0

آموزش 6 روش حل مشکل صدای فن PS5

آموزش 6 روش حل مشکل صدای فن PS5
بازدید 12


در کنسول های بازی مانند دستگاه PS5،  فن به این دلیل که دستگاه را خنک نگه میدارد یکی از مهمترین اجزا است. گاهی فن PS5 صدای بیش از حد تولید میکند. 🔊 در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۶ روش حل مشکل صدای فن PS5 میپردازیم.

رفع مشکل صدای زیاد فن در PS5

?How I Turned My PS5 Fan from Loud to Quiet

گاهی بعد از مدتی بازی با PS5 متوجه صدای زیادی از دستگاه خود میشوید. بعد از اینکه بیشتر دقت میکنید، متوجه میشوید که فن PS5 بیش از حد صدا میدهد. مشکل صدای فن PS5 میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهمترین دلایل صدای زیاد PS5 داغ شدن دستگاه شما است. در این صورت شما میتوانید با چند روش ساده مشکل خود را حل کنید. در ادامه روش های رفع مشکل صدای فن پلی استیشن ۵ را بررسی میکنیم.

برای حل مشکل صدای فن پلی استیشن ۵، کنسول را در مکانی خنک تر قرار دهید

فن های PS5 طوری طراحی شدند که دمای کنسول را نرمال نگه دارند. این یعنی اگر کنسول PS5 شما بیش از حد داغ شود، فن PS5 باید بیشتر و با سرعت بیشتری کار کند تا دستگاه شما خنک شود. این باعث میشود تا صدای زیاد فن PS5 را متوجه شوید. اگر زمانی که به کنسول PS5 دست میزنید و متوجه میشوید که دستگاه داغ شده یا حین بازی با ارور داغ شدن PS5 مواجه میشوید، میتوانید آن را خاموش کرده و در مکانی قرار دهید تا دستگاه خنک تر شود. با خنک شدن دستگاه مشکل صدای فن پلی استیشن ۵ ممکن است رفع شود.

حل مشکل صدای فن پلی استیشن 5

قرار دادن کنسول به صورت عمودی برای از بین رفتن صدای وزوز PS5

کنسول های PS5 طوری طراحی شده اند که شما میتوانید آن ها را به صورت عمودی یا افقی روی میز قرار دهید. با این حال نحوه مناسب گذاشتن PS5 روی میز به صورت عمودی است. اینگونه فن ها بهتر کار میکنند و هوا در کنسول PS5 شما بهتر جریان پیدا میکند. با این اتفاق دستگاه شما خنک باقی میماند و فن ها نیازی ندارند تا با سرعت خیلی زیادی بچرخند و اینگونه مشکل صدای فن در PS5 حل میشود.

رفع مشکل صدای زیاد فن در PS5

رفع مشکل صدای بدنه PS5 با خاموش کردن دستگاه

ممکن است مشکل فن PS5 به این دلیل باشد که شما مدت زیادی PS5 را روشن نگه داشتید و در حال استفاده از آن هستید. در این شرایط برای رفع مشکل صدای فن PS5 میتوانید کنسول را خاموش کنید. پس از خاموش کردن دستگاه تمام کابل های PS5 را از آن جدا کرده و منتظر بمانید. بعد از گذشت مدتی که دستکاه خنک شد میتوانید مجددا از آن استفاده کنید.

مشکل فن PS5

کثیفی فن دستگاه علت صدای زیاد فن PS5

فن PS5 بعد از مدتی کار کردن کثیف میشود و شما میتوانید به راحتی مشاهده کنید که روی آن گرد و غبار نشسته است. این اتفاق میتوانید باعث شود که فن PS5 سخت تر حرکت کند و این سخت تر حرکت کردن باعث افزایش صدای فن PS5 نیز میشود. به علاوه این مشکل باعث میشود فن PS5 نتواند دستگاه شما را به خوبی خنک کند و دستگاه داغ میکند. بنابر این میتوانید برای تنظیم دور فن PS5، آن را با دستگاه فشار هوا تمیز کنید تا از درست کار کردن فن مطمئن شوید. فقط دقت داشته باشید حین تمیز کردن فن PS5 آسیبی به دستگاه وارد نشود.

روش زیر نیاز به بازکردن دستگاه دارد که باعث میشود گارانتی دستگاه شما باطل شود.

حل مشکل صدای فن پلی استیشن ۵ با روغن زدن به فن

همچنین میتوانید دستگاه PS5 را باز کنید و درون آن را تمیز و فن را روغن کاری کنید، اما با باز کردن PS5 در صورتی که دستگاه شما گارانتی دارد، گارانتی آن باطل میشود همچنین ممکن است به دستگاه آسیبی وارد شود بنابر این میتوانید سایر روش ها را تست کنید. در غیر اینصورت اگر دستگاه شما گارانتی ندارد و میتوانید آن را باز کنید میتوانید فن آن را خارج کنید. مقداری روغن سیلیکونی روی محور دو طرف فن بریزید و سپس روغن اضافی را پاک کنید. در آخر دوباره فن را روی PS5 نصب کنید و دستگاه را ببندید.

مشکل صدای فن PS5

نشان دادن PS5 به یک متخصص برای تعمیر صدای زیاد فن

در صورتی که هنوز با مشکل فن PS5 مواجه هستید و با هیچکدام از روش های گفته شده نتوانستید مشکل خود را حل کنید میتوانید به گارانتی یا پشتیبانی PS5 مراجعه کنید و دستگاه خود را به یک فرد متخصص نشان دهید. مشکل فن PS5 ممکن است یک مشکل جدی باشد که شما نتوانید آن را درست کنید. بنابر این میتوانید کنسول PS5 خود را به یک متخصص نشان دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های حل مشکل صدای فن خراب PS5 صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای حل مشکل صدای فن PS5 استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل صدای فن PS5 در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید