0

آموزش 13 روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ

آموزش 13 روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ
بازدید 25

[ad_1]

معمولا پس از شارژ کامل ایرپاد 🔋 ۶ ساعت طول میکشد تا باتری آن به طور کامل تخلیه شود. اما اگر مدتی است از ایرپاد استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که باتری ایرپاد شما سریعتر از آنچه اپل تبلیغ میکند، تخلیه می شود. تخلیه باتری ایرپاد مشکل بسیار رایجی است. در این مطلب مجله خبری آی تی و دیجیتال  به آموزش ۱۳ روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ و همچنین افزایش طول عمر باتری ایرپاد میپردازیم.

جلوگیری از زود خالی شدن شارژ ایرپاد اپل

?How to Fix AirPods Battery Drain Issues

AirPods بدون شک یکی از بهترین و راحت‌ترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار هستند. با این حال، برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که باتری کیس شارژر ایرپاد آنها به سرعت تخلیه می‌شود یا حتی در صورت عدم استفاده از کیس، خالی می شود. ایرپادها گاهی اوقات دچار مشکلات شارژ میشوند، اما اغلب می‌توانید آن‌ها را خودتان به راحتی حل کنید. با استفاده از روش‌هایی که در اینجا توضیح داده شده است، میتوانید طول عمر باتری ایرپاد خود را افزایش دهید.

برای حل مشکل باتری ایرپاد، آن را در کیس نگهداری کنید

اگر مدت‌هاست که از ایرپاد استفاده می‌کنید، ممکن است احساس کنید کنار گذاشتن ایرپاد تا استفاده بعدی، آسیبی به آن نمی‌رساند. یکی از بدی‌های این عادت، این است که اگر ایرپاد های خود را در کیس نگذارید، شارژ باتری آن همچنان کم میشود؛ چون ایرپاد همچنان به گوشی شما متصل است. حتی اگر بلوتوث را خاموش کنید، ایرپادهای شما در حالت فعال برای اتصال فوری باقی می‌مانند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که بعد از استفاده از ایرپاد، آن‌ها را در جعبه خود قرار دهید. علت زود خالی شدن شارژ ایرپاد اپل میتواند همین موضوع باشد.

درب کیس خود را باز و بسته نکنید

باز و بسته کردن در کیس، دشمن اصلی سلامت باتری ایرپاد است. هر بار که کیس شارژ را باز و بسته می‌کنید، بلوتوث ایرپاد خود را فعال کرده و دوباره آن را خاموش می‌کنید. خاموش و روشن شدن مکرر بلوتوث، عمر باتری AirPods شما را کاهش می‌دهد. چه ایرپاد در کیس خود باشد یا نه، این کار ظرفیت باتری ایرپاد پرو و دیگر مدلهای ایرپاد را کاهش میدهد. پس اگر به این کار عادت دارید، کیس ایرپاد خود را در جایی قرار دهید که به آن دسترسی نداشته باشید!

درب کیس خود را باز و بسته نکنید

از انداختن ایرپاد خودداری کنید

اگرچه ایرپادها نسبتاً بادوام هستند، برخوردهای مکرر بر روی سطوح سخت به طور طبیعی به آن آسیب وارد می کند، عمر باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث میشود که در تست باتری ایرپاد، نتیجه مناسبی نگیرد. از آنجایی که تعمیر ایرپاد بسیار هزینه‌بر است، حواستان به محل قرار دادن ایرپاد و کیس آن باشد.

Automatic Ear Detection، علت زود تمام شدن شارژ ایرپاد

احتمالا متوجه شده‌اید که ایرپاد شما یک آهنگ یا ویدیو را با برداشتن یک هدفون از گوش خود متوقف می کند و پس از قرار دادن دوباره آن به پخش ادامه می دهد. ایرپاد دارای قابلیت تشخیص خودکار گوش یا Automatic Ear Detection است. با درآوردن ایرپاد از گوش خود، آهنگ قطع شده و پس از قرار دادن مجدد دوباره پخش میشود. نیازی به گفتن نیست که این قابلیت، منجر به تخلیه زودهنگام باتری میشود. اگر تشخیص خودکار گوش برای شما ویژگی قابل اهمیتی نیست، می‌توانید آن را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

به Settings بروید و Bluetooth را انتخاب کنید.

Automatic Ear Detection

اطمینان حاصل کنید که ایرپاد شما به گوشی آیفون، متصل است.

روی دکمه More Info (i) در کنار اسم ایرپاد خود ضربه بزنید.

سلامت باتری ایرپاد

اکنون گزینه Automatic Ear Detection را غیرفعال کنید.

تست باتری ایرپاد

Find My Network را خاموش کنید

ایرپاد پرو دارای قابلیت Find My Network است. با این قابلیت، می‌توانید دقیقاً محل قرارگیری کیس ایرپاد پرو خود را مشخص کنید. با این حال، استفاده از این قابلیت، مصرف باتری را افزایش میدهد. برای خاموش کردن این قابلیت طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

برنامه Settings را در iPhone یا iPad خود باز کنید.

روی Bluetooth ضربه بزنید.

در  بخش My Devices ایرپاد خود را پیدا کنید.

روی دکمه More Info (i) در سمت راست ایرپاد خود ضربه بزنید.

به پایین بروید و کلید کنار Find My Network را در حالت Off قرار دهید.

در برخی موارد، کسانی که با تخلیه باتری ایرپاد پرو مواجه بودند و Find My Network را خاموش کردند، متوجه شدند که عمر باتری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بهبود یافته است.

Noise Cancellation را خاموش کنید

قابلیت Noise Cancellation با مسدود کردن صداهای محیط اطراف، یک تجربه شنیداری بهتر برای شما فراهم می‌کند. دقت کنید که فقط AirPods Pro و AirPods Max این ویژگی را دارند. این ویژگی باعث کاهش ظرفیت باتری ایرپاد پرو شما شده و مصرف باتری را افزایش میدهد. می‌توانید برای حفظ عمر باتری، Noise Cancellation را برای مدتی خاموش کنید. برای این کار وقتی AirPods Pro یا AirPods Max به گوشی شما متصل است، به Settings > Bluetooth بروید. روی دکمه More Info (i) در کنار AirPods خود ضربه بزنید و Noise Control را خاموش کنید.

از هر دو ایرپاد به صورت همزمان استفاده نکنید

فرض کنید می خواهید فیلمی را تماشا کنید که بیش از دو ساعت طول می کشد، اما ایرپاد شما فقط ۴۰ درصد شارژ دارد. در این صورت می‌توانید با استفاده از یک ایرپاد، مصرف باتری را کم کنید. در همین حال، ایرپاد دیگر خود را در کیس بگذارید تا شارژ شود. این روش همیشه ایده آل نیست با این حال، عملی‌ترین راه برای جلوگیری ازخاموش شدن AirPods شما است، زیرا تنها نیمی از باتری در آن واحد مصرف می شود.

هر بار فقط از یک ایرپاد استفاده کنید

صدای ایرپاد خود را کاهش دهید

افزایش صدا برای لذت بردن از یک آهنگ یک تجربه جذاب است. اما اگر بیش از ۳ ساعت است که در حال گوش کردن آهنگ با حداکثر صدا هستید، احتمالاً متوجه خواهید شد که ایرپاد شما درحال خاموش شدن است، حتی اگر آنها را کاملاً شارژ کرده باشید. بنابراین، علاوه بر استفاده از تنها یک ایرپاد در یک زمان، کاهش صدا می تواند به صرفه جویی در مصرف باتری و جلوگیری از زود خالی شدن شارژ ایرپاد اپل شما کمک کند. این عمل از گوش شما نیز محافظت می کند.

به نحوه شارژکردن ایرپاد خود دقت کنید

بسیاری از ما، ایرپاد خود را تا زمانی که باتری آن کاملاً خالی نشده است مصرف می‌کنیم. با این کار باتری شما به سرعت از بین می رود. همچنین ممکن است به همین دلیل باشد که کیس ایرپاد شما شروع به اشتباه نشان دادن درصد باتری ایرپاد میکند. هنگامی که شارژ ایرپاد شما به زیر ۵۰ یا ۴۰ رسید، آن را در کیس قرار دهید تا شارژ شود. این امر درباره کیس ایرپاد نیز صدق میکند. علاوه بر این، ایرپاد خود را بیش از حد شارژ نکنید چون این کار نیز باعث خراب شدن باتری ایرپاد میشود.

برای حفظ سلامت باتری ایرپاد، Optimized Battery Charging را فعال کنید

ایرپاد نسل ۳ و ایرپاد پرو دارای ویژگی Optimized Battery Charging هستند. این ویژگی سلامت باتری را حفظ می کند زیرا ایرپادهای شما فقط زمانی بیشتر از ۸۰ درصد شارژ می شوند که می‌خواهید بزودی از آنها استفاده کنید. برای فعال سازی این قابلیت، به Settings > Bluetooth بروید، روی More Info (i) در کنار اسم ایرپاد خود ضربه بزنید و گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید.

Optimized Battery Charging را فعال کنید

Firmware ایرپاد خود را آپدیت کنید

آپدیت های Firmware، اغلب حاوی رفع اشکال و بهبود عملکرد هستند، بنابراین به بهبود طول عمر باتری شما کمک می‌کند. هنگامی که ایرپاد به دستگاه Apple شما متصل می شود، اگر که یک سیستم عامل جدید برای ایرپاد در دسترس باشد، باید به طور خودکار به روز شود. با این حال، بد نیست که به‌روزرسانی‌ها را به صورت دستی بررسی و انجام دهید.

ایرپاد خود را ریست کنید

اگر با تخلیه بیش از حد باتری در آیفون خود مواجه شدید ، راه حل اصلی این است که گوشی خود را ریست کنید. همین امر در مورد ایرپاد نیز صدق می کند. در اینجا نحوه تنظیم مجدد ایرپاد در صورتی که باتری سریعتر از آنچه که باید خالی می شود، آورده شده است:

ایرپاد خود را در جعبه قرار دهید و درب آن را ببندید.

۳۰ ثانیه صبر کنید، سپس درب کیس را باز کنید.

در گوشی خود، به Settings > Bluetooth بروید.

روی دکمه More Info (i) در کنار AirPods خود ضربه بزنید.

Forget This Device را انتخاب کنید.

ایرپاد خود را ریست کنید

برای تأیید، مجددا روی Forget This Device ضربه بزنید.

علت زود تمام شدن شارژ ایرپاد

در حالی که درب هنوز باز است، دکمه تنظیم (Setup) گرد روی کیس ایرپاد خود را به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید. چراغ وضعیت باید به رنگ نارنجی و سپس سفید چشمک بزند. در نهایت، کافی است ایرپاد خود را دوباره به گوشی متصل کنید تا دوباره از آنها استفاده کنید.

باتری ایرپاد قابل تعویض است؟

اگر هیچکدام از روش‌های ذکر شده مفید نبود، تعویض باتری راه خوبی برای رفع مشکل باتری ایرپاد است. البته اگر ایرپاد شما گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد. با این وجود، بهتر است تعویض باتری ایرپاد آخرین راهی باشد که امتحان میکنید.

رفع مشکل باتری ایرپاد پرو

قبل از شروع مسیر عیب‌یابی اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آیفون و ایرپاد پرو شما آپدیت هستند. بسیاری از کاربران دریافتند که به‌روزرسانی آیفون خود به iOS 16.3 مشکل تخلیه باتری را حل کرده است. متأسفانه، به‌روزرسانی ایرپاد پرو به سادگی اپدیت مدل‌های قبل نیست. برای آپدیت ایرپاد پرو خود، مراحل زیر را طی کنید:

اطمینان حاصل کنید که AirPods Pro 2 شما به گوشی‌تان متصل است سپس یک دقیقه موسیقی پخش کنید و بعد از آن ایرپاد پرو خود را دوباره در کیس شارژ قرار دهید.

کیس شارژ را به شارژر وصل کنید.

ایرپاد پرو خود را حداقل ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

درب کیس را باز کنید و مطمئن شوید که ایرپاد پرو دوباره به آیفون شما متصل است.

برای اطمینان از اتصال ایرپاد به آیفون شما، درب کیس شارژ را باز بگذارید و صبر کنید. اگر یک به‌روزرسانی در دسترس باشد، به‌طور خودکار دانلود و به ایرپاد شما منتقل می‌شود.

از کجا بفهمیم باتری ایرپاد خراب شده؟

جعبه شارژر AirPods خود را با کابل دیگری تست کنید. بسته به مدل، اپل ادعا میکند که باتری AirPods می‌تواند تا ۳۰ ساعت دوام بیاورد. اگر احساس می‌کنید شارژ باتری ایرپاد شما زود به زود خالی میشود یا اینکه کیس شارژ شما سریع‌تر از حد معمول باتری را خالی می‌کند، ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد که باید برطرف شود.

اولین اقدام برای فهمیدن اینکه باتری ایرپاد شما آسیب دیده است یا نه این است که مطمئن شوید که کیس شارژر ایرپاد شما واقعاً در حال شارژ شدن است. اگر کابل یا شارژر بی‌سیم شما دچار مشکل باشد، ممکن است کیس شما انرژی کافی برای نگه داشتن شارژ کامل را دریافت نکند. شارژر خود را برای هر گونه آسیب بررسی کنید و سعی کنید از کابل شارژ دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل همچنان وجود دارد. اگر متوجه شدید که کیس AirPod شما شارژ نمی‌شود ، ممکن است علت مشکل، خراب شدن باتری باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مطلب امروز راجع به روش حل مشکل باتری ایرپاد و جلوگیری از خالی شدن شارژ بود. آیا شما توانستید مشکل شارژ ایرپاد خود را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید