0

آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل

آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل
بازدید 78


اگر یک سند PDF مانند صورت حساب بانکی یا گزارش مالی دارید، ممکن است بخواهید این اطلاعات را در Microsoft Excel وارد کنید. ⬇️ شما می توانید از طریق ویژگی داخلی، به راحتی PDF خود را وارد سند کنید. در آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نحوه قرار دادن فایل پی دی اف در اکسل

How to Import Data From a PDF to Microsoft Excel

برای تبدیل فایل پی دی اف به اکسل بدون بهم ریختگی و بدون نرم افزار می توانید از توابع داخلی اکسل استفاده کنید. تب های اختصاصی Insert و Data به شما کمک می کنند تا به راحتی یک سند PDF را به اکسل اضافه کنید. یا حتی می توانید پی دی اف خود را به عنوان یکی لینک به اکسل اضافه کنید. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونه فایل پی دی اف را در اکسل باز کنیم؟ با استفاده از سربرگ Data

برای قرار دادن فایل PDF در اکسل شیتی که می خواهید با آن کار کنید را باز کنید و به سربرگ Data بروید. روی علامت پیکان Get Data کلیک کنید. مکان نمای خود را روی From File ببرید و از لیست، From PDF را انتخاب کنید.

چگونه فایل پی دی اف را در اکسل باز کنیم؟ با استفاده از سربرگ Data

فایل پی دی اف مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Import کلیک کنید.

چگونه فایل پی دی اف را در اکسل باز کنیم؟ با استفاده از سربرگ Data

حالا پنجره Navigator را مشاهده خواهید کرد. در سمت چپ جداول و صفحات فایل PDF شما وجود دارد. می توانید موردی را از کادر بالایی جستجو کرد یا به سادگی روی یکی از آیتم ها کلیک کرد و پیش نمایش آن را در سمت راست مشاهده کرد.

وقتی آیتمی را که می خواهید ایمپورت کنید را مشاهده کردید روی  Load که در پایین پنجره قرار دارد کلیک کنید.

چگونه فایل پی دی اف را در اکسل باز کنیم؟ با استفاده از سربرگ Data

بعد از اینکه داده های شما از PDF ایمپورت شد، باید آن را در شیت خود همراه با پنل Queries & Connections (در سمت راست) مشاهده کنید. این پنل به شما امکان می دهد در صورت تمایل داده های متصل را تنظیم کنید.

چگونه فایل پی دی اف را در اکسل باز کنیم؟ با استفاده از سربرگ Data

تنظیم Load در هنگام قرار دادن PDF در اکسل

اگر ترجیح می دهید داده ها را با فرمت خاصی مانند Pivot Table (جدول محوری) یا ورک شیت جدید بارگذاری کنید، پیکان Load را انتخاب کنید و Load to را انتخاب کنید.

تنظیم Load در هنگام قرار دادن PDF در اکسل

در پنجره Import Data گزینه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

تنظیم Load در هنگام قرار دادن PDF در اکسل

تبدیل داده ها با Power Query

یکی دیگر از گزینه هایی که هنگام تبدیل پی دی اف به اکسل با آن مواجه می شوید ویرایشگر Power Query است. در پنجره Navigator که در آن آیتم مورد نظر خود را برای ایمپورت کردن انتخاب می کنید به جای Load روی Transform Data کلیک کنید.

تبدیل داده ها با Power Query

با این کار پنجره Power Query باز می شود که در آن می توانید کارهایی مانند انتخاب یا اضافه کردن ستون های بیشتر، جابجایی سطرها و ستون ها، مدیریت پارامترها و فرمت بندی داده ها را انجام دهید.

تبدیل داده ها با Power Query

تنظیم داده های متصل

اگر می خواهید داده هایی را که ایمپورت کرده اید را تنظیم کنید، می توانید این کار را با باز کردن داده ها از نوار کناری Queries & Connections انجام دهید. سپس می توانید کارهایی مانند ویرایش داده ها با استفاده از ویرایشگر Power Query، کپی کردن؛ ادغام، افزودن یک رفرنس یا حذف داده های متصل را انجام دهید.

تنظیم داده های متصل

همانطور که گفته شد، وقتی فایل PDF خود را ایمپورت می کنید، نوار کناری Queries & Connections باز می شود. اگر آن را ببندید، می‌توانید با رفتن به برگه Data و کلیک کردن روی Queries & Connections ، آن را دوباره باز کنید.

مکان نما را روی داده های متصل قرار دهید تا پنجره ای ظاهر شود. در پایین پنجره، گزینه های View in Worksheet, Edit, Delete را مشاهده خواهید کرد. اگر روی سه نقطه کلیک کنید گزینه هایی مانند Duplicate، Reference و Merge را مشاهده خواهید کرد.

تنظیم داده های متصل

ویرایش فایل PDF در اکسل

شما همچنین می توانید داده های درون شیت خود را به طور معمول ویرایش کنید. اگر از جدول استفاده می کنید می توانید آن را فیلتر و مرتب کنید. همچنین می توانید استایل دیگری را انتخاب کنید، فونت را به روز کنید و فرمت های دیگری را اعمال کنید.

چگونه در اکسل پی دی اف قرار دهیم؟ با استفاده از منوی Insert

یکی دیگر از روش های تبدیل پی دی اف به اکسل فارسی استفاده از منوی Insert است.

اکسل و فایل مورد نظر خود را باز کنید.

به منوی Insert بروید.

روی منوی کشویی Text کلیک کنید.

Object را انتخاب کنید.

چگونه در اکسل پی دی اف قرار دهیم؟ با استفاده از منوی Insert

به سربرگ Create from File بروید.

فایل PDF را انتخاب کنید.

بنا به نیاز خود گزینه های Link to file  و  Display as icon را انتخاب کنید و دکمه OK را کلیک کنید. فایل PDF به عنوان یک آیجکت به اکسل شما اضافه می شود. می توانید موقعیت فایل PDF را در اکسل خود سفارشی کنید. با کلیک راست روی آیجکت پی دی اف می توانید رنگ، خطوط، اندازه، ویژگی ها و غیره را فرمت کنید.

چگونه در اکسل پی دی اف قرار دهیم؟ با استفاده از منوی Insert

نحوه ایجاد لینک پی دی اف در اکسل

شما می توانید یک سند PDF را به عنوان یک لینک اضافه کنید و آن را به ورک بوک اکسل خود اضافه کنید. این روش زمانی مفید است که شما فقط می خواهید یه یک سند PDF خاص ارجاع دهید. همکاران یا خوانندگان شما می توانند روی این لینک کلیک کنند و محتوای فایل PDF را در یک برنامه PDF ریدر بررسی کنند.

در ادامه ایجاد لینک پی دی اف در اکسل را توضیح داده ایم:

ابتدا فایل اکسل خود را باز کنید و در جایی که می خواهید لینک را قرار دهید کلیک کنید.

حالا به منوی Insert بروید و گروه Links را پیدا کنید.

در مرحله بعد روی Link کلیک کنید و گزینه Insert Link را انتخاب کنید.

بعد از آن، در قسمت Link to گزینه Existing File or Web Page را انتخاب کنید و بعد فایل PDF منبع را انتخاب کنید.

در نهایت دکمه OK را کلیک کنید تا فایل PDF در ورک بوک شما وارد شود.

نحوه ایجاد لینک پی دی اف در اکسل

کانورت PDF به اکسل

اگر می خواهید مجموعه داده های خود را از فایل PDF استخراج کنید، ابتدا باید این فایل را به فرمت اکسل تبدیل کنید و بعد داده ها را ایمپورت کنید. برای کانورت PDF به Excel می توانید از یک ابزار مانند Weeny استفاده کنید. این مبدل به شما امکان می دهد چندین فایل PDF را به طور همزمان به فرمت اکسل تبدیل کنید.

می توانید برنامه را از وب سایت رسمی دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید، فایل های PDF خود را اضافه کنید، فرمت اکسل (XLS/XLSX/CSV) را انتخاب کنید و دکمه Convert را کلیک کنید.

پس از انجام این کار می توانید برای کپی پی دی اف در اکسل اقدام کنید. خیلی ساده فایل را در اکسل وارد کنید یا مجموعه داده ها را در فایل اکسل خود کپی کنید.

کانورت PDF به اکسل

کانورت PDF به عکس و اضافه کردن آن به اکسل

به غیر از کپی فایل پی دی اف در اکسل با روش بالا می توانید برای کانورت فایل پی دی اف به عکس اقدام کنید. چندین مبدل رایگان وجود دارد که می توانید دانلود و نصب کنید. Pantera PDF، Icecream PDF Converter، و ByteScout PDF Multitool چند ابزار خوب هستند. حتی می‌توانید از ابزارهای آنلاین مانند Onlineconverter و Pdfaid استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد فایل‌های PDF را به چندین فرمت تصویری تبدیل کنید.

وقتی PDF را به عکس تبدیل کردید، Workbook Excel را باز کنید و به منوی Insert بروید. بعد از آن، روی دکمه Illustrations کلیک کنید و به مسیر Pictures > This Device بروید. حالا می توانید فایل عکس را ایمپورت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما راهکارهای مختلفی را به شما معرفی کردیم. شما می توانید ساده ترین مورد را برای خود انتخاب کنید و فایل های پی دی اف خود را به اکسل تبدیل کنید. اگر شما روش دیگری سراغ دارید یا نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید