0

آموزش 4 روش رفع ارور کد 19 در ویندوز 10 ، 11 و 7

آموزش 4 روش رفع ارور کد 19 در ویندوز 10 ، 11 و 7
بازدید 319


یکی از کدهای رایج ویندوز کد ۱۹ یا Windows cannot start this hardware device ⚠️ است. این خطا زمانی بروز می‌دهد که اطلاعات پیکربندی یک سخت‌افزار در رجیستری ناقص یا خراب باشد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۴ روش رفع ارور کد ۱۹ در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و ۷ می‌پردازیم.

حل خطای Windows cannot start this hardware device Code 19

?How to Fix Code 19 “Cannot Start This Hardware Device” Error on Windows

ارور کد ۱۹ کیبورد، کارت صدا و… نشان‌ دهنده بروز خطایی در رجیستری سیستم عامل است. این خطا موجب بروز مشکلاتی جدی در بخش سخت‌افزاری می‌شود و جلوی عملکرد صحیح آنان را می‌گیرد. شاید فکر کنید که یک سخت افزار مشکل خاصی دارد. در صورتی که این مشکل صرفا ی خطای Registry است. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش‌های رفع مشکل ارور کد ۱۹ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه رفع ارور کد ۱۹ کارت صدا

برای رفع ارور Windows cannot start this hardware device Code 19 پیش از هر کاری سیستم خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با این روش ساده برطرف می‌شوند.

نکته: پیشنهاد می‌شود از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید تا در صورت وجود مشکلات سیستمی دیگر، اطلاعات خود را از دست ندهید.

سپس سازگاری درایور صدا را با ویندوز ۱۰ بررسی کنید. اگر درایور مناسب ویندوز شما نیست، درایور مناسب را نصب کنید. درایور را می‌توانید با کمک برنامه‌های مخصوص یا جستجو کردن در سایت شرکت سازنده دانلود و نصب کنید. می‌توانید برای این کار از برنامه های نصب درایور مثل Driver Talent و.. استفاده کنید. این برنامه سیستم شما را اسکن می‌کند و بهترین درایور سازگار با آن را نصب می‌کند.

کافی است برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس آن را باز کنید و روی Scan بزنید.

حل خطای Windows cannot start this hardware device Code 19

پس از اسکن شدن سیستم، درایورها موردنیاز پیدا می‌شوند. روی Repair یا Update بزنید تا بهترین درایور کارت صدا نصب یا آپدیت شود. گزینه Repair درایور موجود را تصحیح می کند. گزینه Update، درایور را آپدیت می کند.

حل خطای Windows cannot start this hardware device Code 19

در نهایت، کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

البته گاهی آپدیت کردن درایور کارت صدا ارور کد ۱۹ در ویندوز را برطرف نمی‌کند و باید درایور کارت صدا را مجددا نصب کنید. برای این کار مطلب نحوه آپدیت و نصب مجدد کارت صدا را مطالعه کنید.

رفع خطای کد ۱۹ با رجیستری

اگر با روش پیشین خطای درایور حل نشد، احتمالا مشکل سیستمی است. Registry editor را در بخش سرچ تسکبار جستجو کنید. روش دیگر این است که Win+R را فشار دهید. سپس در کادر regedit را وارد کنید. Ok را بزنید.

نکته: گاهی انجام این روش موجب بروز خطاهایی دیگر می‌شود. در نتیجه، پیش از انجام این کار از اطلاعات بکاپ بگیرید.

حال به مسیر زیر بروید:

computerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

حل خطای Windows cannot start this hardware device Code 19

وقتی پوشه {۴d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318} را باز کردید، UpperFilters یا Lowerfilter را از سمت راست پاک کنید. روی آن‌ها راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید.

اگر در سیستم خود با خطای کد ۱۰ مواجه می‌شوید، مطلب حل مشکل پیغام This Device Cannot Start را مطالعه کنید.

رفع کد ۱۹ با نصب مجدد ویندوز ۱۰

اگر روش‌های گفته شده برای رفع کد ۱۹ جواب نداد، باید ویندوز خود را به آخرین نسخه آن آپدیت کنید. اگر ویندوز خود را آپدیت کرده بودید و این مشکل رخ داد، باید آن را حذف کنید.

سپس ویندوز ۱۰ را دوباره نصب کنید. البته ممکن است با نصب دوباره ویندوز ۱۰ درایورهای موجود را از دست بدهید. در نتیجه، بهتر است پیش از این کار از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

در برخی موارد استفاده از قابلیت System restore می‌تواند مشکل را برطرف کند. برای استفاده از این قابلیت مطلب آموزش کامل سیستم ریستور ویندوز را مطالعه کنید.

رفع خطای کد ۱۹ به علت iTunes

گاهی برنامه iTunes موجب بروز این خطا می‌شود. در این حالت، برای رفع کد ۱۹ روی منوی استارت بزنید. سپس Control Panel را جستجو کنید و آن را باز کنید. از سمت راست بخش  View را روی حالت Large icons بگذارید. روی Programs and Features بزنید.

ارور کد 19 در ویندوز

از فهرست برنامه‌‌ها، iTunes را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. سپس Repair را از بالای صفحه بزنید. مراحل خواسته شده را انجام دهید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش‌های رفع مشکل Windows cannot start this hardware device Code 19 را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید