0

آموزش 6 روش شکستن قفل و حذف بیت لاکر ویندوز 11 ، ویندوز 10 و..

آموزش 6 روش شکستن قفل و حذف بیت لاکر ویندوز 11 ، 10 و..
بازدید 63

[ad_1]

در صورتی که بعد از فعال کردن بیت لاکر 🔒 برای یکی از درایو های خود پسورد آن را فراموش کرده باشید، میتوانید با چند روش بیت لاکر را حذف کنید و قفل آن را باز کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۶ روش شکستن قفل و حذف بیت لاکر ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و.. میپردازیم.

حذف و شکستن قفل بیت لاکر بدون ریکاوری کی

?How to Unlock BitLocker without Password and Recovery Key

ویندوز قابلیتی به نام BitLocker یا بیت لاکر دارد. شما با استفاده از این قابلیت میتوانید برای برخی از درایو های خود پسورد تعیین کنید تا دسترسی سایر افراد به غیر از خودتان را به درایو مورد نظر بسته شود. این کار امنیت درایو های شما را بالا میبرد، اما زمانی که پسورد درایور را فراموش کنید نمیتوانید وارد آن شوید. در این زمان باید با حذف بیت لاکر از روی درایو این قابلیت را غیر فعال کنید، سپس وارد درایو شوید. در ادامه روش های حذف بیت لاکر در ویندوز ۱۰ و… را بررسی میکنیم.

فرمت درایو مورد نظر برای حذف بیت لاکر در ویندوز ۱۱ و…

دقت کنید در این روش اطلاعات درایو شما پاک میشود.

برای حذف قفل بیت لاکر شما میتوانید درایوی که قفل شده است را فرمت کنید. این روش باعث میشود تمامی اطلاعات شما از روی درایو حذف شود. برای این کار کلید های میانبر Win + E را فشار دهید. در File Explorer روی درایو مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.

حذف قفل بیت لاکر

در کادری که برای شما باز خواهد شد منو کشویی File system را روی FAT32 تنظیم کنید. در آخر روی Start کلیک کنید تا فرمت درایو آغاز شود.

برداشتن بیت لاکر

شکستن قفل بیت لاکر بدون ریکاوری کی از طریق فرمت درایو با Command Prompt

دقت کنید در این روش اطلاعات درایو شما پاک میشود.

همچنین شما میتوانید از Command Prompt برای فرمت درایو استفاده کنید. این روش نیز تمامی اطلاعات درایو مورد نظر شما را به صورت کامل پاک خواهد کرد. برای حذف بیت لاکر با CMD در بخش جست جو ویندوز CMD را تایپ کنید و در نتیجه باز شده Run as administrator را انتخاب کنید.

برداشتن قفل پوشه در ویندوز 10

بعد از باز شدن این ابزار دستور diskpart را وارد کنید.

برداشتن قفل پوشه در ویندوز 11

حالا دستور listdisk را وارد کنید تا درایو های شما نمایش داده شود. بعد از لیست شدن درایو ها دستور selectdisk X را وارد کنید و به جای X عدد درایو مورد نظر را جاگذاری کنید. در مرحله بعد Clean را تایپ کنید تا کد هایی که تا الان وارد کردید پاک شوند.

حذف رمز Bitlocker در ویندوز 10

بعد از پاک شدن دستور های روی صفحه دستور create partition primary و بعد از آن دستور های select partition x و format quick fs=NTFS assign letter C را وارد کنید و بعد هر دستور Enter را انتخاب کنید تا اجرا شوند. در آخر ویندوز را ریستارت کنید.

آموزش حذف بیت لاکر با غیر فعال کردن Secure Boot

برای برداشتن بیت لاکر با غیر فعال کردن Secure Boot ابتدا وارد بایوس ویندوز شوید. در بایوس ویندوز Boot Mode را انتخاب کنید. سپس روی Legacy کلیک کنید. بعد از تغییر این گزینه ویندوز را ریستارت کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

حذف رمز Bitlocker در ویندوز 11

برداشتن قفل پوشه در ویندوز ۱۰ و… در صورت داشتن کلید بازیابی

زمانی که شما درایو خود را قفل میکنید، یک کلید بازیابی به شما داده میشود تا در صورت فراموش کردن پسورد از آن استفاده کنید. اگر این کد را دارید میتوانید از این روش استفاده کنید، در غیر اینصورت باید روش های قبلی را امتحان کنید. در صوت داشتن کد بازیابی روی درایو مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Unlock Drive را از کادر باز شده انتخاب کنید. روی More Options کلیک کنید.

نرم افزار شکستن قفل Bitlocker

سپس Enter Recovery Key را انتخاب کنید.

آموزش حذف بیت لاکر

کد بازیابی را که قبلا ذخیره کرده اید را در صفحه باز شده وارد کنید. در آخر روی Unlock کلیک کنید.

شکستن قفل بیت لاکر بدون ریکاوری کی

Sumuri نرم افزار شکستن قفل Bitlocker

اگر روش های بالا برای شما پیچیده است و هنوز نتوانستید برای حذف رمز Bitlocker در ویندوز ۱۱ از آن ها استفاده کنید میتوانید از نرم افزار ها کمک بگیرید. یکی از نرم افزار هایی که به شما برای شکستن قفل بیت لاکر در ویندوز ۷ و… کمک میکند نرم افزار Sumuri است. کاربران بسیاری با استفاده از برنامه توانستند قفل بیت لاکر را بشکنند و از درایو خود استفاده کنند.

برداشتن قفل پوشه در ویندوز ۱۱ با حذف قفل BitLocker

در صورتی که میخواهید نحوه محافظت از درایو را تغییر دهید یا برای درایو های خود رمز نگذارید میتوانید با حذف پسورد Bitlocker در ویندوز ۱۰ و سایر نسخه های ویندوز این قابلیت را غیر فعال کنید. برای این کار Control Panel را در بخش جست جو ویندوز تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

نحوه حذف بیت لاکر

وارد بخش System and Security شوید. BitLocker Drive Encryption را انتخاب کنید.

برداشتن قفل درایو در ویندوز 10

در صورتی که BitLocker فعال باشد گزینه Turn Off BitLocker را میتوانید مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه فعال نباشد گزینه Turn on BitLocker به شما نشان داده میشود.

حذف پسورد Bitlocker در ویندوز 10

بعد از مدتی یک پیغام برای شما نشان داده میشود. در آخر در پیغام نشان داده شده برای برداشتن بیت لاکر روی Decrypt کلیک کنید. بعد از اتمام فرآیند قفل BitLocker حذف میشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه حذف بیت لاکر با روش های مختلف را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای برداشتن قفل درایو در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حذف رمز Bitlocker در ویندوز ۱۰ و… در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید