0

آنچه باید در مورد مدیریت زنجیره تأمین مدرن بدانید

آنچه باید در مورد مدیریت زنجیره تأمین مدرن بدانید
بازدید 146

[ad_1]

اختلالات زنجیره تأمین اجتناب ناپذیر هستند؛ در حالی که نمی‌توانیم همه متغیرها را کنترل یا پیش‌بینی کنیم، با یک مدیریت زنجیره تأمین مدرن می‌توانیم آمادگی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، برای مسائلی که قابل پیش بینی نیستند؛ نمی‌توان برنامه ریزی کرد. یک کشتی بزرگ کانتینری کانال سوئز را مسدود کرده و تجارت جهانی را برای چند روز مختل کرده است. یک بیماری همه گیر در زنجیره تأمین جهانی تأثیر مخربی ایجاد کرد.

تهاجم روسیه به اوکراین، باعث هرج و مرج زنجیره‌ی تأمین جهانی شده و خودروسازان تولید خود را در کارخانه‌های روسیه متوقف کرده‌اند. خودروسازان در واقع با سومین بحران زنجیره تأمین خود در چند سال اخیر مواجه هستند.

موانع زنجیره تأمین و اثر شلاقی

کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار می‌کنند و با توجه به هزینه ساخت و راه اندازی یک کارخانه، نباید ظرفیت خط تولید را پایین بیاوریم.

در دنیایی باثبات، بدون متغیرهای غافلگیرکننده، شما می‌توانید موجودی مورد نیاز خود را محاسبه کرده و با چند واحد موجودی اضافی، یک کارخانه خوب داشته باشید.

اما با ایجاد مشکل در یک تأمین کننده و یا مصرف کننده چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

این اتفاق برای سازنده دوچرخه ورزشی پلوتون رخ دارد. با شروع همه گیری تقاضای مصرف‌کننده کاهش پیدا کرد و هزاران دوچرخه و تردمیل در انبارها یا کشتی‌های باری پر شده‌اند.

پلوتون قربانی «اثر شلاقی» شد، یک بحران زنجیره تأمین که ناشی از نوسانات کوچک تقاضا در سطح خرده‌فروشی است.

اثری که همانند تکان دادن جزئی مچ دست، منجر به حرکات بزرگتر در انتهای شلاق می‌شود.

بسیاری ادعا می‌کنند که پیش بینی ضعیف و برنامه ریزی ناکارآمد منجر به این اختلالات زنجیره تأمین شده است؛ اما مشکل در برنامه ریزی نیست، مشکل در پاسخگویی است.

شما نمی‌توانید برای همه گیری بعدی برنامه ریزی کنید؛ اما می‌توانید تعداد واحدهای پایه را برای موجودی افزایش داده و روی جستجوی سیگنال‌های تقاضا در بازار تمرکز کنید و به آن‌ها به روش معقول پاسخ دهید.

کلید انطباق با تغییر، داشتن سیستم داده‌ای است که گزینه‌های شما را به نمایش بگذارد و همچنین پیامدهای هر گزینه را کمی کند.

نرم افزار زنجیره تأمین سنتی خطی، غیرفعال و با پایگاه داده‌های کوچک محدود شده است.

با این حال، مدیریت زنجیره تأمین مدرن با یک پایگاه داده بزرگ و شبکه‌ای می‌تواند روابط و وابستگی‌های متفاوت را به گونه‌ای مدل‌سازی کند که دنیای واقعی را نشان دهد.

این نمودار یک “دوقلو دیجیتالی” از زنجیره تأمین واقعی شما را نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد در پاسخ به تغییرات جهانی در عرضه و تقاضا، برنامه‌های جایگزین داشته باشید.

تجزیه و تحلیل نمودار در مدیریت زنجیره تأمین مدرن به شما کمک می‌کند تا به سؤالات دشوار پاسخ دهید.

از آنجایی که ما نمی‌توانیم غیرقابل منتظره‌ها را پیش‌بینی کنیم، بهترین گزینه این است که در هر لحظه آماده باشیم. اگر بر داده‌ها، روابط و وابستگی‌ها در زنجیره تأمین خود تسلط داشته باشید، برای هر گونه مشکل، کمبود یا مازاد آماده هستیم.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید