0

آموزش کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی / 2021

آموزش کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی / 2021
بازدید 155


کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی امکان اتصال به کامپیوتر از راه دور با تلفن همراه یکی از سوالات همیشگی افراد است. در واقع، در بسیاری از موارد، ممکن است افراد نیاز داشته باشند که بتوانند از راه دور با استفاده از تلفن همراه خود به رایانه متصل شوند و فایل مورد نیاز را از رایانه خانه یا شرکت به تلفن خود انتقال دهند.

با توجه به اینکه امکان کنترل کامپیوتر با گوشی اندرویدی از راه دور با کمک نرم افزارهای اضافی وجود دارد، در این مقاله به معرفی یکی از این نرم افزارها می پردازیم که بسیار کاربردی و البته رایگان است. این نرم افزار که با نام Anydesk شناخته می شود به شما این امکان را می دهد که گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید.

مطالب مرتبط

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی با برنامه AnyDesk

AnyDesk یک نرم افزار بسیار کاربردی و رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا با یک گوشی اندرویدی کامپیوتر را کنترل کنید و حتی یک گوشی اندرویدی را با یک گوشی اندرویدی دیگر کنترل کنید. با نصب این نرم افزار بر روی دستگاه خود و دستگاه میزبان که می تواند گوشی یا کامپیوتر باشد، به راحتی می توانید کنترل دستگاه مقصد را در دست بگیرید و آن را مدیریت کنید.

خوشبختانه نسخه اندروید نیز برای این نرم افزار موجود است. این اپلیکیشن با اکثر گوشی های هوشمند سازگار است. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰۰۰۰ بار از گوگل پلی دانلود و نصب شده است. برنامه  امتیاز ۴.۲ از ۵.۰ را دریافت کرد که نشان دهنده عملکرد مطلوب و رضایت کاربر است. در ادامه این مقاله سعی می کنیم گام به گام نحوه اتصال به کامپیوتر از راه دور با تلفن همراه و همچنین کنترل گوشی اندرویدی با یک گوشی اندرویدی دیگر را به شما نشان دهیم. 🙂

با استفاده از این نرم افزار ویژگی های منحصر به فردی در اختیار شما قرار می گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

  • بدون نیاز به تنظیمات یا تنظیمات پیچیده و اضافی به دستگاه های مختلف
  • دسترسی داشته باشید
  • انتقال فایل ها و تصاویر
  • عملکرد راحت حتی در سرعت های بسیار پایین
  • عملکرد عالی، صفحه نمایش دستگاه میزبان صاف و سریع
  • مناسب برای تعمیر و پشتیبانی از راه دور
  • هر دو نمایشگر ماوس را نمایش می دهد
    و…

آموزش کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

اگر می خواهید رایانه خود را با تلفن اندرویدی از راه دور کنترل کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید برنامه Anydesk را دانلود کرده و روی کامپیوتر یا سیستم دسکتاپ خود نصب کنید.
پس از نصب موفقیت آمیز این نرم افزار، صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود، برای اینکه دسترسی لازم برای کنترل کامپیوتر با گوشی اندروید از راه دور را فراهم کنید، باید از کاربر میزبان بخواهید تا کد ارائه شده تحت عنوان Your Address را در اختیار شما قرار دهد. .

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

سپس وارد گوگل پلی استور گوشی تلفن همراه اندرویدی خود شده و برنامه Anydesk را روی گوشی تلفن همراه خود نیز نصب نمایید

پس از وارد شدن به محیط نرم افزار انی دسک در گوشی تلفن همراه خود صفحه ای همانند شکل زیر نمایان می شود که دارای ۲ بخش اصلی است. به منظور ریموت کنترل کامپیوتر با موبایل شما باید کدی که در مرحله دوم در اختیار شما قرار گرفته است را در قسمت Remote Address وارد کرده و روی علامت فلش گرفته در کنار فیلد را لمس نمایید.

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

این یک درخواست را در دسکتاپ مقصد نمایش می دهد و به شخصی که با برنامه Anydesk به او متصل هستید اجازه می دهد درخواست شما را رد یا تأیید کند. برای تایید درخواست، باید روی گزینه Accept کلیک کنید. به عبارت دیگر در عین حال کامپیوتر میزبان باید این نرم افزار را باز کند و پس از ظاهر شدن پیغام درخواست اجازه دسترسی به شما را بدهد.

آموزش اتصال به کامپیوتر از راه دور با موبایل 

بدین ترتیب امکان کنترل کامپیوتر با گوشی با اینترنت برای شما فراهم می شود و شما می توانید تا زمان قطع شدن این اتصال توسط یکی از طرفین، به صورت ریموت و از طریق تلفن همراه اندرویدی خود، لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود را مدیریت نمایید.

کنترل گوشی اندروید با گوشی اندروید دیگر

علاوه بر قابلیت کنترل کامپیوتر با گوشی اندرویدی از راه دور، با استفاده از نرم افزار Anydesk به راحتی می توانید گوشی دیگری را کنترل کنید. برای کنترل یک گوشی اندرویدی با یک گوشی اندرویدی دیگر، باید:

برنامه Anydesk را هم بر روی تلفن های همراه اندروید مبدأ و مقصد نصب و فعال کنید.
سپس از هاست بخواهید اپلیکیشن any desk نصب شده بر روی تلفن همراه مقصد را وارد کرده و کد Your Address را ذخیره کرده و در اختیار شما قرار دهد.

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

پس از دریافت کد ۹ رقمی Your Address زمان آن می رسد تا وارد برنامه Anydesk را گوشی تلفن همراه اندرویدی مبدا شده و به منظور کنترل گوشی اندروید میزبان این کد را در قسمت Remote Address وارد کنید.

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

حال همانند تصویر زیر یک پیغام امنیتی در گوشی تلفن همراه اندروید میزبان نمایش داده می شود که کاربر میزبان باید روی گزینه Accept را لمس نماید

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

پس از آن پیغام دیگری مبنی بر صدور اجازه دسترسی نمایش داده می شود که کاربر میزبان باید در این قسمت دوباره گزینه Accept را انتخاب کند تا اتصال گوشی اندروید با گوشی اندروید دیگر به کمک برنامه آنی دسک فراهم شود

نحوه پسورد گذاشتن روی anydesk

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امکان رمزگذاری از طریق تنظیمات این دستگاه بر روی دیسک فوری نصب شده بر روی رایانه یا تلفن همراه شما وجود دارد. به این ترتیب، تا زمانی که رمز عبور را وارد نکنید، هیچ کس نمی تواند از طریق برنامه Anydesk وارد سیستم یا تلفن شما شود. برای قرار دادن رمز روی Anydesk گوشی موبایل اندرویدی خود باید مسیر زیر را طی کنید:

  1. در گام اول شما باید وارد برنامه Anydesk فعال روی گوشی تلفن همراه اندرویدی خود شوید.
  2. سپس روی ۳ خط قرار گرفته در سمت چپ تصویر را لمس نمایید.
  3. بدین ترتیب منوهای مختلف مربوط به این نرم افزار به شما نمایش داده می شود که به منظور پسورد گذاشتن روی anydesk لازم است با لمس گزینه Settings وارد تنظیمات این برنامه شوید.
  4. سپس از میان منوهای مختلف تنظیمات انی دست باید گزینه Security را انتخاب نمایید.
  5. حال در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می شود تیک گزینه Enable unattended access را فعال نمایید تا باکس پسورد به صورت پاپ آپ به شما نشان داده شود.
  6. در این باکس رمز مورد نظر خود را وارد کرده و در نهایت گزینه Ok را لمس کنید تا رمز اعمال شود.

کنترلر های AnyDesk

اساس این نرم افزار بر اساس DeskRT codec است که در واقع یک فایل اجرایی (exe.) می باشد و نیازی به تنظیمات خاصی و نصب برنامه های اضافی ندارد. همانطور که قبلا ذکر شد برای استفاده از این نرم افزار باید این نرم افزار را روی هر دو دستگاه نصب کنید. انی دسک در Windows، Mac، iOS، Android، Linux، FreeBD سی (FreeBSD) و رزبری پای و Chrome OS قابلیت اجرا دارد.

توجه داشته باشید که مطابق شکل زیر پس از اتصال تلفن همراه به کامپیوتر، لوگوی اپلیکیشن با پس زمینه مشکی ظاهر می شود که در واقع کنترلرهای پیشرفته ای هستند. با نگه داشتن این دکمه یک منوی پیشرفته ظاهر می شود که با آن می توانید دسترسی های مختلفی داشته باشید.

کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی

بدین ترتیب به راحتی می توانید با استفاده از نسخه اندروید، به کامپیوتر مورد نظر خودتان متصل شوید. فقط در نظر داشته باشید از آنجایی که کنترلرهای AnyDesk موبایل لمسی هستند باید نحوه کار با آنها را یاد بگیرید. به عنوان مثال:

  • ضربه زدن به معنی کلیک چپ
  • لمس کردن طولانی به معنی کلیک راست
  • دو بار انتخاب کردن و نگه داشتن و لمس دوم موجب انتخاب کردن فایل
  • برای اسکرول کردن در صفحه باید با سه انگشت سواپ کنید. (انگشتانتان را در سه جهت مختلف بکشید مثل حالت زوم کردن.)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید