1

آموزش 10 روش حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز 10

آموزش 10 روش حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز 10
بازدید 1535


گاهی در هنگام بازی کردن متوجه می‌شوید بازی در حالت فول اسکرین 💻 اجرا نمی‌شود. همین امر از کیفیت بازی شما می‌کاهد. با چند روش می‌توانی این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۰ روش حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰، ۷ و ۸ می‌پردازیم.

حل مشکل تمام صفحه نشدن بازی در ویندوز ۱۰

?How to Fix Windows 10 Not Playing Game Full Screen

مشکل تمام صفحه نشدن بازی در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ به دلیل عدم تنظیم درست گرافیک و صفحه نمایش، مشکلاتی مربوط به درایور کارت گرافیک و… رخ می‌دهد. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال شیوه‌های حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی را آموزش می‌دهیم با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

حل مشکل تمام صفحه شدن بازی در ویندوز ۱۰ با استفاده از کیبورد و منوی بازی

برای رفع مشکل فول اسکرین شدن بازی در ویندوز ۱۰ می‌توانید در حین انجام بازی Alt + Enter را بگیرید. در بسیاری از بازی‌ها این کار باعث فول اسکرین شدن بازی می‌شود. با این حال، در همه بازی‌ها کاربرد ندارد و باید از طریق منوی بازی کامپیوتر، حالت Full screen را فعال کنید.

برای این کار بازی را اجرا کنید. سپس به Display و پس از آن به Video settings بروید. حال به دنبال Display Mode بگردید. روی منوی ان کلیک کنید و گزینه Fullscreen را انتخاب کنید. سپس تغییرات را Save کنید و بازی را از اول اجرا کنید.

حل مشکل کوچک بودن صفحه بازی در ویندوز ۱۰ با تغییر Display Scale

برای حل مشکل کوچک بودن صفحه بازی در ویندوز ۱۰ دکمه‌های Win + I را بگیرید و Settings را باز کنید. سپس به System و Display بروید.

فول اسکرین نشدن بازی

از بخش راست، Change the size of text, apps, and other items را پیدا کنید. بخش Scale and layout را روی ۱۰۰% (Recommended) بگذارید.

فول اسکرین نشدن بازی

اگر از دو مانیتور استفاده می‌کنید، روی بخش خالی ویندوز ۱۰ راست کلیک کنید و Display settings را انتخاب کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

روی Identify کلیک کنید. مانیتورها را با عدد یک یا دو مشاهده خواهید کرد. این مانیتور را به عنوان اسکرین اصلی تنظیم کنید. سپس تغییرات را Save کنید و مورد را دوباره بررسی کنید.

حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی ها با Compatibility Mode

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی ها در ویندوز ۱۰ می‌توانید Compatibility Mode را در بازی اجرا کنید. برای این کار روی آیکون بازی راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. به سربرگ Compatibility بروید و تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید. از منوی آن ویندوزی قدیمی‌تر را انتخاب کنید. سپس روی Apply و OK کلیک کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۸٫۱

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۸٫۱ دو شیوه وجود دارد. در روش اول روی دسکتاپ راست کلیک کنید. سپس Screen Resolution را انتخاب کنید. رزولوشن را به ۱۰۲۴ * ۷۶۸ تغییر دهید. روی Apply کلیک کنید. سپس روی Advanced Settings کلیک کنید. حال کارت گرافیک خود را انتخاب کنید. بخش Scale را به Scale Full Screen تغییر دهید. روی Apply کلیک کنید.

در شیوه دوم باید Display driver را آپدیت کنید. برای این کار Windows Key + X را بزنید و Device Manager را انتخاب کنید. به بخش Display Adapters بروید و روی Display Adapter راست کلیک کنید. روی Update Driver Software کلیک کنید. گزینه جستجوی Automatic را برای آپدیت انتخاب کنید. زمانی که آپدیت به پایان رسید، سیستم را ری‌استارت کنید. علاوه بر این، به سایت شرکت سازنده کامپیوتر خود بروید آخرین نسخه Display drivers را دانلود و نصب کنید. ویندوز را هم آپدیت کنید.

حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۷، ۱۰ و… با غیرفعال کردن Teamviewer

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۷، ۱۰ و… بهتر است Teamviewer را غیرفعال کنید. این برنامه با وجود مفید بودن ممکن است باعث کوچک شدن اسکرین بازی شما شود. در نتیجه، گاهی با حذف این برنامه، مشکل بازی حل می‌شود.

اگر مشکل بازی شما سیاه شدن صفحه است، مطلب ۶ روش رفع مشکل سیاه شدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

حل مشکل اجرای تمام صفحه بازی ها در ویندوز با تغییر تنظیمات Nvidia و Intel

برای حل مشکل اجرای تمام صفحه بازی ها در ویندوز روی اسکرین راست کلیک کنید و Intel Graphic Settings را انتخاب کنید. Intel HD graphic settings را باز کنید. وارد سربرگ Display شوید. حال Scale Full-screen را انتخاب کنید.

اگر کارت گرافیک Nvidia دارید، Nvidia Control Panel را باز کنید. سپس به Manage 3D settings بروید و از بخش سمت راست گزینه Global settings را انتخاب کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

بخش Preferred graphics processor را از Auto-select به High-Performance Nvidia تغییر دهید. روی Apply کلیک کنید. سپس بازی را دوباره اجرا کنید.

گاهی با تغییر اندازه دسکتاپ هم می‌توانید مشکل را برطرف کنید. برای این کار دوباره به Nvidia Control Panel بروید و وارد Display شوید و Adjust desktop size and position را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

بخش scaling را پیدا کنید و گزینه No scaling را انتخاب کنید. سپس روی Apply بزنید.

فول اسکرین نشدن بازی

برای کارت گرافیک AMD هم می‌توانید چنین روشی را در Catalyst Control Center اجرا کنید.

پس از باز کردن Catalyst Control Center، به بخش Graphics/Desktop & Display بروید. سپس روی دکمه مثلثی شکل در تصویر اسکرین کلیک کنید. حال روی Properties کلیک کنید. حال بخش Resolution را روی درجه پایین‌تر بگذارید. دوباره به Graphics/Desktop & Display  بروید. سپس روی آیکون مثلثی شکل کلیک کنید. حال گزینه Fullscreen را انتخاب کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

رفع مشکل کوچک شدن صفحه بازی در ویندوز با تنظیم Taskbar

برای رفع مشکل کوچک شدن صفحه بازی در ویندوز Windows Key + I را بگیرید تا Settings باز شود. سپس به Personalization بروید.

فول اسکرین نشدن بازی

از منوی سمت چپ به Taskbar بروید. حال از سمت راست گزینه Automatically hide the taskbar in desktop mode را فعال کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

علاوه بر این، می‌توانید Taskbar را در حالت Hide بگذارید.

اگر در هنگام بازی با مشکل افت فریم مواجه می‌شوید، مطلب روش‌های حل مشکل صحنه آهسته شدن و افت فریم بازی‌ها در ویندوز را مطالعه کنید.

حل مشکل تمام صفحه نشدن بازی در ویندوز ۷، ۱۰ و… با تنظیم رزولوشن اسکرین

برای حل مشکل تمام صفحه نشدن بازی در ویندوز ۷، ۱۰ و… با تنظیم رزولوشن اسکرین، کافی است رزولوشن اسکرین را با بازی هماهنگ کنید. اگر رزولوشن بازی ۱۲۸۰×۷۲۰ است، رزولوشن اسکرین را هم روی همان بگذارید. برای این کار روی صفحه راست کلیک کنید و Display settings را انتخاب کنید. سپس وارد سربرگ Display شوید. حال منوی بخش Display resolution را با کلیک کردن روی آن باز کنید و رزولوشن مشابه با بازی را انتخاب کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

برای یادگیری تنظیم اندازه صفحه دسکتاپ با مانیتور می‌توانید مطلب ۱۱ روش رفع مشکل تنظیم نبودن اندازه صفحه دسکتاپ با صفحه مانیتور در ویندوز را مطالعه کنید.

حل مشکل تمام صفحه نشدن بازی در ویندوز ۱۰ با فعال کردن Direct play

برای حل مشکل کوچک بودن صفحه بازی در ویندوز ۱۰ از بخش جستجوی Taskbar، عبارت Turn Windows feature on & off را تایپ کنید و آن را انتخاب کنید. سپس بخش Legacy component را کلیک کنید تا منوی آن باز شود. تیک Direct play را بزنید. حال OK را بزنید. سپس بازی را اجرا کنید.

فول اسکرین نشدن بازی

حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی ها با Registry

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی ها در ویندوز ۱۰ به این شیوه، Windows + R را بگیرید. سپس عبارت Regedit را در کادر وارد کنید و OK را بزنید. مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlGraphicsDriversConfiguration را پیدا کنید.

حال در سربرگ Configuration راست کلیک کنید و Find را بزنید. در کادر Scaling را وارد کنید و روی Find Next کلیک کنید. از منوی سمت راست روی Scaling دو بار کلیک کنید. Value data را به ۳ تغییر دهید. حال روی OK بزنید.

این بخش دارای داده‌های حیاتی است. در نتیجه در دستکاری آن بسیار احتیاط کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش‌های حل مشکل تمام صفحه شدن بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حسین گفت:

    سلام وقتی وارد بازی میشم له صورت فول اسکین صفحه بازی پرش داره موقع حرکت گیر داره ولی از فول اسکین در میارم راحت رون مشکل میدونید (ویندوز 11)

بیشتر بخوانید