0

آینده‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آینده‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال
بازدید 148


تکامل فن‌آوری‌های جدید، نوآوری‌های مالی و پیشرفت ارزهای دیجیتال، روش استفاده‌ی ما از پول را تغییر داده است؛ حال این سؤال به وجود می‌آید که آینده‌ی پول چه می‌شود و بلاک چین و ارزهای دیجیتال ما را به کجا خواهند برد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از zdnet، ما در حال تجربه‌ی شکل جدیدی از امور مالی هستیم که از فناوری‌های نوآورانه‌ای برای تغییر روش استفاده و مدیریت از پول استفاده می‌کند.

دوران برداشت پول نقد از خودپرداز، درخواست وام مسکن با مراجعه به بانک یا خرید از فروشگاه گذشته است.

اکنون، برای انجام تراکنش‌های مالی از درگاه آنلاین استفاده‌ می‌کنیم؛ که طی دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری COVID-19 تشدید شده است.

اما تحول بزرگتری در راه است. ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مالی سریع‌تر، مفهوم پول را تغییر داده‌اند.

بلاک چین و ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی یک توکن دیجیتالی است که با استفاده از فناوری بلاک چین به صورت رمزنگاری ایمن انجام می‌شود. بیت کوین، اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان که در سال 2009 راه اندازی شد.

بلاک چین به عنوان یک دفتر کل مشترک و غیرقابل تغییر، به طور ایمن بلوک‌های تراکنش‌های داده‌های رمزگذاری شده را در یک شبکه در کنار هم قرار می‌دهد و محل ثبت و ذخیره تراکنش‌های بیت کوین است.

در حال حاضر بیش از 16000 ارز رمزنگاری شده وجود دارد که بیت کوین بزرگ‌ترین آن‌هاست.

البته این ارزها ریسک سرمایه گذاری دارند و ممکن است قیمت آن‌ها افت کند؛ اما به دلیل اینکه هیچ نهادی بر آن نظارت ندارد؛ قابل اعتمادترند.

اما علیرغم چنین بحث‌هایی، محبوبیت و استفاده از کریپتو به سرعت در حال افزایش است.

در حال حاضر، حدود 300 میلیون نفر، یا 4 درصد از جمعیت جهان، از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند.

به گفته گارتنر، تا سال 2024، حداقل 20 درصد از کمپانی‌های بزرگ از ارزهای دیجیتال برای پرداخت، ذخیره یا وثیقه استفاده خواهند کرد.

ترندهای آینده‌ی ارزهای دیجیتال

بر اساس مطالعه گارتنر، تاکنون 83 کشور در حال آزمایش یا پیاده سازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC هستند که 90 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را نشان می‌دهد.

تا سال 2024، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که سرقت‌های موفق ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های باج‌افزار به دلیل ناتوانی مجرمان در جابجایی وجوه خارج از شبکه‌های بلاک چین، 30 درصد کاهش می‌یابد.

این خبر خوشایندی است, زیرا طبق تحقیقات Chainalysis، جرائم مرتبط با ارزهای دیجیتال؛ به بالاترین سطح خود یعنی 14 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده که نسبت به 7.8 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

یکی دیگر از مزایای بلاک چین در رابطه با آینده پول، برنامه‌های پاداش وفاداری مشتری است.

از آنجایی که خرید آنلاین افزایش می یابد، کسب و کارهای خرده فروشی از فناوری بلاک چین برای ردیابی و مدیریت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند تا با شفافیت بیشتر، تجربه کاربر را ارتقا دهند و با پاداش مشتریان وفادارتری داشته باشند.

شاید نوآورانه‌ترین، دارایی رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین، توکن غیرقابل تعویض یا NFT باشد.

NFT مانند یک اثر هنری منحصر به فرد در دنیای واقعی، هستند و می‌توانند هر چیزی باشند؛ از تویئیت گرفته تا کلیپ ویدیویی و دارایی‌های فیزیکی.NFT ها نیز یکی از ترند های خلاقانه آینده‌ی پول هستند. گارتنر، پیش بینی می‌کند که تا سال 2026 استفاده از آن به شدت افزایش می‌یابد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید