0

آموزش 7 روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم

آموزش 7 روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم
بازدید 38

[ad_1]

هنگام پخش فیلم با خطای This Video File Cannot Be Played کروم ⚠️ مواجه می‌شوید؟ مطلب امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شماست. پیغام خطای This Video File Cannot Be Played کروم ممکن است به دلیل عوامل متعددی ظاهر شود؛ مانند ناسازگاری مرورگر شما با ویدیو، فعال شدن درایور گرافیک قدیمی یا ایجاد تداخل در Extension مرورگر. در مطلب آموزش ۷ روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم به راهکار های حل این مشکل می‌پردازیم.

رفع ارور مشکل This Video File Cannot Be Played گوگل کروم

?How to Fix “This Video File Cannot Be Played” Error in Chrome

چه در گوشی و چه در ویندوز، مشکل پخش ویدیو در کروم رایج است. خوشبختانه، تکنیک های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد. با آپدیت مرورگر، غیرفعال کردن VPN‌ و افزونه‌های مرورگر و یا آپدیت درایورهای کارت گرافیک، میتوانید مشکل باز نشدن ویدیو در کروم را حل کنید. برای حل این مشکل، روش‌های زیر را دنبال کنید.

مرورگر خود را آپدیت کنید

نخستین راهکار برای رفع مشکل This Video File Cannot Be Played کروم، آپدیت مرورگر به آخرین نسخه است. به‌روزرسانی های جدیدتر باعث میشود سازگاری با فرمت های ویدئویی مبتنی بر وب بهبود یابد. مرورگر شما باید به‌طور خودکار به‌روزرسانی شود، اما می‌توانید با مراجعه به پنل تنظیمات آن را دوباره بررسی کنید. برای بررسی آپدیت بودن Google Chrome در ویندوز، در مرورگر خود Chrome menu را باز کنید، به Settings رفته و About Chrome را در نوار کناری انتخاب کنید. سپس، صبر کنید تا کروم خود را به آخرین نسخه خود به‌روزرسانی کند.

برای حل مشکل This Video File Cannot Be Played، مرورگر خود را آپدیت کنید

VPN خود را خاموش کنید

فیلترشکن میتواند باعث ایجاد ارور ” این فایل ویدئویی قابل پخش نیست(کد خطا: ۲۴۱۰۱۱ ” شود.  اگر روی لپ‌تاپ خود VPN نصب کرده‌اید، برای مدت کوتاهی آن را غیرفعال کرده و بررسی کنید که مشکل حل شده‌است یا نه.

برای حل مشکل This Video File Cannot Be Played، کش مرورگر را پاک کنید

حافظه پنهان مرورگر می‌تواند با سایت‌ها تداخل داشته باشد، از بارگیری ویدیوها جلوگیری کند و علت پخش نشدن فیلم در گوگل کروم باشد. برای رفع این مشکل همه داده های کش را پاک کنید و دوباره امتحان کنید. برای پاک کردن کش مرورگر مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی Chrome را باز کنید ، به Privacy and Security رفته و Clear Browsing Data را انتخاب کنید. Time Range را روی All Time تنظیم کنید، کادرهای Cookies and Other Site Data و Cached Images and Filesرا علامت بزنید و در نهایت، Clear Data را انتخاب کنید.

کش مرورگر را پاک کنید

حل مشکل This Video File Cannot Be Played با غیرفعال کردن Extensions

Extension میتواند عملکرد مرورگر شما را بهتر کند. اما گاهی اوقات با ابزارهای اصلی مرورگر مانند پخش‌کننده‌ های رسانه، تداخل پیدا می‌کند. اگر با مشکل باز نشدن ویدیو در کروم مواجه‌اید بهتر است اکستنشن‌ های کروم را غیرفعال کنید. برای این کار:

منوی Chrome را باز کنید، Extensions را انتخاب کنید. به Manage Extensions بروید و همه اکستنشن‌ها را غیرفعال کنید.

Hardware Acceleration را غیرفعال کنید

مرورگرهای دسکتاپ مانند کروم، کارهایی مانند رمزگشایی ویدیو را به واحد پردازش گرافیکی یا GPU بارگذاری می کنند. اگرچه این کار عملکرد را بهبود می‌بخشد، اما می‌تواند منجر به خطاهای پخش به دلیل ناسازگاری درایور و تداخل با سایر اجزای سخت‌افزاری شود. شتاب سخت افزاری را در مرورگر خود غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا علت بارگذاری نشدن فیلم در آپارات ، یوتیوب و.. کروم این مورد بوده‌است یا خیر. برای این کار:

منوی کروم را باز کنید، Settings را انتخاب کنید و به System بروید. سپس Use hardware acceleration when available را خاموش کرده و Relaunch را انتخاب کنید.

Hardware Acceleration را غیرفعال کنید

درایورهای کارت گرافیک خود را به روز کنید

خطای فرمت فایل مورد پشتیبانی نیست و یا فایل ها خراب هستند می‌تواند پس از خاموش کردن شتاب سخت‌افزاری ناپدید شود. اما اگر خاموش کردن این ویژگی منجر به عملکرد ناپایدار ویدیو شد، بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌ های جدیدتر برای کارت گرافیک شما مشکل را برطرف می کند یا خیر. در لپ‌تاپ خود، به سایت سازنده کارت گرافیک مانند NVIDIA ،AMD ،Intel و … مراجعه کنید و آخرین درایورهای کارت گرافیک را دانلود و نصب کنید.

درایورها را از سایت سازنده اصلی و منابع معتبر دانلود کنید.

همچنین می‌توانید Windows Update را برای به‌روزرسانی‌های اضافی سخت‌افزار ویدیویی بررسی کنید. برای این کار روی دکمه Start کلیک راست کرده و به Settings > Windows Update بروید.

درایورهای کارت گرافیک خود را به روز کنید

یک مرورگر متفاوت را امتحان کنید

مرورگرهای مختلف قابلیت‌های متفاوتی دارند. برخی از مرورگرها فایل‌های ویدیویی و پروتکل‌های پخش را بهتر از بقیه مدیریت می‌کنند. اگر هیچ یک از راه حل های بالا کار نکرد، مرورگر دیگری را امتحان کنید. این رویکرد همچنین می‌تواند تعیین کند که آیا مشکل از مرورگر شما است یا منبع ویدیو؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش ۷ روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم پرداختیم. شما از چه روشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید