0

آموزش 9 روش پاک کردن کش فتوشاپ

آموزش 9 روش پاک کردن کش فتوشاپ
بازدید 56

[ad_1]

آیا حین کار کردن در فتوشاپ متوجه شدید که فضای ذخیره سازی شما پر شده است و پروژه جدید خود را نمیتوانید ذخیره کنید؟ در این شرایط میتوانید با حذف حافظه کش این نرم افزار مقدار قابل توجهی فضا آزاد کنید. 🗑️ در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۹ روش پاک کردن کش فتوشاپ میپردازیم.

نحوه پاکسازی کش فتوشاپ

?How to Manually Clear Out Photoshop’s Massive Temp Files and Cache

با هر بار باز کردن و کار کردن در برنامه فتوشاپ ویندوز و مک یکسری فایل به عنوان فایل موقت ذخیره میکند. این فایل های موقت در حافظه کش سیستم ذخیره میشوند. گاهی حجم این فایل های موقت بالا رفته و باعث میشود شما نتوانید پروژه های جدید خود را ذخیره سازی کنید. برای همین میتوانید از حذف کش فتوشاپ برای آزاد کردن فضا استفاده کنید. در ادامه روش های حذف کش فتوشاپ در ویندوز و مک را بررسی خواهیم کرد.

ذخیره سازی پروژه های نیمه کاره

زمانی که شما با روش های پایین حافظه کش این نرم افزار را حذف میکنید، تمام اطلاعات و پروژه ها ذخیره نشده در فتوشاپ حذف خواهد شد. بنابر این قبل از هر کاری ابتدا پروژه های نیمه تمام خود را ذخیره کنید. برای این کار در فتوشاپ روی تب File و بعد Save as کلیک کنید.

پر شدن حافظه فتوشاپ

در کادر باز شده محل ذخیره سازی را انتخاب و روی Save کلیک کنید.

پاک کردن Temp فتوشاپپر شدن درایو C توسط فتوشاپ

حذف فایل های کش فتوشاپ از طریق تب Edit

بعد از اینکه تمام پروژه های خود را ذخیره کردید، در برنامه فتوشاپ از طریق منو بالای صفحه روی تب Edit کلیک کنید. از منو باز شده Purge و بعد All را انتخاب کنید. در کادری که برای شما باز خواهد شد روی OK کلیک کنید.

حذف فایل های کش فتوشاپ

پاک کردن Temp فتوشاپ در File Explore

شما از طریق File Explore نیز متیوانید حافظه کش فتوشاپ را نیز حذف کنید. برای این کار ابتدا باید از تمامی نرم افزار های Adobe خارج شوید. برای همین در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. در کادر Task Manager روی نرم افزار های Adobe کلیک راست کنید و End Task را انتخاب کنید.

تغییر محل کش فتوشاپ

روی آیکن File Explore کلیک کنید تا باز شود.

حذف حافظه کش فتوشاپ

سپس مسیر Drive C> Users> [YourUsername]> AppData> Local> Temp را طی کنید.

نحوه پاکسازی کش فتوشاپ

بعد از آن پوشه ای که نام آن Photoshop Temp است را پیدا کنید. این پوشه حاوی فایل های موقت فتوشاپ است. برای پاک کردن کش فتوشاپ روی آن کلیک راست کنید و از منو باز شده Delete را انتخاب کنید تا پوشه حذف شود.

حذف فایل های کش فتوشاپ

در آخر برای حذف کامل فایل ها در دسکتاپ روی Recycle Bin راست کلیک کنید و Empty Recycle Bin را انتخاب کنید تا از سطل آشغال ویندوز نیز حذف شود.

پر شدن درایو C توسط فتوشاپ

همچنین میتوانید ابتدا با استفاده از کلید های میانبر Win+ R ابزار Run را باز کنید. سپس %Appdata% را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید. در پوشه باز شده به دنبال پوشه Photoshop بگردید و آن را حذف کنید.

پاک کردن Temp فتوشاپ

تغییر Scratch Disk برای حل مشکل پر شدن درایو C توسط فتوشاپ

شما با تغییر محل Scratch Disk نیز میتوانید حافظه ذخیره سازی فایل های موقت فتوشاپ را افزایش دهید. برای این کار در برنامه فتوشاپ مسیر Edit > Preferences > Scratch Disks را طی کنید.

حذف کش فتوشاپ

در کادر باز شده شما میتوانید درایو های خود را مشاهده کنید. تیک کنار هر درایور را فعال کنید فتوشاپ از آن درایو به عنوان Scratch disk استفاده میکند. در آخر برای ذخیره تنظمیات روی OK کلیک کنید.

نحوه پاکسازی کش فتوشاپ

همچنین میتوانید حین باز کردن نرم افزار Photoshop کلید های میانبر Ctrl + Alt را فشار دهید. در کادر باز شده درایو های دیگر را در بخش های Third و Fourth وارد کنید تا حافظه بیشتری به فتوشاپ اضافه شود.

حذف فایل های اضافی فتوشاپ

رفع مشکل پر شدن حافظه فتوشاپ با حذف فایل موقت فتوشاپ در مک

برای حذف فایل های کش فتوشاپ در مک ابتدا مانند ویندوز تمامی کار های نیمه کاره خود را ذخیره کنید و بعد، از تمامی نرم افزار های Adobe خارج شوید. در بخش جست جو مک tmp/ را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

چگونه کش فتوشاپ را از سیستم پاک کنیم

در آخر هر پوشه ای که با نام Photoshop است را حذف کنید.

حذف فایل های اضافی فتوشاپ از طریق تب Edit در مک

در صورتی که از مک استفاده میکنید برای پاک کردن کش فتوشاپ مانند ویندوز این نرم افزار را باز کنید. سپس تب Edit را انتخاب کنید و در کادر باز شده روی Purge کلیک کنید.

حذف حافظه کش فتوشاپ

در آخر برای حذف حافظه کش فتوشاپ روی All کلیک کنید.

نحوه پاکسازی کش فتوشاپ

نحوه پاکسازی کش فتوشاپ و حذف فایل های مخفی در مک

برای حذف فایل های کش فتوشاپ در مک برنامه Finder را باز کنید. Photoshop folder را جست جو کنید و کلید های میانبر Command + Shift + Period را فشار دهید. پوشه هایی که کمرنگ هستند، فایل مخفی فتوشاپ هستند.

حذف کش فتوشاپ

در آخر برای پاک کردن Temp فتوشاپ مجددا کلید های میانبر Command + Shift + Period را فشار دهید تا فایل های مخفی حذف شوند.

تغییر Scratch Disk در مک برای تغییر محل کش فتوشاپ

برای تغییر Scratch Disk در مک و افزایش حافظه ذخیره سازی فتوشاپ در نرم افزار فتوشاپ مک مسیر Photoshop > Preferences> Scratch Disks را طی کنید.

حذف حافظه کش فتوشاپ

مانند ویندوز در کادر باز شده کنار یک درایو دیگر نیز تیک بزنید تا درایو به عنوان Scratch Disks انتخاب شود. در آخر روی OK کلیک کنید.

حذف کش فتوشاپ

بهینه سازی فضای دیسک به جای پاک کردن Temp فتوشاپ

به غیر از حذف حافظه کش فتوشاپ شما میتوانید با بهینه سازی فضای دیسک برای فتوشاپ محل ذخیره سازی خود را بیشتر کنید. برای این کار Defrag را در کادر جست جو ویندوز وارد کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود.

چگونه کش فتوشاپ را از سیستم پاک کنیم

در کادر باز شده درایو مورد نظر خود را برای بهینه سازی انتخاب کنید. سپس روی Analyze کلیک کنید. با این کار هیچ فایلی حذف نمیشود، بلکه فضای دیسک برای شما بیشتر میشود.

پر شدن حافظه فتوشاپ

استفاده از رم بیشتر برای فتوشاپ

اگر میخواهید میزان استفاده از رم در فتوشاپ را افزایش دهید و با ارور هایی مانند ارور There is Not Enough Memory مواجه نشوید، این نرم افزار را باز کنید. نحوه افزایش رم در فتوشاپ ویندوز و مک یکی است و تفاوتی ندارد. از طریق منو بالای صفحه این نرم افزار Edit را انتخاب و روی Preferences کلیک کنید. از منو دوم Performance را انتخاب کنید.

پاک کردن Temp فتوشاپ

در کادر باز شده یک اسلایدر میتوانید مشاهده کنید. با کشیدن اسلایدر به سمت راست میزان استفاده از رم در فتوشاپ را میتوانید افزایش دهید.

حذف فایل های کش فتوشاپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه کش فتوشاپ را از سیستم پاک کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حذف حافظه کش فتوشاپ در ویندوز یا مک خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حذف فایل های کش فتوشاپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید