0

آیا وقت آن رسیده که یک گوشی جدید بخریم؟

آیا وقت آن رسیده که یک گوشی جدید بخریم؟
بازدید 176


بدیهی است که یک گوشی هوشمند باید بیش از یک سال دوام بیاورد و تفاوت زیادی بین مدل‌های آن وجود ندارد؛ اما بعد از چند سال باید به دلایل امنیتی گوشی جدید بخرید.

چرا باید گوشی جدید بخریم؟

خطرات امنیتی

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از reviewgeek، امنیت مهم‌ترین مسئله در مورد ارتقاء گوشی همراه است. پس از عرضه گوشی، سیستم عامل آن برای چند سال به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند که از نظر امنیتی اهمیت دارد.

«به‌روزرسانی‌های امنیتی» ممکن است برای مدتی طولانی‌تر ادامه پیدا کند. این به‌روزرسانی‌ها حفره‌ها را وصله می‌کنند و باگ‌های تلفن را که هکرها می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند، حذف می‌کنند.

بنابراین اگر از گوشی برای خرید، عملیات بانک یا انتقال پول استفاده می‌کنید، نقص امنیتی می‌تواند باعث به خطر افتادن حساب شما شود.

عمر باتری کاهش می‌یابد

باتری‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند. عوامل زیادی باعث تخریب باتری می‌شوند، اما رایج‌ترین آنها شارژ و تخلیه مکرر باتری است.

مانند باتری‌ها، قسمت‌هایی مانند صفحه نمایش ترک خورده نیز یک مشکل اساسی است. در این شرایط می‌توانید گوشی را تعمیر کنید. اما گزینهٔ بهتر تعویض گوشی است.

سیستم عامل شما قدیمی است

قبل از شروع مشکلات امنیتی، احتمالاً از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل محروم می‌شوید. با قدیمی شدن نسخه سیستم عامل مشکلات جدیدی ظاهر می‌شود.

برخی برنامه‌های با سیستم عامل‌های قدیمی سازگار نیستند.

به طور مشابه، لوازم جانبی مانند هدفون، سمعک، دستگاه‌های هوشمند و حتی مسواک‌های برقی برای کار با دستگاه‌های جدیدتر طراحی شده‌اند.

گوشی‌ها به سرعت پیشرفت می‌کنند

ما در دوره‌ای از پیشرفت سریع فناوری هستیم.

اگر چند سال پیش یک گوشی پرچمدار خریدید، دستگاه‌های میان رده امروزی ممکن است بسیار برتر از آن باشند. حتی دستگاه‌های پایین رده نیز از نظر قدرت محاسباتی بهتر از پرچمداران سه یا چهار سال پیش هستند.

گوشی شما دارای یک استاندارد قدیمی است

استانداردها هر چند سال یکبار تغییر می‌کنند و این منجر به مشکلاتی برای گوشی‌های قدیمی می‌شود.

اکثر گوشی‌های اندرویدی از طریق کابل Micro USB شارژ می‌شدند و آیفون‌های قدیمی‌تر از یک کانکتور 30 پین برای شارژ استفاده می‌کردند. اکنون اندرویدها از USB-C استفاده می‌کنند و دستگاه‌های اپل به کابل لایتنینگ متکی هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید