0

آموزش 8 روش رفع ارور ISDone.dll در ویندوز 11

آموزش 8 روش رفع ارور ISDone.dll در ویندوز 11
بازدید 218


آیا تا به حال برای شما پیش آمده حین نصب بازی یا یک برنامه در ویندوز ۱۱ با ارور ISDone.dll مواجه شوید؟ ⚠️ برای رفع خطای ISDone.dll در هنگام نصب بازی روش های متنوعی وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۸ روش رفع ارور ISDone.dll در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

حل ارور ISDone.dll ویندوز ۱۱

?How to Fix ISDone.dll Error on Windows 11

ارور ISDone.dll در ویندوز ۱۱ یکی از شایع ترین ارور هایی است که شما حین نصب بازی و برنامه های سنگین ممکن است با آن مواجه شوید. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. پیش از این ۱۱ روش برای رفع مشکل ارور ISDone.dll هنگام نصب بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را بررسی کردیم. در این مطلب چند روش برای حل مشکل ارور ISDone.dll ویندوز ۱۱ بررسی میکنیم.

برای رفع ارور ISDone.dll در ویندوز ۱۱ سیستم مورد نیاز بازی را بررسی کنید

اولین کاری که شما باید قبل از نصب یک بازی انجام دهید بررسی کردن سیستم مورد نیاز آن بازی و مقایسه آن با سیستم خودتان است. هر بازی برای نصب شدن و اجرا شدن نیاز به یکسری شرایط دارند. بنابر این ابتدا شما باید این موضوع را بررسی کنید.

رفع خطای ISDone.dll در هنگام نصب بازی

به عنوان مثال سیستم شما باید حداقل مقدار رم مورد نیاز را داشته باشد یا ببینید رم با خطایی مواجه است یا خیر. به غیر از رم، هارد شما باید به اندازه کافی خالی باشد. درصورتی که هارد خالی نیست میتوانید چند برنامه را حذف کنید. برای حذف برنامه از روی ویندوز و آزاد کردن فضا از طریق منو Start ویندوز Settings را باز کنید.

دانلود فایل ISDone.dll برای ویندوز 11

وارد بخش Apps شوید.

مشکل فایل ISDone.dll

از کادر سمت چپ Apps & features را انتخاب کنید.

راه حل ارور ISDone.dll ویندوز 11

اکنون در سمت راست شما میتوانید برنامه های نصب شده در ویندوز را مشاهده کنید. برنامه ای که بیشترین فضا را اشغال کرده و شما نیازی به آن ندارید را انتخاب کنید و روی Uninstall کلیک کنید تا حذف شود.

ارور ISDone.dll در نصب بازی PES , FIFA , GTA و..

همچنین ممکن است هارد فضای خالی داشته باشد اما با خطاهایی مواجه باشد که باعث میشوند شما نتوانید برنامه یا بازی مورد نظر خود را نصب کنید. برای بررسی این موضوع Command Prompt را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید. روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود.

ISDone.dll error حل مشکل

بعد از باز شدن Command Prompt بررسی کنید ببینید در کدام پوشه هستید. شما باید در درایوی باشید که ویندوز در آن جا نصب است. به عنوان مثال اگر ویندوز خود را در درایو C نصب کردید باید Command Prompt در همان درایو باشد. اگر در درایو مورد نظر نیستید میتوانید مطلب آموزش کامل تغییر مسیر در CMD را مطالعه کنید. پس از رفتن به مسیر مورد نظر دستور :chkdsk /f C را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید. این دستور خطا های هارد دیسک را بررسی و در صورت وجود آن ها را رفع میکند.

حل مشکل ISDone.dll در نصب بازی ویندوز 11

به غیر از این ها اگر ویندوز شما ۳۲ بیتی است و بازی نیاز به ویندوز ۶۴ بیتی دارد نمیتوانید بازی را نصب کنید. بازی ۶۴ بیتی باید روی ویندوز ۶۴ بیتی باشد.

تغییر پوشه فایل Setup برای رفع ارور ISDone.dll در نصب بازی ویندوز ۱۱

یکی دیگر از روش های ساده ای که میتوانید با آن ارور ISDone.dll را رفع کنید تغییر پوشه فایل نصبی است. برای این کار پوشه ای که فایل نصبی برنامه و یا بازی مورد نظر شما در آن جا قرار دارد را باز کنید. روی فایل نصبی راست کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. در منو باز شده برای کپی فایل نصبی روی Copy کلیک کنید. اگر میخواهید فایل به طور کامل منتقل شود و در این پوشه بعد از انتقال حذف شود روی Cut کلیک کنید.

حل ارور ISDone.dll ویندوز 11

حالا به یک پوشه دلخواه دیگر بروید. بهتر است جایی را انتخاب کنید که فضای خالی بیشتری دارد. سپس روی صفحه خالی راست کلیک کنید. از منو باز شده روی Paste کلیک کنید تا جایگذاری شود. اکنون میتوانید روی فایل نصبی راست کلیک کنید. Run as administrator را انتخاب کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

دانلود فایل ISDone.dll برای ویندوز 11

حل مشکل ISDone.dll هنگام نصب بازی با تعمیر فایل های خراب

برخی از فایل های ویندوز گاهی ممکن است خراب و یا قدیمی شوند. این فایل های قدیمی و خراب باعث میشوند شما هنگام نصب بازی و یا برنامه با ارور مواجه شوید. در این شرایط برای رفع ارور و نصب بازی میتوانید فایل های خراب را تعمیر کنید. برای تعمیر فایل های خراب میتوانید از Command Prompt کمک بگیرید. Command Prompt را در قسمت جست جو ویندوز وارد کنید. روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود.

ISDone.dll error حل مشکل

پس از باز شدن Command Prompt دستور sfc /scannow را وارد کنید و کلید Enter را از روی کیبورد خود فشار دهید تا اجرا شود.

دلیل ارور ISDone.dll ویندوز 11

بعد از اتمام اسکن ویندوز دستور های زیر را به ترتیب وارد کنید و بعد از هر دستور Enter را فشار دهید تا اجرا شود.

  • Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

ارور ISDone.dll در ویندوز 11

رفع ارور ISDone.dll هنگام نصب بازی با غیر فعال کردن Firewall

گاهی ممکن است Firewall از نصب یک بازی یا برنامه جلوگیری کند و شما را با ارور هایی مانند ارور ISDone.dll مواجه کند. زمانی که ویندوز تشخیص دهد ممکن است با نصب یک برنامه و یا بازی ویروسی شود از نصب آن جلوگیری میکند. پس شما باید Firewall را غیر فعال کنید تا هنگام نصب بازی با مشکلی مواجه نشوید. برای غیر فعال کردن این قابلیت در ویندوز ۱۱ ابتدا Windows Defender Firewall را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود. از سمت چپ صفحه Turn Windows Defender Firewall on or off را انتخاب کنید.

آموزش حل ارور ISDonedll در نصب بازی

هر دو گزینه Turn off Windows Defender Firewall را انتخاب کنید تا غیر فعال شود.

حل مشکل ISDone.dll در نصب بازی ویندوز 11

برای دیدن سایر روش های دسترسی به Firewall و غیر فعال کردن آن میتوانید مطلب آموزش تصویری بستن و خاموش کردن فایروال ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید. همچنین اگر نرم افزار آنتی ویروس دیگری روی ویندوز خود نصب کردید آن ها را نیز باید غیر فعال کنید. این برنامه ها مانند Firewall ویندوز زمانی که یک برنامه یا بازی را تهدید و خطرناک تشخیص دهند نمیگذارند شما آن برنامه را نصب کنید.

حل مشکل ISDone.dll در نصب بازی ویندوز ۱۱ با استفاده از Safe Mode ویندوز

شما میتوانید برنامه و یا بازی که در حین نصب آن با ارور مواجه میشوید در حالت ایمن ویندوز یا Safe Mode نصب کنید و ببینید ارور ISDone.dll رفع میشود یا خیر. در این حالت ویندوز، قابلیت های جانبی ویندوز مانند بالا آمدن درایو های جانبی و… کار نمیکنند. برای راه اندازی ویندوز در حالت Safe Mode کلید های میانبر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. در کادر ابزار Run کلمه MSConfig را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

دانلود ISDone.dll برای ویندوز 11

با این کار کادر System Configuration باز میشود. در کادر System Configuration از طریق منو بالای صفحه به تب Boot بروید. سپس از پایین کادر تیک Safe boot را بزنید. حالا برای ذخیره تغییرات روی Apply و بعد از آن OK کلیک کنید.

آموزش حل ارور ISDonedll در نصب بازی

اکنون یک کادر جدید مبنی بر اینکه برای ذخیره تغییرات باید ویندوز خود را ریستارت کنید برای شما باز میشود. روی Restart کلیک کنید تا ویندوز در Safe Mode راه اندازی شود.

رفع مشکل ارور ISDone.dll ویندوز 11

بعد از روشن شدن ویندوز در Safe Mode به سراغ فایل نصبی بروید و سعی کنید بازی را نصب کنید. بررسی کنید مشکل ISDone.dll رفع شده است یا خیر.

رفع مشکل ارور ISDone.dll ویندوز ۱۱ با افزایش Virtual memory

زمانی که RAM محدود است افزایش Virtual memory یا حافظه مجازی میتواند راه حل ارور ISDone.dll ویندوز ۱۱ باشد. برای این کار کلید های میانبر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. در کادر ابزار Run کلمه Sysdm.cpl را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

رفع ارور ISDone.dll هنگام نصب بازی

در کادر باز شده به تب Advanced بروید. در بخش Performance روی Settings کلیک کنید.

حل مشکل ISDone.dll هنگام نصب بازی

مجددا در کادر باز شده به تب Advanced بروید و روی Change کلیک کنید.

حل مشکل ارور ISDone.dll ویندوز 11

در صفحه جدید اگر Automatically manage paging file size for all drives فعال است آن را غیر فعال کنید. سپس Custom size را فعال کنید. اکنون در کادر Initial size میتوانید مقدار بیشتری وارد کنید. ماکسیمم مقدار Initial size بستگی به رم شما دارد. در آخر روی OK کلیک کنید.

دانلود فایل ISDone.dll برای ویندوز 11

بعد از طی کردن مراحل بالا ویندوز را ریستارت کنید. برای ریستارت ویندوز روی منو Start کلیک کنید. بعد از آن روی آیکن Power کلیک کنید و از گزینه ها باز شده Restart را انتخاب کنید.

حل مشکل ISDone.dll در نصب بازی ویندوز 11

بعد از روشن شدن ویندوز ابزار Run را با کلید های مبانبر Windows+ R باز کنید. در کادر باز شده %temp% را تایپ کنید. روی OK کلیک کنید. کادری که برای شما باز میشود شامل فایل های موقت ویندوز میشوند.

حل مشکل ISDone.dll هنگام نصب بازی

اکنون تمام فایل های درون پوشه را انتخاب کنید و راست کلیک کنید. برای حذف فایل ها از منو باز شده Delete را انتخاب کنید. این فایل های غیر ضروری هستند و مجددا توسط ویندوز ساخته میشود.

رفع ارور ISDone.dll در ویندوز 11

آموزش حل ارور ISDonedll در نصب بازی با ثبت مجدد ISDone.dll

برای ثبت مجدد ISDone.dll و رفع مشکل فایل ISDone.dll ابتدا باید Command Prompt را باز کنید. برای همین در قسمت جست جو ویندوز Command Prompt را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود.

رفع ارور ISDone.dll هنگام نصب بازی

بعد از باز شدن Command Prompt دستور regsvr32 Isdone.dll را کپی و در Command Prompt پیست کنید. بعد از وارد کردن دستور از روی کیبورد خود Enter را فشار دهید تا دستور اجرا شود.

رفع ارور ISDone.dll در ویندوز 11

بعد از اجرا شدن دستور بالا دستور regsvr32 unarc.dll را نیز وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

دانلود ISDone.dll برای ویندوز ۱۱ و جایگزین کردن آن با فایل اصلی

راه دیگری که میتوانید برای رفع خطای ISDone.dll در هنگام نصب بازی انجام دهید دانلود فایل ISDone.dll برای ویندوز ۱۱ و جایگزین کردن آن با فایل اصلی است. برای این کار ابتدا UNARC.dll و ISDone.dll را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود فایل ISDone.dll برای ویندوز ۱۱، آن را از فایل فشرده و زیپ خارج کنید. بعد از استخراج فایل باید آن را منتقل کنید. برای انتقال فایل ها روی آن ها راست کلیک کنید و از منویی که باز میشود Copy را انتخاب کنید.

رفع مشکل ارور ISDone.dll ویندوز 11

حالا به درایو C بروید. در درایو C پوشه Windows را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. بعد از آن به پوشه System32 بروید. در پوشه System32 باید فایل های کپی شده را پیست کنید. برای این کار در جای خالی صفحه راست کلیک کنید و از منو باز شده Paste را انتخاب کنید. یک کادر برای شما باز میشود مبنی بر اینکه میخواهید با فایل اصلی جایگزین شود؟ برای تایید و ادامه روی Yes کلیک کنید. حالا فایل ISDone.dll جایگذاری شد. میتوانید به پوشه فایل نصبی برنامه مورد نظر بروید و سعی کنید آن را نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز دلیل ارور ISDone.dll ویندوز ۱۱ را بررسی کردیم و چند روش برای حل مشکل ISDone.dll error بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع ارور ISDone.dll در نصب بازی PES , FIFA , GTA و.. استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل فایل ISDone.dll در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید