0

آموزش 10 روش اجرا نشدن و کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

آموزش 10 روش اجرا نشدن و کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11
بازدید 107


شما به راحتی میتوانید برنامه های اندرویدی را به کمک شبیه ساز ها در ویندوز ۱۱ نصب و استفاده کنید. گاهی ممکن است این شبیه ساز ها با مشکل مواجه شوند ⚠️ و اجرا نشوند برای همین در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۱۰ روش اجرا نشدن و کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش رفع مشکل کار نکردن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱

How to Fix Android Apps Not Working on Windows 11

شبیه ساز های اندروید یک ماشین مجازی Virtual Machine هستند که به ما این اجازه را میدهند تا بتوانیم برنامه هایی که در گوشی اندرویدی خود استفاده میکنیم در کامپیوتر نیز استفاده کنیم. برنامه های شبیه ساز مختلفی برای ویندوز وجود دارد که به شما کمک میکنند تا برنامه های اندرویدی را در ویندوز نصب و استفاده کنید. این کمک بزرگی به گیمر ها و توسعه دهندگان بازی های اندروید میکند. با این حال گاهی ممکن است در کار کردن با شبیه ساز ها دچار مشکل شوید و یا روی ویندوز شما اجرا نشوند. در این زمان شما میتوانید از روش های زیر برای رفع مشکل کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ خود استفاده کنید.

رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ با راه اندازی مجدد کامپیوتر

یکی از ساده ترین و راحت ترین کار هایی که شما میتوانید برای رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ از آن استفاده کنید راه اندازی مجدد کامپیوتر است. راه اندازی مجدد کامپیوتر بسیاری از مشکلات جزئی کامپیوتر و ویندوز شما را رفع میکند. پس قبل از اینکه روش های دیگر را تست کنید ابتدا این کار را انجام دهید. برای راه اندازی مجدد کامپیوتر خود ابتدا منو Start را باز کنید و روی Power کلیک کنید. سپس از منو باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید تا کامپیوتر شما مجددا راه اندازی شود.

کار نکردن شبیه ساز ویندوز 11 برای اندروید

رفع مشکل اجرا نشدن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ با بروزرسانی WSA

Windows Subsystem for Android یا WSA یکی از مهمترین مولفه ها برای کارکردن برنامه های اندروید در کامپیوتر است. به روز نبودن Windows Subsystem for Android ممکن است باعث اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ شود. برای به روز رسانی Windows Subsystem for Android ابتدا روی قسمت جست جو ویندوز کلمه Microsoft Store را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا مایکروسافت استور برای شما باز شود. اگر مایکروسافت استور در ویندوز ۱۱ شما باز نمیشود میتوانید مطلب آموزش ۱۸ روش حل مشکل کار نکردن و باز نشدن مایکروسافت استور ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

رفع مشکل اجرای اندروید در ویندوز 11

بعد از باز شدن Microsoft Store گزینه Library را از سمت چپ گوشه انتخاب کنید.

کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز 11

در صفحه Library شما لیستی از برنامه هایی را که میتوانید بروز رسانی کنید میبینید. از بین این برنامه ها Windows Subsystem for Android را پیدا کنید و روی Update در سمت راست آن کلیک کنید تا بروز شود. اگر به جای Update کلمه Open نوشته شده بود یعنی نسخه جدیدی از برنامه موجود نیست. برای رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ باقی روش ها را تست کنید. اگر نسخه جدیدی از برنامه موجود بود برنامه را به روز رسانی کنید و بعد کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید مشکل نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ شما رفع شده است یا خیر.

کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

رفع مشکل اجرای اندروید در ویندوز ۱۱ با راه اندازی مجدد WSA

یکی دیگر از کار های ساده ای که میتوانید برای رفع مشکل اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ از آن استفاده کنید راه اندازی مجدد Windows Subsystem for Android است. راه اندازی مجدد Windows Subsystem for Android میتواند برخی از مشکلات جزئی شبیه ساز شما را حل کند. برای راه اندازی مجدد برنامه در قسمت جست جو ویندوز Windows Subsystem for Android را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز 11

در صفحه Windows Subsystem for Android گزینه Turn off Windows Subsystem for Android را پیدا کنید و روی Turn off در سمت راست آن ضربه بزنید تا خاموش شود. با این کار تمام برنامه های اندروید که در حال کار کردن بودند بسته میشوند. بعد از چند ثانیه مجددا روی همین گزینه کلیک کنید تا روشن شود. اگر با این کار مشکل شما رفع نشد باقی روش ها را تست کنید.

نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز 11

نصب مجدد WSA برای رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز ویندوز ۱۱ برای اندروید

اگر هنوز مشکل شما رفع نشده میتوانید برنامه Windows Subsystem for Android را پاک کنید و مجددا آن را نصب کنید. سریعترین راه برای حذف و نصب مجدد برنامه Windows Subsystem for Android استفاده از Terminal ویندوز است. برای باز کردن Terminal ابتدا در قسمت جستجو ویندوز Terminal را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

اجرا نشدن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

به طور خودکار ویندوز پاورشل را برای شما باز میکند. بعد از باز شدن پاورشل دستور “Winget uninstall “Windows Subsystem for AndroidTM را تایپ کنید و از روی کیبورد خود Enter را فشار دهید.

مشکل اجرا برنامه اندروید در ویندوز 11

با این کار برنامه پاک میشود. بعد از اینکه برنامه پاک شد دستور “Winget search “Windows Subsystem for AndroidTM را تایپ کنید و مجددا Enter را از روی کیبورد خود فشار دهید. با این دستور نسخه فعلی و نام برنامه به شما نمایش داده میشود.

حالا دستور “Winget install “Windows Subsystem for AndroidTM را وارد کنید تا نصب Windows Subsystem for Android کامل شود. بعد از اینکه نصب کامل شد شبیه ساز خود را باز کنید و ببینید مشکل شما رفع شده است یا خیر.

کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز 11

رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ با بروزرسانی برنامه اندرویدی

این احتمال وجود دارد که مشکل نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ به دلیل قدیمی بودن نسخه برنامه اندرویدی باشد. در اینصورت شما با به روز رسانی برنامه میتوانید مشکل خود را حل کنید. برای به روز رسانی برنامه میتوانید به فروشگاهی که آن را دانلود کرده اید بروید و آن را به روز رسانی کنید. اما اگر برنامه را سایدلود Sideloaded کرده اید فرایند به روز رسانی کمی متفاوت میشود. برای به روز رسانی برنامه Sideloaded به دایرکتوری Android SDK Tools بروید.

کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

سپس نسخه جدیدتر برنامه را با فشار دادن کلید های میانبر Ctrl+ V در پوشه قرار دهید.

اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز 11

اکنون در نوار آدرس بالا Cmd را تایپ کنید تا Command Prompt در فهرست فعلی باز شود.

نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز 11

دستور <Adb uninstall -k <packagename.apk را تایپ کنید. به جای <Packagename.apk> نام برنامه ای که میخواهید را تایپ کنید. با این کار برنامه حذف میشود بدون آنکه حافظه پنهان آن پاک شود.

اجرا نشدن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

بعد از پاک شدن، برنامه را مجددا با دستور <Adb install <packagename.apk نصب کنید. قبل از نصب برنامه مطمئن شوید که نسخه برنامه ای که در حال نصب آن هستید از برنامه قبلی جدیدتر باشد.

مشکل اجرا برنامه اندروید در ویندوز 11

رفع مشکل اجرای اندروید در ویندوز ۱۱ با پاک کردن کش و حافظه پنهان برنامه

با هر بار باز کردن برنامه و کار کردن با آن یک سری اطلاعات در کامپیوتر شما ذخیره میشود. با این کار سری بعد که برنامه را باز میکنید کامپیوتر سریعتر اطلاعات را میخواند و در نتیجه سریعتر برنامه را باز میکند. گاهی ممکن است این اطلاعات قدیمی و با مشکل مواجه شوند که باعث میشوند برنامه نیز درست کار نکند. در چنین شرایطی شما میتوانید حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. پاک کردن حافظه پنهان برنامه را به حالت اولیه باز میگرداند. برای این کار و رفع مشکل کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ ابتدا در قسمت جست جو ویندوز نام برنامه را تایپ کنید. روی نتیجه آن راست کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه App settings را انتخاب کنید تا تنظیمات برنامه برای شما باز شود.

کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

در صفحه باز شده به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Storage & cache را پیدا کنید. روی Storage & cache کلیک کنید.

کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز 11

روی گزینه Clear Storage و Clear Cache کلیک کنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود. حالا میتوانید مجددا برنامه را باز کنید و ببینید مشکل کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ شما رفع شده است یا خیر.

کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

نصب مجدد برنامه برای رفع مشکل اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱

اگر هنوز با مشکل اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ مواجه هستید میتوانید برنامه اندرویدی را از کامپیوتر خود پاک کنید و مجددا آن را دانلود و نصب کنید. برای پاک کردن برنامه ابتدا در قسمت جست جو ویندوز نام برنامه را تایپ کنید و روی نتیجه آن راست کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز 11

بعد از پاک کردن برنامه اگر فایل دانلود شده APK برنامه را دارید آن را باز کنید و برنامه را نصب کنید.

نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز 11

اگر فایل نصبی برنامه را ندارید میتوانید برنامه اندرویدی مورد نظر خود را از Google Play یا Amazon Appstore دانلود و نصب کنید. برای این کار فروشگاه مورد نظر خود را باز کنید.

اجرا نشدن شبیه ساز اندروید ویندوز 11

حالا در قسمت جست جو Google Play یا Amazon Appstore اسم برنامه مورد نظر خود را وارد کنید.

مشکل اجرا برنامه اندروید در ویندوز 11

بعد از پیدا کردن برنامه خود روی Get یا Install کلیک کنید تا برنامه اندرویدی دانلود و نصب شود.

مشکل نصب برنامه اندروید ویندوز 11

رفع مشکل اجرا نشدن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ با استفاده از گزینه Turn feature on and off

برای استفاده از گزینه Turn feature on and off و رفع مشکل نصب نشدن برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ ابتدا در قسمت جست جو ویندوز Turn Windows را تایپ کنید و Turn Windows features on or off را انتخاب کنید تا باز شود. در کادر Turn Windows features on or off گزینه Hyper-V را پیدا کرده و تیک آن را بردارید.

اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز 11

به سمت پایین بکشید و تیک گزینه Windows Hypervisor platform را نیز بردارید. بعد از نصب برنامه مورد نظر مجددا این گزینه ها را فعال کنید تا ماشین های مجازی شروع به کار کنند.

رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ با استفاده از شبیه ساز دیگر

یکی دیگر از راه حل هایی که شما میتوانید از آن برای رفع مشکل کار نکردن شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ خود استفاده کنید، نصب یک شبیه ساز دیگر بر روی کامیپوتر است. شبیه ساز های مختلفی برای ویندوز وجود دارند که کاربران ویندوز میتوانند از آن ها استفاده کنند. هر کدام از این شبیه ساز ها مزایا و معایب خود را دارند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود بهترین آن را انتخاب و برای ویندوز خود نصب کنید. برای آشنایی بیشتر با شبیه ساز های ویندوز میتوانید مطلب دانلود ۱۴ تا از بهترین شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر را مطالعه کنید.

ناسازگاری برنامه دلیل اجرا نشدن برنامه اندروید در ویندوز ۱۱

اگر تمام راه های بالا را امتحان کردید و هنوز با مشکل مواجه هستید ممکن است بخاطر ناسازگاری برنامه باشد. ممکن است مشکل از برنامه Windows Subsystem for Android و یا ویندوز ۱۱ شما نباشد بلکه این برنامه اندرویدی است که با ویندوز سازگار نیست و در ویندوز کار نمیکند. متاسفانه برای این مشکل راه حلی وجود ندارد و شما باید منتظر بمانید تا برنامه شما با ویندوز سازگار شود و بعد از آن استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به کار نکردن قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ و روش های رفع این مشکل صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل نصب برنامه اندروید ویندوز ۱۱ استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل اجرا برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید