0

آموزش 7 روش زوم در فتوشاپ مانند یک حرفه ای!

آموزش 7 روش زوم در فتوشاپ مانند یک حرفه ای!
بازدید 42


اگر میخواهید یک جای عکس را در فتوشاپ درست کنید اما نقطه مورد نظر خیلی کوچک است میتوانید عکس را زوم کنید تا عکس شما بزرگ تر شود و راحت تر تغییر مورد نظر را اعمال کنید. 🔎 راه های مختلفی برای زوم کردن در فتوشاپ وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۷ روش زوم در فتوشاپ مانند یک حرفه ای! میپردازیم.

چگونه در فتوشاپ زوم کنیم؟

?How to Zoom in And Zoom out In Photoshop

یکی از چیز های ابتدایی که شما نیاز دارید تا در Photoshop یاد بگیرید زوم روی قسمتی از عکس در فتوشاپ است. با زوم کردن شما میتوانید عکس های خود را بزرگتر یا کوچک تر کنید تا راحت تر بتوانید تغییرات دلخواه خود روی عکس را اعمال کنید. در ادامه روش های زوم کردن یا زوم اوت در فتوشاپ را بررسی میکنیم.

نحوه پیدا کردن زوم فعلی از طریق تنظیمات زوم فتوشاپ

زمانی که عکسی را در فتوشاپ باز میکنید، برنامه مقداری زوم به صورت خودکار میکند. این مقدار را در بالای صفحه میتوانید مشاهده کنید. به عنوان مثال در اینجا میزان زوم ۶۶% است.

تنظیمات زوم فتوشاپ

در پایین صفحه سمت چپ نیز ۶۶% را مشاهده کنید. برای تغییر این مقدار میتوانید آن را انتخاب کنید.

زوم عکس در فتوشاپ

سپس عدد جدید را وارد کنید. یعنی برای زوم بیشتر میتوانید عدد ۵۰ یا هر عدد دیگری را وارد کنید. سپس Enter را بزنید تا بیشتر زوم شود.

چگونه با موس در فتوشاپ زوم کنیم

همچنین کنار قسمت وارد کردن عدد برای زوم یک فلش وجود دارد که میتوانید برای کم یا زیاد کردن مقدار زوم از آن استفاده کنید.

در فتوشاپ چگونه زوم کنیم

چگونه با موس در فتوشاپ زوم کنیم؟ از طریق منو View

منو بالای صفحه قابلیت های مختلفی در اختیار شما قرار یدهد. این منو همچنین امکان زوم را برای شما فراهم کرده است. برای همین در منو بالای صفحه View را انتخاب کنید و برای زوم کردن Zoom In و برای از زوم خارج شدن Zoom Out را انتخاب کنید.

چگونه در فتوشاپ زوم کنیم؟

کلید میانبر زوم در فتوشاپ برای سریعتر زوم کردن

در فتوشاپ کلید های میانبر مختلفی وجود دارد که برای دسترسی به ابزار های مختلف میتوانید از آن ها استفاده کنید. کلید میانبری که برای زوم کردن میتوانید استفاده کنید کلید Ctrl به همراه + است. بعد از آن اگر میخواهید از زوم خارج شوید میتوانید مجددا Ctrl را بگیرید و این بار – را فشار دهید.

زوم عکس در فتوشاپ با استفاده از Fit on Screen

گزینه Fit on Screen باعث میشود عکس شما به بزرگی صفحه برنامه فتوشاپ شود. برای استفاده از این گزیه در منو بالا View را انتخاب کرده و Fit on Screen را انتخاب کنید.

زوم در فتوشاپ با موس

۲۰۰% یا ۱۰۰% کردن اندازه عکس با دکمه زوم در فتوشاپ

بالاتر گفته شد که شما میتوانید از طریق پایین نرم افزار درصد زوم را تغییر دهید. برای دو عدد ۱۰۰ و ۲۰۰ شما میتوانید به جای وارد کردن این اعداد در پایین صفحه از منو بالای صفحه مجددا View را انتخاب کرده و یکی از عدد های ۱۰۰% یا ۲۰۰% را انتخاب کنید.

زوم اوت در فتوشاپ

چطور در فتوشاپ زوم کنیم؟ توسط ابزار زوم

به غیر از روش های گفته شده در بین ابزار های فتوشاپ ابزار زوم نیز وجود دارد. در سمت چپ برنامه شما میتوانید منویی  از ابزار های مختلف مشاهده کنید. برای زوم در فتوشاپ با موس روی ابزار زوم کلیک کنید.

چطور در فتوشاپ زوم کنیم

اکنون کافیست روی صفحه کلیک کنید تا زوم کند. برای خارج شدن از زوم کلید Alt را فشار دهید سپس روی صفحه کلیک کنید. همچنین اگر میخواهید به یک نقطه خاص زوم کنید با موس یک کادر دور محل مورد نظر بکشید تا زوم شود.

دکمه زوم در فتوشاپ

به غیر از موارد گفته شده زمانی که شما ابزار زوم را انتخاب کرده اید میتوانید روی عکس خود راست کلیک کنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. اکنون به گزینه های ۱۰۰%، Fit on Screen، ۲۰۰%، Zoom Out و Zoom In دسترسی دارید و میتوانید از آن ها استفاده کنید.

چگونه در فتوشاپ با اسکرول موس زوم کنیم

فعال شدن Scrubby zoom در فتوشاپ باعث میشود تا با کلیک روی تصویر خود و نگه داشتن موس سپس به سمت راست یا چپ کشیدن آن تصویر خود را بزرگتر یا کوچک تر کنید. برای فعال کردن آن در بالای صفحه تیک Scrubby zoom را بزنید.

فعال شدن scrubby zoom در فتوشاپ

چگونه در فتوشاپ با اسکرول موس زوم کنیم؟ نحوه زوم کردن و از زوم خارج شدن با اسکرول موس

برای زوم در فتوشاپ با موس شما میتوانید از کلید اسکرول آن استفاده کنید. برای این کار کلید Alt را نگه دارید و کلید اسکرول را برای زوم کردن به سمت بالا بچرخانید و برای از زوم خارج کردن به سمت پایین بچرخانید. همچنین اگر همزمان Shift را نگه دارید با فاصله ۱۰۰% زوم میکند یا از زوم خارج میشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که در فتوشاپ چگونه زوم کنیم. آیا شما توانستید با استفاده از این قابلیت عکس های خود را بزرگ یا کوچک کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه زوم در فتوشاپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید