0

آموزش 7 روش حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید

آموزش 7 روش حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید
بازدید 188


ممکن است زمانی که فایلی را در گوشی اندرویدی خود دانلود میکنید باز نشود و با ارور Cant open file ⚠️ مواجه شوید. به همین دلیل در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۷ روش حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید میپردازیم.

چرا فایل دانلود شده در اندروید باز نمیشود؟

?Why Can’t I open downloaded files on my Android

در مطلب قبل راجع به ۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه صحبت کردیم. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با فایل های اندرویدی پیدا کنید باز نشدن فایل های دانلود شده و ارور Can’t open file است. این ارور به دلایل مختلفی میتواند رخ دهد که شما با انجام یکسری کارها میتوانید مشکل خود را حل کنید.

چرا فایل پشتیبانی نمیشود؟ به دلیل یکسری مشکلات جزئی

اولین و راحت ترین کاری که شما میتوانید برای حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده از آن استفاده کنید راه اندازی مجدد گوشی است. گاهی بدلیل یکسری مشکلات جزئی ممکن است گوشی شما با مشکل مواجه شود. در این موقعیت شما میتوانید مشکلات جزئی گوشی خود را با راه اندازی مجدد رفع کنید. برای راه اندازی مجدد گوشی ابتدا دکمه خاموش روشن را نگه دارید و از گزینه های باز شده Reboot یا Restart را انتخاب کنید. بعد از روشن شدن گوشی بررسی کنید ببینید ارور Can’t open file در اندروید رفع شده است یا خیر.

چرا بعضی از فایل ها در اندروید باز نمیشود

فعال نبودن Drive علت باز نشدن برنامه دانلود شده در گوشی

برای رفع ارور Can’t open file در اندروید ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. اگر نمیتوانید تنظیمات را پیدا کنید در قسمت جست جو گوشی اندرویدی خود Settings را تایپ کنید. روی نتیجه آن ضربه بزنید تا باز شود. در صفحه اصلی تنظیمات به دنبال Apps بگردید. بعد از پیدا کردن این گزینه روی آن کلیک کنید. با این کار لیست برنامه های نصب شده روی گوشی خود را میتوانید مشاهده کنید. برنامه Drive را پیدا کنید و بررسی کنید ببینید فعال است یا خیر. اگر فعال نیس آن را فعال کنید.

رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ با پاک کردن کش Downloads

یکی از کارهایی که میتوانید برای رفع مشکل باز نشدن فایل های دانلود شده در اندروید انجام دهید پاک کردن کش برنامه Downloads است. گاهی اوقات بدلیل وجود یکسری فایل خراب و یا قدیمی در برنامه Downloads فایل های دانلود شده شما باز نمیشوند. در این شرایط میتوانید حافظه پنهان این برنامه را پاک کنید. برای این کار ابتدا Settings گوشی اندرویدی خود را باز کنید و وارد Apps شوید. از لیست برنامه های نصب شده روی گوشی خود Downloads را انتخاب کنید. بعد از باز شدن اطلاعات این برنامه از منو پایین صفحه Clear data را انتخاب کنید.

علت باز نشدن برنامه دانلود شده در گوشی

حالا روی Clear all data و Clear cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود. بعد از ریست گوشی مجددا فایل مورد نظر را دانلود کرده و ببینید مشکل شما رفع شده است یا خیر.

چرا فایل پشتیبانی نمیشود

چرا فایل PDF باز نمی شود؟ بدلیل خرابی فایل

ممکن است دلیل باز نشدن فایل PDF در اندروید بدلیل خرابی فایل PDF باشد. برای بررسی این موضوع میتوانید پی دی اف را به دستگاه دیگری انتقال دهید. اگر در دستگاه دوم نیز کار نکرد یعنی فایل PDF مشکل دارد و باید از فایل دیگری استفاده کنید. اگر فایل مشکلی نداشت میتوانید برنامه ای که توسط آن فایل PDF را باز میکنید عوض کنید و یا اینکه مطمئن شوید از آخرین نسخه برنامه استفاده میکنید. به عنوان مثال اگر از برنامه Adobe Reader برای باز کردن فایل PDF استفاده میکنید مطمئن شوید که آخرین نسخه این برنامه روی گوشی اندرویدی شما نصب شده باشد.

ویروسی بودن فایل علت باز نشدن برنامه دانلود شده در گوشی

اگر فایل دانلود شده شما ویروسی باشد ممکن است در باز کردن آن با مشکل مواجه شوید. اکثر فایل های ویروسی در گوشی اندرویدی مخفی هستند و تا زمانی که از یک برنامه آنتی ویروس برای اسکن گوشی استفاده نکنید، نمیتوانید فایل ویروسی را تشخیص دهید. پس اگر با مشکل باز نشدن فایل های دانلود شده در اندروید مواجه هستید مطمئن شوید که فایل دانلود شده ویروس ندارد. میتوانید فایل مورد نظر را حذف و از یک منبع معتبر مجددا دانلود کنید.

رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ

چرا بعضی از فایل ها در اندروید باز نمیشود؟ بدلیل خراب بودن فایل دانلود شده

ممکن است در زمان دانلود یکسری فایل ها به درستی دانلود نشده باشند. در این موقعیت شما مجددا با مشکل باز نشدن فایل های دانلود شده در اندروید مواجه میشوید. تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که فایل را مجددا دانلود کنید. اگر این بار درست دانلود شده بود ولی باز هم با مشکل مواجه است یعنی خود فایل که در سایت وجود دارد مشکل دارد. برای رفع مشکل خود باید فایل را از یک سایت دیگر دانلود کنید.

پیدا نکردن فایل دانلود شده

اکثر کاربران اندروید در این زمینه اشتباه میکنند معمولا همه کاربران فکر میکنند که فایل های دانلود شده در پوشه Downloads قرار می گیرد اما گاهی اوقات این طور نیست و فایل های دانلود شده در قسمت های دیگر گوشی ذخیره می شوند. برای همین زمانی که File manager را باز کردید میتوانید نام فایل دانلود شده را در قسمت جست جو تایپ کنید و ببینید در کدام پوشه ذخیره شده است.

ارور can t open file در اندروید

همچنین مطلب آموزش فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در گوشی اندرویدی صحبت کردیم. آیا شما توانستید با روش های بالا ارور Can’t open file در اندروید را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل باز نشدن فایل های دانلود شده در اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید