0

آموزش 13 روش افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید ، ساموسنگ ، شیائومی و..

آموزش 13 روش افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید ، ساموسنگ ، شیائومی
بازدید 159


گاهی شما عجله دارید و نیاز دارید گوشی خود را سریعتر شارژ کنید ⚡ تا بتوانید به کار خود برسید. یکسری روش ها وجود دارد که با استفاده از این روش ها گوشی های شما سریعتر شارژ میشوند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۳ روش افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید ، ساموسنگ ، شیائومی و.. میپردازیم.

نحوه افزایش سرعت شارژ گوشی شیائومی ، هواوی ، سامسونگ و..

?How to Make Your Phone Charge Faster

مدت زمان شارژ شدن گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با فعال کردن برخی از قابلیت ها و رعایت برخی از نکات ساده میتوانید کاری کنید که گوشی شما در مدت زمان کمتری به صورت کامل شارژ شود. در ادامه راه های افزایش سرعت شارژ گوشی را بررسی میکنیم.

چگونه شارژ سریع گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟ از طریق تنظیمات

برای اینکه گوشی خود را تنظم کنید تا سریعتر شارژ شود ابتدا در گوشی سامسونگی خود وارد Settings شوید.

شارژ فوق سریع

بعد از باز شدن تنظیمات در صفحه اصلی آن، صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه Battery and Device Care را مشاهده کنید. بعد ار پیدا کردن گزینه Battery and Device Care روی آن ضربه بزنید.

افزایش سرعت شارژ باتری اندروید

بالای بخش Storage گزینه Battery را انتخاب کنید.

چگونه شارژ سریع گوشی سامسونگ را فعال کنیم

در صفحه Battery در پایین صفحه روی More Battery Settings ضربه بزنید تا تنظیمات بیشتر مربوط به باتری باز شود.

آموزش بالا بردن سرعت شارژ گوشی

اکنون شما میتوانید گزینه های Fast Charging یا Super Fast Charging را مشاهده کنید. مطمئن شوید که یکی از این گزینه ها روشن باشد. بعد از روشن کردن یکی از این گزینه ها گوشی خود را به پریز برق متصل کنید تا گوشی شروع به شارژ شدن کند.

آموزش سریع شارژ شدن گوشی سامسونگ

آموزش افزایش سرعت شارژ گوشی در گوشی شیائومی

برای فعال شدن شارژ سریع شیائومی ابتدا وارد Settings شوید. در تنظمیات وارد بخش Security شوید. سپس گزینه Battery and Performance را انتخاب کنید. بعد از آن صفحه را به سمت چپ بکشید و وارد بخش Battery شوید.

بالا بردن سرعت شارژ گوشی سامسونگ

در صفحه Battery گزینه Boost Charging Speed را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن گزینه Boost Charging Speed روی آن ضربه بزنید. در صفحه باز شده مطمئن شوید که گزینه Boost Charging Speed فعال باشد.

برنامه افزایش سرعت شارژ گوشی

 Activity Launcher برنامه افزایش سرعت شارژ گوشی شیائومی

برای شارژ فوق سریع ابتدا برنامه Activity Launcher را دانلود و نصب کنید. پس از تکمیل مراحل نصب برنامه را باز کنید. بعد از باز شدن برنامه روی آیکن ذره بین در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید و Boost Charging Speed را در کادر جست جو تایپ کنید. سپس روی نتیجه آن ضربه بزنید. در آخر گزینه Boost Charging Speed toggle را فعال کنید تا گوشی شما سریعتر شارژ شود.

فعال شدن شارژ سریع شیائومی

آموزش بالا بردن سرعت شارژ گوشی با فعال کردن Charge Mode

قابلیت Charge Mode باعث میشود زمانی که گوشی به لپتاپ متصل است به صورت خودکار شارژ شود. این قابلیت ممکن است گاهی به طور خودکار غیر فعال شود و گوشی در اتصال با لپتاپ شارژ نشود. برای فعال کردن این گزینه گوشی خود را با کابل USB به لپتاپ متصل کنید. Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظمیات وارد بخش Connected devices شوید. در صفحه بعد گزینه USB preferences را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

افزایش سرعت شارژ باتری موبایل شیائومی

در آخر مطمئن شوید که گزینه Charge connected device در پایین صفحه فعال باشد. بعد از فعال کردن این گزینه میتوانید از لپتاپ نیز برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.

شارژ سریع 5 برابر

در صورتی که قابلیت فست شارژ شیائومی کار نمیکند میتوانید مطلب آموزش ۷ روش حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی را مطالعه کنید.

شارژ فوق سریع با استفاده از پریز دیواری

جا های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید گوشی خود را به آن جا وصل کنید و گوشی را شارژ کنید. به عنوان مثال شما میتوانید گوشی را با کابل به ماشین و یا لپتاپ متصل کنید. بعد از اتصال گوشی شما شروع به شارژ شدن میکند. با این حال هر منبع برقی با قدرت یکسانی نمیتواند گوشی شما را شارژ کند و بهترین منبع برای شارژ کردن گوشی پریز های دیواری هستند. قدرت خروجی برقی که از ماشین یا لپ تاپ برای شارژ گوشی استفاده میکنید حدودا ۰٫۵ Amps است، اما میزان انرژی خروجی که از پریز دیواری میتوانید دریافت کنید ۱ Amps است.

چگونه شارژ سریع را فعال کنیم

بنابر این برای افزایش سرعت شارژ گوشی سامسونگ آن را به پریز دیواری متصل کنید و گوشی خود را شارژ کنید.

استفاده از پاور بانک برای شارژ سریعتر در بیرون منزل

همانطور که گفته شد پریز دیواری قدرت مناسبی برای شارژ کردن گوشی شما دارد و باعث میشود تا گوشی شما سریعتر شارژ شود. با این حال خیلی از افراد دائم در مسیر هستند و جای ثابتی نمیمانند تا بتوانند گوشی خود را به پریز های دیواری متصل کنند. در این شرایط شما میتوانید از پاور بانک استفاده کنید. پاور بانک ها معمولا انرژی که برای شارژ کردند دارند مانند پریز های دیواری است. پس زمانی که بیرون از خانه هستید میتوانید از پاور بانک برای شارژ شدن سریعتر گوشی خود استفاده کنید.

افزایش سرعت شارژ باتری اندروید

اگر پاوربانک شما مشکل دارد و به درستی شارژ نمیکند میتوانید برای حل مشکل آن مطلب آموزش ۱۲ روش حل مشکل شارژ نکردن درست و شارژ نشدن پاور بانک را مطالعه کنید.

برای افزایش سرعت شارژ باتری اندروید از شارژر بی سیم خودداری کنید

شارژر بی سیم میتواند بسیار مفید و کارآمد باشند و نیاز شما به سیم را از بین میبرند. با این حال اگر سرعت شارژ شدن گوشی برای شما مهمتر است باید از این نوع شارژ کردن خودداری کنید. شارژر بی سیم تا ۵۰% میتواند باعث افزایش زمان شارژ گوشی شود. دلیل این اتفاق، این است که انتقال برق و انرژی از طریق کابل سریعتر و بهتر انجام میشود. بنابر این اگر میخواهید با سرعت بیشتر گوشی خود را شارژ کنید آن را با استفاده از کابل به برق وصل کنید.

افزایش سرعت شارژ گوشی سامسونگ

افزایش سرعت شارژ باتری موبایل شیائومی و.. با استفاده از شارژر با کیفیت

هر چه از شارژری استفاده کنید که آمپر آن بالا باشد، سرعت بیشتری در شارژ کردن گوشی شما دارد. در صورتی که کابل شارژر اصلی گوشی خراب شود و شما یک کابل دیگر برای شارژ گوشی بگیرید که مخصوص گوشی شما نیست ممکن است شارژ شدن گوشی کمی زمان بر شود. همچنین اگر شارژر استاندارد با کیفیت پایین تهیه کنید میتواند گوشی شما را دیرتر شارژ کند. این به این دلیل است که دو سیم داخل کابل سرعت شارژر را تعیین میکنند و این دو سیم باید از لحاظ کیفیتی خوب باشند.

چگونه شارژ سریع گوشی سامسونگ را فعال کنیم

کابل های شارژ استاندارد و معمولی که سرعت شارژ متوسطی دارند قدرت خروجی ۰٫۵ Amps دارند. کابل های با کیفیت که برای شارژ سریعتر گوشی مورد استفاده قرار میگیرند به میزان ۲ Amps قدرت خروجی دارند. اگر فکر میکنید شارژر اصلی گوشی شما به درستی کار نمیکند و نمیتوانید به سرعت گوشی خود را شارژ کنید، بهتر است یک شارژر نو و با کیفیت بالاتر تهیه کنید. خرید شارژر با کیفیت و نو ممکن است کمی گران شود اما برای شارژ کردن سریعتر گوشی بسیار مفید است.

استفاده نکردن از گوشی حین شارژ شدن

بسیاری از افراد گوشی خود را به شارژ متصل میکنند و بعد از آن با گوشی خود مشغول به کار میشوند و کار های خود را انجام میدهند. کار کردن با گوشی و روشن ماندن آن حین شارژ شدن میتواند به میزان قابل توجهی زمان شارژ شدن گوشی را افزایش دهد و دیرتر گوشی شما شارژ میشود. همچنین این کار به مرور باعث آسیب دیدگی باتری گوشی میشود و شما نیاز پیدا میکنید تا باتری گوشی را تعویض کنید. در صورتی که نیاز به تعویض نداشته باشد باعث میشود بعد ها حتی اگر حین شارژ شدن با گوشی کار نکنید باز هم دیرتر شارژ شود.

آموزش بالا بردن سرعت شارژ گوشی

بنابر این زمانی که گوشی خود را شارژ متصل میکنید آن را یک گوشه بگذارید و با گوشی خود کار نکنید. اجازه دهید شارژ آن کامل شود سپس گوشی را از شارژ بکشید و بعد کار خود را انجام دهید. همچنین شما باید مطمئن شوید برنامه ای در پس زمینه فعال نباشد. فعال بودن برنامه در پس زمینه گوشی میتواند موجب دیرتر شارژ شدن گوشی شود.

آموزش سریع شارژ شدن گوشی سامسونگ با فعال کردن حالت هواپیما

گوشی های هوشمند قابلیتی با نام حالت هواپیما دارند. حالت هواپیما یا Airplane Mode حالتی است که با فعال شدن آن برخی از قابلیت های گوشی هوشمند مانند امکان برقراری تماس، ارسال و یا دریافت پیام، استفاده از اینترنت گوشی، بلوتوث و… غیر فعال میشود. از این قابلیت میتوان در شرایط مختلف استفاده کرد. زمانی که شما گوشی خود را به شارژ متصل میکنید میتوانید این قابلیت را فعال کنید تا گوشی شما سریعتر شارژ شود. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا تنظمیات سریع را با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین باز کنید. بعد از آن گزینه Airplane Mode را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.

آموزش سریع شارژ شدن گوشی سامسونگ

اگر این گزینه را در تنظیمات سریع گوشی خود پیدا نکردید میتوانید وارد Settings شوید. در تنظمیات گوشی گزینه Network and Internet را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه Network and Internet گزینه Airplane mode را فعال کنید. پس از فعال کردن این گزینه میتوانید گوشی خود را به شارژ متصل کنید.

چگونه شارژ سریع را فعال کنیم

اگر نمیخواهید حالت هواپیما را فعال کنید میتوانید به صورت جداگانه قابلیت های وای فای، بلوتوث و لوکیشن گوشی را خاموش کنید تا گوشی سریعتر شارژ شود.

در حین شارژ شدن گوشی آن را خاموش کنید

همانطور که گفته شد کار کردن با گوشی حین شارژ شدن میتواند زمان شارژ شدن آن را افزایش دهد. با این حال در صورتی که شما با گوشی کار نکنید اما گوشی شما روشن باشد باز دیر شارژ میشود. این یعنی اگر حین شارژ شدن، گوشی خود را خاموش کنید گوشی سریعتر شارژ میشود. البته این کار ممکن است معایبی داشته باشد. به عنوان مثال در صورت دریافت پیام فوری یا زنگ شما متوجه نمیشوید اما این یک راه موثر برای زمانی که عجله دارید و میخواهید به سرعت گوشی خود را بردارید است. اگر مطمئن هستید تا زمان شارژ شدن گوشی تماس اضطراری نخواهید داشت میتوانید گوشی را خاموش کنید و بعد آن را به شارژ متصل کنید.

آموزش افزایش سرعت شارژ گوشی

اگر بعد از خاموش و روشن کردن گوشی سامسونگ روی لوگو گیر کرد میتوانید برای حل مشکل خود مطلب آموزش ۱۴ روش حل مشکل ماندن گوشی روی لوگو سامسونگ را مطالعه کنید.

برداشتن قاب گوشی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد

بیشتر گوشی های هوشمند دارای باتری های لیتیوم یونی هستند. این گونه باتری ها، زمانی که باتری خنک تر است کارآمد تر هستند. برای شارژ سریعتر و بهینه دمای باتری شما باید بین ۵ و ۴۵ درجه سانتی گراد باشد. برداشتن قاب گوشی میتواند باعث شود تا باتری گوشی خنک تر باشد و از گرمای بیش از حد جلوگیری کند و موجب بالا بردن سرعت شارژ گوشی سامسونگ نیز میشود.

نحوه افزایش سرعت شارژ گوشی شیائومی ، هواوی ، سامسونگ و..

در زمان خواب گوشی را به شارژ نزنید

بسیاری از افراد عادت دارند شب موقع خواب گوشی را به شارژ متصل میکنند و صبح حین بیدار شدن آن را از برق جدا میکنند. ممکن است این کار خوب بنظر برسد و گوشی شما در زمانی که استفاده ای از آن ندارید شارژ شود، اما این کار در طولانی مدت آسیب جدی به گوشی شما وارد میکند و بعد ها باعث دیر شارژ شدن گوشی نیز میشود. زمان در شارژ ماندن گوشی مشخص است و نباید بیشتر از این زمان گوشی به برق وصل باشد.

افزایش سرعت شارژ گوشی

اگر میخواهید ببینید باتری گوشی شما سالم است یا خیر میتوانید مطلب آموزش بررسی سلامت باتری گوشی اندروید سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و.. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز یاد گرفتیم چگونه شارژ سریع گوشی اندروید را فعال کنیم. شما چه روش های دیگری برای شارژ فوق سریع گوشی اندرویدی خود میشناسید؟ شما میتوانید، نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه افزایش سرعت شارژ گوشی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید