0

آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز

آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
بازدید 39

[ad_1]

امروزه اکثر شبکه های وای فای با رمز عبور محافظت می شوند. همانطور که می دانید، حتی شبکه های عمومی اقداماتی را برای رمزگذاری انتقال داده ها انجام می دهند. بنابراین، آیا راهی برای دور زدن این رمزها وجود دارد؟ 🔓 در آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما راهکارهایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

چگونه به وای فای بدون رمز وصل شویم؟

How to Connect to WiFi without WiFi Password

در دنیای امروز، اکثریت قریب به اتفاق شبکه های وای فای دارای رمز عبور هستند. حتی وای فای های عمومی هم شروع به استفاده از رمز عبور کرده اند. بسیاری از مکان‌هایی که بازدید می‌کنید رمز عبور خود را در ساختمان ارسال می‌کنند تا به جلوگیری از سرقت پهنای باند از بیرون و رمزگذاری انتقال داده‌ها در داخل کمک کنند. برای راحتی بیشتر، سازندگان راه‌های مختلفی را برای کاربر مهمان ایجاد کرده‌اند تا بدون دانستن رمز عبور وارد شبکه شود.

فرایند وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز گرچه پیچیده به نظر می رسد اما با استفاده از ترفندهایی که در ادامه توضیح خواهیم داد سریع و ساده خواهد شد. با این حال قبل از اینکه روش های انجام این کار را توضیح دهیم باید نکاتی را بدانید.

دسترسی به شبکه وای فای شخص بدون اجازه یا پیروی از شرایط و ضوابط، غیر اخلاقی محسوب می شود بنابراین مطمئن شوید که از روش های ذکر شده در پایین فقط بعد از تایید مالک استفاده می کنید.

چگونه به وای فای بدون رمز وصل شویم؟

وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز و با استفاده از WPS

WPS یا Wi-Fi Protected Setup یک پروتکل امنیتی است که امکان اتصال ساده به اینترنت را فراهم می کند. WPS شامل فشار دادن یک دکمه روی روتر یا مودم برای ایجاد یک اتصال شبکه قابل دسترسی برای مهمانان/افرادی است که به رمز عبور دسترسی ندارند.

پس از فشار دادن دکمه، یک پنجره برای تایید پروتکل و اتصال دستگاه خود به شبکه مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که این روش با یک بار انجام دادن عملی می شود و نیازی به تکرار مراحل ندارید، مگر اینکه اتصال را Forget کرده باشید.

وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز و با استفاده از WPS

استفاده از WPS یک راه متداول برای اتصال به اینترنت در یک شبکه خصوصی است زیرا افراد خارج از آن دسترسی فیزیکی به روتر یا مودم ندارند. این بدان معنی است که بسیار ایمن و ساده است. با استفاده از آن، کاربران دیگر نیازی به وارد کردن دستی نام و کلید امنیتی شبکه ندارند. با این حال، این روش کمی قدیمی است زیرا گاهی اوقات هدف مسائل امنیتی و آسیب پذیری قرار می گیرد.

برای وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز و با استفاده از WPS بسته به دستگاه خود از روش های زیر استفاده کنید.

برای لپ تاپ و دسکتاپ: دکمه WPS روی مودم خود را فشار دهید. روی آیکن Wi-Fi کلیک کنید و نام شبکه خود را انتخاب کنید.

برای گوشی: دکمه WPS روتر را فشار دهید، در تنظیمات به ترتیب Network and internet settings و Wi-Fi را انتخاب کنید. حالا  Additional settings و Connect by WPS button  را انتخاب کنید. اگر دکمه WPS روتر را فشار نداده اید ۳۰ ثانیه برای انجام این کار فرصت دارید.

چگونه به وای فای بدون رمز متصل شویم؟ با DDP

DDP که به عنوان Wi-Fi Easy Connect نیز شناخته می شود، گزینه ایمن تری در نظر گرفته می شود، به همین دلیل است که اکثر دستگاه ها یا راه حل های مدرن به آن متوسل می شوند. DDP محافظت بهتری را هنگام انتقال داده ها و اتصال به شبکه (حتی بدون رمز عبور) فراهم می آورد.

برای استفاده از این روش، ابتدا باید یک دستگاه پیکربندی ارائه دهید. به شبکه متصل شوید و یک کد QR تولید کنید تا از طریق آن بدون کلمه عبور اتصال را انجام دهید.

توجه داشته باشید که این روش در دستگاه‌های مدرن (مانند Android 10+) کار می‌کند. دستگاه های قدیمی تر نمی توانند دسترسی را تحت پروتکل DDP به اشتراک بگذارند. اگرچه، اگر یک برنامه اسکنر QR Code را نصب کنید، می توانید از کد QR برای اتصال به شبکه استفاده کنید.

برای استفاده از وای فای بدون رمز وارد تنظیمات گوشی خود شوید

روی Wi-Fi ضربه بزنید.

چگونه به وای فای بدون رمز متصل شویم؟ با DDP

شبکه خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

حالا گزینه Wi-Fi sharing در دسترس است. یک کد QR ظاهر می شود که افرادی که تمایل به دسترسی به شبکه شما دارند می توانند آن را اسکن کنند.

چگونه به وای فای بدون رمز متصل شویم؟ با DDP

وصل به وای فای بدون رمز و با کمک QR Code

برخی از روترها یا مودم ها دارای یک کد QR در پشت خود هستند که اگر می خواهید بدون رمز به وای فای متصل شوید می توانید آن را اسکن کنید. با این حال، این روش فقط برای شبکه هایی با تنظیمات کارخانه کار می کند. علاوه بر این، دستگاه های جدیدتر ممکن است یک کد کیو آر برای اتصال DDP  را به جای WPS داشته باشند.

باید QR Code را پیدا کنید و با گوشی خود اسکن کنید. از طرف دیگر، در دستگاه اندروید خود می توانید در تنظیمات به برگه Wi-Fi بروید و Add network را انتخاب کنید تا به گزینه اسکن کد QR دسترسی پیدا کنید.

نحوه وصل شدن به وای فای بدون رمز با برنامه Wi-Fi QR Code

وارد گوگل پلی استور شوید و برای Wi-Fi QR Code جستجو کنید.

از نتایج روی برنامه تپ کنید و دکمه Install را انتخاب کنید.

نحوه وصل شدن به وای فای بدون رمز با برنامه Wi-Fi QR Code

برنامه را اجرا کنید، سپس کد QR  وای فای نمایش داده شده در دستگاه DPP/Easy Connect را اسکن کنید. بسته به برنامه و سیستم عامل اندروید شما، ممکن است قبل از اینکه به شبکه متصل شود، درخواستی برای اتصال دریافت کنید.

حالا صفحه ای ظاهر می شود که وضعیت اتصال شما را نشان می دهد.

نحوه وصل شدن به وای فای بدون رمز با برنامه Wi-Fi QR Code

چطور به وای فای وصل شویم بدون رمز با برنامه Camera

اگر دستگاه iOS دارید می توانید از برنامه Camera برای وصل شدن به وای فای استفاده کنید.

برنامه پیش فرض Camera را باز کنید.

آیفون خود را روی Wi-Fi QR code که در پیکربندی (دستگاه DPP/Easy Connect) نشان داده شده است، نگه دارید.

Join [SSID] Network را انتخاب کنید تا صفحه دوربین ظاهر شود.

نحوه وصل شدن به وای فای بدون رمز با Amazon QR

اگر تبلت Fire HD Tablets دارید می توانید برنامه Appstore را باز کنید و Amazon QR را از لیست نصب کنید. در این مثال، QR Code Reader انتخاب شده است.

برنامه را اجرا کنید و کد کیو آر وای فای که روی دستگاه ظاهر می شود را اسکن کنید.

یک صفحه ظاهر می شود که وضعیت اتصال وای فای را نشان می دهد.

وصل شدن لپ تاپ به وای فای بدون رمز و با حالت مهمان

روش دیگری که برای وصل شدن گوشی به وای فای بدون رمز یا وصل شدن لپ تاپ یا هر دستگاه دیگری می توانید استفاده کنید، حالت Guest یا مهمان است.

یک شبکه  Guest که ممکن است قبلاً آن را بشناسید، یک شبکه Wi-Fi معمولاً ناامن/رمزگذاری نشده است و برای اتصال نیازی به رمز عبور ندارد. اکثر مؤسسات و سازمان های عمومی که Wi-Fi رایگان ارائه می دهند، اتصال Guest بدون رمز عبور را دارند. بسته به شبکه مورد استفاده، اکثر آنها از شما می خواهند که با شرایط و ضوابط موافقت کنید که به عنوان یک پنجره بازشو در مرورگر ظاهر می شود. پس از انتخاب Agree یا Accept دروازه یا گیت وی برای دسترسی به اینترنت وای فای باز می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما سعی کردیم تمام روش هایی که برای دور زدن کلمه عبور وجود دارد را به شما یاد دهیم. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید