0

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد؛ رقیب مستقیم DALL-E و میدجورنی

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد؛ رقیب مستقیم DALL-E و میدجورنی
بازدید 42


آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد. این مدل هوش مصنوعی توانایی فوق‌العاده‌ای در خلق تصاویری واقع‌گرایانه دارد.

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد. استارتاپ Stability AI، نسخه هوش مصنوعی اختصاصی خود را با شماره SDXL v0.9 آپدیت کرد تا بدین‌وسیله ضرب شستی به مدل هوش مصنوعی میدجورنی نشان دهد. مهم‌ترین قابلیت این دو مدل هوش مصنوعی، قابلیت تصویرسازی است که در کمترین زمان ممکن می‌تواند تصاویری جذاب خلق کنند.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: هوش مصنوعی چهره کودکی سلبریتی‌ها را به تصویر کشید [+تصاویر]

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد

نسخه جدید مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و تنها با دریافت چند کلمه می‌تواند تصاویر خارق‌العاده‌ای بسازد. این نسخه به‌گونه‌ای طراحی شده است که بخش عمده کارها را خودش به‌جای شما انجام دهد و حتی در هنگام حرف‌زدن با هوش مصنوعی بتوانید با زبانی طبیعی‌تر با آن حرف بزنید.

Stability AI می‌گوید SDXL 0.9 قادر است جزئیات تصاویر را افزایش دهد و کاربردهای تولید تصاویر با کمک هوش مصنوعی را بیشتر کند. این شرکت می‌گوید نسخه 0.9 در مقایسه با نسخه بتا که پیش‌تر در ماه آوریل منتشر شده بود، عملکرد بسیار بهتری در تبدیل متن به تصویر دارد.

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد

برای مشاهده این پیشرفت می‌توانید تصاویر حاصل از یک ورودی مشترک را در این دو نسخه مقایسه کنید. برای مثال، نسخه جدید برای توصیف «گرگی در پارک ملی یوسمیتی با تم فیلم‌برداری مستندهای طبیعت» تصویری واقع‌گرایانه‌تر را به‌وجود آورده است که نسبت به نسخه پیشین جزئیات بسیار بیشتری دارد.

بخشی از دلیل این پیشرفت محسوس به افزایش قابل‌توجه شمار پارامترهای SDXL 0.9 مربوط می‌شود. حالا 3.5 میلیارد پارامتر پایه به مدل جدید Stability AI اجازه می‌دهند یادگیری عمیق‌تری داشته باشد و مطابق با یادگیری‌های خود تصاویر بهتری تولید کند.

نسخه 0.9 همچنین گرایش بیشتری به‌سمت ورودی‌های ساده پیدا کرده است و می‌تواند مبتنی بر آن‌ها نتایج بهتری تولید کند. برای مثال، اگر توصیف «دو دست که به‌سمت هم اشاره می‌کنند» را به هوش مصنوعی بدهید، می‌توانید تصویری بسیار واقع‌گرایانه از این مدل دریافت کنید. پیشرفت این نسخه در مقایسه با نسخه‌های قبلی کاملاً مشهود است.

آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion منتشر شد

نسخه جدید Stable Diffusion که اولین‌بار در ماه اوت 2022 به شهرت رسید و یکی از مدل‌های متن‌باز تولید تصاویر محسوب می‌شود، حالا با این آپدیت می‌تواند رقیب جدی‌تری برای Dall-E و Midjourney باشد. این مدل همین حالا هم محبوب‌ترین هوش مصنوعی متن‌باز تولید تصاویر محسوب می‌شود.

جدیدترین نسخه Stable Diffusion از طریق ابزار تولید و ویرایش تصاویر شرکت Init ML عرضه می‌شود. این مدل فعلاً نمی‌تواند به‌صورت محلی مورد استفاده قرار بگیرد یا آموزش داده شود، اما زمانی که عرضه عمومی آن آغاز گردد، برای اجرا به حداقل 16 گیگابایت رم و کارت گرافیکی با 8 گیگابایت VRAM نیاز خواهد داشت. تاریخ عرضه عمومی این نسخه احتمالاً اواسط ماه ژوئیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ آپدیت جدید هوش مصنوعی Stable Diffusion چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید