0

آموزش 7 روش حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

کار نکردن فست شارژ شیائومی
بازدید 193


بسیاری از گوشی های جدید شیائومی قابلیت فست شارژ ⚡ دارند. گاهی به دلیل بروز مشکلاتی فست شارژ کار نمی کند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش های حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی را آموزش می دهیم.

علت فست شارژ نشدن گوشی شیائومی

?How to Fix Xiaomi Fast Charging Issue

دلایل مختلفی می تواند موجب شود که فست شارژ گوشی سیائومی کار نکند. شما می توانید این مشکل را با روش های مختلف رفع کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه حل مشکل فست شارژ شیائومی را آموزش می دهیم.

چرا گوشی شیائومی دیر شارژ میشود؟ کثیف بودن پورت

ممکن است چیزی درون پورت گیر کرده باشد و به همین دلیل هم شارژر درست عمل نمی‌کند. با نور درون پورت را نگاه کنید. گوشی خود را خاموش کنید. با یک تکه کاغذ یا خلال دندان درون پورت را تمیز کنید. می توانید مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و درون پورت را تمیز کنید. اجازه دهید گوشی به مدت یک الی دو ساعت خاموش بماند. در حین انجام این کار مراقب باشید تا به پورت آسیب وارد نشود.

علت قطع و وصل شدن شارژ گوشی شیائومی چیست؟ خراب شدن شارژر

ممکن است علت قطع و وصل شدن شارژ گوشی شیائومی خراب شدن کلگی شارژر یا کابل آن باشد. این دو بخش را از نظر شکستگی، پارگی و… بررسی کنید. همچنین استفاده از شارژر غیراصل هم می‌تواند دلیل این امر باشد. حتما باید از شارژر اصلی برای این کار استفاده کنید.

دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی

می توانید هر دو بخش شارژر را با شارژری دیگر تست کنید. همچنین می توانید شارژر خود را به گوشی دیگری از همین برند وصل کنید و آن را تست کنید.

نکته دیگر این است که ممکن است شارژر شما این قابلیت را نداشته باشد. هر چند گوشی این قابلیت را دارد. حتی ممکن است گوشی شما این ویژگی را نداشته باشد. می توانید نام و مدل گوشی را در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید.

علت شارژ نشدن گوشی شیائومی در حالت خاموش چیست؟ خراب بودن باتری

می توانید سلامت باتری را با Ampere چک کنید. این برنامه به شما می‌گوید که باتری گوشی در چه وضعیتی است. دمای باتری نباید بالاتر از ۴۰ درجه باشد. برای اطمینان از سلامت باتری، از شارژر دیگری که مخصوص گوشی شما است، استفاده کنید و بینید که آیا این مشکل با شارژر دیگر هم وجود دارد یا خیر. اگر این مشکل وجود دارد، شارژر شما خراب نیست. بلکه باتری مشکل دارد.

چرا فست شارژ گوشی شیائومی کار نمی‌کند؟ خراب بودن پریز

ممکن است مشکل نه از باتری و نه از شارژر باشد. بلکه پریز شما خراب باشد. شارژر را به پریز دیگری وصل کنید و این مسئله را چک کنید.

اگر گوشی سامسونگ دارید، برای رفع این مشکل مطلب علت کار نکردن شارژ سریع سامسونگ را مطالعه کنید.

چگونه گوشی شیائومی را فست شارژ کنیم؟ با بستن برنامه های اضافه

اگر این قابلیت در زمان اجرای برنامه های سنگین کار نمی کند، باید برخی از چیزها را ببندید. برای این کار شارژر را از برق جدا کنید. تمامی برنامه ها را ببندید. اینترنت گوشی را خاموش کنید. حالت پرواز را فعال کنید. دوباره گوشی را به شارژر وصل کنید. خاموش کردن گوشی به حل این مشکل بیشتر کمک می کند.

فعال سازی فست شارژ شیائومی و رفع مشکل با آپدیت کردن گوشی

راه دیگر این است که گوشی را به روزرسانی کنید. بسیاری از مشکلات با این روش ساده رفع می شوند. وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس روی system بزنید. حال روی SoftwareUpdate یا System update کلیک کنید. حال روی Check for updates بزنید. در صورت وجود آپدیت، پس از اسکن می‌توانید به روزرسانی را انجام دهید.

علت فست شارژ نشدن گوشی شیائومی

رفع مشکل فست شارژ شیائومی با ریست کردن App preferences

ممکن است برخی از برنامه های مهم و ضروری گوشی شما پاک شده باشد. برای چک کردن وارد تنظیمات شوید. سپس روی Installed apps بزنید. حال روی منوی سه نقطه ای بزنید. Reset app preferences را انتخاب کنید. دوباره روی Reset apps بزنید و در نهایت گوشی ری استارت کنید.

پیدا کردن دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی با Safe mode

برای این که ببینید مشکل واقعاً از گوشی است یا خیر، میتوانید از Safe mode استفاده کنید. دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. سپس با نمایان شدن منو، دکمه Power off را بزنید. Reboot to Safe mode را انتخاب کنید. سپس روی OK بزنید.

علت فست شارژ نشدن گوشی شیائومی

دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی

فعال کردن فست شارژ در شیائومی

برای فعال کردن فست شارژ در شیائومی به تنظیمات بروید. سپس در نوارد جستجو Fast Charging را سرچ کنید. علامت جلوی Fast Cable Charging/Fast Charging را روشن کنید.

دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی

حل مشکل شارژ سریع شیائومی با ریست فکتوری

اگر هیچ روشی پاسخگو نبود، بهتر است گوشی را یک بار ریست فکتوری کنید.

با این کار همه اطلاعات شما پاک میشود. پس از آن‌ها بکاپ بگیرید.

گوشی را خاموش کنید. دکمه تنظیم صدای بالا و پاور را فشار دهید و نگه دارید. وقتی لوگو نمایان شد دکمه پاور را رها کنید. وقتی Mi-Recovery نمایان شد دکمه صدا را هم رها کنید. Wipe Data را انتخاب کنید. برای این کار از دکمه پاور استفاده کنید. سپس wipe all data را انتخاب کنید. آن را تایید کنید. حال back to main menu را انتخاب کنید. Reboot را انتخاب کنید. Reboot to system را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی و نحوه رفع این مشکل را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید