0

آموزش 3 روش ساخت عینک خورشید گرفتگی

آموزش 3 روش ساخت عینک خورشید گرفتگی
بازدید 35

[ad_1]

مشاهده خورشید گرفتگی ☀️ بدون مسلح کردن چشم به عینک می تواند آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند. اگر می خواهید خورشید گرفتگی را تماشا کنید و عینکی برای دیدن ندارید می توانید آموزش ۳ روش ساخت عینک خورشید گرفتگی امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال را دنبال کنید و یک گزینه مناسب خود را بسازید.

چگونه عینک خورشید گرفتگی بسازیم؟

Steps to Creating Your Own Solar Eclipse Glasses

نگاه کردن به خورشید بسیار خطرناک است، حتی اگر بیشتر نور خورشید توسط ماه فیلتر شود. همانطور که یک ذره بین می تواند نور خورشید را به اندازه کافی روی یک کاغذ متمرکز کند تا آتش بگیرد، عدسی چشم فرد هم می تواند این نور را روی شبکیه چشم متمرکز کند و آن را بسوزاند و در نتیجه به بینایی آسیب وارد می شود. چیزی که کاملا واضح است این است که هنگام خورشید گرفتگی به آن نگاه نکنید.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید به طور غیر مستقیم به خورشید گرفتگی نگاه کنید. بهترین روش برای مشاهده خورشید گرفتگی استفاده از عینک های مخصوص است. اگر دوست دارید که عینک خورشید گرفتگی را در خانه بسازید در ادامه چند ایده را در اختیار شما قرار می دهیم.

نحوه ساخت عینک خورشید گرفتگی با فیلتر خورشیدی

قبلا در مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه ساخت هدست واقعیت مجازی را به صورت تصویری به شما آموزش دادیم، برای ساخت عینک دیدن خورشید گرفتگی که در اینجا توضیح خواهیم داد شما باید ۵ مرحله را پشت سر بگذارید.

مرحله اول تهیه آیتم های مورد نیاز است

  • یک الگوی عینک
  • خودکار
  • قیچی
  • تخته پوستر یا استوک کارت
  • فیلتر خورشیدی
  • یک رول نوار آبی

توجه داشته باشید که طیف گسترده ای از فیلترهای خورشیدی در بازار وجود دارند اما تعداد انگشت شماری از آنها توسط ناسا تایید شده است. اگر می خواهید چشمانتان صدمه ای نبینند باید از یک مارک تایید شده خرید کنید.

مرحله دوم این است که فریم عینک خود را بسازید. برای انجام این کار تخته پوستر یا استوک کارت را روی یک سطح صاف قرار دهید و الگوی چاپ شده خود را ری آن قرار دهید و با استفاده از خودکار الگوی خود را بکشید و از قیچی برای برش استفاده کنید.

مرحله سوم این است که لنزهای فیلتر خورشیدی خود را در فریم عینک جا بندازید. قسمت چشمان فریم شما باید به طور کامل با استفاده از فیلتر خورشیدی پوشیده شوند تا نوری از لبه های سوراخ های چشمی وارد نشود.

مرحله چهارم این است که با استفاده از نوار، فیلترهای خورشیدی را در جای خود محکم کنید.

و در نهایت مرحله پنجم این است که عینک خود را تست کنید به یک اتاق تاریک بروید و عینک مشاهده خورشید گرفتگی خود را بزنید و از یکی از دوستانتان بخواهید که چراغ قوه ای روشن را به سمت شما بگیرد. اگر نورهای روشن (بدون رنگ زرد / نارنجی) وارد شود، پس نشست نور وجود دارد. برای رفع این مشکل از یک قطعه فیلتر خورشید جدید استفاده کنید و مراحل بالا را دنبال کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت برای مشاهده خورشید گرفتگی آماده هستید.

نحوه ساخت عینک خورشید گرفتگی با فیلتر خورشیدی

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

برای ساخت عینک خورشید گرفتگی شما به جعبه کفش، یک تکه فویل، یک کاغذ سفید، نوار چسب، یک سوزن و یک چاقو یا کاتر نیاز دارید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

مرحله اول این است که یک سوراخ کوچک حدوداً ۲٫۵ سانتی متری را در انتهای جعبه کفش و نزدیک به لبه بالا ایجاد کنید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

در مرحله دوم باید روی این سوراخ را با یک تکه فویل بپوشانید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

در مرحله بعد با استفاده زا یک سوزن وسط فویل را سوراخ کنید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

و در مرحله ۴ یک تکه کاغذ سفید را به داخل جعبه (در انتهای مخالف سوراخ پوشیده شده با فویل) بچسبانید. کاغذ باید طوری قرار گیرد که نور وارد شده به جعبه از سوراخ به آن برخورد کند. این صفحه نمایش شما را تشکیل می دهد، جایی که باید به دنبال تصویر خورشید باشید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

در مرحله پنجم یک سوراخ ۲٫۵ سانتیمتری را در جعبه (در سمت مجاور قطعه کاغذ سفید) برش دهید. این سوراخ برای مشاهده شما است. باید طوری آن را ایجاد کنید تا بتوانید از طریق آن با زاویه به داخل جعبه نگاه کنید و کاغذ سفید را مشاهده کنید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

در نهایت درب جعبه را گذارید و برای تست آن، در یک روز آفتابی بیرون بروید و جعبه کفش را طوری نگه دارید که با سایه خودش و با نور خورشید هماهنگ شود.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

طوری بایستید که وقتی از سوراخ مشاهده نگاه می کنید، بتوانید دایره کوچکی از نور را روی صفحه تصویر مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید:  نگاه مستقیم به خورشید، حتی زمانی که ماه تا حدی آن را پوشانده باشد، می تواند باعث آسیب جدی به چشم یا نابینایی شود. هرگز بدون محافظ چشم مناسب به خورشید گرفتگی نگاه نکنید.

آموزش ساخت عینک خورشید گرفتگی  با جعبه کفش

ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی یا جعبه بیسکویت

قبلا ۳ روش ساخت عکس سه بعدی (۳D) را به شما آموزش دادیم، اما اگر به یک عینک مشاهده خورشید گرفتگی نیاز دارید می توانید از جعبه بیسکویت یا هر آیتم مشابه با آن و مقداری فویل آلومینیومی استفاده کنید و عینک خورشید گرفتگی دست ساز خود را بسازید.

ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی یا جعبه بیسکویت

در قسمت پایین جعبه یک کاغذ یا مقوای سفید را برش دهید و بچسبانید.

ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی یا جعبه بیسکویت

سمت چپ و راست بالای جعبه را به صورت مربع برش دهید و وسط آن را چسب بزنید.

ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی یا جعبه بیسکویت

یکی از سوراخ های مربعی را با فویل آلومینیومی بپوشانید و در جای خود محکم کنید.

ساخت عینک مخصوص خورشید گرفتگی یا جعبه بیسکویت

با یک میخ، مداد کوچک یا سوزن یک سوراخ کوچک را در فویل ایجاد کنید.

هنگامی که ماه گرفتگی فرا رسید؛ از طریق مربع باز به داخل جعبه نگاه کنید این در حالی است که پشت خود را به خورشید کرده اید. تصویر کوچکی از خورشید از طریق فویل روی کاغذ سفید داخل جعبه منعکس می شود.

اگر توضیحات زیاد برایتان واضح نبود می توانید فیلم ساخت عینک دیدن خورشید گرفتگی ناسا را در ادامه مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۳ روش ساخت عینک خورشید گرفتگی امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما سعی کردیم با وسایل ساده به شما یاد دهیم تا یک کار دستی خانگی بسازید. چنانچه شما روش دیگری را یاد دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید از بخش نظرات این مطلب آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید