0

آموزش 5 روش تست میکروفون در ویندوز 11 و ویندوز 10

آموزش 5 روش تست میکروفون در ویندوز 11 و ویندوز 10
بازدید 136


روش های مختلف و متنوعی وجود دارد که شما میتوانید از آن ها برای تست میکروفون در ویندوز 🎙️ استفاده کنید و از سالم بودن میکروفون و درست تنظیم شدن آن مطمئن شوید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۵ روش تست میکروفون در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ میپردازیم.

نحوه تست میکروفن در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ آفلاین و آنلاین

?How to Test a Microphone on Windows 11 and Windows 10

زمانی که شما یک جلسه آنلاین دارید و باید در آن جلسه با میکروفون صحبت کنید بهتر است قبل از شروع جلسه میکروفون خود را تست کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. ابزار های مختلفی برای تست میکروفون در ویندوز وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه چند روش برای تست میکروفون در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

تست میکروفون در ویندوز ۱۱ و ۱۰ از طریق Settings

شما از تنظیمات ویندوز میتوانید برای تست میکروفن در ویندوز ۱۱ استفاده کنید. برای این کار ابتدا از طریق منو Start وارد Settings شوید.

نحوه تست میکروفن در ویندوز 10 و ویندوز 11 آفلاین و آنلاین

در صفحه اصلی Settings به مسیر System> Sound بروید.

تست میکروفون در ویندوز 10

میکروفون خود را در بخش Input انتخاب کنید.

تست میکروفن در ویندوز 11

در منو Properties با کم و زیاد کردن اسلایدر بررسی کنید و ببینید Input volume درست است یا خیر. سپس پایین تر بخش Input volume روی Start test کلیک کنید تا تست میکروفون آغاز شود.

تست میکروفن لپ تاپ در ویندوز 11

در میکروفون خود صحبت کنید و سپس روی Stop test کلیک کنید. بعد از آن شما میتوانید نتیجه تست را به صورت درصد کنار دکمه Start test مشاهده کنید. در صورتی که درصد نشان داده شده زیر ۷۵% بود باید اسلایدر Input volume را افزایش دهید تا ولوم نیز افزایش پیدا کند. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده میکنید برای تست میکروفون هندزفری در ویندوز ۱۰ ابتدا روی آیکن اسپیکر در منو Taskbar راست کلیک کنید.

تست میکروفن لپ تاپ آنلاین

از منو باز شده گزینه Open Sound settings را انتخاب کنید.

تست میکروفون هندزفری در ویندوز 10

در صفحه تنظیمات بخش Input را پیدا کنید. در این بخش ویندوز به شما نشان میدهد که میکروفون پیشفرض شما کدام است. در صورتی که میکروفون اشتباهی انتخاب شده روی منو آن کلیک کنید و میکروفون درست را انتخاب کنید. در بخش Test your microphone نیز شما میتوانید میکروفون خود را تست کنید. برای این کار کافیست در میکروفون صحبت کنید و ببینید نوار آبی رنگ Test your microphone پر میشود یا خیر. در صورتی که پر میشود یعنی میکروفون شما سالم است.

تست میکروفون در کروم

تست میکروفن لپ تاپ در ویندوز ۱۰ با استفاده از آیکن Speaker روی دسکتاپ

برای دسترسی به تنظیمات میکروفون در ویندوز ۱۰ گوشه پایین سمت راست دسکتاپ روی منو Taskbar یک آیکن بلندگو وجود دارد. روی آیکن بلندگو راست کلیک کنید.

تست میکروفن لپ تاپ آنلاین

با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Sounds را انتخاب کنید.

تست آنلاین میکروفون در ویندوز 10

بعد از باز شدن کادر Sounds به تب Recording بروید.

تنظیمات میکروفون در ویندوز 10

اکنون در تب Recording روی میکروفون مورد نظر راست کلیک کنید. از منویی که باز میشود در صورتی که میکروفون غیر فعال است گزینه Enable را انتخاب کنید تا فعال شود.

تست میکروفن آنلاین

بعد از فعال کردن میکروفون، درون میکروفون صحبت کنید. حین صحبت شما اگر میکروفون سالم باشد و مشکلی نداشته باشد نوار سبز رنگ کنار میکروفون باید با میزان صدای شما کم و یا زیاد شود. در آخر پس از اتمام تست روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. در صورتی که میکروفون ویندوز مشکلی نداشت اما صدای آن کم بودن میتوانید برای افزایش صدا میکروفون مطلب آموزش ۵ روش افزایش صدای میکروفون در ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

تست صدا میکروفون در ویندوز 11

تست میکروفن آنلاین با ابزار Mictests

در صورتی که میخواهید از ابزار های آنلاین برای تست میکروفن لپ تاپ در ویندوز ۱۱ خود استفاده کنید میتوانید از Mictests کمک بگیرید. برای تست میکروفون خود با کمک Mictests ابتدا وارد سایت شوید. سپس روی Test my mic برای شروع تست کلیک کنید.

تست میکروفن لپ تاپ آنلاین

با این کار  ابزار Mictests شروع میکند. در میکروفون خود صحبت کنید تا درصد بالای کادر ۱۰۰% شود.

تست میکروفون هندزفری در ویندوز 10

بعد از ۱۰۰% شدن میتوانید صدای خود را پخش کنید و صدای خود را بشنوید.

تنظیمات میکروفون در ویندوز 10

تست میکروفون لپ تاپ از طریق Check Mic Online

Check Mic Online یکی دیگر از ابزار هایی است که شما میتوانید برای تست صدا میکروفون در ویندوز ۱۰ و ۱۱ از آن کمک بگیرید برای استفاده از این ابزار ابتدا وارد سایت Check Mic Online شوید. روی Check microphone کلیک کنید.

تست میکروفن لپ تاپ در ویندوز 11

زمانی که وارد صفحه جدید شدید در میکروفون خود صحبت کنید. در صورتی که میکروفون شما سالم باشد نوار های آبی رنگ بالا و پایین میشوند. همچنین برای ضبط صدای خود میتوانید روی Start recording کلیک کنید.

تست میکروفن لپ تاپ

Onlinemictest ابزاری برای تست میکروفون در کروم

آخرین ابزاری که میتوانید برای تست میکروفن لپ تاپ از آن استفاده کنید Onlinemictest است. برای تست میکروفون با استفاده از Onlinemictest بعد از وارد شدن به سایت آن در بخش The mic test روی آیکن شروع کلیک کنید.

تست میکروفون در کروم

سپس Onlinemictest شروع به ضبط صدای شما میکند.

تست آنلاین میکروفون در ویندوز 10

در صورتی که بعد از تست میکروفون متوجه شدید میکروفون در ویندوز ۱۱ فعال نیست و یا با مشکل مواجه است برای رفع مشکل خود میتوانید مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل میکروفون و فعال سازی آن در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز چند روش برای تست صدا میکروفون در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای تست میکروفن لپ تاپ آنلاین استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تست آنلاین میکروفون در ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید