0

آموزش کامل 6 روش دایورت اس ام اس ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و…

آموزش کامل 6 روش دایورت اس ام اس ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و...
بازدید 139


احتمالا شنیده اید که می توان تماس ها را دایورت کرد و در دستگاه دیگری آنان را پاسخ داد. جالب است بدانید که این کار را برای اس ام اس ها ✉️ هم می توانید انجام دهید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش کامل ۶ روش دایورت اس ام اس ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و… میپردازیم.

آموزش دایورت SMS ایرانسل ، همراه اول و.. در اندروید و آیفون

?How to Forward SMS to Other Devices

اگر چند گوشی تلفن دارید و مدیریت جداگانه پیامک ها برای شما سخت است، می توانید از قابلیت دایورت استفاده کنید. روش های مختلفی برای دایورت پیامک اندروید و آیفون وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش دایورت اس ام اس بدون نرم افزار و با برنامه می پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

کد دایورت اس ام اس همراه اول (بدو نیاز به برنامه و آفلاین)

برای فعال کردن سرویس انتقال پیامک همراه اول کد زیر را شماره گیری کنید:

*۱۰*۳۱#

صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که شامل گزینه های زیر است:

۰- اعلام وضعیت بسته‌ی فعلی

۱- انتقال پیامک

۲- کپی پیام

حال برای انتقال پیامک شماره ۱ را وارد کنید. برای کپی پیام به شماره همراه اول دیگر، باید عدد ۲ را وارد کنید.

نکته: برای دایورت SMS همراه اول باید ماهانه ۵۰۰ تومان بپردازید.

در ادامه کدهای دستوری لازم برای دایورت پیامک در حالات مختلف را می آوریم.

دایورت پیامک در حالت عادی: *۲۱* شماره‌ی مقصد#

دایورت در زمان مشغول بودن خط: *۶۱* شماره‌ی مقصد#

دایورت در زمان عدم پاسخگویی: *۶۲* شماره‌ی مقصد#

دایورت پیامک زمانی که در دسترس نیستید: *۶۷* شماره‌ی مقصد#

نکته: منظور از شماره‌ی مقصد، شماره همراهی است که می خواهید پیامک‌ها را با آن دریافت کنید.

کد دایورت اس ام اس بدون نرم افزار همراه اول و لغو آن

در این بخش نحوه لغو دایورت SMS همراه اول را آموزش می دهیم. برای لغو کد دستوری زیر را شماره گیری کنید:

*۱۰*۳۱#

سپس در صورت انتخاب گزینه ۱، دوباره ۱ را وارد کنید. در صورت انتخاب گزینه ۲، عدد ۲ را وارد کنید. سپس پیامکی مبنی بر لغو دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید دایورت پیامک به شماره خاصی را غیرفعال کنید اما همچنان قابلیت دایورت برای شما فعال باقی بماند، می توانید از کدهای زیر استفاده کنید.

کد لغو دایورت خط همراه اول در حالت عادی: #۲۱#

دایورت در زمان مشغول بودن خط: #۶۱#

دایورت در زمان عدم پاسخگویی: #۶۲#

دایورت پیامک زمانی که در دسترس نیستید: #۶۷#

این کدها برای اپراتور رایتل و ایرانسل کارایی ندارند و در حال حاضر امکان دایورت اس ام اس توسط این کدها به اپراتور دیگر وجود ندارد.

روش دایورت SMS آیفون به آیپد، آیپاد و مک

دایورت اس ام اس برای آیفون نیز امکان پذیر است و شما می توانید پیام ها را به دیگر دستگاه های iOS دایورت کنید. در آیفون یا آیپد یا آیپاد به Settings > Messages > Send & Receive بروید. سپس در مک Messages را باز کنید و به Messages > Preferences بروید. روی iMessage کلیک کنید. باید با یک اپل آیدی در هر دو دستگاه وارد شوید. حال در آیفون به Settings > Messages > Text Message Forwarding بروید.

دایورت اس ام اس به ایمیل

حال انتخاب کنید که کدام دستگاه میتواند پیام را از آیفون دریافت کند یا به آن بفرستد. اگر از ابزار هویت دو مرحله ای استفاده نمی کنید، در هر دو دستگاه کدی ظاهر می شود. آن کد را وارد آیفون کنید.

دایورت اس ام اس به ایمیل

تا هر زمان که گوشی شما به وای فای وصل باشد یا اینترنت داشته باشد، پیامک ها و MMSهای جدید به آن دستگاه موردنظر شما ارسال خواهد شد.

برای این که بتوانید پیامکهای قدیمی تر خود را به دستگاه انتخابی ارسال کنید، روی آیکون پیام فشار دهید و نگه دارید. سپس روی More بزنید. حال پیام ها را انتخاب کنید. سپس روی علامت فلش بزنید و شماره را وارد کنید. در نهایت روی آیکون Send بزنید.

دانلود برنامه دایورت پیامک SMS Divert

دایورت پیامک اندروید

نرم افزار دایورت پیامک SMS Divert را دانلود و نصب کنید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا تنها با فشردن یک دکمه قابلیت دایروت را قطع یا فعال کنید. همچنین می توانید شماره هایی را که نمی خواهید پیامک آنان را دریافت کنید، بلاک کنید یا تنها پیامک شماره هایی را دایروت کنید که تمایل به دریافت آنان در گوشی دیگر دارید. همچنین می توانید پیامک ها را بر اساس شماره ای که از آن دایروت شده اند، دسته بندی کنید.

دانلود SMS forwarder: بخش اول

دایورت پیامک اندروید

برنامه دایورت پیامک SMS forwarder هم گزینه مناسبی برای انجام این کار است. با استفاده از این برنامه می توانید اس ام اس های خود را در چند دستگاه کنترل کنید. کافی است برنامه را نصب کنید و اعلان ها را تنظیم کنید تا بتوانید آنها را در دستگاهی دیگر دریافت کنید.

بعد از باز کردن برنامه روی AGREEMENT بزنید تا به آن مجوز دسترسی به پیام ها را بدهید. سپس روی ALLOW بزنید.

دانلود SMS forwarder

برای این که بتوانید پیام های خود را به ایمیل ارسال کنید روی SET UP EMAIL بزنید. پس از آن سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد:

None

Via Gmail API

Via SMTP

اگر اکانت جیمیل ندارید می توانید از SMTP استفاده کنید.

دانلود SMS forwarder

با انتخاب گزینه جیمیل، چند صفحه نمایان می شود که از شما می خواهد مجوز دسترسی را بدهید تا برنامه بتواند با ایمیل پیامکهای شما را فوروارد کند. روی SEND TEST EMAIL بزنید و آن را تایید کنید.

برای یادگیری انتقال تماس از همراه اول به خطوط دیگر مطلب آموزش ۴ روش انتقال تماس خط همراه اول به خط دیگر را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از برنامه دایورت پیامک به ایمیل و… SMS forwarder: بخش دوم

حال که دایورت اس ام اس به ایمیل را انجام دادید باید Battery Optimization را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید که برنامه در پس زمینه فعال است و پیامک ها را ارسال می کند. برای این کار وارد SETTING و سپس All apps شوید. SMS Forwarder را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس روی Don’t allow و OK بزنید. حال وارد برنامه شوید و روی DONE بزنید.

دانلود SMS forwarder

اگر نمی خواهید تمامی پیامک ها به ایمیل ارسال شوند، می توانید آنان را دسته بندی کنید. در برنامه روی Filters بزنید. سپس روی + بزنید.

در بالای صفحه  میتوانید انتخاب کنید که چه شماره یا دستگاهی می تواند پیام های شما را دریافت کند. مثلا در این بخش باید ایمیل خود را وارد کنید. البته اگر می‌خواهید پیامک ها به ایمیل شما ارسال شوند.

شما می توانید هر تعداد شماره و ایمیل که خواستید وارد کنید.

دانلود SMS forwarder

در بخش Message Template می توانید پیام خود را وارد کنید. در بخش Replace words می توانید بخش های مختلف یک پیام را تغییر دهید.

دانلود SMS forwarder

برای هر فیلتر هم می توانید نامی بگذارید. اگر گوشی دو سیم کارته دارید، می توانید مشخص کنید که فیلتر مشخص شده در کدام سیم کارت اعمال شود. در بخش Options تیک Notification را بزنید تا هر زمان که فیلتر فعال شد، متوجه شوید. در صورت انتخاب Save Results می توانید جزییات این بخش را هم بعدا مشاهده کنید. در بخش Delay delivery هم می توانید انتخاب کنید که ایمیل شما چند ساعت دیگر ارسال شود.

کد دایورت پیامک خط ایرانسل

از بخش SET WORKING TIME هم می توانید انتخاب کنید که فیلتر شما در چه روزهایی اجرایی شود. مثلا وقتی نمی خواهید آخر هفته ها پیامی ارسال شود، در این بخش باید تنظیمات را انجام دهید. در نهایت هم روی Save بزنید.

برنامه دایورت پیامک به ایمیل

دایورت اس ام اس اندروید با Auto forward SMS to PC/phone

کد دایورت پیامک خط ایرانسل

برای دایورت SMS در اندروید می توانید از برنامه Auto forward SMS to PC/phone استفاده کنید. با این برنامه می توانید پیامک ها را به گوشی دیگر یا حتی کامپیوتر منتقل کنید. این گونه مدیریت چند دستگاه برای شما راحت تر می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه دایورت اس ام اس ایرانسل به همراه اول و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای دایورت پیامک استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید