0

آموزش 10 روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس

آموزش 10 روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس و..
بازدید 62


زمانی که شما ایکس باکس خود را روشن میکنید و دسته ها را میخواهید به ایکس باکس متصل کنید، 🎮 ممکن است متوجه شوید که دسته ها متصل نمیشوند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۰ روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس میپردازیم.

رفع مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس به کنسول

?What to Do When Your Xbox One Controller Won’t Connect

پیش از این در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری تنظیم دسته ایکس باکس در کنسول و کامپیوتر پرداختیم. شما حین تنظیم دسته ایکس باکس و همگام سازی آن با کنسول ممکن است متوجه شوید که این اتفاق به درستی انجام نمیشود و دسته ها به کنسول متصل نمیشوند. مشکل اتصال دسته ایکس باکس دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که در ادامه دلایل و روش های حل این مشکل را بررسی میکنیم.

حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس وان با راه اندازی مجدد کنسول

گاهی کنسول ایکس باکس با مشکلات جزئی مواجه میشود. در این شرایط یکی از راحت ترین و سریعترین روش هایی که میتوانید از آن برای رفع مشکل استفاده کنید، راه اندازی مجدد کنسول ایکس باکس است. برای این کار دکمه پاور کنسول را فشار دهید. پس از چند ثانیه کنسول خاموش میشود. بعد از مدتی مجددا این دکمه را فشار دهید تا روشن شود.

علت چشمک زدن دسته ایکس باکس 360

رفع مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس با روشن کردن دسته ها

دسته های ایکس باکس گاهی به دلیل اینکه باتری آن ها تمام نشود بعد از مدتی کار نکردن خاموش میشود. بنابر این اگر به طور خودکار خاموش شده است دسته ها را روشن کنید تا بتوانید آن را به کنسول متصل کنید.

مشکلات اینترنت دلیل وصل نشدن دسته ایکس باکس وان

گاهی اوقات مشکل به دلیل ضعیف بودن اینترنت است. برای همین مطمئن شوید که دسته های شما با کنسول فاصله کمی داشته باشند و یا اینکه اینترنت خود را خاموش و روشن کنید تا مشکل اینترنت رفع شود.

مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس به کامپیوتر

متصل بودن دسته های مختلف به کنسول دلیل وصل نشدن دسته ایکس باکس

یکی دیگر از دلیل وصل نشدن دسته ایکس باکس ۳۶۰ و.. این است که تعداد دسته های زیادی به کنسول متصل است. شما میتوانید حداکثر هشت دسته به ایکس باکس وان متصل کنید. از این تعداد بیشتر دسته ای به کنسول متصل نمیشود.

علت وصل نشدن دسته ایکس باکس

همچنین اگر دسته ها قبلا به یک کنسول دیگر متصل شده باشند باز نمیتوانید از آن استفاده کنید. ابتدا باید اتصال آن را با دستگاه قبلی قطع کنید و بعد به دستگاه جدید متصل کنید. برای همگام سازی دسته با کنسول ایکس باکس را روشن کنید و آن را به اینترنت متصل کنید. مسیر Settings> ​Kinect & devices> Devices & accessories را طی کنید و دسته خود را انتخاب کنید. اگر به صورت بی سیم نمیتوانید دسته را به کنسول متصل کنید ابتدا یک کابل USB به کنسول متصل کنید و سر دیگر آن را به دسته های خود متصل کنید. سپس دکمه Xbox را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا متصل شود.

رفع مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس وان با تعویض باتری دسته ها

اگر باتری های دسته های شما کم باشد باعث میشود تا نتوانید از آن استفاده کنید و آن را به کنسول خود متصل کنید. پس باتری های کنسول را بررسی کنید و در صورت نداشتن شارژ آن را تعویض کنید. اگر باتری شارژ داشت اما برق به دسته ها نمیرسید Xbox را خاموش کنید. کابل برق را از کنسول جدا کنید. بعد از مدتی دسته را با کابل USB به کنسول متصل کنید و سپس مجددا کنسول را به برق متصل کنید.

دلیل وصل نشدن دسته ایکس باکس

هدست و میکروفون علت قطع شدن دسته ایکس باکس وان

گاهی هدست و میکروفون باعث میشوند در اتصال دسته های ایکس باکس به کنسول اختلال ایجاد شود. برای بررسی این موضوع اتصال میکروفون و هدست را قطع کنید. در صورتی که بعد از این کار دسته های شما به کنسول متصل شد یعنی مشکل شما به دلیل هدست و میکروفون بوده است. به غیر از هدست و میکروفون سایر لوازم جانبی را نیز میتوانید حذف کنید.

بروز کردن سیستم عامل دسته های ایکس باکس

اگر سیستم عامل دسته های شما قدیمی باشد باعث میشود که نتوانید به درستی از آن استفاده کنید و یا به کنسول متصل نشود. برای بررسی این موضوع میتوانید دسته دیگری را به کنسول خود متصل کنید. اگر اتصال برقرار شد یعنی دسته ها مشکل دارند. برای همین میتوانید سیستم عامل دسته های خود را بروز کنید. برای آپدیت دسته های خود میتوانید مطلب آموزش ۸ روش آپدیت ایکس باکس وان ، Xbox 360 را مطالعه کنید.

دلیل وصل نشدن دسته ایکس باکس 360

به غیر از دسته ها ممکن است کنسول شما قدیمی باشد. در این صورت باید کنسول را آپدیت کنید.

وجود اشیا دیگر بین دسته و کنسول علت وصل نشدن دسته ایکس باکس

اگر بین کنسول و دسته های شما اشیای دیگری وجود دارد، ممکن است آن ها باعث ایجاد تداخل در دسته های شما شوند. بنابر این مطمئن شوید که وسیله ای بین دسته و کنسول شما قرار ندارد.

نحوه رفع مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس به کامپیوتر

اگر در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۱۰ و.. با مشکل مواجه هستید دسته ها را با کابل به کامپیوتر متصل کنید تا فایل های مورد نیاز آن را به صورت خودکار دانلود کند. اگر درست نشد میتوانید سعی کنید دسته دیگری به ویندوز متصل کنید.

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده میکنید برای اتصال دسته به ویندوز با بلوتوث دکمه Pair را روی دسته خود فشار داده و نگه دارید. سپس در ویندوز مسیر Settings> Devices> Bluetooth & other devices را طی کنید و Bluetooth را فعال کنید. بعد از آن در بخش Add Bluetooth or other device دسته های خود را انتخاب کنید.

علت قطع شدن دسته ایکس باکس وان

اگر با بلوتوث نتوانستید دسته ها را به ویندوز متصل کنید میتوانید از کابل USB استفاده کنید.

تعمیر یا تهیه دسته جدید در صورت تعمیر نشدن

در آخر اگر تمامی روش های بالا را امتحان کردید، اما هنوز نتوانستید مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس وان را حل کنید یعنی دسته ها به احتمال زیاد به طور کلی خراب شده اند و شما نیاز دارید دسته بازی فعلی را تعمیر یا دسته های جدید تهیه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت چشمک زدن دسته ایکس باکس سری اس و سایر مدل های دیگر را بررسی کردیم. آیا شما با روش دیگری برای رفع مشکلات دسته ایکس باکس ۳۶۰ ، وان و.. آشنایی دارید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت چشمک زدن دسته ایکس باکس در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید