0

آموزش کامل پوشه بندی عکس های گالری آیفون

آموزش پوشه بندی عکس های گالری آیفون
بازدید 74


آیا نمی‌دانید که چگونه عکس‌ها را در گوشی آیفون خود 🖼️ سازماندهی کنید؟ آیا باید در میان صدها تصویر جست‌وجو کنید تا تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید؟ در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش پوشه بندی عکس های گالری آیفون می‌پردازیم.

چگونه عکس های گالری آیفون را پوشه بندی کنیم؟

?how to Organize Photos on Your iPhone‌

آلبوم عکس در گوشی آیفون یک مکان ذخیره‌ سازی برای مجموعه خاصی از تصاویر در برنامه Photos است. هنگامی که با دوربین آیفون خود عکس می‌گیرید، تصویر در آلبوم Recents برنامه  Photos ذخیره می‌شود. اما اپلیکیشن Photos شامل آلبوم‌های دیگری نیز می‌شود و آیفون شما به‌طور خودکار تصاویر را در آلبوم مناسب سازماندهی می‌کند.

چگونه عکس های گالری آیفون را پوشه بندی کنیم؟

برای مثال عکس‌های لایو در آلبوم Live Photos، عکس‌های پرتره در آلبوم Portrait و عکس‌های پشت سر هم در آلبوم Bursts ذخیره می‌شوند.

تنظیمات گالری آیفون

Shared Albums برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های آیفون شما با دیگران است. آلبوم People & Places نیز برای یافتن عکس‌های یک فرد یا یک مکان خاص است.

پوشه بندی در آیفون

آلبوم People از تشخیص چهره برای دسته‌بندی تمام عکس‌های یک شخص خاص استفاده می‌کند. آلبوم Places نیز عکس‌های شما را بر روی نقشه نمایش می‌دهد.

تنظیمات گالری آیفون

شما همچنین می‌توانید یک آلبوم عکس به دلخواه خود در گوشی آیفون خود ایجاد کنید. این کار برای پوشه‌بندی مجموعه‌های مختلف عکس مانند عکس‌های خانوادگی و غیره عالی است.

پوشه بندی در آیفون

چگونه در گالری آیفون پوشه درست کنیم؟

در گوشی‌های آیفون، شما می‌توانید یک پوشه برای نگهداری چندین آلبوم عکس و پوشه‌های دیگر بسازید. اما متاسفانه نمی‌توانید آلبوم‌های موجود را به پوشه جدیدی که ایجاد می‌کنید، منتقل کنید. برای ساخت پوشه در گالری آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه Photos را در گوشی خود باز کنید.

پوشه بندی گالری آیفون

بر روی تب Albums ضربه بزنید و سپس بر روی آیکون + بزنید.

نحوه پوشه بندی عکس ها در آیفون

حال  New Folder را انتخاب کنید.

دسته بندی عکس ها ایفون

برای پوشه جدید اسمی قرار دهید و سپس Save کنید.

فایل بندی گالری ایفون

این پوشه جدید را باز کنید.

پوشه بندی در آیفون

بر روی Edit و سپس آیکون + بزنید.

انتقال عکس به البوم در آیفون

حال New Album (آلبوم جدید) یا New Folder (پوشه جدید) را انتخاب کنید.

ساخت پوشه در گالری آیفون

عکس‌هایی که می‌خواهید در آلبوم جدید قرار دهید را انتخاب کنید و سپس بر روی Done بزنید.

تنظیمات گالری آیفون

انتقال عکس به آلبوم در آیفون

دو روش سریع برای سازماندهی عکس‌ها در آیفون وجود دارد. سریع‌ترین راه برای دسته بندی عکس ها آیفون ایجاد Albums یا Memories است. گوشی آیفون شما به‌طور خودکار چند آلبوم مختلف مانند آلبوم‌های اخیر، موارد دلخواه و … ایجاد می‌کند، اما شما می‌توانید آلبوم عکس دلخواه خود را نیز ایجاد کنید. در زیر نحوه ذخیره عکس‌‌ها در یک آلبوم در آیفون آورده شده است.

شما می‌توانید گروه‌ عکس‌های خود را بر اساس مکان، تاریخ یا موضوع جست‌وجو کنید.

ابتدا به اپلیکیشن Photos بروید و بر روی آیکون Search بزنید.

پوشه بندی کالری آیفون

مشخصات مورد نظر خود مانند موضوع، تاریخ، مکان یا همه این موارد را وارد کنید. همچنین می‌توانید از Siri بخواهید که این تصاویر را به شما نشان دهد.

نحوه پوشه بندی عکس ها در آیفون

سپس تصاویر مورد نظر را در یک آلبوم ذخیره کنید و بر روی See All ضربه بزنید و بعد بر روی Select بزنید.

دسته بندی عکس ها ایفون

بر روی اولین تصویری که می‌خواهید به آلبوم اضافه کنید ضربه بزنید، سپس انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و برای انتخاب همه آن‌ها انگشت خود را به پایین بکشید. حال بر روی Share ضربه بزنید.

فایل بندی گالری ایفون

بر روی Add to Album ضربه بزنید. سپس بر روی آلبوم مورد نظر خود ضربه بزنید و یا آلبوم جدیدی ایجاد کنید.

پوشه بندی در آیفون

فایل بندی گالری ایفون با ایجاد Memory

یکی دیگر از راه‌های سریع پوشه بندی در آیفون ایجاد Memory با نتایج جست‌وجو است. Memories اسلایدشوهایی هستند که گوشی آیفون شما به‌طور خودکار زمانی که به‌طور مداوم در یک مکان خاص یا در یک دوره زمانی خاص عکس می‌گیرید، برای شما ایجاد می‌کند.

مانند روش گفته شده در قبل، عکس‌هایی که می‌خواهید را سرچ کنید. بر روی See All ضربه بزنید. سپس بر روی فلش در سمت راست کادر جست‌وجو ضربه بزنید.

ساخت پوشه در گالری آیفون

بر روی دکمه Play در سمت راست پایین کادر پیش نمایش ضربه بزنید. پس از شروع پخش ویدیو، بر روی صفحه ضربه بزنید تا منو پایین نمایش داده شود.

تنظیمات گالری آیفون

نوارهایی را که برای انتخاب طول موسیقی و ویدیو ظاهر می‌شود را بکشید.

پوشه بندی عکس های گالری آیفون

تنظیمات گالری آیفون

در ابتدا با استفاده از برنامه Gemini Photos عکس‌های اضافی مانند اسکرین شات‌های تکراری و عکس‌های تار را از گوشی خود پاک کنید. پس از نصب این برنامه مراحل زیر را انجام دهید:

عکس‌های مشابه

برای پیدا کردن عکس‌های مشابه بر روی Similar ضربه بزنید. سپس عکس‌های گالری شما براساس تاریخ و مناسبت گروه‌بندی می‌شوند. حال بر روی grouping کلیک کنید تا بهترین عکس‌های شما به‌طور خودکار انتخاب شوند.

اکنون عکس‌هایی که نمی‌خواهید را به Trash انتقال دهید. سپس برای خالی شدن Trash بر روی  Delete ضربه بزنید.

فایل بندی گالری آیفون

عکس‌های تکراری

برای پیدا کردن عکس‌های تکراری بر روی Duplicates ضربه بزنید. برنامه Gemini Photos عکس‌های تکراری در آیفون شما را پیدا می‌کند. پس از بررسی عکس‌ها بر روی Delete Duplicates در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس برای تایید حذف بر روی Delete بزنید.

ویدیوها

بر روی Videos ضربه بزنید. برنامه Gemini Photos ویدیوهای موجود در گالری شما با میزان فضای اشغال شده را به شما نشان می‌دهد. برای حفظ ویدیو، انگشت خود را به سمت بالا و برای حذف آن انگشت خود را به سمت پایین بکشید. سپس بر روی Empty Trash ضربه بزنید.

اسکرین شات‌ها

بر روی Screenshots ضربه بزنید. برنامه Gemini Photos تمام عکس‌های اسکرین شات شما را به‌طور خودکار انتخاب می‌کند. برای نگه داشتن مواردی که می‌خواهید، بر روی آن‌ها ضربه بزنید. سپس در پایین صفحه بر روی Delete All و بعد Delete ضربه بزنید.

نوت‌ها

بر روی Notes ضربه بزنید. این برنامه عکس‌های شما را برای تصاویر whiteboards یا notebooks اسکن کرده و گروه‌بندی می‌کند. بر روی عکس‌هایی که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید و پس از پایان کار در پایین بر روی Delete All ضربه بزنید.

عکس‌های تار

بر روی Blurred ضربه بزنید تا برنامه Gemini Photos تمام عکس‌های تار را پیدا کند. تصاویری که نمی‌خواهید را انتخاب کنبد. بر روی Delete All و بعد Delete برای تایید ضربه بزنید.

موارد دیگر

برای بررسی تصاویری که در دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرند، بر روی Other ضربه بزنید. حال تصاویر شما بر اساس تاریخ گروه‌بندی می‌شوند. بر روی یکی از ماه‌ها ضربه بزنید. برای حفظ عکس انگشت خود را به سمت بالا و برای حذف آن انگشت خود را به سمت پایین بکشید. پس از اینکه تمام تصاویر را مرور کردید بر روی Empty Trash در پایین ضربه بزنید.

هنگامی که گالری خود را پاکسازی کردید، برنامه Photos را باز کرده و بر روی Albums و سپس Recently Deleted ضربه بزنید. سپس  Select و بعد Delete All را انتخاب کنید تا تصاویر از آیفون شما حذف شوند. در غیراین صورت، آن‌ها در دستگاه شما باقی مانده و به مدت ۳۰ روز فضا را اشغال خواهند کرد.

حذف آلبوم اضافه

هنگامی که به تب آلبوم در برنامه Photos بروید، ممکن است متوجه برخی آلبوم‌هایی که دیگر نمی‌خواهید شوید. اگر از این آلبوم‌ها استفاده نمی‌کنید بهتر است آن‌ها را حذف کنید. برای حذف آلبوم در آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه Photos را باز کرده و بر روی Albums در پایین صفحه ضربه بزنید. در بالا در کنار My Albums بر روی See All و سپس Edit ضربه بزنید. حال بر روی آیکون قرمز رنگ – در کنار آلبوم‌هایی که نمی‌خواهید ضربه بزنید. پس از اتمام کار Done را انتخاب کنید.

پوشه بندی در آیفون

نکته: آلبوم Favorites به‌طور خودکار توسط برنامه Photos ایجاد می‌شود و قابل حذف نیست.

نکته: حذف یک آلبوم منجر به حذف عکس‌های موجود در آن نمی‌شود. برای حذف عکس‌های یک آلبوم، آن را باز کنید. Select و سپس Select All را انتخاب کنید. بر روی آیکون سطل زباله در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

دسته بندی عکس ها ایفون

ایجاد آلبوم مخفی

اگر می‌خواهید عکس‌های خصوصی خود را در گوشی آیفون خود نگه دارید می‌توانید یک آلبوم مخفی بسازید. این آلبوم مخفی (Hidden) شما فقط در صورت مخفی کردن یک عکس ظاهر می‌شود. برای مخفی کردن یک عکس در برنامه Photos آن را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید. بر روی نماد اشتراک‌گذاری در پایین سمت راست ضربه بزنید. سپس به پایین اسکرول کرده و بر روی Hide ضربه بزنید.

پس از مخفی کردن یک عکس، یک آلبوم مخفی ایجاد می‌شود و می‌توانید تصاویر بیشتری را به آن اضافه کنید. برای اضافه کردن تصاویر جدید بر روی تب Library در پایین برنامه Photos ضربه بزنید. سپس بر روی Select و هر تصویری که می‌خواهید اضافه کنید، ضربه بزنید. حال بر روی آیکون اشتراک‌گذاری در گوشه پایین سمت راست و بعد Hide ضربه بزنید.

تنظیمات گالری آیفون

پیدا کردن آلبوم مخفی

اپل با iOS 14 آلبوم مخفی را کمی بیشتر پنهان کرده است. قبل از اینکه بتوانید آلبوم مخفی را در زیر تب Albums پیدا کنید، ابتدا باید آن را فعال کنید. برای این کار برنامه Settings را باز کنید و بر روی Photos ضربه بزنید و Hidden album را فعال کنید.

ساخت پوشه در گالری آیفون

حال می‌توانید به برنامه Photos برگردید و بر روی Albums  و سپس Hidden ضربه بزنید تا تصاویر خصوصی خود را مشاهده کنید.

نحوه پوشه بندی عکس ها در آیفون

اگر عکس‌های زیادی در گالری خود دارید، سازماندهی آن‌ها به‌صورت آلبوم به شما کمک می‌کند تا عکس‌های مورد نظر خود را با سرعت بیشتری پیدا کنید.

نحوه ایجاد آلبوم بر اساس مکان

ایجاد یک آلبوم بر اساس موقعیت جغرافیایی در برنامه Photos بسیار آسان است. برای این کار بر روی تب Search در پایین برنامه Photos ضربه بزنید. سپس در نوار جست‌وجو مکان مورد نظر را تایپ کنید.  بر روی See All و سپس Select ضربه بزنید. حال برای انتخاب تصاویری که می‌خواهید به آلبوم اضافه کنید، بر روی آن‌ها ضربه بزنید. سپس بر روی نماد اشتراک‌گذاری و Add to Album و بعد New Album ضربه بزنید. برای آلبوم اسمی قرار دهید و Save را بزنید.

انتقال عکس به آلبوم در آیفون

اگر می‌خواهید عکس‌های بیشتری را بر اساس موقعیت مکانی آلبوم به آن اضافه کنید، مراحل گفته شده را تکرار کنید، اما به‌جای ضربه زدن بر روی New Album بر روی آلبوم موجود ضربه بزنید.

پوشه بندی گالری آیفون بر اساس موضوع

برای ایجاد یک آلبوم بر اساس موضوع تصاویر، در پایین برنامه Photos بر روی Search ضربه بزنید. در نوار جست‌وجو موضوعی مانند «beach» را تایپ کنید. حال بر روی See All و سپس Select ضربه بزنید. تمام تصاویری که می‌خواهید در یک آلبوم قرار دهید را انتخاب کنید. در پایین بر روی آیکون اشتراک‌گذاری، سپس Add to Album و بعد New Album ضربه بزنید. برای آلبوم اسمی قرار دهید و Save را بزنید.

نحوه ایجاد آلبوم بر اساس افراد

یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن Photos، تشخیص چهره افراد است. این برنامه تصاویر شما را اسکن کرده و سعی می‌کند تا همه افراد موجود در عکس‌های شما را شناسایی کند. برای ایجاد یک آلبوم بر اساس یک فرد خاص بر روی تب Albums در پایین برنامه Photos ضربه بزنید. به قسمت People & Places در پایین رفته و بر روی People ضربه بزنید. سپس یک نفر را انتخاب کنید. بر روی Select ضربه بزنید و تمام تصاویری که می‌خواهید در این آلبوم قرار دهید را انتخاب کنید. حال بر روی آیکون اشتراک‌گذاری، سپس Add to Album و بعد New Album ضربه بزنید. برای آلبوم یک نام قرار دهید و Save را بزنید.

برای تگ کردن شخصی که برنامه Photos در عکس‌های شما شناسایی کرده است، در این برنامه بر روی Albums ضربه بزنید. به People & Places بروید و بر روی People ضربه بزنید. سپس فردی که می‌خواهید تگ کنید را انتخاب کنید. حال در بالا بر روی Add Name ضربه بزنید. نام شخص را تایپ کنید و بر روی Next ضربه بزنید. برنامه Photos تصاویر دیگری از آن شخص را به شما نشان می‌دهد. آن‌ها را انتخاب کنید و بر روی Done ضربه بزنید.

پوشه بندی گالری آیفون

نحوه تغییر نام آلبوم عکس در آیفون

اگر می‌خواهید به هر دلیلی نام یک آلبوم را تغییر دهید، در برنامه Photos بر روی Albums  ضربه بزنید. آلبومی که می‌خواهید نام آن را تغییر دهید، باز کنید. سپس بر روی آیکون بیضی شکل ضربه بزنید و Rename Album را انتخاب کنید. اکنون نام جدید آلبوم را تایپ کرده و Save را بزنید.

نحوه پوشه بندی عکس ها در آیفون

نحوه ایجاد آلبوم علاقه مندی‌ها

برای دیدین همه‌ی تصاویر مورد علاقه خود در یک آلبوم واحد در برنامه Photos، آیفون علامت‌گذاری تصاویر شما را به عنوان Favorites آسان می‌کند. برای افزودن یک عکس به آلبوم علاقه مندی‌ها بر روی تصویر ضربه بزنید تا باز شود. سپس بر روی آیکون قلب در پایین صفحه ضربه بزنید تا آبی شود.

انتقال عکس به آلبوم در آیفون

نکته: اگر عکسی را از آلبوم علاقه مندی‌ها (Favorites)‌ حذف کنید، آن عکس از آلبوم Recents نیز حذف خواهد شد.

نحوه بازیابی یا حذف عکس‌ها از آلبوم Recently Deleted

برای مدیریت عکس‌های حذف شده خود به صفحه اصلی آلبوم‌ها در برنامه Photos بروید. سپس به پایین رفته و آلبوم  Recently Deleted را باز کنید.

فایل بندی گالری ایفون

اکنون همه عکس‌های حذف شده اخیر خود را خواهید دید. هر عکس تعداد روزهای باقی مانده تا حذف دائمی آن ( حداکثر ۳۰ روز) از آیفون شما را نشان می‌دهد.

پوشه بندی عکس های گالری آیفون

حال برای بازیابی تصاویر حذف شده به آلبوم Recents، بر روی Select در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

تنظیمات گالری آیفون

عکس‌هایی که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید. سپس بر روی Recover در پایین سمت راست و بعد Recover Photos ضربه بزنید.

انتقال عکس به آلبوم در آیفون

برای حذف عکس‌ها از آلبوم Recently Deleted، آن‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. سپس بر روی Delete در پایین سمت چپ ضربه بزنید. برای حذف دائمی تصاویر انتخاب شده از آیفون خود بر روی Delete Photos ضربه بزنید.

ساخت پوشه در گالری آیفون

اگر می‌خواهید تصاویر را از آلبوم Recently Deleted برای همیشه حذف کنید، بر روی Select و سپس Delete All ضربه بزنید.

تنظیمات گالری آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش پوشه بندی عکس های گالری آیفون پرداختیم. اکنون می‌توانید پوشه‌ها و آلبوم‌های خود را مرتب نگه دارید تا پیدا کردن عکس مورد نظرتان بسیار آسان باشد. نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید