0

آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و کار نکردن 5G در اندروید

آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و کار نکردن 5G در اندروید
بازدید 158


آیا در گوشی اندروید بعد از فعالسازی اینترنت ۵G با مشکل نشان داده نشدن و کار نکردن آن مواجه شدید؟ 📶 در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و کار نکردن ۵G در اندروید میپردازیم.

رفع حل مشکل نبودن حالت ۵G در تنظیمات شبکه گوشی اندروید

?How to Fix It when A 5G Network Doesn’t Show Up

قطعا تمام کاربرانی که با اینترنت کار میکنند دوست دارند از یک اینترنت پر سرعت استفاده کنند. تا به امروز پر سرعت ترین اینترنت ۵G است. پیش از این در مجله خبری آی تی و دیجیتال روش های فعالسازی ۵G در اندروید و آیفون را بررسی کردیم. با این حال برخی از کاربران به دلایل مختلفی ممکن است با این اینترنت مشکل داشته باشند. در ادامه چند روش برای حل مشکل نشان ندادن ۵G بررسی میکنیم.

مشکل فعال سازی 5G

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

چرا علامت ۵G نمیاد؟ به دلیل راه اندازی نشدن ۵G در اپراتور شما

ممکن است مشکل به دلیل گوشی اندرویدی شما نباشد بلکه هنوز این قابلیت در اپراتور شما و یا منطقه جغرافیایی شما راه اندازی نشده باشد. در این صورت شما نمیتوانید کاری انجام دهید و باید صبر کنید تا این قابلیت در دسترس شما قرار گیرد. برای اینکه بفهمید ۵G در اپراتور شما در دسترس است یا خیر میتوانید در سایر گوشی های اندرویدی که از یک اپراتور استفاده میکنید قابلیت ۵G را امتحان کنید.

چرا 5G کار نمیکند

همچینین این کار را برای بررسی اینکه ۵G در منطقه جغرافیایی شما در دسترس است یا خیر میتوانید انجام دهید و یا این که سایت های ایرانسل در کشور را ببینید. به غیر از موارد گفته شده ممکن است گوشی شما نیز از قابلیت ۵G پشتیبانی نکند. در صورتی که مشکل ۵G به دلیل منطقه جغرافیایی و اپراتور نبود میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

رفع مشکل کار نکردن ۵G با تنظیم اینترنت روی آن

در صورتی که اپراتور، منطقه جغرافیایی و گوشی شما از ۵G پشتیبانی میکنند، باید تنظیمات اینترنت را روی ۵G تنظیم کنید تا بتوانید از قابلیت ۵G استفاده کنید. در غیر اینصورت ۵G موقع روشن کردن اینترنت نشان داده نمیشود. برای تنظیم اینترنت روی ۵G وارد Settings شوید. در صفه اصلی تنظیمات بخش Wireless & Networks را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه Wireless & Networks روی Mobile Network ضربه بزنید.

رفع حل مشکل نبودن حالت 5G در تنظیمات شبکه

حالا از منو باز شده گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. برای استفاده از ۵G روی ۵G/4G/3G/2G auto ضربه بزنید.

راه اندازی مجدد گوشی برای رفع مشکل کار نکردن ۵G

در صورتی که با مشکل نشان ندادن ۵G مواجه هستید و این قابلیت در گوشی اندرویدی شما کار نمیکند میتوانید گوشی خود را ریستارت کنید. بسیاری از مشکلاتی که شما در گوشی خود با آن ها مواجه میشوید به دلیل یکسری اشکالات جزئی هستند. یکی از سریعترین و راحت ترین روش های رفع این مشکلات جزئی راه اندازی مجدد گوشی است. بنابر این قبل از امتحان سایر روش ها و تغییر تنظیمات گوشی شما میتوانید یک بار گوشی خود را خاموش و سپس روشن کنید. برای این کار دکمه پاور گوشی خود را فشار دهید.

مشکل کار نکردن 5G اندروید

با این کار چند گزینه روی صفحه نمایش داده میشود. برای ریستارت گوشی و رفع مشکل کار نکردن ۵G گزینه Reboot یا Restart را انتخاب کنید. با این کار گوشی شما به صورت خودکار خاموش و بعد از چند ثانیه روشن میشود.

استفاده از جای سیم کارت اشتباه علت مشکل کار نکردن ۵G اندروید

برخی از گوشی های اندرویدی که دو تا جای سیم کارت دارند، در هر دو جای سیم کارت از ۵G پشتیبانی نمیکنند. بنابر این باید ببینید اگر گوشی شما نیز این گونه است سیم کارت خود را در اسلاتی بگذارید که از ۵G پشتیبانی میکند. به غیر از این جای سیم کارت اول معمولا از جای سیم کارت دوم قدرتمند تر است. بنابر این اگر میخواهید بدون هیچ مشکلی از ۵G استفاده کنید میتوانید سیم کارت خود را در جای سیم کارت یک قرار دهید.

مشکل نبودن گزینه 5G در گوشی

همچنین ممکن است سیم کارت به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد. در این صورت میتوانید گوشی را خاموش کنید و سیم کارت را خارج کنید. بعد از خارج کردن سیم کارت مجددا سیم کارت را در جای خود قرار دهید و بعد از آن گوشی خود را مجددا روشن کنید.

حل مشکل نشان ندادن گزینه ۵G در سامسونگ با غیر فعال کردن حالت Power Saving

فعال کردن حالت Power Saving یا صرفه جویی در مصرف باتری باعث میشود تا شارژ شما دیرتر تمام شود اما همچنین برخی از قابلیت های گوشی اندرویدی با مشکل مواجه شوند. بررسی کنید اگر این قابلیت در گوشی شما فعال است آن را به طور موقت غیر فعال کنید تا ببینید قابلیت ۵G در گوشی شما به درستی کار میکند یا خیر. برای غیر فعال کردن حالت Power Saving ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. با این کار تنظیمات سریع گوشی برای شما باز میشود. در تنظیمات سریع گوشی به دنبال گزینه Battery Saver بگردید.

چرا علامت 5Gنمیاد

در صورتی که Battery Saver فعال بود روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود. بعد از غیر فعال کردن Battery Saver بررسی کنید میتوانید بدون مشکل از ۵G استفاده کنید یا خیر. در صورتی که مشکل نبودن گزینه ۵G در گوشی به دلیل حالت Power Saving نبود میتوانید مجددا آن را فعال کنید.

فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیما برای رفع مشکل کار نکردن ۵G اندروید

فعال کردن حالت هواپیما باعث میشود تا امکان برقراری تماس، ارسال SMS، اینترنت و بلوتوث شما غیر فعال شود. زمانی که شما در بخش اینترنت گوشی با مشکل مواجه میشوید میتوانید این قابلیت را فعال کنید تا بخش های گفته شده غیر فعال شوند و بعد حالت هواپیما را فعال کنید تا این قابلیت مجددا فعال شود. این کار باعث میشود یکسری مشکلات از بین بروند. برای فعال کردن حالت هواپیما انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. بعد از باز شدن تنظیمات سریع Airplane mode را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

چرا 5Gکار نمیکند

با این کار حالت هواپیما برای شما فعال میشود. چند ثانیه صبر کنید و بعد از آن مجددا روی Airplane mode ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

مشکل فعال سازی 5G

آپدیت نبودن گوشی دلیل مشکل نبودن گزینه ۵G در گوشی

زمانی که شما میخواهید ویژگی ها و قابلیت های جدید به گوشی اضافه شود نسخه های جدیدتر اندروید را نصب میکنید، اما به غیر از این شما میتوانید برای حل برخی از مشکلاتی که برای اندروید پیش آمده گوشی خود را بروز رسانی کنید. نسخه های جدیدتر اندرویدی سعی میکنند تا مشکلات نسخه های قبل را نیز برطرف کنند. برای آپدیت اندروید گوشی خود و رفع مشکل ۵G وارد Setting شوید. اگر Setting را پیدا نمیکنید میتوانید در قسمت جست جو گوشی خود Setting را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید. در صفحه اصلی تنظیمات Software Update را انتخاب کنید.

مشکل نشان ندادن گزینه 5G در سامسونگ

در صفحه Software Update روی Download and install ضربه بزنید. در صورتی که نسخه جدید تری در دسترس باشد آن را دانلود و نصب میکند. بعد از بروز رسانی شدن گوشی میتوانید بررسی کنید ببینید مشکل ۵G حل شده است یا خیر.

حل مشکل نشان ندادن گزینه ۵G در سامسونگ و.. با ریست تنظیمات شبکه گوشی اندرویدی

ریست تنظیمات شبکه گوشی تمام تنظیمات مربوط به اینترنت و وای فای شما را به حالت پیشفرض بازمیگرداند. زمانی که شما با بخش اینترنت و وای فای گوشی خود با مشکل مواجه میشوید میتوانید تنظیمات شبکه گوشی را برای رفع مشکل خود ریست کنید. برای ریست تنظیمات شبکه گوشی Setting را باز کنید. در صفحه اصلی تنظیمات روی General ضربه بزنید تا وارد بخش General شوید. در صفحه General گزینه Reset را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

مشکل 5G

در صفحه باز شده شما میتوانید از چند نوع ریست مختلف استفاده کنید. برای ریست تنظیمات شبکه گوشی روی Reset Network Settings ضربه بزنید. در کادر باز شده برای تایید و ادامه Confirm را انتخاب کنید.

رفع مشکل نبودن گزینه ۵G در گوشی با تغییر تنظیمات APN

ممکن است مشکل نبودن گزینه ۵G در گوشی به دلیل تنظیمات اشتباه APN باشد. در این صورت میتوانید برای رفع مشکل تنظیمات APN را تغییر دهید. برای تغییر تنظیمات APN وارد Settings شوید. در صفحه اصلی تنظیمات روی Network & Internet یا Mobile Network ضربه بزنید. بعد از آن Advanced را انتخاب کنید، سپس به بخش Access Point Name بروید. در صفحه Access Point Name گزینه Reset to default را انتخاب کنید. با این کار تنظیمات APN ریست میشود و به حالت پیشفرض بازمیگردد.

مشکل نبودن گزینه 5G در گوشی

راه اندازی گوشی در Safe Mode

برای راه اندازی گوشی در Safe Mode و رفع مشکل کار نکردن ۵G ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن، گوشی را روشن کنید و زمانی که لوگو گوشی را مشاهده کردید کلید کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.

مشکل کار نکردن 5G اندروید

ریست گوشی برای رفع مشکل کار نکردن ۵G اندروید

در صورتی هیچکدام از روش های بالا برای رفع مشکل کار نکردن ۵G پاسخ نداد میتوانید گوشی خود را ریست کنید. ریست گوشی تمام اطلاعات شما را پاک میکند بنابر این قبل از ادامه دادن از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. برای ریست گوشی اندرویدی وارد Setting شوید. در تنظیمات روی Backup & reset ضربه بزنید.

مشکل نشان ندادن گزینه 5G در سامسونگ

حالا برای ریست فکتوری Factory Data Reset را انتخاب کنید.

مشکل نشان ندادن 5G

در صفحه بعد پیامی مبنی بر اینکه تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد نمایش داده میشود. برای تایید و ادامه روی Reset یا Delete All ضربه بزنید.

مشکل کار نکردن 5G

حل مشکل فعال سازی ۵G با Wipe Cache Partition گوشی اندرویدی

اگر در حافظه پنهان سیستم مشکل وجود داشته باشد ممکن است با مشکل کار نکردن ۵G در اندروید مواجه شوید. در این شرایط میتوانید Wipe Cache Partition گوشی اندرویدی را انجام دهید تا مشکل شما حل شود. برای انجام این کار گوشی خود را خاموش کنید.

چرا 5Gکار نمیکند

دکمه کاهش صدا و پاور را فشار دهید. زمانی که لوگو اندروید را مشاهده کردید دکمه ها را رها کنید. بعد از آن با دکمه های کم و زیاد صدا Wipe cache partition را انتخاب کنید و با دکمه پاور آن را باز کنید. سپس با فشار دادن کلید پاور Wipe cache partition را تایید کنید.

مشکل فعال سازی 5G

چرا ۵G کار نمیکند؟ به دلیل مشکلات سخت افزاری

یکی دیگر از دلایل کار نکردن ۵G مشکلات سخت افزاری میتواند باشد. در صورتی که با تغییر تنظیمات گفته شده مشکل ۵G حل نشد گوشی خود را بررسی کنید مشکل سخت افزاری دارد یا خیر و در صورتی که مشکل سخت افزاری داشت آن را تعمیر کنید.

تماس با پشتیبانی برای رفع مشکل نبودن گزینه ۵G در گوشی

در صورتی که مشکل ۵G به دلیل مشکل سخت افزاری نیز نبود میتوانید با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید ممکن است آن ها بتوانند مشکل شما را حل کنند.

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز چند روش برای رفع مشکل نشان ندادن گزینه ۵G در سامسونگ بررسی کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل کار نکردن ۵G استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل نبودن حالت ۵G در تنظیمات شبکه در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید