0

آیا محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی رو به افول است؟

آیا محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی رو به افول است؟
بازدید 118


محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی چیزی‌ است که کمپانی‌های DC و مارول روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد، به پایان دوران ابرقهرمان‌ها نزدیک شده‌ایم.

کمیک‌های ابرقهرمانان دهه‌هاست که مخاطبان زیادی را به سمت خود کشیده‌اند. همین محبوبیت ابرقهرما‌ن‌‌ها کمپانی‌های فیلمسازی را ترغیب به ساخت آثار پرشماری از روی کمیک‌ها کرده است.

آبان تتر

اولین بار تیم برتون با فیلم بتمن مخاطبان زیادی را به سینما کشاند؛ اما دوران اوج فیلم‌‌های ابرقهرمانی با فیلم آیرنمن جان فاورو کلید خورد. از آن زمان تا به حال، دو کمپانی DC و مارول تلاش زیادی برای خلق آثاری پرفروش از جهان ابرقهرمان‌ها کردند؛ اما به نظر می‌رسد، دیگر مخاطب با ابرقهرمان‌ها مثل گذشته ارتباط برقرار نمی‌کند و به نوعی ابرقهرمان‌زده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

آیا محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی تضمین شده است؟

بر اساس پژوهشی که مورنینگ کنسالت انجام داده است؛ به نظر می‌رسد، آثار ابرقهرمانی به مانند گذشته در جذب مخاطب بزرگسال موفق نیستند. بر طبق این پژوهش در سال 2022 تنها 36 درصد از بزرگسالان مشتاق دیدن فیلم‌های ابرقهرمانی روی پرده سینما هستند و این عدد، 41 درصد کاهش نبست به پاییز سال گذشته را نشان می‌دهد.

مورنینگ کنسالت دلیل فروش دور از انتظار قسمت چهارم ثور را به همین دلیل می‌داند. هر چند نباید این نکته را فراموش کرد که منتقدان فیلم Thor:  Love and Thunder را در رده ضعیف‌ترین آثار مارول قلمداد کرده‌اند و همین دلیلی بر فروش پایین این فیلم است.

محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی

با این حال، دو کمپانی DC و مارول که برنامه‌های بلند مدتی برای جهان سینمایی ابرقهرمانانشان دارند؛ نباید نسبت به این پژوهش بی‌تفاوت باشند. در هفته‌ گذشته، سران وارنر فیلم Batgirl را به دلیل دور از حد انتظار بودن بایگانی کردند تا این فیلم رنگ پرده را نبیند. اتفاقی که نشان می‌دهد، مدیران وارنر به محبوبیت قهرمانانشان شک کرده‌اند و به دنبال تولید آثاری به معنای واقعی سینمایی هستند.

از طرف دیگر، کوین فایگی در هفته‌های گذشته، برنامه مارول برای تولید آثار سینمایی از ابرقهرمانان را تا سال 2025 اعلام کرد. حال باید دید، دو کمپانی DC و مارول می‌توانند دوباره محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی خود را احیا کنند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افول محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید