0

آموزش 5 ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان

آموزش 5  ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان
بازدید 55

[ad_1]

معمولا افراد سود جو توسط کد ملی شما 👤 در معاملات مختلف اعم از خرید و فروش ارز، کارت بازرگانی و غیره کلاهبرداری می کنند. به همین منظور برای جلوگیری از این مشکلات و یا حسابرسی برای استعلام کد ملی اقدام می کنند. در آموزش ۵ ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما نحوه انجام این کار را به شما یاد خواهیم داد.

نحوه استعلام کد ملی شهرها

How to Confirm Iran National Identity Card Number?

در استعلام کد ملی رایگان امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما به شما سرویس هایی را معرفی می کنیم که با وارد کردن بخشی از کد ملی مورد نظر خود می توانید مشخص کنید که این کد به چه استان و شهری تعلق دارد. برخی سرویس دیگر هم با وارد کردن کد ملی کامل به شما اعلام می کنند که این کد صحیح است یا خیر. با این وجود باید توجه داشته باشید که یک فرد می تواند کد ملی شخص دیگری را در اختیار شما قرار دهید که در این شرایط این سرویس ها به شما کمک نخواهند کرد. همچنین لازم است اشاره کنیم که این سرویس ها فقط در حد اینکه کد ملی به کدام شهر یا استان تعلق دارد یا کد ملی صحیح است یا خیر کار می کنند. همچنین در برخی از سرویس ها شما نیاز به دانستن تاریخ تولد فرد موردنظر نیز دارید.

روش استعلام کد ملی چگونه است؟

کد ملی یک فرد از ۱۰ رقم تشکیل شده است. سه رقم اول از سمت چپ کد شهرستان محل صورد شناسنامه، ۶ رقم بعدی کد منحصر به فرد شخص در شهرستان محل صدرو و رقم آخر یک عدد کنترلی است که از روی ۹ رقم سمت چپ حاصل می شود. از آنجایی که ممکن است رقم ۱ و ۲ از سمت چپ کد ملی ۰ باشد، نرم افزارهای استعلام ممکن است این صفرها را ذخیره نکرده باشند پس ابتدا باید طول کد برابر ۸ و کمتر از ۱۰ باشد. در صورت نیاز می توانید ۱ تا ۲ بار عدد ۰ را به سمت چپ عدد اضافه کنید.

برای محاسبه رقم کنترل از روی سایر بخش ها، هر رقم را در موقعیت زیر ضرب می کنیم و حاصل را با هم جمع می کنیم.

ساختار کد ملی
ارقام کد رقم کنترل ۹ رقم سمت چپ کد ملی
موقعیت ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰

عدد بدست آمده از مرحله قبل را تقسیم بر ۱۱ می کنیم.

چنانچه باقیمانده از ۲ کمتر باشد، رقم کنترل باید برابر با باقیمانده باشد، در غیر این صورت باید رقم کنترل معادل ۱۱ منهای باقیمانده باشد.

مثال: کد ملی ۷۷۳۱۶۸۹۹۵۱ را در نظر داشته باشید:

ساختار کد ملی
ساختار کد رقم کنترل ۹ رقم سمت چپ کد ملی
ارقام کد ۱ ۵ ۹ ۹ ۸ ۶ ۱ ۳ ۷ ۷
موقعیت ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰
محاسبه حاصل ضرب ۱۰ ۲۷ ۳۶ ۴۰ ۳۶ ۷ ۲۴ ۶۳ ۷۰

مجموع ارقام ۲ تا ۱۰ را محاسبه می کنیم

۷*۱۰+۷*۹+۳*۸+۱*۷+۶*۶+۸*۵+۹*۴+۹*۳+۵*۲=۳۱۳

۳۱۳÷۱۱=۲۸ و R=5

چون باقیمانده ۵ و بزرگتر از ۲ است باید رقم کنترل ۶ باشد. رقم کنترل ورودی ۱ است پس این کد ملی معتبر نیست.

۱- استعلام کد ملی ثبت احوال با کیت ست

کیت ست یکی از سرویس های آنلاینی است که ابزارهای دیجیتال مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به صفحه جستجو و استعلام آنلاین کد ملی شهرهای ایران این سایت و انتخاب سربرگ جستجو شهر بر اساس شماره ملی و وارد کردن سه عدد اول کد ملی متوجه شوید که این کد به کدام شهر تعلق دارد.

استعلام کد ملی ثبت احوال با کیت ست

اگر کدی در اختیار ندارید می توانید سربرگ جستجو پیش شماره ملی بر اساس شهرها را انتخاب کنید و از لیست شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در پایین کادر می توانید سه عدد اول کد ملی شهر مورد نظر خود را مشاهده کنید.

استعلام کد ملی ثبت احوال با کیت ست

۲- استعلام کد ملی برای شکایت با کارت اینفو

کارت اینفو یکی دیگر از سرویس های استعلام کد ملی است که علاوه بر اینکه به شما می گوید این کد به کدام شهر و استان تعلق دارد، به شما اعلام می کند که کد ملی درست می باشد یا خیر. بعد از وارد کردن سه عدد اول در کادر می توانید اسم شهر و استان را مشاهده کنید.

استعلام کد ملی برای شکایت با کارت اینفو

با وارد کردن کد ملی به طور کامل هم می توانید از صحت کد ملی اطمینان حاصل کنید.

استعلام کد ملی برای شکایت با کارت اینفو

۳- استعلام درست بودن کد ملی

یکی دیگر از روش هایی استعلام شماره ملی استفاده از سایت Aliarash است. به پایین این سایت اسکرول کنید و کد ملی را در کادر وارد کنید. معتبر بودن یا نامعتبر بودن کد به شما اعلام می شود.

استعلام درست بودن کد ملی

۴- استعلام کد ملی شهر با استعلام آنلاین

استعلام آنلاین یکی از سایت هایی است که به شما کمک می کند کد ملی، کد پستی، شماره موبایل، تلفن ثابت، شناسه ملی، سابقه بیمه، ممنوع الخروجی، وضعیت تحصیلی، تخلفات رانندگی، دامنه، نماد اعتماد، علامت استاندارد؛ اصالت گوشی؛ لیست سیاه، آی پی را استعلام کنید. برای استعلام کد ملی، بعد از ورود به سایت روی دکمه سبز رنگ استعلام کد ملی کلیک کنید. شماره ملی را وارد کنید و شهر و استان مربوط به آن را مشاهده کنید.

استعلام کد ملی شهر با استعلام آنلاین

۵- سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه

استعلام هویت با شماره ملی در سایت سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه امکان پذیر است. برای این روش نیاز به کد ملی و تاریخ تولید نیاز دارید. بعد از وارد شدن به سامانه گزینه تمام موارد بالا را مطالعه نموده ام را تیک بزنید و دکمه شروع ثبت نام را بزنید.

سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه

نوع ناوگان را انتخاب کنید، فیلدهای استان و شهر را وارد کنید و دکمه تایید و گام بعدی را بزنید (در این مرحله مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می کنید).

سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه

در صفحه زیر کد ملی و تاریخ تولید را وارد کنید. شهر و استان مهم نیست که چه باشد.

دکمه نمایش اطلاعات را فشار دهید تا اطلاعات مربوط به فرد را مشاهده کنید.

سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه

سوالات متداول

آیا استعلام کد ملی با نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد امکان پذیر است؟

اطلاعات شناسنامه ای و کد ملی فرد مورد نظر شما در اختیار سازمان ثبت احوال است و برای دسترسی به این اطلاعات باید به نیروی انتظامی مراجعه کنید. بعد از ثبت شکایت و پذیرفته شدن آن، نامه ای از کلانتری در اختیار شما قرار داده می شود که با دادن آن به ثبت احوال، اطلاعات فرد در اختیار شما قرار داده می شود.

آیا استعلام کد ملی با شماره موبایل امکان پذیر است؟

در حال حاضر سرویس آنلاینی که به شما امکان دهد با شماره موبایل کد ملی فردی را استعلام کنید وجود ندارد. برای این کار باز هم باید از طریق کلانتری وارد عمل شوید.

جمع بندی

استعلام کد ملی با نام و نام خانوادگی از طریق سایت هایی مانند سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه امکان پذیر است. شما با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولید می توانید به شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی فرد دست پیدا کنید. با این حال روش های دیگر به شما نام استان و شهر و همچنین صحیح بودن کد ملی را اعلام می کنند.

همچنین قبلا توسط سرویس حج و زیارت نیز امکان استعلام کدملی امکان پذیر بود که فعلا این امکان در این سرویس برداشته شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش ۵ ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید