0

آموزش 3 روش جلوگیری از اسلیپ شدن ویندوز 10 و ویندوز 11

آموزش 3 روش جلوگیری از اسلیپ شدن ویندوز 10 و ویندوز 11
بازدید 58


برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم برای مدت زمانی بیش‌تر از حد معمول کامپیوتر یا لپ‌تاپمان را روشن نگه‌داریم. 💻 برای مثال هنگامی که می‌خواهیم نرم‌افزاری با حجم بالا دانلود کنیم و نیاز داریم کامپیوتر روشن بماند که در فرآیند دانلود مشکلی ایجاد نشود. ما در این مقاله از مجله خبری آی تی و دیجیتال، روش‌های جلوگیری از Sleep شدن کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه جلوگیری از خاموش شدن خودکار و Sleep شدن ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

How to Prevent Auto Sleep in Windows 10 and Windows 11

سیستم عامل ویندوز دارای قابلیتی مثل اسلیپ برای صرفه جویی در مصرف انرژی برق است. در صورت فعال بودن این قابلیت، کامپیوتر پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه عدم استفاده از آن، به حالت اسلیپ می‌رود. اما خوشبختانه برای جلوگیری از sleep شدن کامپیوتر نیز روش‌هایی وجود دارد. این روش‌ها در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. قابل توجه است که تمامی نرم افزارهای معرفی شده، برای هر دو ویندوز ۱۰ و ۱۱ قابل استفاده هستند.

قبل از بررسی آموزش جلوگیری خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ بهتر است به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید نسخه کامل نرم افزارهای معرفی شده در ادامه را از سایت‌های دانلود نرم افزار ایرانی دانلود و نصب کنید.

غیر فعال کردن sleep در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با نرم افزار PowerToys

PowerToys مجموعه‌ای از ابزارها بوده که شما به وسیله آنان می‌توانید بهره وری سیستمتان را افزایش دهید. یکی از ابزارهای این مجموعه، امکان Awake یا بیدار ماندن است. با استفاده از این امکان شما می‌توانید به غیر فعال کردن sleep در ویندوز ۱۰ و ۱۱ بپردازید. برای استفاده از امکان Awake، مراحل زیر را دنبال کنید.

به صفحه Microsoft’s GitHub رفته و فایل PowerToysSetup-X64.exe را دانلود کنید. سپس روی فایل کلیک کرده و اقدام به نصب آن کنید.

غیر فعال کردن sleep در ویندوز 11 با PowerToys

نرم افزار را اجرا کرده و در پنجره باز شده از قسمت چپ روی گزینه Awake کلیک کنید. حالا گزینه Enable Awake را روشن (On) کنید.

جلوگیری از sleep شدن windows 10 به وسیله نرم افزار

در پایین همین صفحه و در قسمت Behavior، برای جلوگیری از sleep شدن Windows 11 روی Keep Screen On کلیک کنید. با فعال شدن این گزینه علاوه بر اینکه ویندوز به حالت اسلیپ نخواهد رفت، صفحه نمایش نیز روشن می‌ماند.

جلوگیری از sleep شدن کامپیوتر با powertoys

در این مرحله ما می‌توانیم از بین سه حالت قرار گرفته پیش رویمان یکی را انتخاب کنیم. این سه حالت موجود برای جلوگیری از sleep شدن کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  1. Off (Passive): با انتخاب این حالت کامپیوترتان برای تعیین زمان اسلیپ از تنظیمات سیستم استفاده می‌کند.
  2. Keep Awake Indefinitely: در این حالت کامپیوترتان تا زمانی که آن را خاموش کنید یا این گزینه را غیرفعال کنید، روشن خواهد ماند.
  3. Keep Awake Temporarily: با استفاده از این حالت شما خودتان قادرید که زمانی مشخص را برای روشن ماندن کامیپوتر انتخاب کنید.

حالت های موجود در نرم افزار powetoys برای اسلیپ ویندوز

اگر حالت سوم را انتخاب کنید، کادرهایی برای شما به نماش درمیایند و می‌توانید ساعت و دقیقه مورد نظرتان را مشخص کنید.

مشخص کردن زمان برای اسلیپ نشدن ویندوز 10 و 11

لغو خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با نرم افزار Insomnia

نرم افزار Insomnia نرم افزاری رایگان و کم حجم است. با این نرم افزار می‌توان به صورت لحظه‌ای جلوگیری از Sleep شدن کامپیوتر پرداخت. پس از نصب برنامه و با باز کردن آن پنجره‌ای با پیام “This computer can not go to sleep while this window is open” ظاهر می‌شود. تا هنگامی که این پنجره باز است، سیستم شما به حالت اسلیپ نخواهد رفت. به محض این که این پنجره را بستید، دوباره سیستمان با تنظیمات پیش فرض خود شروع به فعالیت می‌کند.

نرم افزار Insomnia صفحه نمایش ما را روشن نگه نمی‌دارد. به همین سبب اگر می‌خواهید علاوه بر روشن ماندن سیستم، صفحه نمایشتان نیز روشن بماند، از روش قبلی استفاده کنید.

لغو خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز 11 با استفاده از برنامه Insomnia

جلوگیری از sleep شدن windows 10 با برنامه Don’t Sleep

برنامه Don’t Sleep گزینه‌های مدیریتی بیش‌تری نسبت به دو برنامه گفته شده در قبل دارد. این برنامه می‌تواند علاوه بر غیر فعال سازی حالت sleep در ویندوز ۱۰ و ۱۱، حالت hibernation را نیز غیرفعال کند. حتی این برنامه می‌تواند به شما کمک کند که به صورت تصادفی کامپیوتر را خاموش نکنید. برای استفاده از این برنامه باید:

فایل زیپ را از حالت فشرده خارج کرده و نصب و اجرا کنید.

سپس باید تب Please Don’t Sleep را باز کنید.

در گزینه Preferences می‌توانید تمامی فعالیت‌هایی را که می‌خواهید غیرفعال کرده، انتخاب کنید.

در قسمت Timer می‌توانید زمانی را برای جلوگیری از sleep شدن کامپیوتر مشخص کنید.

برای غیر فعال کردن برنامه نیز می‌توانید گزینه Disabled را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

برنامه Don’t Sleep دارای قابلیتی بوده که به وسیله آن می‌توانید صفحه نمایشگر را خاموش کنید. برای این کار باید روی گزینه Monitor کلیک کرده و Monitor Off را انتخاب کنید.

غیر فعال سازی حالت sleep در ویندوز 11 با برنامه Don't Sleep

نظرات و پشنهادات شما؟

اگر شما به دنبال لغو خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۱۱ بودید و فعال شدن این حالت در فرآیند انجام کارهای شما مشکل ایجاد می‌کرد، امیدواریم این روش‌ها مورد توجهتان قرار گرفته باشند. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره روش‌های جلوگیری از Sleep شدن کامپیوتر در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید