0

آموزش 5 روش تعمیر و درست كردن هندزفری با سیم

آموزش 5 روش تعمیر و درست كردن هندزفری با سیم
بازدید 43

[ad_1]

در صورتی که هندزفری 🎧 را به گوشی خود متصل میکنید اما کار نمیکند و متصل نمیشود، نشان دهنده وجود قطعی در سیم هندزفری است. در این شرایط نیازی به خرید یک هندزفری جدید نیست و به راحتی میتوانید هندزفری قبلی خود را تعمیر کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۴ روش تعمیر و درست کردن هندزفری با سیم میپردازیم.

آموزش تعمیر هندزفری با سیم

?How to Repair Dodgy or Broken Headphones

هندزفری معمولا به دلیل نگهداری بد و اشتباه، زیاد گره میخورد و به مرور زمان باعث میشود تا سیم های آن قطع شود و با مشکل کار نکردن هندزفری مواجه شوید. زمانی که هندزفری شما خراب میشود قبل از تهیه یک هندزفری نو با چند روش ساده میتوانید سعی کنید آن را تعمیر کنید. در ادامه روش های درست کردن هندزفری با سیم و… را بررسی میکنیم.

پیدا کردن علت قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری شیائومی ، سامسونگ و..

قبل از درست کردن هندزفری خراب سامسونگ و… باید علت مشکل را پیدا کنید. برای این کار هندزفری را داخل گوش خود بگذارید و به گوشی متصل کنید. سپس اطراف جک را خم کنید تا ببینید هندزفری کار میکند یا خیر. در صورتی که کار کند یعنی جک هندزفری مشکل دارد.

چگونه هندزفری که صدا نمیده را درست کنیم

بعد از جک، از پایین سیم آرام به سمت بالا بیاید و سیم را فشار دهید تا ببینید کجا هندزفری شروع به کار میکند. جایی که هندزفری شروع به کار کند یعنی سیم آن محل قطعی دارد.

درست کردن هندزفری با سیم

به غیر از روش های بالا شما از مولتی متر برای تست هندزفری نیز میتوانید استفاده کنید. سیم مشکی را به ورودی COM مولتی متر متصل کنید. سیم قرمز را به ورودی که با علامت Ω یا mA مشخص شده است متصل کنید.

آموزش تعمیر هندزفری با سیم

بعد از آن سر قرمز و مشکی دیگر مولتی متر را به محل های مختلف سیم هندزفری بزنید. برای این کار ابتدا باید شکاف پلاستیکی هندزفری را ببرید و بعد مولتی متر را به سیم اصلی هندزفری متصل کنید. در صورتی که مولتی متر بوق بزند یعنی این محل سالم است و جاهای دیگر سیم را باید تست کنید.

جلوگیری از قطع شدن سیم هندزفری

تعمیر هندزفری بدون لحیم و با استفاده از چسب برق یا…

ابتدا هندزفری خود را بررسی کنید و ببینید به دلیل پارگی است که قطع میشود یا خیر. محلی که سیم پاره شده است را پیدا کنید. سپس محلی که سیم بیرون هندزفری پاره شده است را خم کنید و بهم متصل کنید. یک چسب برق بردارید و آن را دور سیم بپیچید تا بهم بچسد. اکنون ممکن است مشکل هندزفری شما حل شده باشد.

درست کردن هندزفری خراب

به غیر از چسب برق میتوانید برای اثر گذاری بیشتر از لوله های انقباض حرارتی با هیت شرینک استفاده کنید. برای درست کردن هندزفری مقداری از این لوله را به اندازه مورد نیاز ببرید. آن را دور محل مورد نظر قرار دهید. آن را با یک سشوار در معرض باد با حرارت داغ قرار دهید تا جمع شود.

درست کردن هندزفری خراب سامسونگ

درست کردن هندزفری خراب با لحیم کردن سیم ها

همچنین میتوانید برای درست کردن هندزفری از جایی سیم ها قطع شدند آن ها را به طور کامل از هم جدا کنید. سپس محافظ پلاستیکی دور دو طرف سیم را بیشتر باز کنید.

تعمیر هندزفری بدون لحیم

سیم ها را با استفاده از لحیم بهم بچسبانید تا مجددا به یکدیگر متصل شود. بعد از آن دور سیم هندزفری چسب برق بزنید.

جلوگیری از قطع شدن سیم هندزفری

حل مشکل قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری سیمی با لحیم کاری داخل هندزفری

اگر در قسمت قبل متوجه شدید محلی از سیم پارگی ندارد ممکن است بخاطر گوشی های هندزفری باشد که صدایی نمیشنوید. برای تعمیر سیم هندزفری قطع شده ابتدا یک ابزار کوچک و نازک را روی شیار دو قسمت هندزفری قرار دهید تا بتوانید از طریق این شیار دو قسمت را از هم جدا کنید.

قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری سیمی

در داخل هندزفری باید دو تیکه سیم را مشاهده کنید که به دو طرف هندزفری متصل شده اند. اگر یکی از آن ها متصل نبود و یا شکسته شده باشد دلیل کار نکردن هندزفری است. اگر چنین چیزی را مشاهده کردید با لحیم کاری باید سیم را به محل مورد نظر مجددا متصل کنید.

قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری شیائومی ، سامسونگ و..

گاهی ممکن است سیم ها سالم باشند و مشکلی نداشته باشند. در این صورت میتوانید درایور های داخل هندزفری را بررسی کنید. در صورتی که درایور آن خراب باشد باید یک درایور جدید تهیه کنید و با لحیم کاری آن را به گوشی متصل کنید.

درست کردن هندزفری خراب

تعمیر میکروفون هندزفری در صورت خرابی جک هندزفری

به غیر از گوشی های هندزفری ممکن است جک هندزفری که به لپ تاپ یا گوشی متصل میشود مشکل داشته باشد. برای رفع مشکل، جک هندزفری را باز کنید و در صورت نیاز با لحیم کاری سیم های آن را بچسبانید. در صورت نیاز میتوانید محافظ پلاستیکی را کمی بیشتر پاره کنید تا راحت تر بتوانید سیم ها را بهم لحیم کنید.

تعمیر هندزفری بدون لحیم

دقت داشته باشید قبل از لحیم کاری مجدد ابتدا باید لحیم قبلی را تمیز کنید برای این کار آهن لحیم را روی لحیم قبلی قرار دهید تا گرم شود. بعد از گرم شدن شما میتوانید لحیم قبلی را برداشته و محل را برای لحیم کاری جدید تمیز میکند.

تعمیر سیم هندزفری قطع شده

قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری سیمی به دلیل جای هندزفری گوشی

در صورتی که بعد از تست سیم هندزفری متوجه شدید که سیم هندزفری سالم است اما هنوز به گوشی متصل نمیشود ممکن است مشکل به دلیل جای هندزفری گوشی باشد. برای همین ابتدا میتوانید با سنجاق یا یک وسیله کوچک دیگر داخل جای هندزفری را تمیز کنید. البته این کار را با دقت بالایی انجام دهید تا به گوشی آسیب نرسد.

تعمیر میکروفون هندزفری

بعد از آن میتوانید یک تیکه کاغذ کوچک ببرید.

چگونه هندزفری که صدا نمیده را درست کنیم

تکه کاغذ را درون جای هندزفری قرار داده و جک هندزفری را به گوشی متصل کنید.

درست کردن هندزفری با سیم

افزایش عمر هندزفری بعد از تعمیر آن

با روش های بالا شما توانستید مشکل هندزفری خود را حل کنید و آن را تعمیر کنید. بعد از تعمیر هندزفری شما میتوانید با یکسری کار ها از هندزفری خود محافظت کنید و باعث جلوگیری از قطع شدن سیم هندزفری شوید. اینگونه نیازی به تعمیر مجدد آن ها ندارید. یکی از موارد مهم برای محافظت از هندزفری این است که آن را از سیم نگیرید و خارج کنید، بلکه از جک هندزفری بگیرید و آن را از گوشی یا لپ تاپ خارج کنید. بسیاری از افراد سیم هندزفری را گرفته و آن را از دستگاه خود خارج میکنند. اینگونه سیم های هندزفری بعد از مدتی قطع میشوند و صدا را انتقال نمیدهند.

جلوگیری از قطع شدن سیم هندزفری

زمانی که از هندزفری های خود استفاده نمیکنید آن را بپیچید و داخل یک جعبه بگذارید. با این کار از گره خوردن و قطع شدن سیم های هندزفری جلوگیری میکنید.

درست کردن هندزفری خراب سامسونگ

در آخر برای افزایش عمر هدفون و جلوگیری از خراب شدن آن میتوانید بعد از هر بار استفاده یا هر چند وقت یکبار گوشی های هندزفری خود را با مسواک تمیز کنید.

تعمیر میکروفون هندزفری

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه هندزفری که صدا نمیده را درست کنیم. آیا شما توانستید هندزفری خود را تعمیر کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تعمیر سیم هندزفری قطع شده در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید