0

آموزش 8 روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
بازدید 35

[ad_1]

یکی از این ویژگی های گوشی هوشمند GPS است که گوشی شما را قادر می سازد تا مختصات موقعیت مکانی شما را بداند. 📍 روش های مختلفی برای پیدا کردن مختصات جغرافیایی با موبایل اندروید وجود دارد. در ادامه به آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید میپردازیم.

پیدا کردن مختصات جغرافیایی با موبایل

How To Find Your GPS Coordinates On An Android Device

پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید می تواند برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی با دوستان، کوهنوردان و فعالیت های خارج از منزل مفید است. چند راه برای پیدا کردن مختصات جغرافیایی با موبایل وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- قطب نمای داخلی اندروید

اندروید یک قطب نمای داخلی در اکثر دستگاه ها ارائه می دهد. اگر به قطب نما مجوز موقعیت مکانی را داده باشید نه تنها به شما جهت ها را نشان می دهد، بلکه طول و عرض جغرافیایی دقیق موقعیت مکانی را نشان می دهد. در این روش از گوشی گلکسی سامسونگ استفاده شده است اما برای اکثر دستگاه های اندروید دستورالعمل ها یکسان است.

برای شروع؛ برنامه های خود را باز کنید و Compass را در نوار جستجو تایپ کنید. اگر گوشی شما مجهز به قطب نما باشد در اینجا نشان داده می شود.

قطب نمای داخلی اندروید 10

در مرحله بعد برنامه Compass باید مختصات GPS را در صفحه اصلی نشان دهد. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید اطراف برنامه را کلیک کنید تا آنها را پیدا کنید.

اگر برنامه قطب نما را ندارید، از آنجایی که اکثر گوشی های اندروید دارای مغناطیس سنج داخلی هستند، احتمالا می توانید یک برنامه قطب نمای جانبی را برای این کار دانلود کنید.

قطب نمای داخلی اندروید 10

۲- پیدا کردن مکان با طول و عرض جغرافیایی در گوگل مپ

پیدا کردن مختصات جغرافیایی در گوگل مپ اندروید کار ساده ای است. Google Maps بهترین GPS اندروید است زیرا یک برنامه قدرتمند است که عملکردهای زیادی را در یک برنامه ارائه می دهد. اکثر گوشی های اندرویدی دارای نقشه از پیش نصب شده گوگل هستند، اما اگر گوشی شما آن را ندارد، گوگل مپ را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

پیدا کردن مکان با طول و عرض جغرافیایی در گوگل مپ

پس از نصب، باید برنامه Google Maps را باز کنید. مطمئن شوید که ویژگی GPS گوشی خود را فعال کرده اید. مطمئن شوید که ویژگی Location را در منوی کشویی خود فعال کرده اید. گوشی اندرویدی شما تنظیمات مکان های خاص خود را دارد (به تنظیمات یا Settings بروید و ” Location” را جستجو کنید) و Google Maps برای اینکه بداند کجا هستید به تنظیمات تلفن شما متکی است، بنابراین ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را برای Google Maps تغییر دهید تا به درستی کار کند.

پس از اینکه تنظیمات موقعیت مکانی شما به درستی پیکربندی شد، می توانید مکان خود را پیدا کنید.

روی My Location ضربه بزنید.

پیدا کردن مکان با طول و عرض جغرافیایی در گوگل مپ

انگشت خود را روی مکان فعلی خود فشار دهید و نگه دارید تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.

پیدا کردن مکان با طول و عرض جغرافیایی در گوگل مپ

با این کار، مختصات GPS موقعیت شما و به دنبال آن آدرس ظاهر می شود.

هنگامی که مکان شما پیدا شد، در صورت نیاز می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پیدا کردن مکان با طول و عرض جغرافیایی در گوگل مپ

به جای تپ کردن My Location می توانید مکان مورد نظر خود را روی نقشه پیدا کنید.

۳- استفاده از بهترین برنامه های مختصات یاب اندروید

اگر موفق به پیدا کردن مختصات جغرافیایی در گوگل مپ نشدید می توانید از برنامه های جانبی که در ادامه معرفی می کنیم استفاده کنید.

۳-۱- برنامه GPS Status and Toolbox

برنامه ای که می توانید برای پیدا کردن مختصات GPS تان در دستگاه اندرویدی استفاده کنید، GPS Status and Toolbox است. این برنامه که خود را به عنوان رقیب جدی تر برای اکثر برنامه های نقشه برداری معرفی می کند، جعبه ابزاری از ویژگی ها را برای کسانی که اطلاعات مکان دقیق تری می خواهند، ارائه می دهد. در صورتی که دستگاه اندرویدی شما از سنسورها پشتیبانی می کند، این برنامه خوانش فشار، چرخش، دما و رطوبت را نشان می دهد. این برنامه بدون تبلیغات بوده و ویجت های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد و حتی دارای جعبه ابزار GPS است.

برنامه GPS Status and Toolbox

۳-۲- برنامه Map Coordinates

برنامه مختصات یاب Map Coordinates در درجه اول برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما با دیگران طراحی شده است و استفاده از آن ساده است. می توانید موقعیت مکانی خود را از طریق پیامک، ایمیل، یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.  در این برنامه:

درجه، دقیقه و ثانیه استاندارد GPS به صورت DDD° MM’ SS.S نمایش داده می شود.

سیستم مرجع شبکه نظامی (MGRS) به عنوان تعیین منطقه شبکه، موقعیت شرقی-غربی در شبکه، موقعیت شمالی-جنوبی در شبکه (فقط گزینه پولی) نمایش داده می شود.

دارای سیستم Universal Transverse Mercator (UTM) (فقط گزینه پولی)

دارای سیستم GEOREF (فقط گزینه پولی)

What3words، به عنوان word1.word2.word3 نمایش داده می شود تا مکان های دقیق در بلوک های ۳ متری به دست آید.

مطمئناً می توانید به مختصات نقشه تکیه کنید تا خواندن دقیقی را به شما ارائه دهد زیرا ارائه دهندگان نقشه آن Google Maps یا Open Street Maps هستند. یک قطب نما هم در این برنامه گنجانده شده است.

برنامه Map Coordinates

۳-۳- برنامه UTM Geo Map

مختصات یاب UTM یک برنامه ساده و کامل است که استفاده ساده ای دارد. این برنامه به صورت رایگان به شما اجازه می دهد تا مختصات موقعیت مکانی مورد نیاز خود را برای نقشه برداری، توپوگرافی و غیره پیدا کنید. مهندسین عمران، زمین شناسی و غیره از این برنامه برای پیدا کردن مختصات، موقعیت مکانی و آدرس، اندازه گیری مسافت و مسافت، تحلیل مکانی استفاده کنند.

برنامه UTM Geo Map

اگر به استفاده از برنامه های خارجی علاقه ندارید، در ادامه چند برنامه مختصات یاب اندروید فارسی را به شما معرفی می کنیم.

۳-۴- مختصات جغرافیای (UTM)

مختصات جغرافیای (UTM) یکی دیگر از برنامه هایی است که به شما در پیدا کردن مختصات جغرافیایی هر مکان از کره زمین، پیدا کردن مختصات فعلی شما با ریزترین جزئیات، نشان دادن مختصات روی نقشه کمک خواهد کرد. این برنامه از ۵ امتیاز ۴ را بدست آورده است.

مختصات جغرافیای (UTM)

۳-۵- این ملک کجاست؟

این ملک کجاست؟ به شما این امکان را می دهد تا با وارد کردن شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات موجود در اسناد مالکیت موقعیت دقیق ملک را که با رنگ قرمز در نقشه مشخص می شود پیدا کنید. اگر گوگل مپ را در گوشی خود نصب داشته باشید می توانید با انتخاب علامت قرمز، نزدیکترین مسیر به این مختصات را بدست آورید. همچنین می توانید این مختصات را برای دیگران ارسال کنید. از قابلیت های دیگر این برنامه می توان به امکان ذخیره اطلاعاتی مانند نام مالک و شماره تماس ملک اشاره کرد. اگر مشاور املاکی، کارشناس دادگستری، کارشناس بانک یا فردی هستند که با ملک و املاک در ارتباط هستید این برنامه مناسب شماست.

این ملک کجاست؟

۳-۶- مختصات یاب

مختصات یاب یکی دیگر از برنامه هایی است که می توانید امتحان کنید. این برنامه دارای حجم کم و رابط کاربری ساده است. عملکرد این برنامه این است که با وارد کردن مختصات جغرافیایی یک نقطه، می توانید محل مورد نظر را روی نقشه مشاهده کنید. لازم است اشاره کنیم که این برنامه موفق به جلب نظر کاربران زیادی نشده است و از ۵ امتیاز ۳.۳ را کسب کرده است.

مختصات یاب

سوالات متداول

نحوه خواندن مختصات UTM چگونه است؟

فرض کنید مختصات UTM برج میلاد ۵۳۳۹۲۲۳۹۵۵۶۹۵۳۹۰۰۰۰۰۰۰۰ است که نقطه مورد نظر ما در زون شماره 39 و باند S است. به این مختصات به اصطلاح  S 39 گفته می شود. در اینجا عدد 533922 (یعنی 6 عدد اول که مختصات E یا شرقی است) فاصله از محور مختصات X و عدد 3955695 (یعنی 7 عدد بعدی که مختصات N یا شمالی است) فاصله از محور Y (برحسب متر) نسبت به مبدا می باشد.

چگونه مختصات را پیدا کنیم؟

شما با استفاده از قطب نمای داخلی گوشی، گوگل مپ و یا حتی برنامه های جانبی می توانید مختصات جغرافیایی یک نقطه را پیدا کنید. برنامه های جانبی خارجی و ایرانی که می توانید استفاده کنید در بالا معرفی شده است.

نحوه وارد کردن مختصات در گوگل مپ اندروید چگونه است؟

شما می توانید با وارد کردن مختصات طول و عرض جغرافیایی در کادر جستجو مکان دقیقی را پیدا کنید. این مکان به صورت یک سنجاق قرمز در نقشه مشاهده خواهید کرد. خود گوگل مپ نکات قالب بندی را برای وارد کردن مختصات به شما اعلام می کند. شما می توانید از DMS (درجه؛ دقیقه و ثانیه)، DMM (درجه و دقیقه اعشاری)، DD (درجه اعشاری) استفاده کنید. نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که مختصات عرض را قبل از مختصات طول جغرافیایی وارد کنید. اولین عدد در مختصات عرض جغرافیایی باید بین -90 و 90 باشد. همچنین اولین عدد در مختصات طول جغرافیایی باید -18 و 180 باشد.

جمع بندی

پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید می توانید برای بسیاری از نقشه بردارن ، پیدا کردن موقعیت زمین و ملک و.. کاربرد داشته باشد. با استفاده از روش ها و برنامه هایی که در بالا توضیح دادیم می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. اگر برنامه یا روش دیگری میشناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید