0

آموزش 13 روش حل مشکل هنگ کردن و بسته شدن خودکار فایل اکسل

آموزش 13 روش حل مشکل هنگ کردن و بسته شدن خودکار فایل اکسل
بازدید 32

[ad_1]

آیا بعد از باز کردن نرم افزار اکسل یا باز کردن یکی از فایل های خود که با فرمت اکسل است، این نرم افزار به صورت خودکار بسته میشود و یا هنگ میکند؟ ⚠️ این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۳ روش حل مشکل هنگ کردن و بسته شدن خودکار فایل اکسل میپردازیم.

علت بسته شدن فایل اکسل

?How to Stop Excel Files From Closing Automatically

شما به طور معمول قبل از اینکه بخواهید فایلی را در Excel ببندید ابتدا آن را ذخیره میکنید سپس آن را میبندید. با این حال گاهی قبل از ذخیره سازی فایل اکسل، نرم افزار هنگ میکند یا به صورت خودکار بسته میشود. اینگونه شما نمیتوانید فایل خود را ذخیره کنید و با مشکل مواجه میشوید. همچنین ممکن است به محض باز کردن یک فایل در اکسل، فایل به صورت خودکار بسته شود. در این صورت نمیتوانید فایل را مشاهده یا اطلاعات آن را تغییر دهید. در ادامه دلایل پریدن صفحه اکسل و روش های حل این مشکل را بررسی میکنیم.

کپی فایل در درایو های کامپیوتر برای حل مشکل بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون

زمانی که یک فایل را از ویندوز خود در اکسل باز میکنید اما حین باز شدن به صورت خودکار از اکسل خارج میشود، ممکن است به دلیل محلی باشد که فایل را ذخیره کردید. این یعنی به دلیل مشکلی که درایو و محل ذخیره فایل دارد باعث میشود نرم افزار نتواند فایل را به صورت کامل بخواند و شما با مشکل مواجه میشوید. در این صورت یکی از سریعترین روش هایی که میتوانید مشکل خود را حل کنید انتقال فایل به درایو دیگری است. بهتر است فایل اکسل را در درایوی انتقال دهید که سایر فایل های اکسل خود را در آن جا ذخیره کردید و بدون مشکل باز میشوند. بعد از کپی فایل اکسل، یک بار نرم افزار را ببندید و مجدد فایل را از طریق مسیر و درایو جدید باز کنید تا بدون مشکل باز شود.

علت بسته شدن فایل اکسل

بررسی حافظه کامپیوتر

با توجه به هارد کامپیوتر، سیستم شما حجم محدودی دارد. در صورتی که هارد کامپیوتر به صورت کامل پر شده باشد ویندوز یا نرم افزار های آن با مشکلات مختلفی مواجه میشوند. یکی از این مشکلات ممکن است بسته شدن خودکار نرم افزار اکسل باشد و باعث شود نتوانید با آن کار کنید. بنابر این بررسی کنید چقدر از حجم کامپیوتر شما مصرف شده است. در صورتی که مقدار زیادی مصرف شده برخی از فایل ها و نرم افزار های خود که حجم زیادی دارند و شما استفاده زیادی از آن ها ندارید را حذف کنید تا حجم ویندوز خالی شود. همچنین اگر فایل شما در درایوی است که حافظه آن پر است، میتوانید آن را به درایوی که حافظه خالی دارد انتقال دهید تا بدون مشکل باز شود.

بستن اکسل به صورت کامل و راه اندازی مجدد آن

گاهی حین راه اندازی اکسل فایل های آن به صورت درست توسط ویندوز خوانده نمیشود و با مشکل مواجه میشوید. برای رفع مشکل خود میتوانید ابتدا این نرم افزار را به صورت کامل ببندید و مجدد آن را باز کنید. روی منو Task bar راست کلیک کنید و سپس از منو باز شده Task Manager را انتخاب کنید.

پریدن صفحه اکسل

بعد از باز شدن Task Manager در تب Processes روی برنامه اکسل راست کلیک کنید. End task را انتخاب کنید.

علت غیر فعال شدن اکسل

بعد از آن در کادر Task Manager وارد تب Details شوید. در تب Details صفحه را به سمت پایین بکشید تا Excel.exe را مشاهده کنید. بعد از پیدا کردن Excel.exe روی آن کلیک کنید تا Excel.exe انتخاب شود. بعد از انتخاب Excel.exe از پایین صفحه End task را انتخاب کنید تا اکسل به صورت کامل بسته شود. بعد از بستن اکسل به صورت کامل مجددا وارد نرم افزار شوید و فایل مورد نظر را باز کنید.

دلیل فریز شدن در اکسل

تعمیر یا حذف نصب MS Office برای رفع مشکل این نرم افزار

نرم افزار های آفیس ابزاری به نام Repair MS Office دارند. در صورتی که برنامه های آفیس با مشکلی مواجه شود میتوانید از این ابزار برای تعمیر برنامه های آفیس استفاده کنید. این قابلیت نرم افزار مورد نظر را بررسی میکند و مشکل آن را به صورت آنلاین چک میکند. برای استفاده از این ابزار Control Panel را باز کنید. در کنترل پنل زیر بخش Programs روی Uninstall a program کلیک کنید.

بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون

اکنون لیست نرم افزار های نصب شده ویندوز را میتوانید مشاهده کنید. Excel را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس از منو بالای کادر روی Change کلیک کنید.

علت بسته شدن فایل اکسل

بعد از باز شدن کادر مایکروسافت آفیس، Repair را انتخاب کنید. سپس قابلیت Repair شروع به بررسی نرم افزار میکند و در صورت وجود مشکل آن را حذف میکند.

پریدن صفحه اکسل

تعمیر فایل اکسل برای حل مشکل بسته شدن خودکار فایل اکسل

اگر مشکل باز نشدن اکسل به دلیل یک فایل است میتوانید فقط آن فایل را به جای کل نرم افزار اکسل تعمیر کنید. برای این کار نرم افزار را باز کنید. مسیر File> Open را انتخاب کنید. روی Browse کلیک کنید، فایل مورد نظر را انتخاب کنید. منو کشویی Open را روی Open and Repair تنظیم کنید.

علت پریدن فایل اکسل

در کادر بعدی Repair را انتخاب کنید. اگر میخواهید قبل تعمیر اطلاعات فایل اکسل را خارج کنید، روی Extract Data میتوانید کلیک کنید.

دلیل از کار افتادن اکسل

رفع مشکل بسته شدن خودکار فایل اکسل با حذف و نصب مجدد این نرم افزار

در صورتی که با قابلیت تعمیر نتوانستید مشکل نرم افزار اکسل را حل کنید میتوانید آن را یک بار حذف و مجددا نصب کنید. زمانی که شما این برنامه را حذف میکنید، تمام فایل های آن حذف میشود. بعد از نصب مجدد اکسل فایل های جدید ذخیره میشود و جایگزین فایل های قدیمی میشود. اینگونه بسیاری از مشکلات نرم افزار از بین میرود. برای این کار مجددا Control Panel را باز کنید. برای دسترسی به لیست نرم افزار های ویندوز وارد بخش Programs و سپس Uninstall a program شوید. برنامه اکسل را در صفحه باز شده انتخاب کنید. سپس از منو بالای کادر روی Uninstall کلیک کنید.

بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون

در کادر باز شده مجددا روی Uninstall کلیک کنید تا حذف شود. بعد از حذف اکسل، مجدد آفیس را نصب کنید و فایل مورد نظر را باز کنید.

علت بسته شدن فایل اکسل

نصب سایر نرم افزار ها علت پریدن فایل اکسل

گاهی ممکن است شما نرم افزاری را از منابع نامعتبر دانلود کنید. در این صورت ممکن است نرم افزار حاوی مشکلاتی باشد. این مشکلات میتواند روی سایر نرم افزار ها مانند اکسل تاثیر بگذارد و باعث شود نتوانید فایل خود را باز کنید. در این صورت مشکل باز نشدن اکسل ربطی به نرم افزار اکسل و فایل اکسل شما ندارد و باید مشکل نرم افزار نصب شده را حل کنید. برای این کار میتوانید نرم افزار را حذف کنید. با حذف نرم افزار مشکلات پیش آمده رفع میشود. بعد از رفع شدن مشکل باز نشدن اکسل میتوانید نرم افزاری را که حذف کرده بودید مجددا از طریق یک منبع معتبر دانلود و نصب کنید.

راه اندازی اکسل از طریق Safe Mode ویندوز

نرم افزار اکسل دارای افزونه های مختلفی است. این افزونه ها به شما کمک میکنند تا بهتر از این نرم فزار استفاده کنید. با این حال گاهی شما را با مشکلاتی مانند بسته شدن خودکار اکسل مواجه میکند. راه اندازی اکسل از طریق Safe Mode ویندوز باعث میشود تا این نرم افزار بدون افزونه های اکسل راه اندازی شود. در صورتی که علت پریدن فایل اکسل، افزونه های این نرم افزار باشند، مشکل شما رفع میشود و برنامه بدون مشکل کار میکند. برای بررسی این موضوع ابتدا وارد حالت Safe Mode شوید. بعد از آن برنامه اکسل را باز کنید و بررسی کنید برنامه به درستی کار میکند یا خیر.

پریدن صفحه اکسل

حذف افزونه های اکسل برای رفع مشکل بسته شدن خودکار فایل اکسل

در صورتی که متوجه شدید مشکل بسته شدن خودکار فایل اکسل به دلیل افزونه های اکسل است میتوانید افزونه های دردسر ساز را حذف کنید. برای حذف افزونه ها نرم افزار اکسل را باز کنید. مسیر File> Options را طی کنید. بعد از باز شدن کادر Options در اکسل از طریق منو سمت چپ برای دسترسی به تنظمیات افزونه ها Add-ins را انتخاب کنید. در سمت راست منو، منو کشویی Manage را روی COM Add-ins تنظیم کنید. بعد از آن روی Go کلیک کنید.

علت پریدن فایل اکسل

اکنون یک کادر برای شما باز میشود که شامل افزونه های اکسل است. تمام افزوه ها را غیر فعال کنید و روی OK کلیک کنید تا ذخیره شود. در صورتی که مشکل شما رفع شد و دیگر بعد از باز کردن فایل اکسل به صورت خودکار خارج نشدید، میتوانید مطمئن شوید که یکی از افزونه ها دلیل از کار افتادن اکسل است. مجددا کادر افزونه ها را باز کنید و یکی یکی افزونه ها را فعال کنید تا افزونه مشکل ساز پیدا شود. بعد از پیدا کردن آن افزونه مورد نظر را به صورت کامل با انتخاب Remove حذف کنید و سایر افزونه ها را فعال کنید. بعد از انجام مراحل گفته شده یک بار از برنامه خارج شوید و سپس مجددا آن را باز کنید.

دلیل از کار افتادن اکسل

فعال بودن Protected-View دلیل فریز شدن در اکسل

اکسل قابلیتی به نام Protected-View دارد. زمانی که شما فایل اکسل را از یک بستر نا امن مانند پیوست یک ایمیل، اینترنت یا نرم افزار باز کنید این قابلیت ممکن است جلوی باز شدن آن را بگیرد تا به ویندوز و سیستم شما آسیب نرسد. بنابر این میتوانید در صورتی که از منبع فایل اطمینان دارید، Protected-View را غیر فعال کنید تا مشکل شما حل شود. برای غیر فعال کردن Protected-View و رفع مشکل وارد برنامه اکسل شوید. از منو بالای صفحه File را انتخاب کنید.

بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون

سپس از منو سمت چپ ابتدا روی More کلیک کنید و از منو باز شده Options را انتخاب کنید. در کادر Options از منو سمت چپ Trust Centre را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس وارد بخش Trust Centre Settings شوید.

علت بسته شدن فایل اکسل

در سمت چپ کادر جدید Protected View را انتخاب کنید و تیک تمام گزینه های سمت راست را بردارید.

پریدن صفحه اکسل

مجددا در سمت چپ کادر وارد بخش File Block Settings شوید. تیک تمام گزینه ها را بردارید و روی OK کلیک کنید. بعد از اعمال تغییرات گفته شده نرم افزار را به صورت کامل ببندید. بعد از بستن نرم افزار مجددا آن را باز کنید تا بررسی کنید مشکل باز نشدن فایل در نرم افزار اکسل حل شده است یا خیر.

علت پریدن فایل اکسل

فعال بودن Hardware graphics acceleration علت غیر فعال شدن اکسل

با غیر فعال کردن Hardware graphics acceleration شما میتوانید مشکل بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون را رفع کنید. برای این کار مجددا مسیر File> Options را طی کنید. از منو سمت چپ Advanced را انتخاب کنید. تیک Disable hardware graphics acceleration را بزنید و روی OK کلیک کنید.

دلیل از کار افتادن اکسل

آپدیت ویندوز برای رفع مشکلات نرم افزار اکسل

برای ویندوز به طور مرتب آپدیت هایی قرار میگیرد. در این آپدیت ها برخی از مشکلات ویندوز رفع میشود. بنابر این زمانی که به مشکلی در نرم افزار های ویندوز مواجه شدید میتوانید آپدیت ویندوز را بررسی کنید و در صورت وجود نسخه جدید آن را به روز کنید. در صورت کلی بهتر است به صورت مرتب ویندوز را آپدیت کنید تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

پاک کردن Conditional Formatting Rules

در صورتی که مشکل بسته شدن اکسل فقط در یک صفحه رخ میدهد و سایر صفحات اکسل بدون مشکل کار میکنند میتوانید با پاک کردن Conditional Formatting Rules مشکل خود را حل کنید. برای این کار در صفحه مورد نظر روی گزینه Conditional Formatting کلیک کنید. در منو باز شده روی Clear Rules و بعد Clear Rules from Entire Sheet کلیک کنید.

بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های رفع مشکل بسته شدن فایل اکسل هنگام حذف ستون یا هنگام باز کردن فایل در اکسل پرداختیم. آیا شما با روش های گفته شده توانستید مشکل بسته شدن فایل اکسل به صورت خودکار یا هنگ کردن این نرم افزار را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت پریدن فایل اکسل در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید