0

آموزش 18 روش موثر افزایش سرعت ویندوز 11

آموزش 18 روش موثر افزایش سرعت ویندوز 11
بازدید 73


آیا اخیرا سرعت ویندوز شما کاهش پیدا کرده و کند شده است؟ کند شدن ویندوز دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. شما از طریق چند راه ساده و متنوع میتوانید سرعت ویندوز را بالا ببرید. ⚡ در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۸ روش موثر افزایش سرعت ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱

?How to Speed Up Windows 11 and Improve Performance

اگر شما از کاربران ویندوز ۱۱ هستید ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید. پیش از این در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش حل ۹ مشکل آزاردهنده ویندوز ۱۱ پرداختیم. یکی از مشکلات آزاردهنده ویندوز ۱۱ مشکل کند شدن ویندوز است. برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱ چند روش وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم. اگر میخواهید سرعت ویندوز ۱۰ را افزایش دهید میتوانید مطلب ۱۴ روش کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

راه اندازی مجدد ویندوز برای افزایش سرعت ویندوز ۱۱ لپ تاپ

ممکن است مشکل کند شدن ویندوز به دلیل یکسری اشکالات جزئی باشد. در این شرایط راحت ترین و سریعترین راه رفع مشکلات جزئی و حل مشکل کاهش سرعت ویندوز ۱۱ راه اندازی مجدد ویندوز است. برای این کار منو Start را باز کنید و Power را انتخاب کنید. در آخر روی Restart کلیک کنید.

سرعت ویندوز ۱۱ کم شده؟ ویندوز را به روز کنید

بروز رسانی ها به غیر از اضافه کردن ویژگی های جدید برخی از مشکلات نسخه های قبل را نیز برطرف میکنند. در این صورت شما میتوانید برای افزایش سرعت ویندوز ۱۱ لپ تاپ ویندوز خود را بروزرسانی کنید. برای این که بررسی کنید ببینید بروزرسانی در دسترس است یا خیر. ابتدا Settings ویندوز را از طریق منو Start باز کنید. به بخش Windows Update بروید و روی Check for updates کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه ویندوز به طور خودکار برای بروزرسانی جدید جست جو میکند و در صورت وجود نصب میکند.

پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز 11

استفاده از مرورگر مناسب برای افزایش سرعت ویندوز ۱۱ لپ تاپ

اگر سیستم شما حداقل شرایط نصب ویندوز ۱۱ را دارد میتوانید از یک مرورگر مناسب و سبک برای افزایش سرعت ویندوز استفاده کنید. مرورگر Opera GX یکی از این مرورگر ها است که در بخش GX Control آن میتوانید بخش های مختلف مرورگر را تغییر دهید.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز ۱۱ با غیر فعال کردن برنامه هایی که هنگام روشن شدن فعال میشوند

یک سری از برنامه ها حین روشن شدن کامپیوتر به صورت خودکار باز میشوند. شما میتوانید برای افزایش سرعت ویندوز این برنامه ها را غیر فعال کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید و بعد روی آن کلیک کنید تا باز شود.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

در کادر Task Manager روی گزینه More details کلیک کنید.

حل مشکل کاهش سرعت ویندوز 11

به تب Startup بروید.

رفع مشکل کند بودن ویندوز 11

برنامه مورد نظر را انتخاب کنید روی آن راست کلیک کنید و گزینه Disable را انتخاب کنید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

همچنین میتوانید Settings ویندوز را باز کنید.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

بعد از آن به بخش Apps بروید و روی Startup کلیک کنید.

بالا بردن سرعت در ویندوز 11

حالا برنامه هایی که نمیخواهید موقع روشن شدن ویندوز اجرا شوند را غیر فعال کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱ با تغییر Power Mode

تغییر Power Mode نیز میتواند برای افزایش سرعت ویندوز موثر باشد. برای انجام این کار ابتدا Settings را باز کنید. به بخش System بروید. در بخش Power روی Power Mode کلیک کنید و آن را تغییر دهید. برای داشتن کارایی بهتر میتوانید روی Best performance تنظیم کنید.

حل مشکل کاهش سرعت ویندوز 11

همچنین میتوانید در قسمت جست جو ویندوز Power plan را تایپ کنید و روی Choose power plan کلیک کنید.

رفع مشکل کند بودن ویندوز 11

High Performance را فعال کنید و مقابل آن روی Change Plan Settings کلیک کنید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

سپس Change Advanced Power Settings را انتخاب کنید. به Processor Power Management بروید و مطمئن شوید ماکسیمم و مینیمم آن روی ۱۰۰% تنظیم شده باشد.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

یکپارچه سازی هارد برای افزایش سرعت ویندوز ۱۱

با گذشت زمان فایل های روی هارد پراکنده میشوند و ویندوز را با مشکل کند شدن مواجه میکند. در این صورت شما میتوانید با ابزار Defragment هارد را یکپارچه کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز Defragment and Optimize Drives را تایپ کنید و روی آن کلیک کنید تا باز شود.

پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز 11

بعد از باز شدن کادر Defragment and Optimize Drives درایو مورد نظر را انتخاب کنید و از پایین آن روی Optimize کلیک کنید.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

افزایش رم و هارد برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت ویندوز ۱۱ افزایش رم است. افزایش رم میتواند به بهبود عملکرد و افزایش سرعت ویندوز کمک کند. همچنین اگر از هارد دیسک استفاده میکنید میتوانید آن را به هارد SSD تغییر دهید.

حل مشکل کاهش سرعت ویندوز 11

غیر فعال کردن برنامه هایی که راه اندازی مجدد میشوند

برای بهتر اجرا شدن برنامه ها، ویندوز ۱۱ برخی از برنامه ها را مجددا راه اندازی میکند. اگر کامپیوتر و لپ تاپ قدرتمندی دارید این میتواند ویژگی مفیدی برای شما باشد اما برای کامپیوتر های قدیمی میتواند باعث کند شدن آن شود. در نتیجه شما میتوانید برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱ این برنامه ها را غیر فعال کنید. برای این کار Settings ویندوز را باز کنید و به بخش Accounts بروید. در کادر سمت راست روی Sign-in options کلیک کنید.

رفع مشکل کند بودن ویندوز 11

حالا گزینه Automatically save my restartable apps and restart them when I sign back in را غیر فعال کنید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

چرا سرعت ویندوز ۱۱ پایین است؟ به دلیل نصب برنامه های زیاد

زمانی که شما به یک برنامه نیاز ندارید برای آزاد شدن فضای ذخیره سازی برنامه را حذف میکنید. اما به غیر از آزاد شدن فضا شما میتوانید برای بالا بردن سرعت ویندوز ۱۱ برنامه هایی که نیاز ندارید را پاک کنید. برای پاک کردن برنامه ها Settings ویندوز را از طریق منو Start باز کنید.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

در تنظیمات ویندوز به بخش Apps بروید و بعد روی Apps and Features کلیک کنید.

بالا بردن سرعت در ویندوز 11

در صفحه ای که باز میشود شما میتوانید برنامه های نصب شده روی ویندوز را مشاهده کنید. برای حذف برنامه، برنامه مورد نظر را پیدا کنید. روی سه نقطه کناری آن کلیک کنید و از منویی که باز میشود Uninstall را انتخاب کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

همچنین به غیر از برنامه ها، فایل های اضافی را میتوانید حذف کنید. برای یادگیری نحوه حذف فایل های اضافی میتوانید مطلب آموزش ۷ روش حذف فایل های اضافی ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

افزایش سرعت ویندوز ۱۱ لپ تاپ با حذف فایل های موقت

زمانی که شما یک برنامه را باز میکنید یکسری فایل ها ذخیره میشوند تا برای بار بعد که خواستید برنامه را باز کنید برنامه راحت تر باز شود. برای همین شما میتوانید این فایل های موقت را پاک کنید تا فضای ذخیره سازی آزاد تر شود و سرعت ویندوز ۱۱ بالا برود. برای این کار کلید های میانبر Windows+ R را فشار دهید تا ابزار Run باز شود. درون کادر ابزار Run کلمه %temp% را تایپ کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

در کادر باز شده شما میتوانید فایل های موقت را مشاهده کنید. همه فایل ها را انتخاب و سپس حذف کنید.

پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز 11

همچنین شما میتوانید از طریق تنظیمات فایل های موقت را پاک کنید. برای این کار Settings را باز کنید. در تنظیمات روی System و بعد روی Storage کلیک کنید.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

سپس روی Temporary files کلیک کنید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

فایل هایی که نمیخواهید را انتخاب کنید و روی Remove files کلیک کنید تا حذف شوند.

سرعت ویندوز 11 کم شده

فعال کردن قابلیت Storage Sense برای پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ قابلیتی به نام Storage Sense دارد. قابلیت Storage Sense هر چند وقت یک بار ویندوز را پاکسازی میکند. بنابر این Storage Sense میتواند باعث افزایش سرعت ویندوز ۱۱ شود. برای فعال کردن Storage Sense ابتدا Settings را باز کنید و به بخش System بروید. در سمت راست صفحه روی Storage کلیک کنید.

پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز 11

در صفحه Storage گزینه Storage Sense را فعال کنید.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

حل مشکل کاهش سرعت ویندوز ۱۱ با غیر فعال کردن انیمیشن ها و افکت ها

یکی از ویژگی های مثبت ویندوز ۱۱ داشتن انیمیشن ها و افکت ها است. بعضی مواقع این قابلیت ها جدای از زیبایی باعث کند شدن ویندوز ۱۱ میشوند بخصوص زمانی که کارت گرافیک ضعیفی دارید. برای غیر فعال کردن این قابلیت ابتدا Settings را از طریق منو Start باز کنید. سپس در صفحه اصلی تنظیمات به بخش Personalization بروید. در بخش Personalization روی Colours کلیک کنید.

سرعت ویندوز 11 کم شده

حالا در صفحه باز شده گزینه Transparency effects را پیدا و آن را غیر فعال کنید.

روش های افزایش سرعت ویندوز 11

بعد از آن از طریق منو سمت چپ وارد بخش Accessibility شوید. در بخش Accessibility روی Visual effects کلیک کنید. گزینه های Transparency effects و Animation effects را پیدا و با کلیک بر روی دایره آبی رنگ کنارشان، آن ها را غیر فعال کنید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

در آخر از تنظیمات ویندوز خارج شوید و در قسمت جست جو ویندوز View advanced system settings را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود. در پایین بخش Performance روی Settings کلیک کنید. گزینه Adjust for best performance را فعال کنید. برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

بالا بردن سرعت در ویندوز 11

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها برای رفع مشکل کند بودن ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ برای استفاده بهتر و راحت تر از آن گاهی به کابران نوتیفیکیشن هایی ارسال میکند. غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها یکی دیگر از کارهایی است که میتوانید برای افزایش سرعت ویندوز انجام دهید. برای انجام این کار باید از Settings استفاده کنید. بنابر این Settings را باز کنید.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

وارد بخش System شوید و بعد از آن روی Notifications کلیک کنید. در بخش Notifications دو گزینه Offer suggestions on how I can set up my device و Offer suggestions on how I can set up my device را میتوانید ببینید. این دو گزینه را غیر فعال کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱

یکی دیگر از اجزا غیر ضروری ویندوز که میتوانید برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱ آن را غیر فعال کنید برنامه های پس زمینه هستند. تعدادی برنامه وجود دارند که در پس زمینه فعال هستند و به دلیل غیر ضروری بودن آن ها باعث کند شدن ویندوز ۱۱ میشوند. در نتیجه میتوانید این برنامه ها را غیر فعال کنید. برای انجام این کار و افزایش سرعت ویندوز روی آیکن منو Start راست کلیک کنید و گزینه Apps and Features را انتخاب کنید.

پاکسازی و افزایش سرعت ویندوز 11

از لیست برنامه ها روی سه نقطه کناری برنامه ای که میخواهید کلیک کنید و گزینه Advanced options را انتخاب کنید.

افزایش سرعت ویندوز 11 لپ تاپ

در صفحه باز شده Background apps permissions را روی Never بگذارید.

چرا سرعت ویندوز 11 پایین است

حل مشکل کاهش سرعت ویندوز ۱۱ با غیر فعال کردن VBS

اگر گیمر هستید و میخواهید سرعت ویندوز ۱۱ خود را افزایش دهید میتوانید VBS را غیر فعال کنید. برای این کار در قسمت جست جو Core Isolation را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

سرعت ویندوز 11 کم شده

گزینه Memory integriti را غیر فعال کنید. بعد از آن ویندوز را ریستارت کنید.

روش های افزایش سرعت ویندوز 11

غیر فعال کردن Game Mode برای حل مشکل کاهش سرعت ویندوز ۱۱

در صورتی که شما گیمر نیستید میتوانید برای حل مشکل کاهش سرعت ویندوز ۱۱ قابلیت Game Mode را خاموش کنید. غیر فعال کردن Game Mode باعث غیر فعال شدن خدماتی که مخصوص گیمر ها است میشود و سرعت ویندوز بالا میرود. برای این کار Settings را باز کنید و به بخش Gaming بروید. Game Mode را باز کنید.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

در صفحه باز شده Game Mode را غیر فعال کنید.

بالا بردن سرعت در ویندوز 11

همچنین قسمت های Xbox Game Bar و Captures را باز کنید و گزینه های این قسمت ها را نیز غیر فعال کنید.

رفع مشکل کند بودن ویندوز ۱۱ با نصب نکردن برنامه آنتی ویروس

نصب برنامه آنتی ویروس یک تصور اشتباه در بین کاربران ویندوز است. درست است که شما برای مسدود کردن بدافزار ها و ویروس ها به یک برنامه آنتی ویروس نیاز دارید اما همین کار را آنتی ویروس خود ویندوز انجام میدهد و شما نیازی به نصب برنامه آنتی ویروس ندارید. برنامه های آنتی ویروس ممکن است ویندوز شما را کند کنند. در نتیجه اگر میخواهید سرعت ویندوز خود را افزایش دهید میتوانید برنامه های آنتی ویروس را از روی ویندوز حذف کنید. به جای برنامه آنتی ویروس از Virus & threat protection خود ویندوز استفاده کنید.

آموزش نحوه بالا بردن سرعت در ویندوز 11

چرا سرعت ویندوز ۱۱ پایین است؟ به دلیل Bloatware

Bloatware نرم افزار است که از سایت های مخرب وارد سیستم شما میشود و باعث کند شدن سیستم میشود. برای حذف Bloatware روی منو Start راست کلیک کنید و Windows Terminal (Admin) را انتخاب کنید.

روش های افزایش سرعت ویندوز 11

دستور iwr -useb https://git.io/debloat|iex را وارد کنید و Enter را فشار دهید.

آموزش بالا بردن سرعت ویندوز 11

این دستور باعث حذف Bloatware و افزایش سرعت ویندوز شما میشود.

بالا بردن سرعت در ویندوز 11

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز راجع به روش های افزایش سرعت ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای بالا بردن سرعت در ویندوز ۱۱ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه افزایش سرعت ویندوز ۱۱ لپ تاپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید