0

آموزش 4 روش سرچ عکس در گوگل کامپیوتر و گوشی

آموزش 8 روش سرچ عکس در گوگل کامپیوتر و گوشی
بازدید 153


امروزه گوگل راحت ترین راه برای پیدا کردن اطلاعات و چیزهایی که نیاز داریم هست. شما با یک سرچ ساده می توانید کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. اما بعضی اوقات شما با کلمات نمیتوانید سرچ کنید و نیاز دارید که به وسیله عکس در گوگل سرچ 🖼️ کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۴ روش سرچ عکس در گوگل کامپیوتر و گوشی می پردازیم.

آموزش جستجوی عکس در گوگل گوشی اندروید، آیفون و کامپیوتر

How to Search by Image on Google

گوگل یک منبع عظیمی از اطلاعات است که شما به هر چیزی که نیاز داشته باشید. می توانید با سرچ کردن به آن دسترسی داشته باشید و نیاز خود را رفع کنید. این برنامه کاربردی قابلیت های بسیار متنوعی دارد که شما با توجه به نیاز خود از این قابلیت ها استفاده می کنید. یکی از این قابلیت ها، قابلیت سرچ عکس در گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا به جای سرچ کردن با کلمات با استفاده از عکس به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید. راه های متنوعی برای سرچ عکس در گوگل وجود دارد هم از طریق گوگل و هم از طریق برنامه های کامپیوتر و گوشی که با توجه به نیاز خود میتوانید بهترین راه را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

نحوه سرچ عکس در گوگل از طریق دسکتاپ

گوگل ایمیج بهترین و راحت ترین راه برای سرچ عکس در گوگل است. شما از این برنامه به راحتی میتوانید برای سرچ عکس های خود استفاده کنید و بهترین نتیجه ها را دریافت کنید. ابتدا قبل از ورود به برنامه برای بهتر شدن نتایج جستجو یک عکس مناسب پیدا کنید. عکس مناسب یعنی عکسی که در اکثر سایت ها استفاده شود. اگر شما یک عکس شخصی سرچ کنید مثلا عکس دوستان و آشنایان احتمال اینکه نتیجه خوبی دریافت نکنید زیاد است. پس در قدم اول یک عکس مناسب برای سرچ پیدا کنید.

برای سرچ عکس در گوگل ایمیج ابتدا سایت Google Image را باز کنید. روی علامت دوربین در سمت چپ نوار جستجو کلیک کنید. اگر تصویر را می خواهید پیدا کنید که با یک کلمه یا عبارت خاص مطابقت دارد کافیست آن کلمه یا عبارت را در نوار جستجو تایپ کنید و روی دکمه Enter کلیک کنید. اگر علامت دوربین نبود میتوانید روی سه نقطه گوگل کلیک کنید و گزینه Request Desktop Site را انتخاب کنید تا آیکن دوربین برای شما ظاهر شود.

جستجوی عکس در گوگل با کامپیوتر
عکس خود را آپلود کنید. شما از دو طریق می توانید عکس خود را در Google Image آپلود کنید. اولین راه کپی کردن آدرس URL عکس و دومین راه آپلود عکس است. برای کپی کردن آدرس وب یک تصویر ابتدا عکس خود را باز کنید. روی نوار آدرس بالای صفحه کلیک کنید تا آن را انتخاب کند. سپس از روی کیبورد خود دکمه های کنترلی Ctrl +C را فشار دهید. این کلید های میانبر روی کیبورد متن انتخابی را کپی میکنند. دومین راه آپلود کردن عکس از کامپیوتر شما است.

مرحله بعد با توجه به اینکه شما کدام روش آپلود را انتخاب کرده اید می تواند متفاوت باشد.
Paste image URL: در قسمت مشخص شده این قسمت آدرس کپی کرده عکس خود را پیست کنید. می توانید این کار را به وسیله کیبورد با کلیدهای Ctrl +V انجام دهید
Upload an image: روی گزینه Choose file کلیک کنید. سپس عکس خود را از کامپیوتر خود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Open کلیک کنید.

سرچ عکس در گوگل با موبایل
شما می توانید نتایج جستجو را ببینید. اگر عکس شما در جای دیگر در اینترنت وجود دارد که اندازه و نسخه مختلف و متفاوتی دارد می توانید آن را پیدا کنید. در غیر اینصورت گوگل تصاویری را پیدا میکند که شبیه تصویری که شما آپلود کرده اید به نظر میرسد.

سرچ عکس در گوگل با آیفون

جستجوی عکس در گوگل با آیفون اپل و اندروید از طریق کروم

ابتدا شما باید برنامه گوگل کروم در موبایل خود را باز کنید. سپس روی نوار جستجو کلیک کنید. نوار جستجو در بالای صفحه قرار دارد. اگر نوار جستجو برای شما دیده نمیشود روی علامت بعلاوه در بالا سمت چپ گوشه صفحه ضربه بزنید.

سرچ عکس در گوگل گوشی
حالا شما باید در نوار جستجوی کلمه یا عبارتی که به عکس شما که قصد پیدا کردن آن را دارید مربوط است جستجو کنید.
بعد از باز شدن صفحه جستجو در نوار بالای گوگل کروم قسمت Image را انتخاب کنید.

سرچ عکس در گوگل با اندروید

حالا یک عکس را که شما میخواهید بر اساس اون در گوگل سرچ کنید انتخاب کنید. بر روی آن ضربه بزنید تا باز شود.

جستجوی عکس در گوگل با کامپیوتر
بعد از ضربه زدن روی عکس و باز شدن آن روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید.

جستجوی عکس در گوگل با آیفون اپل
بعد از منوی باز شده گزینه Search by image را انتخاب کنید.

سرچ عکس در گوگل با موبایل
حالا عکسی که شما انتخاب کرده اید در گوگل کروم جستجو شده است و نتایج آماده شده را می توانید ببینید.

سرچ عکس در گوگل با آیفون

جستجوی عکس در گوگل با کامپیوتر از طریق گوگل کروم

سرچ عکس در گوگل گوشی

شما اگر یک کلمه با عبارت مرتبط با عکس خود در دسترس داشته باشید میتوانید از طریق آن به عکس مورد نظر برسید برای این کار از مرورگر کروم میتوانید استفاده کنید. ابتدا شما باید برنامه گوگل کروم را در کامپیوتر خود باز کنید.
سپس در قسمت جستجو کلیک کنید. قسمت نوار جستجو در بالای صفحه قرار دارد.

جستجوی عکس پیشرفته
حالا مانند روش قبل که در گوشی انجام داده اید یک کلمه یا یک عبارت مرتبط با عکس خود را سرچ کنید و دکمه Enter را بزنید.

سرچ عکس در گوگل با اندروید
اکنون به قسمت تصاویر رفته بعد از این کار شما یک سری عکس در مورد کلمه سرچ شده میتوانید ببینید.

سرچ عکس در گوگل با ایفون
الان باید یک عکس را که بر اساس آن می خواهید در گوگل سرچ کنید انتخاب کنید. سپس روی لینک Search by image کلیک کنید.

جستجوی عکس در گوگل برای اندروید
حالا نتایج جستجو را می توانید مشاهده کنید عکس انتخاب شده در گوگل سرچ شده است و نتایج برای شما آمده است.

سرچ عکس در گوگل ایمیج

استفاده از برنامه GoogleImageShell

همچنین اگر شما نخواهید از یک سایت استفاده کنید میتوانید از برنامه روی کامپیوتر خود برا سرچ عکس استفاده کنید. یکی از برنامه هایی که شما میتوانید از آن استفاده کنید و به راحتی به مجموعه از عکس های مورد نظر خود برسید برنامه GoogleImageShell است که کار با آن بسیار راحت است.

ابتدا برنامه GoogleImageShell را دانلود کنید. این برنامه در کامپیوتر شما نصب نشده است شما اگر بخواهید باید آن را خودتان نصب کنید. بعد از نصب این برنامه باعث تغییراتی در ریجستری ویندوز می شود که با این تغییر، قابلیت سرچ عکس در ویندوز ایجاد می شود. بعد از اینکه برنامه را دانلود کرده اید آن را در پوشه ای بریزید که آن پوشه حذف یا منتقل نشود. اگر ویندوز شما نسخه ۷ یا بالاتر است می توانید از این برنامه استفاده کنید. حالا برنامه را باز کنید و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید. حالا برای ادامه رو گزینه Yes کلیک کنید.

جستجوی عکس در گوگل با آیفون اپل

اکنون در این صفحه تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید اسم فایل نمایش داده شود تیک گزینه اول را فعال کنید یا اگر میخواهید عکس شما قبل از آپلود تغییر سایز دهد تیک گزینه دوم را فعال کنید و اگر میخواهید برای تمام حساب‌ های کاربری شما این برنامه فعال شود تیک گزینه سوم را فعال کنید. سپس از کادر پایین آن فرمت‌ های عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Install کلیک کنید.

سرچ عکس در گوگل با موبایل

بعد از اینکه کار نصب تمام شد روی گزینه Ok کلیک کنید و بعد صفحه را ببندید.

سرچ عکس در گوگل با آیفون

بعد از اینکه برنامه کامل نصب شد در کامپیوتر خود به دنبال عکسی بگردید که می خواهید به وسیله آن در گوگل سرچ کنید. روی فایل کلیک راست کرده و گزینه Search on Google Image را انتخاب کنید.

سرچ عکس در گوگل گوشی

مرورگر شما با توجه به عکسی که انتخاب کردید عکس هایی را برای شما می آورد که مشابه عکس شما باشند و یا اندازه دیگر همان عکس باشند.

جستجوی عکس پیشرفته

پاک کردن برنامه Google Image Shell

برای حذف این برنامه ابتدا از منوی File Explorer برنامه را اجرا کنید و روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

جستجوی عکس در گوگل با آیفون اپل

یک پیام برای شما باز می شود مبنی بر اینکه برنامه از روی سیستم شما پاک شده است حالا روی OK کلیک کنید و برنامه را ببندید. شما زمانی که می خواهید یک عکس را سرچ کنید بهتر است در انتخاب آن دقت کنید به دلیل آن که جستجوی یک تصویر شخصی مانند یک عکس خانوادگی، یک دوست به احتمال زیاد نتایج زیادی به دست نخواهد آمد. از تصاویری استفاده کنید که در سایتهای دیگر احتمال نمایش دادن آنها بیشتر است تا نتایجی که به دست میاید بیشتر باشد.

همچنین مطلب معرفی بهترین ترفندهای جستجو عکس در گوگل میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به بررسی نحوه سرچ عکس در گوگل پرداختیم. شما از چه روشی برای سرچ عکس در گوگل با اندروید، اپل و کامپیوتر استفاده کردید؟ شما میتوانید سایر روش های دیگر، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید