0

آموزش 9 ترفند زیرکانه برای مخفی کردن برنامه در اندروید (برندهای متفاوت)

آموزش 9 ترفند زیرکانه برای مخفی کردن برنامه در اندروید (اکثر برندها)
بازدید 21

[ad_1]

آیا می خواهید یک یا چند برنامه را در گوشی خود مخفی کنید؟ 👀 در مطلب آموزش ۹ ترفند زیرکانه برای مخفی کردن برنامه در اندروید مجله خبری آی تی و دیجیتال به روش هایی برای پنهان کردن بازی با برنامه های خاص گوشی شما خواهیم پرداخت.

۹ نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و…

How to Hide Apps on an Android Phone

این مطلب به شما می آموزد که چگونه برنامه ها را از صفحه اصلی و  منوی برنامه اندروید خود مخفی کنید. اگر از گوشی یا تبلت سامسونگ، وان پلاس، هواوی یا شیائومی استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید برنامه‌ها را در تنظیمات خود پنهان کنید. اگر از مدل دیگری استفاده می‌کنید، ممکن است به یک برنامه برای مخفی کردن برنامه‌های خود نیاز داشته باشید و اگر فقط می‌خواهید برنامه‌های از پیش نصب‌شده‌ای که هرگز استفاده نمی‌کنید را مشاهده نکنید، معمولاً می‌توانید آنها را در لانچر گوشی غیرفعال کنید. در ادامه به بهترین روش های مخفی کردن برنامه در اندروید خواهیم پرداخت.

۱- پنهان کردن برنامه ها در سامسونگ

مخفی کردن برنامه ها یکی از روش های حرفه ای ها در اندروید است. این روش برنامه‌ها را از صفحه اصلی و کشوی برنامه‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy که دارای Android Pie (اندروید ۹.۰) و جدیدتر هستند، پنهان می‌کند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات اندروید خود را باز کنید. برای این کار یک نماد چرخ دنده در کشوی برنامه (App Drawer) است که می توانید از آن استفاده کنید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی

روی Display ضربه بزنید. این گزینه دارای آیکون خورشید سبز است.

مخفی کن برنامه حرفه ای

روی Home Screen ضربه بزنید.

مخفی کن برنامه حرفه ای

به پایین بروید و روی Hide apps ضربه بزنید. نزدیک به انتهای صفحه است.

چگونه برنامه های مخفی گوشی سامسونگ را پیدا کنیم

روی نماد برنامه ای که می خواهید پنهان کنید ضربه بزنید. در صورت تمایل می توانید چندین نماد را مخفی کنید.

چگونه برنامه های مخفی گوشی سامسونگ را پیدا کنیم

و در نهایت برای مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ روی Done ضربه بزنید. در پایین صفحه است. نمادهای برنامه انتخاب شده اکنون از صفحه اصلی و کشوی برنامه پنهان میشوند. می‌توانید با بازگشت به قسمت Hide apps و لغو انتخاب نمادهای برنامه‌های مخفی در کادر بالای صفحه، برنامه‌ها را باز کنید و از آن ها استفاده کنید.

چگونه برنامه های مخفی گوشی سامسونگ را پیدا کنیم

۲- مخفی کردن برنامه ها در OnePlus

این روش به شما می‌آموزد که چگونه برنامه‌ها را از صفحه اصلی و کشوی برنامه OnePlus خود بدون نیاز به حذف نصب پنهان کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

کشوی برنامه را باز کنید. می توانید این کار را با کشیدن انگشت به بالا در صفحه اصلی انجام دهید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی

انگشت خود را به سمت راست یعنی به سمت پوشه فضای مخفی (Hidden Space) بکشید. این قسمت خاصی است که می‌توانید برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید در کشوی برنامه ببینید، در آن ذخیره کنید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی

روی + ضربه بزنید. این نماد مثبت در گوشه بالا سمت راست قرار دارد.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

برنامه ای که می خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید. می توانید هر تعداد برنامه را که می خواهید پنهان کنید.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

می توانید رمز عبور را فعال کنید (اختیاری). اگر نمی‌خواهید کسی به فضای مخفی شما دسترسی داشته باشد، روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و Enable Password را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، باید پین یا الگوی خود را وارد کنید تا برنامه‌های داخل فضای مخفی را مشاهده کنید.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

برای ذخیره روی علامت تیک بزنید. در گوشه بالا سمت راست قرار دارد. برنامه های مخفی شما اکنون در فضای مخفی پنهان شده اند. برای آشکار کردن برنامه‌ها، پوشه فضای مخفی را باز کرده و Unhide را انتخاب کنید. سپس، روی یک برنامه ضربه بزنید و نگه دارید و Unhide را انتخاب کنید تا آن را به کشوی برنامه بازگردانید.

چگونه برنامه های مخفی گوشی سامسونگ را پیدا کنیم

۳- مخفی کردن برنامه ها در هواوی

 اینجا جایی است که شما Private Space را راه‌اندازی می‌کنید، که یک منطقه جداگانه در تلفن شما برای برنامه‌ها و فایل‌های مخفی است. PrivateSpace مانند یک حساب کاربری خصوصی دوم است که می توانید از صفحه قفل به آن بروید. هنگامی که وارد PrivateSpace شدید، می‌توانید برنامه‌ها را همانطور که معمولاً دانلود می‌کنید دانلود کنید. ( فقط اگر آنها را در PrivateSpace نصب کنید، از کشوی اصلی برنامه شما پنهان می‌شوند.)

اگر برنامه‌ای که می‌خواهید پنهان کنید قبلاً نصب شده است، قبل از اینکه بتوانید آن را در PrivateSpace نصب کنید، باید آن را حذف کنید. برای مخفی کردن برنامه در هواوی مراحل زیر را دنبال کنید:

برای استفاده از مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی هواوی تنظیمات اندروید خود را باز کنید. نماد چرخ دنده در کشوی برنامه شما قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

روی Privacy ضربه بزنید. تنظیمات اضافی ظاهر می شود.

مخفی کردن برنامه در اندروید

روی PrivateSpace ضربه بزنید. اگر PrivateSpace فعال نباشد، اکنون از شما خواسته می شود آن را فعال کنید.

مخفی کردن برنامه در اندروید

ادامه مراحل پنهان کردن برنامه در هواوی:

روی Enable ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. این فرآیند، شما را در ایجاد PrivateSpace راهنمایی می کند. از شما خواسته می شود یک رمز عبور، پین، الگو یا پسورد جداگانه ایجاد کنید که برای ورود به PrivateSpace از آن استفاده شود. هنگامی که PrivateSpace راه اندازی شد، روش معمول استفاده از Android شما MainSpace نامیده می شود که در مقابل PrivateSpace است.

مخفی کردن برنامه در اندروید

وارد PrivateSpace خود شوید. هنگامی که PrivateSpace روشن باشد، می توانید با وارد کردن رمز عبور یا الگویی که در طول فرآیند راه اندازی ایجاد کرده اید، آن را از صفحه قفل وارد کنید. راه دیگر برای رسیدن به آنجا این است که به Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و روی Log in ضربه بزنید .برای بازگشت به MainSpace در هر زمان، کافی است اندروید خود را قفل کنید تا بتوانید به صفحه قفل برسید، سپس از پین یا الگو معمولی (نه PrivateSpace) خود برای ورود به سیستم استفاده کنید.

مخفی کردن برنامه در اندروید

هر برنامه ای را که می خواهید مخفی کنید دانلود کنید. PrivateSpace را مانند یک حساب کاربری دوم در نظر بگیرید. شما می توانید از فروشگاه Google Play درست همانطور که در MainSpace استفاده می کنید برای دانلود برنامه ها استفاده کنید. برنامه هایی که در PrivateSpace دانلود می کنید فقط در PrivateSpace قابل مشاهده هستند، بنابراین از کشوی اصلی برنامه شما پنهان می شوند.

مخفی کردن برنامه در اندروید

۴- مخفی کردن برنامه ها در ال جی

روی یک قسمت خالی از صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید. یک منو بعد از چند ثانیه باز می شود.

مخفی کردن برنامه در شیائومی

روی Home screen settings ضربه بزنید. این کار گزینه هایی را برای سفارشی کردن صفحه اصلی نمایش می دهد. ( اگر کشوی برنامه شما فعال باشد، این گزینه را نخواهید دید. در عوض، کشوی برنامه خود را باز کنید، روی منو (menu) در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و Hide apps را انتخاب کنید. اکنون می توانید با صرف نظر از مرحله بعدی، مراحل مخفی کردن برنامه ها در ال جی را ادامه دهید. )

مخفی کردن برنامه در شیائومی

روی Hide apps ضربه بزنید . نزدیک به انتهای لیست است.

مخفی کردن برنامه در شیائومی

برنامه ای که می خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید. ضربه زدن روی نماد برنامه یک علامت تیک را در کادر تأیید آن قرار می دهد که به این معنی است که برنامه انتخاب شده است.

مخفی کردن برنامه در شیائومی

روی Done ضربه بزنید. برنامه های انتخاب شده اکنون پنهان هستند. می‌توانید برنامه‌ها را به همین ترتیب به حالت عادی برگردانید. فقط تیک برنامه هایی که می خواهید پنهان کردنشان متوقف شود را بردارید.

مخفی کردن برنامه در شیائومی

۵- پنهان کردن برنامه ها در اندروید با Nova Launcher

Nova Launcher را روی اندروید خود نصب کنید. اگر از اندرویدی با برند سامسونگ، وان پلاس، هوآوی یا ال‌جی استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید یک راه آسان برای مخفی کردن برنامه‌ها از کشوی برنامه‌ها داشته باشید، بهترین مخفی کن برنامه حرفه ای Nova Launcher است، یک ابزار رایگان جایگزین دسکتاپ که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را مخفی کنید. . می توانید این لانچر محبوب و پربازدید را از پلی استور دریافت کنید.
بسیاری از لانچرهای دیگر نیز وجود دارند. مراحل استفاده از آن ها مشابه با Nova Launcher خواهد بود اما کاملا یکسان نیست.

نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی

پس از دانلود و نصب Nova Launcher روی یک قسمت خالی در صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید. یک منو ظاهر می شود.

نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی

روی Settings ضربه بزنید. با این کار منوی Nova Settings باز می شود. همچنین می توانید با ضربه زدن روی Nova Settings که در کشوی برنامه قرار دارد به آنجا بروید.

نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی

روی App drawer ضربه بزنید. این گزینه نزدیک به بالای منو است.

نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی

به پایین بروید و روی Hide apps ضربه بزنید . این گزینه زیر سربرگ “Apps” است.

نحوه مخفی کردن برنامه در سامسونگ ، شیائومی ، هواوی

برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید. با ضربه زدن روی یک برنامه، علامت تیکی در کنار آن قرار می‌گیرد، به این معنی که برنامه انتخاب شده است. این به طور خودکار برنامه را از صفحه اصلی و کشوی برنامه پنهان می کند. برای بازیابی برنامه های مخفی، به این صفحه بازگردید و تیک موارد مورد نظر را بردارید.

برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید

لیست بهترین برنامه مخفی کننده برنامه:

۶- نحوه مخفی کردن برنامه در شیائومی ( نسخه های بدون قابلیت Hidden Apps)

به نظر می رسد شیائومی با MIUI 13 ویژگی Hidden Apps را حذف کرده است، اما همچنان می توانید از طریق App Lock از حرم خصوصی خود محافظت کنید. این رمز عبور از برنامه های خاصی محافظت می کند، بنابراین با مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی هیچ کس نمی تواند آنها را به راحتی باز کند، به علاوه به شما این امکان را می دهد که هر گونه اعلان های مرتبط با آن برنامه خاص را پنهان کنید. در اینجا نحوه تنظیم آن را خواهیم گفت:

تنظیمات را باز کنید و روی Apps ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه در هواوی

App Lock را انتخاب کرده و روی دکمه Turn On ضربه بزنید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی هواوی

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید یک حساب Mi (Xiaomi) راه‌اندازی کنید، زیرا این ویژگی برای عملکرد به آن نیاز دارد. این کار رایگان است و فقط یک لحظه طول می کشد!

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی

با انجام این کار، اکنون صفحه قفل برنامه را با برخی از برنامه های پیشنهادی که ممکن است بخواهید قفل کنید، مشاهده خواهید کرد. تیک هر کدام را که نمی خواهید بردارید، سپس روی Use App Lock ضربه بزنید.

اکنون هر برنامه ای را که می خواهید قفل کنید انتخاب کنید. هر کدام را انتخاب کنید از این پس با ضربه زدن به آنها صفحه ورود به سیستم را نشان می دهند (شما می توانید با اثر انگشت خود قفل آنها را باز کنید).

همچنین می‌توانید روی «Want to hide sensitive notfications» ضربه بزنید. گزینه ای برای جلوگیری از ظاهر شدن هر پیام خصوصی.

برای باز کردن قفل برنامه ها، کافی است به صفحه قفل برنامه (App Lock) بازگردید و آنها را از حالت انتخاب خارج کنید.

۷- نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی ( نسخه های دارای قابلیت Hideden Apps)

در برخی از نسخه ها MIUI دارای قابلیتی برای مخفی کردن برنامه ها از کشوی برنامه است و در صورت نیاز می توانید به راحتی به این برنامه ها دسترسی داشته باشید. این قابلیت به صورت پیش فرض مخفی است و باید این قابلیت را در تنظیمات سیستم جستجو کنیم. برای این مثال، ما از دستگاه‌های Redmi Note 12 و ۱۲ Pro برای این کار استفاده می‌کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات (Setting ) را در گوشی Redmi Note 12 خود باز کنید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

Hidden apps را با استفاده از نوار جستجو در بالا جستجو کنید و برای دسترسی به گزینه های بیشتر ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

از لیست همه برنامه‌ها، کلید جلوی برنامه‌هایی را که می‌خواهید پنهان کنید، فعال کنید.

مخفی کردن برنامه در هواوی

به عقب برگردید تا ببینید برنامه‌های انتخابی شما پنهان شده‌اند.

نحوه دسترسی به برنامه های مخفی در شیائومی:

هنگامی که یک برنامه را پنهان کردید، از کشوی برنامه در گوشی هوشمند شما حذف می شود. برای دسترسی به این برنامه‌های مخفی، باید یک ژست کوتاه را در صفحه اصلی انجام دهید. مطابق با تصویر زیر انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و بکشید. سپس رمز عبور خود را وارد کنید تا به برنامه های مخفی دسترسی پیدا کنید.

مخفی کن برنامه حرفه ای

مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

با این کار یک پنجره بازشو با تمام برنامه های مخفی باز می شود و می توانید به راحتی برنامه را از آنجا اجرا کنید. پس از اتمام کار با برنامه، آن را ببندید و دوباره پنهان خواهد شد.

مخفی کن برنامه حرفه ای

۸- پنهان کردن برنامه ها در گوشی شیائومی (برای گیمر ها)

اگر به خصوص به دنبال ترفندی برای پنهان کردن بازی ها در MIUI هستید، با حالت Game Turbo می توان آن را به راحتی انجام داد. ویژگی Game Turbo یک ویژگی بهینه‌سازی است که در MIUI تعبیه شده است که به شما امکان می‌دهد عملکرد بازی را در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو افزایش دهید. این قابلیت به طور خودکار تمامی بازی های نصب شده روی گوشی شما را لیست می کند و می توانید آنها را از تنظیمات Game Turbo مخفی کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

به Settings بروید. سپس به Special  Features > Game Turbo بروید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

یک رابط کاربری جدید ظاهر می شود که تمام بازی های روی گوشی شیائومی شما را فهرست می کند.

اکنون، روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی هواوی

سپس، ویژگی «Remove added games from Home screen» را روشن کرده و آن را ببندید.

مخفی گر برنامه ها از منوی گوشی هواوی

اکنون بازی های انتخابی از کشوی برنامه گوشی حذف خواهند شد. و شما موفق به مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی خود شده اید.

نحوه دسترسی به بازی های مخفی در MIUI

برای دسترسی مجدد به بازی‌ها در گوشی خود، به Settings > Special Features > Gaming Turbo بروید. در اینجا، می توانید بازی ها را از این لیست راه اندازی کنید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

۹- غیرفعال کردن برنامه های از پیش نصب شده

اگر می‌خواهید برنامه‌هایی را که از قبل در کشوی برنامه‌تان نصب شده‌اند، مشاهده نکنید، از این روش استفاده کنید. این روش باید روی اکثر تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار کند، اگرچه نام منوها و گزینه‌ها ممکن است متفاوت باشد. همه برنامه های از پیش نصب شده را نمی توان غیرفعال کرد، بنابراین ممکن است برای همه برنامه ها کار نکند. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات اندروید خود را باز کنید. برای این کار روی نماد چرخ دنده کلیک کنید.

برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید

روی Apps یا Apps & Notifications ضربه بزنید. نام این گزینه بر اساس مدل متفاوت است.

برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید

گزینه show all apps را انتخاب کنید. ( ممکن است منو یا برگه ای را در بالای صفحه ببینید که به شما امکان می دهد برنامه های موجود در لیست برنامه ها را فیلتر کنید. در این صورت، گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد همه برنامه های روی تلفن (از جمله برنامه های سیستم) را مشاهده کنید. )

اگر از Samsung Galaxy استفاده می کنید، روی منوی کشویی All ضربه بزنید و Enabled را انتخاب کنید. سپس، روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و Show system apps را انتخاب کنید. اگر Google Pixel دارید، روی مشاهده همه برنامه‌ها ضربه بزنید.

برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید

ادامه مراحل غیرفعال کردن برنامه ها:

روی برنامه ای که می خواهید پنهان کنید ضربه بزنید. این کار برخی از اطلاعات برنامه را نشان می دهد.

برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید

روی Disable ضربه بزنید. اگر این گزینه را نمی بینید، ممکن است مجبور شوید ابتدا روی Force Stop ضربه بزنید. همچنین ممکن است در بخشی به نام Storage پنهان باشد. اگر اشاره ای به دکمه «Disable» وجود نداشته باشد، برنامه انتخابی را نمی توان غیرفعال کرد. گاهی اوقات هنگامی که می خواهید برنامه را غیرفعال کنید، از شما خواسته می شود که آن را با نسخه کارخانه جایگزین کنید. می توانید این گزینه را انتخاب کنید، اما به این معنی است که برنامه همچنان در صفحه برنامه ها نمایش داده می شود.

غیرفعال کردن یک برنامه همچنین از دریافت به‌روزرسانی‌ها از فروشگاه Play جلوگیری می‌کند.

می‌توانید برنامه‌های غیرفعال‌شده خود را در بخش «Disabled» در منوی برنامه‌ها پیدا کنید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

سوالات متداول

اگر Launcher را حذف نصب کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر Apex Launcher را حذف نصب کنید، برنامه‌های مخفی شما دیگر مخفی نمی‌شوند.

مخفی کردن برنامه ها چه دلیلی دارد؟

ممکن است برخی از اعضای خانواده یا دوستانی داشته باشید که برای حریم خصوصی شما ارزش قائل نیستند. شاید شما نمی خواهید والدینتان عکس های شما را ببینند. علاوه بر این، ممکن است برنامه هایی داشته باشید که برای کودکان شما مناسب نیستند. بنابراین دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

همچنین برخی از برنامه ها می توانند حاوی اطلاعات شخصی و حساس مانند داده های مالی شخصی، اسرار تجاری یا مالکیت معنوی باشند. اگر گم شود یا دزدیده شود، نمی خواهید اینها به دست افراد اشتباه بیفتد.

برای برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید چه کنیم؟

پیدا کردن برنامه های مخفی به روشی که برای پنهان کردن آنها استفاده کرده اید بستگی دارد.

چگونه برنامه های مخفی گوشی سامسونگ را پیدا کنیم؟

می‌توانید با بازگشت به قسمت Hide apps و لغو انتخاب نمادهای برنامه‌های مخفی در کادر بالای صفحه، برنامه‌ها را باز کنید و از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

به دلایل مختلفی ممکن است بخواهید اپلیکیشن های گوشی موبایل خود را مخفی کنید. در این مطلب به روش های مختلفی برای پنهان کردن برنامه ها در گوشی های شیائومی، سامسونگ، ال جی، هواوی و وان پلاس اشاره کردیم. همچنین راه هایی عمومی برای انجام این کار گفتیم که تقریبا در هر گوشی اندرویدی قابل استفاده است. در نهایت به انگیزه های هر فردی برای مخفی کردن برنامه ها نیز اشاره کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش های مخفی کردن برنامه را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مطلب بر اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشد. از دیدگاه ها و تجربه های شما در این زمینه استقبال می کنیم.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید