0

آموزش پیگیری و ردیابی لپ تاپ ویندوز 11 با قابلیت Find My Device

آموزش پیگیری و ردیابی لپ تاپ ویندوز 11 با قابلیت Find My Device
بازدید 45


Find My Device در نسخه ۱۱ ویندوز 🗺️ قابلیتی است که کمتر شناخته شده است و بسیاری از کاربران ممکن است از این قابلیت ویندوز استفاده نکنند. زمانی که شما لپ تاپ خود را گم میکنید یا دستگاه شما دزدیده میشود، این قابلیت به شما در ردیابی آن کمک میکند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش پیگیری و ردیابی لپ تاپ ویندوز ۱۱ با قابلیت Find My Device میپردازیم.

آموزش فعال سازی و کار با قابلیت Find My Device ویندوز ۱۱

?Find My Device on Windows 11: How to Enable & Use

ابزار Find My Device در دستگاه های مختلف تنظیم میشود و به شما در پیدا کردن این دستگاه ها کمک میکند. شما از Find My Device به غیر از پیدا کردن گوشی آیفون میتوانید برای پیدا کردن لپ تاپی که نسخه ۱۱ ویندوز را دارد نیز استفاده کنید. در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم که لپ تاپ دزدیده شده را چگونه پیدا کنیم و قابلیت Find My Device را چگونه در ویندوز ۱۱ فعال کنیم.

Find My Device چیست؟

قابلیت Find My Device توسط گوگل ارائه شده است. این قابلیت به شما کمک میکند تا دستگاه های مختلف خود مانند گوشی اندرویدی، آیفون و ویندوز ۱۱ خود را به آن متصل کنید. سپس هر زمانی که یکی از این دستگاه ها گم شد یا دزدیده شده است با استفاده از این قابلیت به راحتی و با سرعت میتوانید دستگاه گم شده خود را پیدا کنید.

فعال کردن Find My Device در نسخه ۱۱ ویندوز

برای اینکه شما بتوانید از این قابلیت برای ردیابی لپ تاپ ویندوز ۱۱ دزدیده شده خود استفاده کنید، قبل از گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه خود باید Find My Device را پیدا کنید. در صورتی که برنامه ردیابی لپ تاپ از قبل فعال بوده است میتوانید برای پیگیری لپ تاپ ویندوز ۱۱ دزدیده شده روش بعدی را امتحان کنید. برای فعال کردن Find My Device ابتدا شما باید حساب کاربری مایکروسافت بسازید. همچنین باید لوکیشن لپ تاپ شما همیشه روشن باشد. سپس از طریق منو Start وارد Settings شوید.

پیگیری لپ تاپ ویندوز 11 دزدیده شده

وارد بخش Privacy & security شوید. بعد از آن گزینه Find my device را در سمت راست صفحه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

چگونه لپ تاپ دزدی شده را پیدا کنیم

اکنون در صفحه بعد کافیست Find my device را فعال کنید.

ردگیری لپ تاپ دزدیده شده

چگونه لپ تاپ دزدی شده را پیدا کنیم؟ پیدا کردن لپ تاپ با قابلیت Find My Device

در صورتی که قابلیت Find My Device در لپتاپ شما فعال است و دستگاه شما گم شده است شما میتوانید موقعیت مکانی لپ تاپ خود را پیدا کنید. برای ردگیری لپ تاپ دزدیده شده ابتدا یک کامپیوتر دیگر که ویندوز ۱۱ دارد را بردارید. آن را به اینترنت متصل کنید و وارد اکانت مایکروسافتی شوید که روی لپ تاپ دزدیده شده نیز بود. سپس در کامپیوتر در دسترس وارد Settings شوید.

پیگیری لپ تاپ ویندوز 11 دزدیده شده

بعد از آن در تنظمیات اصلی ویندوز وارد بخش Privacy & security شوید. در صفحه بعد گزینه App permissions و بعد Location را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی و کار با قابلیت Find My Device ویندوز 11

در صفحه بعد شما باید دو گزینه Location services و Let apps access your location را فعال کنید.

لپ تاپ دزدیده شده را چگونه پیدا کنیم

حالا با استفاده از مرورگر دلخواه خود وارد حساب مایکروسافت خود شوید. در اکانت مایکروسافت گزینه Find my device را انتخاب کنید.

ردیابی لپ تاپ ویندوز 11 دزدیده شده

در صفحه بعد دستگاه های مختلف که دارید را به شما نشان میدهد. روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید. حالا گزینه Find را انتخاب کنید. اکنون یک نقشه برای شما باز میشود که موقعیت جغرافیایی لپ تاپ گم شده را نشان میدهد.

نحوه غیر فعال کردن Find My Device

اگر به هر دلیلی نخواستید گزینه Find My Device در دستگاه شما فعال باشد میتوانید به کلی این گزینه را غیر فعال کنید. دقت داشته باشید در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد بعد از دزدیده شدن یا گم شدن دستگاه خود نمیتوانید برای پیدا کردن آن اقدامی کنید. بنابر این اگر از این موضوع اطمینان دارید و باز هم میخواهید این ابزار را غیر فعال کنید وارد Settings شوید. سپس در تنظمیات ویندوز ۱۱ خود وارد بخش Privacy & security شوید. در صفحه Privacy & security گزینه Find my device را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در آخر در صفحه Find my device گزینه Find my device را غیر فعال کید. اکنون این قابلیت دیگر لپ تاپ شما را ردیابی نمیکند. این باعث میشود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن لپ تاپ خود نتوانید از Find my device استفاده کنید.

ردگیری لپ تاپ دزدیده شده

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه ردیابی لپ تاپ لنوو و… با استفاده از قابلیت Find my device صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای ردیابی سرفیس و… استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه پیگیری لپ تاپ ویندوز ۱۱ دزدیده شده در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید