0

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
بازدید 86


گاهی زمانی که کامپیوتر خود را روشن میکنید، حین بوت ویندوز با مشکل Press F1 ⌨️ مواجه میشوید. این مشکل دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ میپردازیم.

آموزش رفع ارور F1 در کامپیوتر

?How to Fix F1 Error at Windows Startup

ویندوز حین بوت شدن ممکن است با ارور های مختلفی مانند ارور Bootmgr is missing مواجه شود. یکی دیگر از ارور هایی که کاربران حین بوت شدن ویندوز ممکن است با آن مواجه شوند، ارور F1 کامپیوتر است. زمانی که کامپیوتر حین بوت با مشکلی مواجه میشود از شما میخواهد که کلید F1 را برای ادامه فشار دهید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. در ادامه روش های حل مشکل Press F1 to resume را بررسی میکنیم.

طی کردن دستور العمل ها برای رفع مشکل Press F1 to run setup

زمانی که با ارور F1 مواجه میشوید اولین کاری که میتوانید بکنید همان کاری است که متن ارور گفته انجام دهید. یعنی شما میتوانید از روی کیبورد خود کلید F1 را فشار دهید و دستورالعمل های روی صفحه را طی کنید. با این کار ممکن است مشکل شما حل شود.

حل مشکل Press F1 to continue با تمیز کردن فن CPU

فن CPU بعد از مدتی ممکن است کثیف و پر از گرد و غبار شود. زمانی که این اتفاق رخ میدهد شما میتوانید آن را تمیز کنید تا با مشکلی هنگام بوت ویندوز مواجه نشوید. برای تمیز کردن فن CPU میتوانید از پنبه آغشته به الکل استفاده کنید. الکل هرگونه کثیفی را از روی فن از بین میبرد. همچنین میتوانید برای از بین بردن گرد و غبار از تفنگ بادی نیز استفاده کنید.

ارور بایوس هنگام روشن شدن کامپیوتر

داغ شدن کامپیوتر علت مشکل Press F1 to run setup

همانطور که میدانید کامپیوتر زمانی که کار میکند گرما تولید میکند. در صورتی که شما کامپیوتر را در مکانی گرم نیز بگذارید باعث میشود کامپیوتر بیش از حد گرم شود. این گرما میتواند به سیستم شما آسیب بزند و باعث شود تا با مشکلاتی مانند مشکل F1 مواجه شوید. بنابر این کامپیوتر را در جایی خنک قرار دهید تا گرم نشود.

حل مشکل Press F1 to resume با نصب فن مناسب برای کامپیوتر

به غیر از تمیز کردن فن شما میتوانید از فن های مناسب برای کامپیوتر خود استفاده کنید که کامپیوتر را خنک کنند. فن ها در اندازه های مختلفی قرار دارند و شما میتوانید با توجه به کامپیوتر خود فن مناسب تهیه کنید. همچنین محل گذاشتن فن ها را طوری تنظیم کنید که تهویه هوا به خوبی انجام شود.

بالا نیامدن ویندوز بعد از قطع برق

نوسانات برق علت بالا نیامدن ویندوز بعد از قطع برق

گاهی برق در برخی مناطق نوسان دارد و جریان آن کم یا زیاد میشود. این اتفاق میتواند به سلامت وسایل برقی مانند کامپیوتر آسیب بزند و باعث شود تا با مشکلات مختلفی مواجه شود. به همین دلیل باید از نوسانات برق جلوگیری کنید.

برای رفع مشکل Press F1 to continue تنظیمات فن CPU را بررسی کنید

برای بررسی تنظیمات فن CPU در تنظیمات بایوس ابتدا تنظیمات BIOS را باز کنید. سپس وارد Advanced شوید.

علت زدن کلید F1 در زمان بالا آمدن ویندوز

برای دسترسی به فن CPU به بخش Hardware Monitor بروید. سپس تنظیمات آن را به صورت زیر قرار دهید.

  • Active Heat Sink: Enabled
  • Fan Duct with Fan: Enabled
  • Passive Heat Sink: Disabled
  • Fan Duct without Fan: Disabled

تغییر تنظیمات بایوس برای حل ارور بایوس هنگام روشن شدن کامپیوتر

در صورتی که میدانید تنظیمات فن CPU مشکلی ندارد و کامپیوتر نیز بیش از حد گرم نیست میتوانید تنظیمات بایوس را تغییر دهید. برای این کار وارد تنظیمات BIOS شوید. با استفاده از کلید های فلش چپ و راست کیبورد وارد بخش Fan Speed Monitor entry شوید. در صفحه باز شده سرعت فن را از N/A به Ignore تغییر دهید. سپس از تنظیمات بایوس خارج شوید و تغییرات را ذخیره کنید.

همچنین میتوانید در تنظیمات BIOS تنظیمات آن را به تنظیمات پیشفرض بایوس برگردانید. در صورتی که از درایو Floppy استفاده نمیکنید، Floppy Mode را غیر فعال کنید. همچنین گزینه Halt On را پیدا کرده و روی No Error تنظیم کنید. تنظمیات بایوس را ذخیره کنید و خارج شوید. اگر هنوز مشکل حل نشده است، CMOS battery را تغییر دهید. در تنظیمات بایوس Primary boot device را روی HDD فعال کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

خطاهای دیگر علت زدن کلید F1 در زمان بالا آمدن ویندوز

برخی از خطاهای دیگر هستند که بوجود آمدن آن ها میتواند حین بوت ویندوز شما را با ارور مواجه کند و از شما بخواهد کلید F1 را فشار دهید. این خطاها عبارتند از:

  • Keyboard error: همانطور که از نام ارور پیداست این ارور به دلیل شناسایی نشدن کیبورد رخ میدهد و برای ادامه به شما میگوید تا کلید F1 را فشار دهید. برای همین میتوانید اتصالات کیبورد خود را بررسی کنید و یا یک کیبورد نو تهیه کنید.
  • Intel uCode CPU load error: این ارور زمانی ظاهر میشود که بایوس نمیتواند CPU نصب شده را تشخیص دهد. در این شرایط باید از پردازنده ای استفاده کنید که با نسخه بایوس سازگاری داشته باشد.
  • اورکلاک نادرست CPU: درصورتی که شما CPU کامیپوتر خود را اورکلاک کردین و این کار را درست انجام ندادین ممکن است با مشکل بوت نشدن ویندوز مواجه شوید. برای آشنایی با اورکلایک CPU میتوانید مطلب آشنایی با اورکلاک سی پی یو کامپیوتر را مطالعه کنید.

ارور F1 کامپیوتر

برای برداشتن F1 هنگام بوت، کامپیوتر خود را به یک متخصص نشان دهید

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا به حل ارور F1 کامپیوتر کمک نکرد میتوانید کامپیوتر خود را به یک متخصص نشان دهید. گاهی کامپیوتر با مشکلات اساسی مواجه میشود و به دلیل این مشکلات با ارور های مختلفی هنگام بوت مواجه میشوید. پس کامپیوتر خود را به یک متخصص نشان دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی معنی Press F1 to run setup و روش های رفع این ارور پرداختیم. آیا شما توانستید با روش های بالا مشکل خود را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت زدن کلید F1 در زمان بالا آمدن ویندوز در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید