0

آیا می‌توان بشریت را در متاورس بازآفرینی کرد؟

متاورس
بازدید 245


متاورس

آیا متاورس ویژگی‌های جدیدی را به دنیای واقعی اضافه کرده و یا دنیای واقعی را به چیزی فراتر از آنچه هست تبدیل می‌کند؟

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، امروزه اینترنت یک پلتفرم دوبعدی است که ما از طریق صفحه نمایش با آن تعامل داریم. پست‌های اینستاگرام، تیک تاک، پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و یادداشت‌های صوتی، همگی رسانه‌های دیجیتالی هستند که مردم در دنیای فیزیکی خلق و دریافت می‌کنند. اما این موضوع زمانی تغییر خواهد کرد که متاورس واقعیت فیزیکی را به فضاهای مجازی گسترش دهد.

metaverse مفهومی است که به شبیه سازی واقعیت می‌پردازد که از دنیای واقعی قابل تشخیص نیست.

امروزه، هر بار که از فیلتر اینستاگرام استفاده می‌کنید، چهره‌ها را در اسنپ‌چت عوض کرده یا یک فیلم پرفروش هالیوود را با CGI با کیفیت بالا و افکت تصویری تماشا می‌کنید، متاورس را تجربه می‌کنید.

تا پیش از این ایجاد محتوا در متاورس پر هزینه بود؛ اما با پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، ایجاد محتوای متاورس هم ارزان و هم واقعی شده است.

در طی ده سال آینده، metaverse به سمت تجربیات همه جانبه در محیط‌های مجازی فراواقعی پر از آواتارهایی که دقیقاً شبیه ما هستند، توسعه خواهد یافت.

امروزه، تقریباً تمام آواتارها، کالاهای مجازی و محیط‌های مجازی در متاورس به سختی توسط سازندگان به‌عنوان رندر دیجیتال ایجاد می‌شوند. اما آنها دوقلوهای واقعی یا دیجیتالی نیستند که ما واقعاً در دنیای واقعی داریم..

metaverse می‌تواند قطعه گمشده پازل برای ورود میلیاردها انسان معمولی به فراجهان باشد.

همه خواهان محتوای عمیق شخصی و جذاب هستند و هوش مصنوعی در متاورس می‌تواند این هدف را به واقعیت تبدیل کند. البته اگر امیدوار باشیم که متاورس به اندازه اینترنت کاربر داشته باشد. زیرا تولیدکنندگان محتوای انسانی هرگز نمی‌توانند به تنهایی آواتارهای فراواقعی و محتوا ایجاد کنند.

چالش‌ها

متاورس پر از احتمال است، اما چالش‌های اخلاقی جدی را نیز به همراه دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

اول و مهمتر از همه، ما باید برای متاورسی تلاش کنیم که فرد را توانمند کند.

برخلاف پلتفرم‌های بزرگ دیگر که بسیاری از افراد احساس می‌کنند کنترل کمی بر داده‌های شخصی خود دارند، کاربران در متاورس باید کنترل کاملی بر داده‌های بیومتریک خود داشته باشند.

از این نظر، فناوری‌های بلاک چین و به‌ویژه NFT‌ها کلید تحقق این حاکمیت داده‌های فردی و فعال کردن هویت‌های دیجیتال منحصربه‌فرد، ایمن و قابل تأیید هستند.

با ارتباط آواتارهای فراواقعی و داده‌های بیومتریک به کیف پول‌های بلاک چین، یک قدم به کنترل هویت فراواقعی خود در متاورس نزدیک‌تر خواهیم شد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید