0

آموزش 12 روش رفع مشکل باز نشدن آفیس به دلیل آپدیت

آموزش 12 روش رفع مشکل باز نشدن آفیس به دلیل آپدیت
بازدید 57

[ad_1]

گاهی اوقات وقتی میخواهید برخی از نرم افزار های مایکروسافت آفیس را باز کنید با ارور Updating office please wait a moment 🔁 مواجه میشوید و این برنامه ها برای شما باز نمیشود. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۲ روش رفع مشکل باز نشدن آفیس به دلیل آپدیت میپردازیم.

حل مشکل Updating office please wait a moment

?How to Fix Microsoft Office Stuck at “Updating Office, Please Wait a Moment” on Windows

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود شما در نرم افزار های آفیس با ارور آپدیت مواجه شوید و در نتیجه نمیتوانید وارد این برنامه ها شوید. این مشکل پس از بروزرسانی نرم افزار های آفیس رخ میدهد. در ادامه به بررسی دلایل و روش های رفع مشکل باز نشدن آفیس در ویندوز ۱۰ و سایر نسخه های ویندوز میپردازیم.

رفع مشکل باز نشدن آفیس با راه اندازی مجدد ویندوز

گاهی تمامی فایل های ضروری برای راه اندازی ویندوز حین روشن شدن به صورت درست راه اندازی نمیشوند. این میتواند موجب شود تا برخی از ویژگی های ویندوز و برخی از برنامه ها به درستی کار نکنند. برای همین در صورتی که برنامه های آفیس برای شما باز نمیشوند و با مشکل مواجه هستید میتوانید ویندوز خود را یک بار دیگر راه اندازی کنید تا مشکلات شما حل شود. این سریعترین و راحت ترین روش برای حل مشکل آفیس است. برای این کار روی منو Start کلیک کنید و از منو باز شده روی آیکن Power و بعد Restart کلیک کنید.

علت باز نشدن فایل آفیس

راه اندازی مجدد آفیس برای حل مشکلات آن

به غیر از ویندوز ممکن است حین راه اندازی برنامه آفیس تمامی فایل های آن به درستی خوانده نشده باشد و برخی از فایل ها به درستی کار نکند. به همین دلیل با مشکلات مختلفی مواجه میشوید. بنابر این باید برنامه آفیس را به صورت کامل ببندید و مجددا آن را باز کنید. برای اینکه مطمئن شوید برنامه آفیس به صورت کامل بسته شده میتوانید از Task Manager استفاده کنید. برای باز کردن Task Manager روی منو Taskbar راست کلیک کنید و از منو باز شده Task Manager را انتخاب کنید.

بستن آپدیت آفیس

بعد از باز شدن Task Manager از طریق منو بالای آن وارد تب Processes شوید و Microsoft Office را یدا کنید. بعد از پیدا کردن این برنامه روی آن راست کلیک کنید و گزینه End Task را انتخاب کنید.

مشکل آپدیت خودکار آفیس

حل مشکل باز نشدن فایل های آفیس با اجرا کردن برنامه در حالت Administrator

تمامی برنامه های ویندوز حالتی به نام Administrator دارند. این حالت دسترسی کامل به برنامه ها میدهد تا تغییراتی در ویندوز اعمال کنند. برخی از برنامه ها گاهی برای باز شدن نیاز به دسترسی کامل به ویندوز و دادن مجوز ها دارند. بنابر این اگر از برنامه مطمئن هستید میتوانید آن را در حالت Administrator راه اندازی کنید تا مشکل شما حل شود. برای این کار نام یکی از برنامه ها آفیس را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید. در بخش نتایج روی برنامه راست کلیک کنید. اکنون یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده روی Run as administrator کلیک کنید.

بستن آپدیت آفیس

سپس یک کادر برای شما باز میشود که باید تایید کنید تا میخواهید برنامه آفیس در حالت Administrator اجرا شود. برای تایید این کار روی Yes کلیک کنید. بعد از باز شدن برنامه، آفیس را آپدیت کنید و بررسی کنید مشکل شما حل میشود یا خیر.

وجود برنامه های مشکل ساز علت باز نشدن آفیس

برای حل مشکل آفیس با حذف برنامه های مشکل ساز وارد حالت Safe Mode در ویندوز شوید. اگر نرم افزار آفیس بدون مشکل کار کرد در بخش جست جو ویندوز System Configuration را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. وارد تب Services شوید و تیک Hide All Microsoft Services را بزنید و روی Disable All کلیک کنید.

علت باز نشدن فایل آفیس

سپس وارد تب Startup شوید. روی Open Task Manager کلیک کنید. بعد از باز شدن Task Manager روی تمام موارد راست کلیک کنید و Disable را انتخاب کنید.

رفع مشکل باز نشدن آفیسباز نشدن فایل های آفیس

اکنون تغییرات را ذخیره کنید و ویندوز را ریستارت کنید. در صورتی که برنامه آفیس بدون مشکل باز شد یعنی یکی از برنامه هایی که غیر فعال کردید مشکل داشت. مجددا مراحل بالا را طی کنید ولی این بار برنامه ها را یکی یکی فعال کنید. پس از اینکه برنامه مشکل ساز را پیدا کردید آن را غیر فعال کنید.

فعال کردن Safe Mode در برنامه مایکروسافت آفیس

به غیر از ویندوز شما میتوانید برنامه آفیس را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. برنامه های آفیس حالتی به نام Safe Mode ندارند و برای فعال کردن حالت ایمن در این برنامه ها باید افزونه های آن را غیر فعال کنید. افزونه های مختلفی برای برنامه های آفیس وجود دارد. شما میتوانید این افزونه ها را نصب کنید و از آن ها استفاده کنید. با این حال گاهی این افزونه ها باعث بروز برخی مشکلات میشوند که در این صورت باید افزونه ها را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن افزونه برنامه آفیس ابتدا وارد نرم افزار مورد نظر شوید. بعد از باز کردن نرم افزار از بالای صفحه سمت چپ File را انتخاب کنید. در صفحه بعدی روی Options کلیک کنید. در کادر Options از طریق منو ست چپ وارد بخش Add-Ins شوید.

پیغام Update در اکسل آفیس

منو کشویی Manage را روی COM Add-Ins تنظیم کنید و روی Go کلیک کنید. در کادر باز شده تمام افزونه های نرم افزار را غیر فعال کنید. برای این کار تیک کنار آن ها را بردارید و در آخر روی OK کلیک کنید. بعد از غیر فعال کردن تمام افزونه های آفیس از نرم افزار خارج شوید و مجددا آن را باز کنید. سپس سعی کنید برنامه را آپدیت کنید.

آپدیت آفیس حین آپدیت ویندوز

در صورتی که حین آپدیت نرم افزار آفیس، صفحه ای با ارور Updating Office, please wait a moment برای شما باز میشود میتوانید نرم افزار آفیس را به صورت دستی آپدیت کنید. همچنین آپدیت دستی موجب میشود تا شما مطمئن شوید که تمام فایل های مورد نیاز آفیس آپدیت میشوند. آپدیت دستی اینگونه است که شما با فعال کردن یک گزینه هر زمان که ویندوز خود را آپدیت کنید، نرم افزار های آفیس نیز آپدیت میشوند. برای این کار کلید های میانبر Windows + I را فشار دهید. با این کار Settings ویندوز برای شما باز میشود. در صفحه اصلی تنظیمات Update and security را انتخاب کنید.

علت باز نشدن فایل آفیس

در صفحه Update and security گزینه Advanced options را پیدا کرده و با کلیک بر روی آن وارد بخش Advanced options شوید.

رفع مشکل باز نشدن آفیس

در آخر زیر بخش Update options روی Receive updates for other Microsoft products when you update Windows کلیک کنید تا فعال شود. با فعال شدن این گزینه بعد از آپدیت ویندوز، نرم افزار های آفیس نیز به صورت خودکار آپدیت میشوند. بعد از فعال کردن گزینه گفته شده ویندوز را ریستارت کنید.

علت باز نشدن آفیس

حل مشکل آپدیت خودکار آفیس با ویرایش ریجستری ویندوز

ویرایش ریجستری ویندوز نیز میتواند به شما در حل مشکل باز نشدن برنامه آفیس بعد از آپدیت کمک کند. قبل از انجام هر کاری دقت داشته باشید که از تنظیمات ریجستری پشتیبانی تهیه کنید تا ویندوز با مشکلی مواجه نشود. برای ویرایش ریجستری ویندوز ابتدا کلید های مبانیر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. بعد از باز شدن ابزار Run کلمه Regedit را تایپ کنید. سپس کلید میانبر Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا Registry Editor برای شما باز شود.

حل مشکل Updating office please wait a moment

بعد از باز شدن Registry Editor در بالای کادر عبارت HKEY_LOCAL_MACHINEsoftwarepoliciesmicrosoftoffice16.0commonOfficeUpdate را وارد کنید تا به مسیر مورد نظر هدایت شوید.

باز نشدن آفیس در ویندوز 10

در کادر باز شده روی EnableAutomaticUpdates کلیک کنید و Value data را روی ۱ تنظیم کنید. همچنین HideEnableDisableUpdates را باز کنید و در بخش Value data عدد ۰ را وارد کنید.

تعمیر نرم افزار آفیس

درون نرم افزار آفیس گزینه ای وجود دارد به نام Repair یا تعمیر که از آن میتوانید برای رفع مشکل باز نشدن فایل های آفیس استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه نرم افزار آفیس، خود را بررسی میکند و در صورت پیدا کردن مشکل خاصی آن را رفع میکند. برای دسترسی به این گزینه کلید های مبانیر Windows + X را فشار دهید یا روی منو Start راست کلیک کنید. سپس از منو باز شده Apps and Features را انتخاب کنید. در کادر باز شده شما میتوانید برنامه های نصب شده روی ویندوز خود را مشاهده کنید. در لیست برنامه ها به دنبال برنامه آفیسی که مشکل دارد بگردید. روی آن کلیک کنید و Modify را انتخاب کنید.

مشکل آپدیت خودکار آفیس

در کادر باز شده Quick Repair را فعال کنید و روی Repair کلیک کنید. اکنون آفیس با ابزار داخلی خود بررسی میکند و مشکل نرم افزار های مایکروسافت آفیس را حل میکند.

علت باز نشدن فایل آفیس

فعال بودن Fast Startup علت باز نشدن فایل آفیس

Fast Startup در ویندوز قابلیتی است که باعث میشود ویندوز شما سریعتر بوت شود. این قابلیت به این دلیل که به کار شما سرعت میبخشد بسیار مفید است، اما با این حال گاهی باعث میشود برخی از برنامه ها به درستی کار نکنند. بنابر این زمانی که متوجه شدید مایکروسافت آفیس را نمیتوانید باز کنید میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز Control Panel را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

رفع مشکل باز نشدن آفیس

بعد از باز شدن کنترل پنل Power options را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

علت باز نشدن آفیس

از منو سمت چپ وارد بخش Choose what the power buttons do شوید.

حل مشکل Updating office please wait a moment

در صفحه بعد Change the settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

باز نشدن آفیس در ویندوز 10

اکنون صفحه را به سمت پایین بکشید و Turn on Fast Startup را پیدا کنید. تیک Turn on Fast Startup را بردارید و برای ذخیره شدن تغییرات روی Save changes کلیک کنید.

مشکل آپدیت خودکار آفیس

حذف سایر ورژن های Microsoft Office

ممکن است شما روی ویندوز چند نسخه مختلف از Microsoft Office را نصب کرده باشید. در این صورت در کارکرد این برنامه ممکن است مشکل ایجاد شود. در صورتی که چند نسخه از برنامه Microsoft Office را نصب کردید باید تمام نسخه های را حذف کنید و فقط یکی از نسخه های Microsoft Office را نگه دارید.

بررسی Group Policy برای حل مشکل پیغام Update در اکسل آفیس

برای بررسی Group Policy ابتدا در بخش جست جو ویندوز Group Policy را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. بعد از باز شدن Group Policy Editor از طریق منو سمت چپ صفحه مسیر Computer Configuration > Policies > Administrative Templates > Microsoft Office (Machine) > Updates in the Group Policy Management Console را طی کنید. در صورتی که در مسیر گفته شده نتوانستید خط مشی پیدا کنید باید فایل های ADMX را دانلود کنید. سپس شما باید:

  • فایل های admx. را در مسیر C:/Windows/PolicyDefinitions/ folder کپی کنید.
  • فایل های adml. را از پوشه language-locale کپی و در مسیر  C:/Windows/PolicyDefinitions پیست کنید.

بستن آپدیت آفیس با ثبت مجدد DLL های سیستم

برای ثبت مجدد DLL های سیستم ابتدا از تمامی نرم افزار های آفیس به طور کامل خارج شوید. سپس در قسمت جست جو ویندوز Command Prompt را تایپ کنید و روی Run as Administrator کلیک کنید.

علت باز نشدن آفیس

سپس دستور for %i in (%windir%system32*.dll) do regsvr32.exe /s %i را وارد کنید و از روی کیبورد Enter را فشار دهید.

حل مشکل Updating office please wait a moment

نصب مجدد نرم افزار مایکروسافت آفیس

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای رفع مشکل باز نشدن آفیس موفقیت آمیز نبود میتوانید این برنامه را به صورت کامل از روی ویندوز حذف کنید. پس از حذف این نرم افزار مجددا Microsoft Office را دانلود و در ویندوز خود نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به علت های باز نشدن آفیس در ویندوز ۱۰ و… صحبت کردیم و روش های حل این مشکل را نیز بررسی کردیم. آیا با روش های گفته شده شما توانستید مشکل خود را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل باز نشدن آفیس در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید