0

آموزش 5 روش دیدن ترافیک شهری و جاده ای در سایت و اپ ها

آموزش 5 روش دیدن ترافیک شهری و جاده ای در سایت و اپ ها
بازدید 176


سایت ها و برنامه های مختلفی برای گوشی های هوشمند و… وجود دارد که میتوانید از طریق این سایت ها و برنامه ها متوجه شوید کدام خیابان ها ترافیک دارند و کدام خیابان ترافیکی ندارد. 🚗 در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۵ روش دیدن ترافیک شهری و جاده ای در سایت و اپ ها میپردازیم.

نحوه دیدن ترافیک در گوگل مپ ، ویز ، سایت راهور ، نشان ، بلد و..

?…How to Check Traffic in Google Maps, Waze, Rahvar, Neshan, Balad And

پیش از این در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری رانندگی در ترافیک سبک و سنگین پرداختیم. در صورتی که دوست ندارید در مسیر خود با ترافیک مواجه شوید میتوانید قبل از شروع سفر خود، با برخی از برنامه ها خیابان ها و جاده ها را مشاهده کنید. اینگونه در صورتی که ترافیکی در مسیر شما باشد میتوانید یک مسیر جایگزین انتخاب کنید. در ادامه به معرفی چند برنامه و سایت برای مشاهده ترافیک جاده قزوین، رشت، کرج، هراز، اصفهان، قم، چالوس و… میپردازیم.

دیدن ترافیک شهری از طریق Google Maps

یکی از برنامه هایی که میتوانید از آن برای دیدن ترافیک شهری استفاده کنید برنامه Google Maps است. این برنامه قابلیت های مختلفی دارد که حین رانندگی برای مسیر یابی بهتر به شما کمک میکنند. نقشه ترافیکی در گوگل مپ سه رنگ دارد که هر کدام معنای متفاوتی میدهند. خط های سبز نشان دهنده عدم وجود ترافیک، خطوط نارنجی نشان دهنده ترافیک متوسط و خطوط قرمز برای ترافیک های سنگین به کار رفته است. برای دیدن ترافیک در گوگل مپ وارد این برنامه شوید. روی آیکن Layers یا لایه ها ضربه بزنید.

دیدن ترافیک در گوگل مپ

سپس یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Traffic را انتخاب کنید. بعد روی ضربدر بالای صفحه ضربه بزنید تا منو برای شما بسته شود.

نقشه ترافیک تهران گوگل

اکنون نقشه گوگل مپ به شما خطوط ترافیکی را نشان میدهد و از طریق رنگ خط ها میتوانید متوجه وضعیت ترافیکی خیابان ها شوید. در صورتی که گوگل مپ در گوشی اندرویدی شما کار نمیکند و با مشکل مواجه است، برای حل مشکل خود میتوانید مطلب آموزش جدید ۱۰ روش حل مشکل کار نکردن گوگل مپ اندروید را مطالعه کنید.

دیدن ترافیک جاده ها

اگر میخواهید از طریق دسکتاپ نقشه ترافیک تهران گوگل را ببینید میتوانید وارد سایت Google Maps شوید. سپس روی آیکن Layers و بعد Traffic در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید.

ترافیک جاده قزوین رشت ، کرج ، هراز ، اصفهان ، قم ، چالوس و..

حالا میتوانید شدت ترافیک در خیابان ها را مشاهده کنید.

ترافیک جاده ها

برای استفاده از اپلیکیشن ویز و دیدن ترافیک در Waze باید ابتدا برنامه تغییر دهنده آی پی خود را فعال کنید و سپس از این برنامه استفاده کنید.

نحوه دیدن ترافیک در ویز

استفاده از اپلیکیشن ویز یکی دیگر از روش های مشاهده ترافیک در خیابان های مورد نظر است. زمانی که این برنامه را باز میکنید به صورت خودکار خطوط رنگی وضعیت ترافیکی شهر نشان داده میشود.

دیدن ترافیک در waze

در این برنامه در صورتی که بخواهید شما گزارش دهید که در محلی ترافیک است تا در برنامه ثبت شود میتوانید روی آیکن گزارش نارنجی رنگ در پایین صفحه سمت راست ضربه بزنید.

دیدن ترافیک در ویز

Traffic را انتخاب کنید.

دیدن ترافیک در ویز

روی نوع ترافیک از لحاظ سبکی و یا سنگینی و بعد Send ضربه بزنید تا ثبت شود.

ترافیک تهران امروز

اگر در برنامه ویز با ارور No GPS مواجه میشوید میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون را مطالعه کنید.

آموزش دیدن ترافیک آنلاین جاده ها و خیابان ها در برنامه نشان

در صورتی که از برنامه نشان استفاده میکنید، برای دیدن ترافیک در نشان، ابتدا وارد برنامه شوید. از طریق منو جست جو بالای صفحه منطقه و یا خیابان مورد نظر را پیدا کنید. سپس روی آیکن Layers یا لایه ها در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

دیدن ترافیک در نشان

سپس در منو باز شده ترافیک را فعال کنید.

دیدن ترافیک جاده

در صورتی که میخواهید در نشان طول ترافیک در معابر شهر تهران در روز های گذشته را نیز ببینید میتوانید وارد سایت نشان شوید. خط قرمز برای ترافیک امروز تهران است. در منو سمت راست شهر مورد نظر را انتخاب کنید. سپس روی افزودن کلیک کنید.

دیدن ترافیک شهری

تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید.

دیدن ترافیک جاده

حالا نمودار میزان طول ترافیک در معابر شهر تهران در تاریخ مورد نظر به نقشه اضافه میشود.

ترافیک آنلاین جاده ها

نحوه دیدن ترافیک در بلد

همچنین برنامه بلد نیز به غیر از مسیر یابی و نشان دادن خیابان ها، به شما نشان میدهد که هر خیابان چه میزان ترافیکی دارد. برای دیدن ترافیک جاده و خیابان در این برنامه ابتدا برنامه را باز کنید. در پایین صفحه سمت راست روی آیکن لایه ها ضربه بزنید.

دیدن ترافیک در بلد

در آخر گزینه ترافیک را فعال کنید تا خطوط رنگی ترافیکی روی نقشه فعال شود.

ترافیک آنلاین شمال

دیدن ترافیک جاده ها توسط سایت راهور

یکی دیگر از ابزار هایی که میتوانید به وسیله آن از ترافیک آنلاین شمال و سایر شهر ها خبردار شوید سایت راهور است. برای دیدن ترافیک جاده توسط این سایت ابتدا آن را باز کنید. سپس روی سه خط روی هم در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. از منو باز شده ترافیک آنلاین را انتخاب کنید.

پخش زنده دوربین های ترافیکی تهران

اکنون خط های رنگی ترافیکی برای شما فعال میشود. راهنمای خطوط رنگی را در صورتی که روی آیکن ترافیک در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید، میتوانید مشاهده کنید.

ترافیک جاده ها

برای مشاهده سایر سرویس های دیدن ترافیک جاده ها میتوانید مطلب بهترین سرویس های نقشه ترافیکی آنلاین را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه پخش زنده دوربین های ترافیکی تهران و دیدن ترافیک جاده ها با برنامه های مختلف صحبت کردیم. آیا شما توانستید با استفاده از برنامه های بالا از ترافیک جاده قزوین، رشت، کرج، هراز، اصفهان، قم، چالوس و.. با خبر شوید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه دیدن ترافیک جاده ها در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید