1

آموزش 12 روش حل مشکلات گیم لوپ : رفع مشکل دانلود ، کیبورد ، اجرا و..

آموزش 12 روش حل مشکلات گیم لوپ : رفع مشکل دانلود ، کیبورد ، اجرا و..
بازدید 1079


گیم لوپ 🎮 یک شبیه ساز یا Emulator اندروید است که کاربران ویندوز می‌توانند با نصب آن روی سیستم خود، بازی‌های اندروید را در کامپیوتر اجرا کنید. این برنامه گاهی دچار مشکلاتی می‌شود. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۲ روش حل مشکلات گیم لوپ : رفع مشکل دانلود ، کیبورد ، اجرا و.. می‌پردازیم.

آموزش رفع مشکل نصب ، آپدیت ، اجرا و دانلود GameLoop

?How to Fix GameLoop Issues and Errors

برنامه‌های مختلفی برای اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی ویندوز وجود دارد. در صورتی که تمایل به اجرای بازی‌های اندروید در کامپیوتر دارید، بهترین گزینه Gameloop است. کاربران در هنگام استفاده از این برنامه، مشکلات مختلفی را تجربه کرده‌اند. مشکل دانلود نشدن برنامه در گیم لوپ، مشکل نصب Game Loop، مشکل گیر کردن برنامه و… از جمله این موارد هستند. در این مطلب مجله خبری آی تی و دیجیتال روش‌های حل مشکل دانلود در گیم لوپ، مشکل کیبورد، مشکل میکروفون در GameLoop و سایر ارورهای آن را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه رفع مشکلات گیم لوپ با چند روش ساده

  • بسیاری از ارورهای این برنامه با حذف یا Uninstall کردن و نصب مجدد آن رفع می‌شود. ارور بازی‌ها نیز به همین شیوه می‌تواند برطرف شود.
  • پیشنهاد می‌کنیم گیم لوپ را از سایت اصلی آن دانلود کنید. پس از اجرا نیز بازی‌ها را نیز از خود Gameloop دانلود و نصب کنید.
  • اصولا برای دانلود و نصب گیم لوپ و بازی‌ها باید از نرم افزار تغییردهنده IP استفاده کنید. مشکل آپدیت گیم لوپ هم می‌تواند با این شیوه برطرف می‌شود.
  • گاهی با پاک کردن کش هم باگ، کرش، مشکل در اتصال به اینترنت و… برطرف می‌شود. برای این کار گیم لوپ را باز کنید. روی بازی موردنظر کلیک کنید. صبر کنید تا شبیه‌ساز اجرا شود. حال روی Wait بزنید. سپس روی آیکون خروج که آخرین آیکون از سمت راست بزنید. سپس روی منوی کشویی که در بالای گیم لوپ قرار دارد، بزنید. روی Clean Cache کلیک کنید. با این کار تمامی داده‌های بازی‌ها پاک می‌شود و دوباره باید تنظیمات و … آنان را اجرا کنید. در پنجره روی OK بزنید. کمی صبر کنید تا فرایند پاک شدن کش به اتمام برسد. سپس روی OK بزنید.
  • برای حل مشکل اجرا نشدن برخی از بازی‌های مانند کال اف دیوتی موبایل، کافی است اکانت خود را به اکانت فیس بوک‌تان لینک کنید. سپس از راه فیسبوک در شبیه‌ساز گیم لوپ وارد کال اف دیوتی موبایل شوید و Login کنید.

نکته: اینترنت خوب می‌تواند در دانلود کردن و متوقف نشدن آن بسیار موثر باشد.

حل مشکل لگ گیم لوپ

برای حل مشکل لگ گیم لوپ، روی آیکون TGB راست کلیک کنید و Open File Location را انتخاب کنید. حال فایلی به نام App Market را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. روی سربرگ Compatibility بزنید.

مشکل لگ گیم لوپ

تیک Run this program in compatibility mode را بزنید. اگر مشکلی به وجود آمد، روی Run Compatibility Troubleshooter بزنید و مراحل را انجام بدهید. تیک Run this Program as Administrator بزنید. سپس روی Apply بزنید.

اگر ویندوز ۷ دارید، برای رفع مشکلات گیم لوپ در این زمینه DirectX را از گوگل پیدا کنید. آن را دانلود و نصب کنید. در ویندوز ۱۰ و ۸ این مورد از قبل نصب شده است. همه پنجره‌ها را ببندید و TBG را باز کنید. وارد بخش Settings شوید. روی Engine کلیک کنید. اگر کارت گرافیک خوبی دارید، OpenGL را انتخاب کنید. اگر پردازنده گرافیک قوی دارید، گزینه OpenGL+ را انتخاب کنید. اگر CPU خوبی دارید، DirectX را انتخاب کنید. اگر CPU قوی‌تری دارید، DirectX+ را انتخاب کنید.

تیک تمام باکس‌ها را بزنید. اگر پردازنده گرافیکی اختصاصی مثل Nvidia و AMD دارید، می‌توانید Priotorise Dedicated GPU را انتخاب کنید. اگر نه، نیازی به انتخاب این باکس نیست. Anti-aliasing را روی حالت Close بگذارید. بخش Memory را پایین‌تر از RAM دستگاه خود قرار دهید. بخش Resolution را هم بر اساس سخت‌افزار دستگاه خود انتخاب کنید.

مشکل لگ گیم لوپ

سپس روی سربرگ Game بزنید. Resolution را با توجه به دستگاه خود روی حالت HD یا SD قرار دهید. در آخر روی Save بزنید.

اگر در هنگام بازی، نمی‌توانید آن را تمام صفحه کنید، به مطلب حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰ مراجعه کنید.

نحوه رفع مشکل گوگل پلی در GameLoop

اگر سعی می‌کنید با ارسال APK و OBB یک بازی به کامپیوتر، آن را نصب کنید و با ارور Sorry there was an error during the google play download مواجه می‌شوید، برای حل مشکل گوگل پلی در گیم لوپ، آن را حذف یا Uninstall کنید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید و دوباره برنامه را نصب کنید.

گاهی نیاز است برای رفع مشکل نصب گیم لوپ از برنامه‌های تغییردهنده آی پی و پروکسی استفاده کنید.

همچنین مشکل دانلود نشدن در گیم لوپ را هم می‌توانید به همین شیوه رفع کنید. برنامه تغییردهنده IP نصب کنید و آن را اجرا کنید. سپس به دانلود کردن بپردازید.

حل مشکل اجرا نشدن GameLoop و گیر کردن Loading در ۹۸ درصد

برای رفع مشکل دانلود نشدن گیم لوپ و گیر کردن در آن در هنگام Loading، چند راه حل را می‌توانید اجرا کنید. این مشکل به این شکل است که وقتی می‌خواهید برنامه را اجرا کنید، برنامه در حالت Loading گیر می‌کند. در نتیجه، اجرا نمی‌شود.

ابتدا به Control panel بروید. سپس Programs، برنامه Gaming Buddy را حذف یا Uninstall کنید. حال Windows Defender را جستجو کنید. روی Windows Defender Security Center کلیک کنید و سپس روی Virus and Threat Protection بزنید. اکنون Configurations for protection against viruses and threats را باز کنید و تمام گزینه‌ها را Deactivate کنید.

حال به پوشه Tencent gaming buddy که از قبل دانلود کرده‌اید، بروید. روی فایل .exe کلیک کنید. قبل از زدن دکمه نصب یا Install، روی Browse بزنید و پوشه Emulator را پاک یا Delete کنید. پوشه Emulator جدیدی ایجاد کنید. روی OK بزنید. برنامه را نصب کنید و اجرا کنید.

گاهی آنتی‌ویروس‌ها موجب بروز این مشکل می‌شوند. در چنین شرایطی بهتر است آنتی‌ویروس را غیرفعال یا حذف کنید.

نکته دیگر این است که DirectX و OpenGL در شرایط مختلفی کار می‌کنند. یکی به CPU قوی نیاز دارد و دیگری به گرافیک خوب. در نتیجه، بهتر است Engine را تغییر دهید و Emulator را دوباره اجرا کنید.

راه دیگر برای مشکلات گیم لوپ در این زمینه است که پوشه Temp را در بخش diagnosis option TGB پیدا کنید. سپس در قسمت پایینی این بخش مسیری را مشاهده خواهید کرد. پوشه Temp را باز کنید و فایل‌های Temp را پاک کنید. دوباره TGB را اجرا کنید و مشکل را بررسی کنید.

نحوه حل مشکل دکمه های گیم لوپ و پابجی

برای حل مشکل کیبورد گیم لوپ و دکمه‌های آن، ابتدا گیم لوپ را باز کنید و پابجی را اجرا کنید. سپس به Settings > Controls > Customize بروید. روی Reset و سپس Save بزنید. حال از منوی Customisations خارج شوید. F11 را بزنید.

حال بازی در حالت تمام صفحه اجرا خواهد شد. حال بخش تنظیمات کیبورد را در سمت راست گیم لوپ پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. تنظیمات کیبورد در گیم لوپ را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید. به این مسئله توجه کنید که Display resolution و Key mapping mode دارای رزولوشن برابر باشند.

به عنوان مثال، اگر رزولوشن شما ۱۰۸۰p باشد، Mode بخش دیگر هم باید Smart 1080 باشد. روی Reset and save بزنید. روی دکمه Settings در بالا و سمت راست بزنید و Clean Cache را دو بار بزنید.

گیم لوپ را ری‌استارت کنید و پابجی را اجرا کنید. اگر از شما سوالی پرسیده شد، High-Resolution Texture pack را انتخاب کنید. اگر Low-Resolution texture pack را انتخاب کنید مشکل باقی خواهد ماند.

حال دوباره به تنظیمات PUBG Mobile بروید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید و ریست کنید.

حل مشکل نصب نشدن گیم لوپ

ارور نصب Gameloop می‌تواند با توجه به دستگاه شما متفاوت باشد. کدها می‌تواند شامل کد ۲، ۲۱، ۳۱، ۳، ۱ و… باشد. با این حال، همه آن‌ها نشان‌دهنده پیام Failed to start the engine or emulator هستند. در ابتدای کار به حذف و نصب دوباره برنامه در بسیاری از مواقع مشکل برطرف می‌شود. اگر فایل Setup را از جای دیگری دانلود کردید، آن را پاک کنید. سپس فایل را از سایت اصلی دانلود کنید. سپس آن را نصب کنید. اگر همچنان مشکل ادامه پیدا کرد، روشی را که در ادامه توضیح می‌دهیم، انجام دهید.

دکمه‌های Win + R را بزنید. در کادر temp را جستجو کنید و Enter را بزنید. سپس تمامی این فایل‌ها را پاک کنید. هر فایلی را که ارور داد، رد کنید. این کار را برای %temp% هم انجام دهید.

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

حال This PC را باز کنید. Tencent را جستجو کنید. تمامی فایل‌های مرتبط را پاک کنید. TxGameAssistant و پوشه‌های Temp را هم پاک کنید.

روی منوی استارت بزنید. Registry editor را جستجو و باز کنید. سپس به مسیر HIKEY_CURRENT_USERSoftwareTencent بروید. Registry key را پاک کنید. سپس به مسیر HIKEY_LOCAL_MACHINESoftwareWow6432NodeTencent هم بروید و این کار را برای این بخش هم انجام دهید.

در نهایت، Command Prompt یا PowerShell را باز کنید. netsh winsock reset را وارد کنید و Enter را بزنید. این کار TCP و آدرس IP را ریست خواهد کرد. در آخر سیستم خود را ری استارت کنید و گیم لوپ را نصب کنید.

مشکل دانلود نشدن پابجی ، کالاف و.. در گیم لوپ و گیر کردن در ۱۰۰% یا برگشت به صفر

برای حل مشکل دانلود نشدن بازی در گیم لوپ و گیر کردن در حالت ۱۰۰%، روی منوی استارت کلیک کنید و وارد Settings شوید. روی Apps بزنید.

مشکل نصب نشدن گیم لوپ

روی Gameloop کلیک کنید. سپس Uninstall را بزنید. حال هر گونه برنامه تغییر دهنده IP را خاموش کنید. اینترنت شما نیز باید قوی باشد. حال گیم لوپ را دوباره نصب کنید. وارد آن شوید. بازی را جستجو کنید و روی Download بزنید. ممکن است نیاز باشد چند بار بازی را حذف و دوباره نصب کنید تا این مشکل برطرف شود. نکته مهم این است که در زمان نصب بازی نباید با سیستم خود کار کنید و به آن دست بزنید. اجازه دهید دانلود و نصب به صورت کامل انجام شود.

ممکن است مشکل دانلود گیم لوپ شما به گونه دیگری باشد. برای اجرای برخی از بازی‌ها نیاز به دانلود Engine موردنیاز آن بازی است. گاهی پس از دانلود Engine، دانلود بازی روی Initializing گیر می‌کند و بازی دانلود نمی‌شود. اصولا کاربران ویندوز ۷ با این مشکل مواجه می‌شوند. یکی از راه‌های رفع این مشکل، این است که گیم لوپ را به صورت کامل حذف کنید. سپس دایرکت ایکس و درایورها را به صورت کامل نصب کنید. پس از نصب این دو مورد، شبیه‌ساز را دوباره نصب کنید و بازی را هم دانلود کنید. این روش برای برخی از کاربران موثر است و ممکن است برای همه جواب ندهد.

حل مشکل صدا در GameLoop

برای حل مشکل صدا در گیم لوپ، به Sound Settings ویندوز بروید. سپس وارد بخش App volume and device preferences شوید. مطمئن شوید که Tencent gaming buddy را پیش از انجام این تغییرات باز کرده باشید. این برنامه باید باز باشد تا بتوانید آن را در این بخش مشاهده کنید. در اینجا می‌توانید دو بخش Input و Output را مشاهده کنید که روی Default تنظیم شده‌اند. هر دو را به USB device تغییر دهید.

مشکل صدا در GameLoop

حال روی آیکون Sound بزنید و سپس روی Sound کلیک کنید. سپس به سربرگ Advanced بخش Playback and Recording بروید. در این بخش تیک همه موارد زیر Exclusive Mode را بردارید.

مشکل صدا در GameLoop

اگر نمی‌توانید صدا را از اسپیکرها دریافت کنید، مطمئن شوید که درایورها نصب شده‌اند. وقتی پابجی را باز کردید، روی علامت Minimise در بالای صفحه بزنید. به Settings بروید و روی Sound settings بزنید. از این بخش صدا را زیاد کنید.

آموزش رفع ارور گیم لوپ

برای حل مشکلات گیم لوپ و ارور ۲،۳ و ۵، شبیه‌ساز با Emulator را حذف یا Uninstall کنید. به درایو C بروید. پوشه‌ای را که در آن Tencent وجود دارد پاک کنید. اگر ارور در حال استفاده بودن بخری از فایل‌ها را دریافت می‌کنید، آنان را به حالت زیپ در بیاورید و سپس Delete کنید.

دوباره شبیه‌ساز را نصب کنید.

آموزش رفع ارور گیم لوپ

اگر با ارور ۱۰۰% CPU Usage مواجه شدید، از TGB خارج شوید. دوباره وارد آن شوید. حال دوباره از TGB خارج شوید. سپس دوباره آن را اجرا کنید.

اگر با مشکل خروج ناگهانی از بازی مواجه می‌شوید، مطلب حل مشکل خارج شدن ناگهانی و کرش شدن بازی‌ها در ویندوز را مطالعه کنید.

آموزش حل مشکلات گیم لوپ و شروع Emulator و Engine

برای حل مشکل باز نشدن GameLoop، برنامه Process Hacker را دانلود و نصب کنید. سپس روی ان راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. در کادر Search عبار aow را جستجو کنید.

آموزش رفع ارور گیم لوپ

فایلی به نام aow_***.exe. را مشاهده خواهید کرد. روی آن راست کلیک کنید و Terminate را انتخاب کنید. حال پابجی را در TGB اجرا کنید.

روش دیگر این است که TGB را باز کنید. به Settings بروید. روی Run at startup کلیک نکنید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید. حال باید نام فایل شبیه‌ساز را تغییر دهید. به C:/program files یا هر جای دیگری که فایل را نصب کرده بودید، بروید. فایلی به نام TxGameAssistant وجود دارد. نام آن را به TxGameAssistant@ تغییر دهید. سپس دوباره شبیه‌ساز را اجرا کنید. ممکن است ارروهایی مثل Can’t start AOW engine یا Stuck on the download at 1% را دریافت کنید. حال شبیه‌ساز را ببندید. کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

اگر ارور Update Graphics Driver یا Failed to initialize rendering engine را دریافت کردید، ابتدا Driver Booster را دانلود کنید. روی فایل آن کلیک کنید. سپس روی No Thanks بزنید و Next را انتخاب کنید. صبر کنید تا این برنامه نصب شود. سپس آن را اجرا کنید. روی Scan بزنید تا درایورهایی که نیاز به آپدیت دارند، شناسایی شوند. اگر در فهرست گزینه‌ای برای آپدیت کردن درایور وجود دارد، روی آن بزنید تا آپدیت‌های لازم انجام شود. در نهایت، سیستم خود را Restart کنید. TGB را باز کنید و تنظیمات آن را به شکل مناسب تغییر دهید.

اگر با ارور Unable to Initialize Steam API در بازی مواجه می‌شوید، مطلب رفع مشکل پیغام خطای Unable to Initialize Steam API را مطالعه کنید.

مشکل جدید گیم لوپ و بالا بودن پینگ

برای حل مشکل پینگ بالا در گیم لوپ می‌توانید خط اینترنت خود را عوض کنید. پینگ بالا مربوط به اینترنت می‌شود. برای حل این مشکل، بین اینترنت دیتا و وای فای تغییر ایجاد کنید.

اگر دو سیم کارت دارید، می‌توانید اینترنت را در هر دو سیم کارت تست کنید.

مشکل جدید گیم لوپ

راه حل دیگر، تغییر محلی است که در آن قرار دارید. گاهی اینترنت دیتا در برخی از نقاط بهتر جواب می‌دهد. علاوه بر این، اگر از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید، فاصله خود را با مودم کمتر کنید.

راه دیگر برای حل مشکلات گیم لوپ و پینگ بالا این است که DNS را تغییر دهید. برای یادگیری نحوه تغییر آن مطلب آموزش ۷ روش تنظیم و تغییر DNS در اندروید و آیفون را مطالعه کنید. تغییر DNS گاهی می‌تواند مشکل گیر کردن دانلود روی درصدی خاص را هم برطرف کند.

مشکل جدید گیم لوپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش رفع مشکل دانلود نشدن بازی در گیم لوپ و رفع سایر مشکلات آن پرداختیم. آیا توانستید مشکل دانلود GameLoop و دیگر ارورهای آن را برطرف کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. متین گفت:

    سلام ببخشید من توی اپیک گیم اشتبایه حواسم نبود تاریخ تولدم اشتباه وارد کردم الان میگه باید اجازه پدر مادر داشته باشی و میگه برای این باید عکس پاسپورت و یا کارت شناسایی شون بفرستم ولی نمی زاره و میگه اگه انجام ندم تا 30 روز دیگه اکانت اپیک گیمم پاک میشه راه حلی برای تغییر تاریخ تولدم نیست ؟؟؟؟

بیشتر بخوانید