتی استفاده کنار گذاشتند و اعتراف کردند “همه مشتریان آماده استفاده نیستند”.

بنابراین آینده‌ی فروشگاه بدون صندوق Amazon Go چه خواهد داشت؟

آمازون با فناوری بدون پول، محصولات فروشگاه‌های آمازون گو را بدون صندوق به فروش می‌رساند و به مشتریان اجازه می‌دهد کارت‌های اعتباری خود را اسکن کرده و از‌ فروشگاه خارج شوند.

نگرش‌ها به پول نقد در طول همه گیری کروناویروس تغییر کرد. این همه گیری همچنین نوآوری در پرداخت‌ها را تسریع کرده و توسعه سیستم‌های معاملاتی آنلاین را تقویت کرده است. طبق تحقیقات UK Finance، معاملات با استفاده از سکه و اسکناس در سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است، در حالی که روش‌های بدون تماس بیش از یک چهارم پرداخت‌ها را تشکیل می‌دهد.

مزایای فناوری ” just walk out ” آمازون

در بریتانیا، فناوری ” just walk out ” آمازون در مراحل اولیه خود است که مزایایی برای خرده فروشان و مشتریان دارد.

زنجیره تأمین برای فروشگاه بسیار بهینه‌تر شده است و ترکیب فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، داده‌های بیشتری در مورد انبار و عمر مفید محصولات ارائه می‌دهد.

این فناوری آنها را قادر می‌سازد اطمینان حاصل کنند که 100٪ قفسه پر بوده و کارکنان همچنین می‌توانند به روز رسانی موجودی را در زمان واقعی دریافت کنند.

برای مصرف کنندگان؛ این فناوری باعث می‌شود راحت‌تر خرید کنند و با حساب خرید آنلاین خود همه را پرداخت نمایند.

ارائه عنصر انسانی، مزیت و تمایز اصلی فروشگاه‌های فیزیکی نسبت به سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی است. پذیرش فروشگاه‌های بدون صندوق از سوی مصرف کنندگان، مستلزم آن است که خرده فروش بین ارائه یک تجربه سریع و بدون دردسر و برآوردن نیازه های مشتریان تعادل ایجاد کنند.

در غیر این صورت، این روش جدید خرید ممکن است کنار گذاشته شود.

اگر مردم بتوانند هر چیزی را که می‌خواهند در عرض 15 دقیقه به صورت آنلاین خرید کنند و درب منزل تحویل بگیرند، جذابیت سوپر مارکت بدون صندوق کاهش می‌یابد.

علاوه بر این تحقیقات نشان داد که 52 درصد از خریداران انگلیسی دوست دارند پس از یک سال قرنطینه، برای خرید حضوری به فروشگاه بروند؛ اما تحقیقات نشان داد که 40 درصد از مردم لندن هنوز به صورت هفتگی از پول نقد استفاده می‌کنند و 1.4 میلیون نفر در بریتانیا حساب بانکی ندارند.

برای مشتریان، وعده‌ی تجربه خرید حضوری بدون صف جذاب است. اما به کار گیری دوربین‌ها و همچنین وادار کردن مردم برای دانلود و نصب برنامه‌های مختص فروشگاه اندکی سخت است و به زمان نیاز دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید