0

آموزش 5 روش درست آموزش شارژ کردن دسته PS5

آموزش 5 روش درست آموزش شارژ كردن دسته PS5
بازدید 30

[ad_1]

در چند دهه اخیر دسته های جدید PS5 از پرطرفدار ترین و محبوب ترین دسته ها بین گیمرها به حساب می آید. 🎮 می توان گفت که قابلیت Dual Sense این کنترلر بسیار آن را جذاب می کند. اما بدترین اتفاقی که می تواند برای یک گیمر بی افتد، خاموش شدن دسته PS5 هنگام بازی های آنلاین است که بسیار اذیت کننده است. با مطالعه مطلب آموزش ۵ روش درست آموزش شارژ کردن دسته PS5 شما یاد میگیرید که چگونه به راحتی دسته خود را شارژ کنید.

چگونه دسته PS5 را شارژ کنیم؟

?How to Charge Your PS5 Controller

به طور کلی چند راه برای شارژ کردن دسته PS5 وجود دارد. اولین راه شارژ دسته PS5 با کابل USB است که همراه جعبه کنسول PS5 وجود دارد. شما می توانید به راحتی با وصل کردن کابل به کنسول و پشت دسته آن را شارژ کنید.

راه اول برای شارژ دسته PS5

کابل شارژر کنسول Ps5 جهت شارژ دسته

در مرحله اول کابل را به کنسول وصل کنید.

شارژ دسته Ps5 با استفاده از کنسول از طریق کابل شارژر

حالا طرف دیگر کابل را به دسته خود وصل کنید.

وصل کردن کابل شارژ به دسته Ps5

بدین شکل شما می توانید دسته خود را به راحتی شارژ کنید. در ادامه راه های دیگر آموزش شارژ کردن دسته را به شما معرفی می کنیم.

راه دوم برای شارژ دسته PS5

برای شارژ کردن دسته PS5 Dual Sense استفاده از یک پایه شارژر (DualSense Charging Station) است. از آنجایی که فقط یک پورت USB در جلوی کنسول PS5 تهیه شده، راه حل پیشنهادی ما به خصوص اگر که بیشتر از یک دسته PS5 دارید، پایه شارژر (Charging Dock) است. این پایه شارژر ها قیمت نسبتا ارزانی دارند و شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت های آنلاین یا مغازه های فروش کنسول آن را خریداری کنید. ناگفته نماند که شما نیازی به کابل ندارید و فقط با گذاشتن دسته در جای پایه شارژر دسته PS5 به صورت خودکار شارژ می شود.

آموزش شارژ کردن دسته Ps5 با استفاده از پایه شارژر

بعد از خریداری کردن پایه شارژر فقط کافی است که آن را به پورت USB کنسول وصل کنید و دسته خود را روی آن قرار دهید.

قرار دادن دسته Ps5 بر روی پایه شارژر جهت شارژ دسته


شارژ کردن دسته PS5 با استفاده از شارژر موبایل تایپ C

اگر که شما دسته PS5 را جداگانه خریداری کرده اید متاسفانه در جعبه دسته کابل شارژر موجود نیست. که البته شما می توانید از فروشگاه های معتبر این کابل شارژ را به راحتی و با قیمتی مناسب تهیه کنید. شما می توانید برای شارژ کردن دسته کابل را به هر منبع تغذیه ای وصل کنید. فقط از امن و مناسب بودن خروجی برق در منبع تغذیه مورد نظر (مثلا شارژ کردن دسته PS5 با شارژر موبایل) اطمینان حال کنید. معمولا خروجی برق یک شاررژ نرمال ۵ ولت (V) با ۱.۵ تا ۳ میلی آمپر (A) است. زمان یا تایم شارژ شدن دسته PS5 بستگی به مقدار خروجی کابل شارژ شما دارد.

معرفی روش های مختلف برای شارژ دسته Ps5


شارژ کردن دسته PS5 با استفاده از کامپیوتر

آیا می دانید که شما می توانید به راحتی با استفاده از کامپیوتر خانگی خود، دسته PS5 خود را شارژ کنید؟ برای این کار شما فقط به یک کابل شارژر تایپ سی (USB Type-C) نیاز دارید. این مراحل را دنبال کنید:

شارژر تایپ سی خود را به پشت دسته PS5 و طرف دیگر آن را به پورت USB در جلو یا پشت کامپیوتر وصل کنید.

منتظر بمانید تا نور نارنجی روی دسته به حرکت در آید. حالا دسته شما در حال شارژ شدن است.

بعد از اینکه نور چشمک زن دسته متوقف شد آن را از کامپیوتر جدا کنید.

وصل کردن دسته Ps5 به کامپیوتر برای شارژ دسته


علت روشن یا شارژ نشدن دسته PS5 چیست؟

برای حل مشکل روشن یا شارژ نشدن دسته PS5 حتما این نکات را بررسی کنید:

  • از کابل شارژ دیگری برای شارژ دسته استفاده کنید. اگر دسته شما با کابل دیگر به خوبی شارژ می شود به این معناست که مشکل از کابل شارژر شما بوده است.
  • جایگاه یا پورت USB موجود روی کنسول را به دقت بررسی کنید و ببینید که اشیا یا چیزی در داخل یا جلوی آن قرار نگرفته است. اگر لازم بود با استفاده از یک مسواک یا فشار هوا به آرامی پورت های کنسول را تمیز کنید..
  • اگر تلویزیون هوشمند با پورت USB دارید، می توانید کنترلر پلی استیشن را با استفاده از کابل نوع C به تلویزیون متصل کنید. تلویزیون را روشن نگه دارید و بررسی کنید که آیا کنترلر در حال شارژ شدن است یا خیر. اگر نه، ممکن است لازم باشد بررسی کنید که چه مشکلی در کنترلر وجود دارد.
  • از پایه شارژر استفاده کنید. از آنجایی که کابل ها به راحتی دچار صدمه می شوند ممکن است در شارژ کردن دسته به مشکل بر خورید. اگر که پایه شارژر دارید حتما دسته ها را با آن شارژ کنید.
  • از بروزرسانی فریمور (Firmware) دسته اطمینان حاصل کنید. پیغام آپدیت های فریمور دسته معمولا با روشن کردن کنسول ظاهر می شوند اگر این پیغام را دریافت کردید حتما آپدیت را تکمیل کنید.
  • اگر دسته شما فقط با استفاده از کابل (وصل شده) کار می کند احتمالا باتری دسته دچار مشکل جدی شده است که باید آن را تعمیر کنید.
  • دسته را ریست کنید. با استفاده از یک سنجاق یا ابزار کوچک دکمه ریست (Reset) بر روی دسته PS5 را بفشارید و برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید.

شارژ کردن دسته Ps5 ریست کردن دسته

جمع بندی

به همین راحتی شما توانستید دسته PS5 خود را شارژ کنید. گفتنی است که راه های دیگری هم برای شارژ دسته PS5 وجود دارد. برای مثال شما می توانید با یک کابل تایپ سی (USB Type-C) ساده از تلویزیون هم برای شارژ کردن دسته خود استفاده کنید.

سوالات متداول

شارژ شدن دسته Ps5 چقدر زمان می برد؟

شارژ شدن دسته PS5 به طور کامل تقریبا 3 ساعت زمان می برد گفتی است که استفاده از کابل یا پایه شارژر تفاوتی در زمان شارژ شدن دسته ایجاد نمی کند.

آیا دسته PS5 در حالت خاموش هم شارژ می شود؟

در جواب به این سوال باید گفت که بله اگر دسته خود را در حالت خاموش در شارژ گذاشته اید، با توجه به روشن  بودن کنسول (یا در حالت Rest Mode) دسته شما به راحتی شارژ می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز از مجله خبری آی تی و دیجیتال ما به آموزش ۵ روش درست آموزش شارژ کردن دسته PS5 پرداختیم و نکات و راهکارها را به شما یادآوری کردیم. آیا توانستید مشکل خود را حل کنید؟ حتما تجربیات و نظرات خودتان را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید