0

آموزش 12 روش موثر افزایش سیگنال وای فای مودم

آموزش 12 روش موثر افزایش سیگنال وای فای مودم
بازدید 64


سیگنال ضعیف وای فای  میتواند باعث شود کار های شما کند پیش برود و این یک مشکل آزار دهنده است. راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید سیگنال وای فای را تقویت کنید. 💯 در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۲ روش موثر افزایش سیگنال وای فای مودم میپردازیم.

نحوه تقویت سیگنال وای فای

Ways to Boost Your Wi-Fi Signal

پیش از این در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۹ روش مشاهده و بررسی قدرت سیگنال وای فای مودم در گوشی و کامپیوتر پرداختیم. بعد از اینکه قدرت سیگنال خود را مشاهده کردید و متوجه ضعیف بودن آن شدید مطمئنا دنبال راهی برای بالا بردن سرعت و تقویت سیگنال وای فای میگردید. سیگنال ضعیف وای فای دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، اما شما با چند راه ساده و متنوع میتوانید قدرت سیگنال وای فای را افزایش دهید. در ادامه راه های تقویت وای فای خانگی را بررسی میکنیم.

چگونه سرعت اینترنت را بفهمیم؟

قبل از اینکه شما به سراغ مراحل تقویت سیگنال وای فای بروید باید ببینید سرعت اینترنت چقدر است. برای فهمیدن سرعت اینترنت راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. یکی از راه های فهمیدن سرعت اینترنت ابزار های آنلاین مانند Speed test است. کار با این سایت بسیار راحت است. کافیست ابتدا با کامپیوتر به اینترنت مورد نظر متصل شوید سپس وارد سایت Speed test شوید. بعد از وارد شدن به سایت روی آیکن Go کلیک کنید تا تست سرعت آغاز شود.

تقویت وای فای TP link ، D Link و..

بعد از آغاز شدن تست سرعت چند ثانیه صبر کنید. پس از چند ثانیه سرعت آپلود و دانلود خود را متوجه میشوید.

تقویت کننده وای فای چیست

ریستارت کردن وای فای راحت ترین روش تقویت وای فای

زمانی که میبینید وای فای شما سرعت پایینی دارد میتوانید آن را ریستارت کنید. سرعت پایین وای فای میتواند به دلیل مشکلات جزئی باشد. یکی از سریعترین و راحت ترین راه هایی که میتوانید برای رفع این مشکلات جزئی و تقویت وای فای مودم استفاده کنید ریستارت کردن وای فای است. برای این کار ابتدا مودم خود را خموش کنید. چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را روشن کنید. بگذارید ۵ دقیقه کار کند و بعد از آن به وای فای متصل شوید و سرعت آن را امتحان کنید. برای عملکرد بهتر مودم، شما باید ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

تقویت کننده وای فای

برای افزایش سیگنال وای فای، آن را با سیم به کامپیوتر متصل کنید

در صورتی که وای فای با اتصال بیسیم سرعت لازم را در لپ تاپ و یا کامپیوتر ندارد میتوانید یک کابل اینترنت پیدا کنید و به کمک کابل به کامپیوتر متصل کنید. بعد از متصل کردن وای فای به سیستم با کابل بررسی کنید ببینید مشکل رفع شده یا خیر.

تقویت سیگنال وای فای

چرا سیگنال وای فای ضعیف است؟ به دلیل وصل شدن افراد ناشناس به وای فای

ممکن است مشکل کند بودن سرعت اینترنت به دلیل اینترنت شما و مودم شما نباشد، بلکه ممکن است افرادی که نمیشناسید به وای فای متصل شده اند. زمانی که شما روتر خود را راه اندازی میکنید باید یک رمز عبور مناسب و قوی وارد کنید. اگر رمز عبور قرار ندهید و یا رمز عبور شما ضعیف باشد افراد دیگر بدون اطلاع شما میتوانند به اینترنت شما متصل شوند. اگر تعداد کسانی که به اینترنت متصل هستند زیاد شود و یا اینکه کسی که متصل است فایل هایی با حجم بالا را دانلود میکند سرعت شما کم میشود.

افزایش قدرت سیگنال وای فای

در این شرایط شما باید اتصال فردی که به اینترنت شما متصل است را قطع کنید و یک رمز عبور قوی بسازید. برای بررسی اینکه کسی به اینترنت شما متصل است یا خیر میتوانید تنظیمات مودم خود را بررسی کنید. در برخی از پنل های مدیریتی مودم ها این قابلیت وجود دارد. به غیر از پنل مدیریتی روش های دیگری وجود دارد که برای دیدن این روش ها میتوانید مطلب مدیریت و قطع دستگاه های متصل به وای فای را مطالعه کنید. بعد از حذف سایر دستگاها یک رمز عبور قوی برای وای فای خود قرار دهید. برای بالا بردن امنیت مودم میتوانید مطلب ۱۰ روش بالا بردن امنیت مودم وای فای ، ADSL و.. را مطالعه کنید.

تقویت وای فای TP link ، D Link و.. با قطع دستگاهای متصل دیگر

به غیر از افراد ناشناس ممکن است خودتان با چند دستگاه مانند گوشی، تبلیت، کامپیوتر و… به وای فای متصل شده باشید. هرچه دستگاه های متصل به وای فای بیشتر باشند سرعت وای فای شما کاهش پیدا میکند. در نتیجه وای فای دستگاهایی که نیاز نیست به اینترنت متصل باشند را خاموش کنید تا به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

سیگنال بوستر وای فای

بروز رسانی سیستم عامل مودم وای فای برای افزایش قدرت سیگنال وای فای

قبل از اینکه روش های سخت تر را برای افزایش سیگنال وای فای امتحان کنید بهتر است سیستم عامل مودم خود را بروز کنید. بروز رسانی مودم وای فای میتواند باعث شود تا سرعت اینترنت شما افزایش پیدا کند. آپدیت مودم با توجه به مدل و قدیمی یا جدید بودن آن میتواند روش های گوناگونی داشته باشد. مودم های جدید بروز رسانی را در پنل کاربری قرار داده اند. کافیت به پنل کاربری خود بروید و روی Firmware upgrade کلیک کنید. برای آپدیت مودم های قدیمی تر نیز ممکن است نیاز باشد تا به وبسایت سازنده بروید و یک فایل را دانلود کنید. بعد از دانلود آن را در Administration interface آپلود کنید.

تقویت وای فای مودم

برای آپدیت مودم های TP-link ، D-link ، Zyxel و.. میتوانید مطلب آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyxel و.. را مطالعه کنید و مودم خود را آپدیت کنید تا سرعت آن افزایش پیدا کند.

 تقویت سیگنال وای فای با قرار ندادن مودم در مکان های نامناسب

سیگنال وای فای در هر مکانی با مکان دیگر متفاوت است و یکسان نیست. بنابر این جایی که مودم خود را قرار میدهید میتواند تاثیر زیادی بر سیگنال آن داشته باشد. در صورت امکان بهتر است مودم در مرکز خانه باشد تا سیگنال آن به راحتی به هر گوشه ای برسد. علاوه بر این مودم ها به فضای باز و دور از دیوار ها نیاز دارند. شاید فکر کنید که در کابینت یا کمد جای مودم بهتر است اما با توجه به مطلب گفته شده در فضای آزاد سیگنال آن قوی تر است. همچنین این باعث میشود از گرم شدن بیش از حد مودم جلوگیری شود.

تقویت وای فای مودم

شما باید مودم را از وسایل برقی دور نگه دارید چون میتواند سیگنال وای فای را کاهش دهد. در صورتی که روتر آنتن خارجی دارد آنتن های آن را به صورت عمودی قرار دهید. برای تصب مودم میتوانید آن را روی دیوار یا بالای قفسه قرار دهید. ابزار های مختلفی وجود دارد که به شما کمک میکند بهترین جایی که وای فای سیگنال میدهد را پیدا کنید. یکی از این ابزار ها Heatmapper است که میتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده از تقویت کننده سیگنال وای فای برای نقاط کور

اگر نمیتوانید وای فای را جابه جا کنید و یا جابه جایی آن سیگنال وای فای را به همه جای خانه نمیرساند میتوانید از تقویت کننده وای فای یا Wi-Fi Extender استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید وای فای در کل خانه سرعت خوبی دارد اما در یک اتاق خاص سرعت پایینی دارد. در نتیجه شما میتوانید برای آن اتاق یک توسعه دهنده وای فای استفاده کنید. شما میتوانید این تقویت کننده های وای فای را از سایت های ایرانی تهیه کنید.

ریپیتر وای فای

تقویت وای فای مودم با تغییر فرکانس

در صورتی که یک مودم دو بانده دارید احتمالا با جا به جایی به باند ۵ هگاهرتزی بتوانید سرعت وای فای و سیگنال آن را تقویت کنید. به طور معمول روتر ها روی ۲٫۴ گیگا هرتز تنظیم شده اند. اکثر روتر های دو بانده این امکان را برای شما فراهم کرده اند که بتوانید فرکانس و باند مودم را تغییر دهید.

افزایش سیگنال وای فای

تغییر کانال مودم برای تقویت برد وای فای

زمانی که شما در مناطق پر جمعیت از روتر استفاده میکنید سیگنال های سایر شبکه های بی سیم میتوانند روی اینترنت شما تاثیر بگذارند. اکثر مودم ها کانال را برای شما انتخاب میکنند. اما اگر سایر شبکه های بی سیم نیز از آن کانال ها استفاده کنند با ازدحام سیگنال مواجه میشوید. یک مودم خوب که روی Automatic تنظیم شده باشد سعی میکند تا یک کانال با کمترین تراکم را انتخاب کند. با این حال مودم های قدیمی تر ممکن است یک کانال از پیش تعیین شده را انتخاب کنند که در این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید.

تقویت وای فای مودم

بنابر این شما میتوانید وارد تنظیمات روتر خود شوید و Automatic را در بخش Channel یا کانال انتخاب کنید. در صورتی که انتخاب خودکار کانال برای شما درست کار نمیکند میتوانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید و روی کانالی بگذارید که کمتر از آن استفاده میشود.

تقویت وای فای مودم با فویل آلومینیوم قوطی نوشابه و..

شما میتوانید با کمک فویل آلومینیومی سیگنال های وای فای را افزایش دهید و قوی تر کنید. برای این کار حدود ۱۱ اینچ فویل آلومینیومی را برش دهید (یا از قوطی نوشابه استفاده کنید). فویل را دور بطری ۲ لیتری محکم بپیچید. بعد از آن فویل را باز کنید. بعد از باز کردن، فویل باید به شکل منحنی باشد. در آخر فویل را پشت آنتن های وای فای خود قرار دهید.

تقویت وای فای خانگی

Network Signal Refresher نرم افزار افزایش سیگنال وای فای

Network Signal Refresher اپلیکیشن تقویت کننده امواج وای فای برای اندروید است. ابن برنامه زمانی که شما در حال کار کردن با گوشی خود هستید با بروز رسانی کردن اتصالات سعی میکند بهترین سیگنال وای فای را در اختیار شما قرار دهد.

نحوه تقویت سیگنال وای فای

برای افزایش سیگنال وای فای آنتن مودم را تعویض کنید

اگر مودم شما آنتن داخلی دارد اضافه کردن آنتن خارجی میتواند به تقویت وای فای مودم کمک کند. یه این دلیل که آنتن دومی سیگنال های قوی تری ارسال میکند. در صورتی که مودم شما آنتن خارجی داشت اما شما آن ها را گم کردید میتوانید آنتن جدید تهیه کنید و یا اینکه آنتن های قدیمی را با آنتن های جدید و با کیفیت جایگزین کنید.

امواج وای فای

تعویض مودم وای فای

در صورتی که تمام روش های بالا را انجام دادید ولی برای افزایش سیگنال وای فای مفید نبود میتوانید مودم خود را تغییر دهید. سیگنال های مودم های قدیمی تقویت نمیشوند و شما نمیتوانید با آن ها سرعت اینترنت مطلوبی داشته باشید. تقریبا میانگین طول عمر مودم ۳ سال است. در نتیجه اگر بیشتر از ۳ سال است که از مودم استفاده میکنید، احتمالا وقت آن رسیده که مودم خود را تعویض کنید. مودم های جدیدتر قدرت سیگنال بیشتر دارند و برای شما میتوانند مفید باشند. در صورتی که میخواهید مودم تهیه کنید برای راهنمایی بیشتر میتوانید مطلب راهنمای خرید مودم وای فای ، جیبی همراه ، ADSL ، روتر و.. را مطالعه کنید.

تقویت وای فای مودم

اگر در ویندوز ۱۱ با مشکل وای فای مواجه شدید میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۲۶ روش رفع مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

سوالات متداول

تقویت کننده وای فای چیست؟

سیگنال بوستر وای فای یا ریپیتر وای فای وسیله ای است که در نقاط مختلف خانه و یا محل کار که سرعت وای فای در آن جاها پایین است قرار میگیرند و سرعت وای فای را افزایش میدهند. این وسیله باعث جلوگیری از جابه جا کردن وای فای میشود.

از کجا بفهمیم سیگنال وای فای تقویت شده است؟

بعد از طی کردن روش های بالا همانطور که بالاتر گفته شد میتوانید از سایت Speed test استفاده کنید و سرعت اینترنت خود را ببینید. اگر نسبت به قبل بیشتر شده بود یعنی افزایش سیگنال وای فای موفقیت آمیز بوده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز چند روش برای افزایش قدرت سیگنال وای فای بررسی کردیم. شما از کدام روش برای تقویت وای فای خانگی خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تقویت وای فای مودم در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید